Linia kolejowa 143 Wrocław - Kluczbork

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Linia kolejowa 143 Wrocław - Kluczbork

Post autor: Przemek »

Na linii 143 Wrocław Mikołajów - Kalety na odcinku we Wrocławiu trwa doraźny remont torowisk. Prace trwają między Nadodrzem a Mikołajowem, na torach postojowych na Nadodrzu oraz na Psim Polu.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Linia kolejowa 143 Wrocław - Kluczbork

Post autor: Przemek »

http://transportnews.eu/aktualnosci/tem ... 22LDo.link
Wrocław-Kluczbork ma być zrobione na 120km/h.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Linia kolejowa 143 - Wrocław Mikołajów WP2 - Kalety

Post autor: Przemek »

Trwa modernizacja stacji Wrocław Psie Pole. Po dość kontrowersyjnej zmianie położenia przejść na peron 2 i odwróceniu tablic z nazwą stacji, nadszedł na wybrukowanie peronu 1, wzorem stacji Wrocław Sołtysowice.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Cud, że nie będzie czerwonych peronów.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

Post autor: Przemek »

W Długołęce zakończyła się przebudowa peronów na stacji. Niestety stacja straciła swój klimat i stała się torem z przeszkodami.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
(Zdjęcia sprzed chwili)

Zlikwidowano drugie przejście na peron 2, który dodatkowo ogrodzono płotem. Co szkodziło zrobić jeszcze jedno przejście? Już nawet pasażerowie zadziałali i wywalili jeden fragment.

Jedyną zaletą tej stacji jest już tylko duża wiata. Dworzec świeci pustkami i w dodatku jest zaniedbany.

j__a
Posty: 65
Rejestracja: 2018-09-24, 22:28

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

Post autor: j__a »

PLK niestety olewa budynki dworców w niemal każdej mniejszej miejscowości.
Do jakiejś rewitalizacji jest potrzebny inwestor, a gminy również nie są tym zainteresowane.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

Post autor: Przemek »

W Borowej tymczasem prace jeszcze się nie rozpoczęły. Jedyne zmiany które tam w zeszłym roku nastały, to nowe tablice z nazwą stacji, oczywiście z jedną ustawioną ukośnie.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
(zdjęcia sprzed chwili 😉)

Nawet zachował się wychodek 😉

baldojak1
Posty: 2
Rejestracja: 2018-01-31, 18:18

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

Post autor: baldojak1 »

Jaki jest zakres aktualnie prowadzonych prac?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

Post autor: Przemek »

Tak jak widać na załączonych obrazkach - wymiana nawierzchni peronów, likwidacja większości przejść na perony, opłotkowanie peronów. Ponadto szlakowa podniesiona zostanie do 120km/h. Już teraz na odcinku Borowa Ol.-Długołęka, nie licząc paru zwolnień, pociągi jadą ok. 100 km/h.

baldojak1
Posty: 2
Rejestracja: 2018-01-31, 18:18

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

Post autor: baldojak1 »

Dzięki one są robione do Oleśnicy, czy do Borowej?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

Post autor: Przemek »

Na stacjach Wrocław Nadodrze, Borowa Ol. i Oleśnica jeszcze nie są zrobione perony i dworce.

Sołtysowice mają tylko peron 3 do zrobienia, a Psie Pole już ma zrobiony 1 peron.
Jak z odcinkiem Oleśnica-Namysłów to nie wiem, nie widziałem, ale na lokalnym portalu Oleśnickim widziałem info, że dopiero ma się zacząć modernizacja.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

Post autor: Przemek »

Trwają prace na moście kolejowym nad Odrą, niedaleko Mostów Warszawskich. Wymieniany jest tor nr 1.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa Wrocław - Kluczbork

Post autor: Przemek »

http://zmienmy.to/petycja/stacja-kolejo ... wroclawiu/
Petycja ws. zbudowania przystanku kolejowego Wrocław Nowy Zakrzów w okolicach osiedli: Sobieskiego, Wilanowskiego, wraz z budową przejścia podziemnego pod d.k. nr 98.
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa 143 Wrocław - Kluczbork

Post autor: Przemek »

https://investmap.pl/utworzenie-przysta ... ja.a143074
PKP PLK przebudują w latach 2021-2023, za ponad miliard złotych, odcinek Wrocław – Oleśnica – Kluczbork. W ramach inwestycji powstanie m.in. nowy przystanek w Mirkowie. Jan Augustynowski z KWW Jan Augustynowski Koalicja Obywatelska wskazuje, że podobny powinien znaleźć się jeszcze w Bykowie. – Remont tej trasy stanowi idealną okazję, by zagęścić sieć przystanków w obszarze aglomeracji – podkreśla.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały w styczniu z firmą Systra S.A. umowę na przygotowanie do IV kwartału 2019 roku projektu modernizacji odcinka Wrocław – Oleśnica – granica województwa w ramach planowanej przebudowy linii kolejowej nr 143 Kluczbork – Oleśnica – Wrocław Mikołajów. Wartość transakcji wyniosła blisko 17 mln zł.

Prace budowlane na całym odcinku mają być prowadzone w latach 2021-2023. Wartość inwestycji wyniesie ponad miliard złotych. Zakłada przebudowę torów tak, by były dostępne dla ciężkich składów towarowych, a pociągi mogły jeździć z prędkością do 120 km/h. W ramach przedsięwzięcia infrastruktura pasażerska zostanie dostosowana do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przystanek w Solnikach Wielkich zmieni lokalizację, a ponadto powstaną nowe – w Pielgrzymowicach i Mirkowie.

Rozwój Bykowa wymaga utworzenia przystanku

Jan Augustynowski z Komitetu Wyborczego Wyborców Jan Augustynowski Koalicja Obywatelska wskazuje, że przystanek jest potrzebny także w Bykowie.

– Remont tej trasy stanowi idealną okazję, by zagęścić sieć przystanków w obszarze aglomeracji. Z jednej strony ograniczy to korki pomiędzy Wrocławiem a podmiejskimi miejscowościami, a z drugiej zwiększy możliwość komunikacji na tym obszarze – wyjaśnia Jan Augustynowski.

Tłumaczy, że przez gminę Długołęka przebiegają dwie linie kolejowe. Pociągi tej do Trzebnicy zatrzymują się w każdej miejscowości na terenie gminy. W przypadku rewitalizowanej trasy powstanie przystanek w Mirkowie, ale Byków, jego zdaniem, niesłusznie pominięto.

– Przybywa tam ludzi oraz firm, więc w ciągu kilku lat okaże się niezbędny. Wówczas będzie trzeba liczyć się z większym wydatkiem. Trzeba wychodzić naprzeciw takim potrzebom, a nie reagować po fakcie – stwierdza Augustynowski.
Jestem bardzo za. Dojazd do tej miejscowości jest bardzo uzależniony od tego, czy Polbus na 504 przyjedzie. Na komunikację gminną nawet nie ma co się patrzeć, bo to jakiś żart - w święta 924 w ogóle nie dojeżdża dalej na wschód niż do Kamienia, a Polbus wtedy mocno ogranicza kursy na 504.
Obrazek
Okolice przejazdu kolejowego na ul. Kasztanowej (zielony znacznik), ewentualnie Olchowej (niebieski) byłyby najlepszą lokalizacją dla przystanku osobowego Byków, mimoże sama miejscowość jest dosyć oddalona od linii kolejowej.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa 143 Wrocław - Kluczbork

Post autor: Przemek »

Postępy przy budowie przystanku osobowego Wrocław Szczepin. Przystanek powstaje przy przebudowywanym wiadukcie na ul. Długiej, gdzie budowana jest linia tramwajowa na Popowice.

https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/inf ... agow-4692/
Wrocław Szczepin - nowy przystanek umacnia się obok pociągów

Podróżni pociągów mijających budowany przystanek Wrocław Szczepin w przyszłym roku zyskają tu dodatkowy dostęp do kolei. Będą krótsze podróże i łatwiejsze przesiadki do komunikacji miejskiej. Pod szerszym wiaduktem kolejowym, przy którym powstaje przystanek, będzie tramwaj i sprawniejszy ruch drogowy.


Nowy przystanek Wrocław Szczepin budowany jest w sąsiedztwie wiaduktu kolejowego nad ul. Długą - na trasie z Wrocławia Głównego w kierunku Oleśnicy i Trzebnicy, między stacjami Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze. Będzie tu punkt przesiadkowy między koleją a komunikacją miejską. Mieszkańcy miasta i aglomeracji zyskają dogodniejsze możliwości podróży.

Słupy nowej sieci trakcyjnej, mur oporowy i miejsce na nowy tor to wyraźne efekty zmian. Zanim będą konstrukcje dwóch 200 m peronów, przy nasypie od strony ul. Portowej budowany jest mur oporowy z żelbetowych segmentów. Zabezpieczy on nasyp, na którym zostanie ustawiona platforma peronu. W miejscu zdemontowanego toru przygotowywane jest podłoże pod nową trasę. Montowane są nowe słupy dla sieci trakcyjnej. Przebudowane będą ok. 2 km torów i sieci trakcyjnej. Dla utrzymania sprawnych przejazdów, zostaną zamontowane urządzenia sygnalizacji ruchu kolejowego.
Przystanek powstaje na odcinku linii o dużym natężeniu ruchu. W ciągu doby przejeżdża ponad 150 pociągów. Prace wykonywane są obok jadących składów, co wymaga zachowania szczególnej ostrożności i dobrej organizacji robót.

Przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Długą pozwoli na poprowadzenie 4 pasów ruchu i linii tramwajowej. Są już wykonane 2 przekopy w nasypie oraz nowe żelbetowe przyczółki. Dla bezpiecznego prowadzenia ruchu kolejowego zabudowano dwie konstrukcje odciążające. Inwestycja kolejowa jest realizowana wraz z miejską inwestycją przebudowy układu komunikacyjnego.

Przystanek Wrocław Szczepin to kolejny nowy przystanek we wrocławskiej aglomeracji. Dostęp do kolei zwiększyły już przystanki Mokronos Górny, Wrocław Grabiszyn, Wrocław Stadion, Wrocław Różanka. 5 kolejnych nowych przystanków zostanie wybudowanych na odnawianej trasie z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza Miłoszyc oraz w Iwinach na trasie w kierunku Strzelina.

Wartość inwestycji pn. „Budowa przystanku kolejowego Wrocław Szczepin na linii nr 143 wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Długą we Wrocławiu oraz niezbędną infrastrukturą” wynosi blisko 46 mln zł, w tym ponad 34,8 mln zł stanowi dofinansowanie ze środków unijnych POIiŚ

Fot. PKP PLK
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje na Dolnym Śląsku”