Nowy tabor kolejowy

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2013-10-13, 21:01

Ciekaw jestem kto się odważy powalczyć z Pesą podnosząc zarzut rażąco niskiej ceny.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2013-11-25, 20:09

http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/u ... 5cqa08.pdf
KD wybrało ofertę Newagu, pomimo tego że Pesa zaoferowała Elfy w niższej cenie.

A teraz udajemy zdziwienie ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-11-26, 22:56

To będą 35WE - takie jakie już jeżdżą w KD ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2013-11-27, 00:01

36WE i 31WE, ale na razie niczego bym nie przesądzał co będzie, bo Pesa już zapowiedziała protest.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje na Dolnym Śląsku

Post autor: Przemek » 2014-04-22, 19:21

I kolejny odcinek telenoweli z cyklu - nowy tabor Kolei Dolnośląskich: PESA po raz trzeci odwołuje się od wyroku KIO.
http://inforail.pl/text.php?id=63658
Dwa niekorzystne orzeczenia wydane przez KIO nie zniechęciły PESY do walki o swoje. Bydgoski producent zapowiada podjęcie dalszych kroków prawnych. „Walczymy o odzyskanie tego kontraktu”- mówi nam Maciej Maciejewski, dyrektor marketingu pojazdów kolejowych w PESIE, dodając jednocześnie, że producent szanuje orzeczenia organów odwoławczych z drugiej jednak strony ma prawo, żeby walczyć o swoje i z niego korzysta. Zwłaszcza, że w ocenie PESY wybory w przetargu Kolei Dolnośląskich są „niezrozumiałe”. „Dla nas jest to kuriozum. Złożyliśmy lepszą ofertę, spodziewaliśmy się otrzymania zamówienia, na etapie postępowania w KIO wyjaśniliśmy wszystkie wątpliwości zamawiającego, co do kalkulacji cenowej. Po naszej stronie wszystko było jak najbardziej poważne. Możemy ten kontrakt zrealizować, jesteśmy poważnym producentem. Zdajemy sobie też sprawę z tego, że SIWZ stawia konkretne zadania, z którym możemy się wywiązać”- dodaje Maciejewski. Jak wspomnieliśmy sprawa odwołania PESY już dwa razy była rozpatrywana przez KIO, teraz pora na sąd. Prawdopodobnie strony tam się spotkają. Być może na tym etapie wyjaśni się, czego obawiają się Koleje Dolnośląskie. A jak zapewnia Maciej Maciejewski powodów do obaw nie ma. „Przedstawiciel przewoźnika jest u nas obecny na każdym etapie produkcji”- tłumaczy szef marketingu PESY. Czy jest zatem jeszcze szansa na zdobycie tego zamówienia przez PESĘ? „Mamy nadzieję, że tak”- mówi krótko Maciejewski. Przypomnijmy, że przetarg dotyczy dostawy 11 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Oferta PESY została odrzucona, ponieważ zamawiający uznał, że zawiera rażąco niską cenę. Opiewała ona na kwotę 72 840 600,00 zł brutto w części pierwszej, dot. dostawy sześciu trójczłonowych ezt-ów oraz 79 150 500,00 zł brutto w części dot. dostawy pięciu czteroczłonowych ezt-ów. Newag, który został wskazany jako zwycięzca, zaproponował natomiast kwoty odpowiednio: 81 401 400,00 zł brutto oraz 95 940 000,00 zł brutto. Zamawiający zdecydował się na wybranie oferty droższej, która zdobyła 100 punktów, oferta PESY nie podlegała ocenie.
- - -
UMWD ogłosiło też przetarg na modernizację EN57-1938 (full-plastik), która jeszcze niedawno była w użytkowaniu KD jako rezerwa na Węgliniec. Jednostka ta miała przejść rewizję, na którą jednak nie było chętnych wykonawców i w związku z tym była odstawiona w Legnicy. http://bip.umwd.dolnyslask.pl/dokument. ... dmp=12&r=r
Wygląda na to, że będziemy mieć kolejne AKD i oczywiście możliwe do łączenia ukrotnionego z 1501 i 1937.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje na Dolnym Śląsku

Post autor: Przemek » 2014-05-22, 01:33

KD podpisały w końcu umowę z Newagiem, jednak na razie tylko na 6 trójczłonów 36WE: http://goo.gl/2dkxDE
Wszystkie mają docelowo iść na Wałbrzych, Jelenią Górę i Szklarską Porębę, dzięki czemu może wreszcie wrocławskie gniazdo drużyn konduktorskich KD się powiększy w dość znaczny sposób ;)

Tymczasem przetarg na modenizację EN57-1938 na typ "AKD" się opóźnia - ponownie zmieniono termin otwarcia ofert na 27 maja, g. 11:00. Ale nie ma się co dziwić, jak padło w tej sprawie już 85 pytań i odpowiedzi ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koleje na Dolnym Śląsku

Post autor: TLG » 2014-05-22, 07:02

To dobrze, jednolity tabor oznacza jednolity standard. To, czego nie udało się jak do tej pory osiągnąć KM.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje na Dolnym Śląsku

Post autor: Przemek » 2014-09-18, 18:37

http://www.rynek-kolejowy.pl/53917/kied ... dowcow.htm

Kiedy do Kolei Dolnośląskich dojedzie 5 Impulsów? Wszystko zależy od samorządowców

Rozstrzygnięcie ubiegłorocznego zamówienia na 11 Impulsów coraz bliżej. Umowa na 6 ezt już została podpisana, być może niebawem to samo się stanie z kontraktem na 5 pociągów.

Od listopada 2013 r. przeciąga się procedura zakupu 11 pociągów dla Kolei Dolnośląskich. Kontrakt na 6 pociągów już został zawarty z Newagiem, ale wciąż ważą się losy umowy na 5 ezt.

– Podpisanie uzależnione jest od następujących czynników: przyjęcia przez samorząd województwa „Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Dolnośląskiego”, a następnie podpisania umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych – informuje Justyna Stachniewicz z biura prasowego przewoźnika.

Koleje Dolnośląskie zapewniają też, że mają przygotowane rozwiązanie alternatywne, gdyby samorządowcy nie uchwalili planu transportowego, a także, że opóźnień w dostawach nie będzie.

– Jesteśmy w stałym kontakcie z producentem pojazdów, a termin realizacji projektu przypada na druga połowę przyszłego roku, nie ma więc obaw, co do dotrzymania terminów, realizacji projektu – dodaje Stachniewicz.

Koleje Dolnośląskie wybrały ofertę Newagu w przetargu na dostawę jedenastu pociągów w listopadzie 2013 r. Oferta Pesy została odrzucona – według przewoźnika, była ona rażąco niska. Newag zaproponował (brutto) 81,4 mln zł za 6 ezt 3-członowych i 95,9 mln zł za 5 ezt 4-członowych. Oferta Pesy opiewała na odpowiednio 72,8 i 79,2 mln złotych. Bydgoski producent dwukrotnie odwołał się od wykluczenia go z przetargu. Jednak Izba przyznała rację zamawiającemu.
Tymczasem 36WEa-011 pojechał na targi InnoTrans ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje na Dolnym Śląsku

Post autor: Przemek » 2014-09-22, 13:40

36WEa-012 i 013 już w Legnicy. Dzisiaj jednostki wyjechały na testy na trasę do Węglińca.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Koleje na Dolnym Śląsku

Post autor: J-31 » 2014-09-22, 14:20

A propo Kędzior, Miałeś może okazję przejechania się którymś z dolnośląskich Newagów ? jeśli tak, to co o nich Sądzisz ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje na Dolnym Śląsku

Post autor: Przemek » 2014-09-22, 19:55

36WEa? Skądże, jeszcze nie miała miejsca nawet ich (egzemplarzy dla KD) prezentacja dla podróżnych ;)

Jeśli zaś chodzi o 31WE to wiele razy nimi jeździłem i mogę coś nieco o nich powiedzieć ;) Na bezstykowych torach jedzie się gładko (i nie wężykuje na nich jak stare EN57), na starszych nieznacznie podskakują, ale komfort podróżowania jest o wiele wyższy niż w "spotach", EN57AL, czy AKD, o zwykłych nie wspominając ;) Siedzenia jak dla mnie trochę zbyt twarde, na trasie Wrocław - Szklarska Poręba trochę mnie tyłek zaczął boleć ;) WiFi miejscami trochę rwie, ale to zapewne z uwagi na dziury w zasięgu sieci komórkowej. Jak dla mnie wadą jest dość spora głośność nawiewów, wydajnej jednak klimatyzacji. Na stacjach maszynista ma możliwość wysunięcia dodatkowych schodków, co pomaga przy wsiadaniu na stacjach pokroju Wrocławia Muchobór, Kuźnik, czy Sołtysowic ;)
Z zewnątrz pojazdy może nie są jakoś wybitne stylistycznie, ale wyglądają korzystnie, zwłaszcza przy wygaszonych światłach - jak kotek, lub jak przyjęło się mówić żargonowo - jaszczur ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje na Dolnym Śląsku

Post autor: Przemek » 2014-10-09, 13:10

Wczoraj na "węglińcach" na jednym obiegu jeździł skład 36WEa-012+013. Zaś 011 wejdzie niedługo w obieg za zwróconego do PR Wrocław EN57-815.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje na Dolnym Śląsku

Post autor: Przemek » 2014-10-21, 14:24

W niedzielę miała miejsce oficjalna prezentacja nowych nabytków KD - a więc jednostek 36WEa o nr 011-013.
O godzinie 10:02 z Dworca Głównego we Wrocławiu do Legnicy wyruszył pociąg specjalny złożony z jednostek 012 i 011. Pociąg nie zatrzymywał się na stacjach pośrednich a przejazd nim, jak i dwoma powrotnymi kursami z Legnicy były bezpłatne.
Na pokładzie byli obecni m.in. też - prezes KD - Piotr Rachwalski, jak i nowy dyrektor ds. handlowych.... Bogusław Molecki. Mimo opóźnienia odjazdu, udało się przejechać odcinek Wrocław Główny - Legnica w czasie 34 minuty 16 sekund (Rozkład przewidywał 37 minut) zbliżając się do czasów przejazdu pociągów pospiesznych na tej trasie w latach.... '40 XX wieku.

Na dworcu w Legnicy można było obejrzeć owe jednostki, ale i także obejrzeć małą wystawę taboru LOTOS Kolej czy PKP intercity. Można było też przejechać się drezyną. Wystawa związana była z obchodami 170 rocznicy Kolei Dolnośląsko-Marchijskiej.

Ok. 11:40 skład 012+011 został rozłączony (swoją drogą odłączanie tych jednostek jest banalnie proste :D) i z pasażerami na pokładzie odbyły się manewry na sąsiedni peron obok odstawionej na boczny tor jednostki 013. O godzinie 12:00 z pasażerami w stronę Wrocławia wyjechał egzemplarz nr 012. W trakcie jazdy dyrektor ds. handlowych wygłosił wykład dla podróżnych dotyczący historii linii kolejowej D29-275 (a więc linii Wrocław - Legnica). Tutaj już nie udało się zmieścić w planowym czasie rozkładowym 36 minut z powodu zwolnienia do 100 km/h w Malczycach, zjazdu na tor lewy w Miękini i w Żernikach, oraz niezmodernizowanego odcinka LCS Muchobór - podg. Grabiszyn.

O 14:30 z Legnicy ruszył zaś 011 i na tym kursie udało się zejść z czasem przejazdu nawet do 32 minut co dało średnią prędkość przejazdu ok. 114 km/h, a jest to przecież pociąg podmiejski.

Jednostki 36WEa różnią się garścią drobiazgów względem nieco starszych jednostek 31WE w Kolejach Dolnośląskich.
Zdjęcia zamieściłem tutaj: http://transportnews.tk/galeria/search. ... ords=36WEa

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Koleje na Dolnym Śląsku

Post autor: J-31 » 2014-10-22, 10:55

A propo, bo zapomniałem zapytać, Jechałeś może którymś z tych "Imulsów" ? Masz jakieś wrażenia ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje na Dolnym Śląsku

Post autor: Przemek » 2014-10-22, 13:21

Oczywiście, inaczej nie zrobiłbym im zdjęć we Wrocławiu i w Legnicy i to w przeciągu niespełna 35 minut i nie zdałbym relacji z uroczystości ;)

Większych różnic w jeździe tym 36WEa (jechałem tylko 012) nie stwierdziłem względem 31WE. Podwójne usprężynowanie wózków daje radę i po bezstykowych torach jedzie się płynnie, nie czuć miejscami, że jedzie się pociągiem i to 160 na godzinę. Ale podkreślam - 31WE też takie sprawia wrażenie. Względem niego 36WEa w środku ma tylko jedną toaletę, za to z otwieranym oknem w środku (W 31WE jeśli dobrze pamiętam, nie ma okna w tym miejscu), ponadto zostały dopasowane do nowych norm, także drzwi musiały być kontrastowe, większość gniazdek 230V pod siedzeniami jest podświetlanych, zapowiedzi stacji są wygłaszane w języku polskim i angielskim, zlikwidowano dużo ostrych krawędzi w wyposażeniu wnętrza, podjazd dla wózków jest tylko jeden. Nie wiedzieć czemu w środku poręcze nie są żółte jak w 31WE, tylko białe - pogorszyło to ich widoczność. I albo mi się wydaje, albo zmieniono lampy czołowe na ledy.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2015-02-24, 20:59

https://www.kolejedolnoslaskie.eu/pl/ak ... ląska.html
Już wkrótce kolejne pociągi dla Dolnego Śląska

23 lutego 2015 roku przedstawiciele Kolei Dolnośląskich i Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali w Warszawie umowę na dofinansowanie zakupu 5 nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Koszt zakupu jednego pojazdu to ponad 19 mln zł brutto. Projekt zakupu nowych pociągów jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Nowoczesne Impulsy są już dobrze znane Dolnoślązakom. Blisko dwa lata temu z prędkością 160 km./h wyjechały na tory Dolnego Śląska. Nowe pojazdy, z których pierwsze zostaną dostarczone do Kolei Dolnośląskich w drugiej połowie tego roku, zachowają wysokie standardy wykończenia wnętrz. Nie będą jednak identyczne z tymi, do których mieszkańcy Dolnego Śląska już zdążyli się przyzwyczaić. Wspólnie z producentem, mając już doświadczenia w eksploatacji Impulsów, będziemy starali się wyjść naprzeciw oczekiwaniom podróżnych i naszych pracowników, dostosowując estetykę i funkcjonalność wnętrz pojazdów.

Pociągi standardowo już będą rozwijać prędkość do 160 km/h i przewidziane są do obsługi połączeń na trasie Wrocław – Rawicz.

Zakup 5 nowych czteroczłonowych eztów jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt realizacji projektu wynosi 96 114 660,00 zł, z czego dofinansowanie wynosi 43 740 535,00 zł. Spółka prowadzi obecnie działania mające na celu zwiększenie poziomu dofinansowania.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: J-31 » 2015-02-24, 23:27

Ciekawy jestem co tym razem wybiorą. Z całą pewnością PESA i Newag już się szykują do przetargu ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2015-03-14, 16:45

Żadnego przetargu nie będzie. To nic innego jak II części zamówienia z przetargu na łącznie 11 jednostek trakcyjnych, o czym już wspominałem kilka postów temu: http://www.km-forum.com.pl/viewtopic.ph ... 75#p262934 ;) A więc 5 jednostek 31WEa.


Dodano: 14 mar 2015 15:45

I dla formalności i z kronikarskiego obowiązku: umowa na nowe Impulsy została podpisana.
http://www.newag.pl/koleje-dolnoslaskie ... -impulsow/

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2015-10-28, 14:03

Ale tu kurzu...

Jakiś tydzień temu do obiegów KD na E30 włączono dwa kolejne "jaszczury" - 31WE-020 i 31WE-021. Wyróżniają się w środku zupełnie inną kolorystyką, niż dotychczasowe 31WE a nawet 36WEa.
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... o&id=16579
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... o&id=16575
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... o&id=16578
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... o&id=16577

W Legnicy są już dwa Linki: http://www.facebook.com/KolejeDolnoslas ... 4331375173

Po naprawie rewizyjnej jest już SA132-002: http://rail.phototrans.eu/14,102144,0,Z ... 14Mb_.html
A po modernizacji, EN57AL-1542 http://www.facebook.com/KolejeDolnoslas ... 6501485956

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: J-31 » 2015-10-28, 22:50

Bardzo ładna tapicerka jest zarówno w "jaszczurach" jak i w linkach. Nie będzie problemu z utrzymaniem jej w czystości. A tak po za tym, naprawdę bardzo fajne zmiany taborowe. Jest kilka nowych jednostek i ciekawa modernizacja. Brawo dla Kolei Dolnośląskich :)

Wielu przewoźników w Polsce może tylko pomarzyć o tych Impulsach ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ