W niedzielę miała miejsce oficjalna prezentacja nowych nabytków KD - a więc jednostek 36WEa o nr 011-013.
O godzinie 10:02 z Dworca Głównego we Wrocławiu do Legnicy wyruszył pociąg specjalny złożony z jednostek 012 i 011. Pociąg nie zatrzymywał się na stacjach pośrednich a przejazd nim, jak i dwoma powrotnymi kursami z Legnicy były bezpłatne.
Na pokładzie byli obecni m.in. też - prezes KD - Piotr Rachwalski, jak i nowy dyrektor ds. handlowych.... Bogusław Molecki. Mimo opóźnienia odjazdu, udało się przejechać odcinek Wrocław Główny - Legnica w czasie 34 minuty 16 sekund (Rozkład przewidywał 37 minut) zbliżając się do czasów przejazdu pociągów pospiesznych na tej trasie w latach.... '40 XX wieku.
Na dworcu w Legnicy można było obejrzeć owe jednostki, ale i także obejrzeć małą wystawę taboru LOTOS Kolej czy PKP intercity. Można było też przejechać się drezyną. Wystawa związana była z obchodami 170 rocznicy Kolei Dolnośląsko-Marchijskiej.
Ok. 11:40 skład 012+011 został rozłączony (swoją drogą odłączanie tych jednostek jest banalnie proste
) i z pasażerami na pokładzie odbyły się manewry na sąsiedni peron obok odstawionej na boczny tor jednostki 013. O godzinie 12:00 z pasażerami w stronę Wrocławia wyjechał egzemplarz nr 012. W trakcie jazdy dyrektor ds. handlowych wygłosił wykład dla podróżnych dotyczący historii linii kolejowej D29-275 (a więc linii Wrocław - Legnica). Tutaj już nie udało się zmieścić w planowym czasie rozkładowym 36 minut z powodu zwolnienia do 100 km/h w Malczycach, zjazdu na tor lewy w Miękini i w Żernikach, oraz niezmodernizowanego odcinka LCS Muchobór - podg. Grabiszyn.
O 14:30 z Legnicy ruszył zaś 011 i na tym kursie udało się zejść z czasem przejazdu nawet do 32 minut co dało średnią prędkość przejazdu ok. 114 km/h, a jest to przecież pociąg podmiejski.
Jednostki 36WEa różnią się garścią drobiazgów względem nieco starszych jednostek 31WE w Kolejach Dolnośląskich.
Zdjęcia zamieściłem tutaj:
http://fotogaleria.transportnews.eu/sea ... ords=36WEa