Pociągiem do Niemiec

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4312
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Pociągiem do Niemiec

Post autor: Przemek » 2009-03-01, 16:57

No i powróciły bezpośrednie pociągi Wrocław-Drezno. 3 razy dziennie z Wrocławia będzie wyjeżdżać dwuczłonowy zespół trakcyjny Siemens Desiro Deutsche Bahn.

Jak na pierwszy raz - nie było za wiele ludzi - głównie byli ci, którzy koniecznie musieli być pierwszymi pasażerami przywróconego połączenia ;)

http://www.kw.wroclaw.pl/details.php?image_id=4196

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-03-01, 19:16

265 kilometrów takim czymś :?:

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2009-03-01, 20:44

Cena biletu jest co najmniej zabójcza...

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-03-03, 01:00

Amalio pisze:265 kilometrów takim czymś
A 450 km kiblem na Op* "Kotwica" Kołobrzeg - Wrocław to niby wygodniej? :P Poza tym do Poznania z Berlina też mają takie jeździć właśnie.
* - Op dlatego, że nie zatrzymuje się na jednej stacji na całej trasie...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-03-03, 08:39

KKS pisze: A 450 km kiblem na Op* "Kotwica" Kołobrzeg - Wrocław to niby wygodniej?
Ale to jest niemiecki pociąg, a nie Polski. A po za tym jeżeli to jest naprawdę najzwyklejszy regionalny pociąg to rzeczywiście - kiblem powinno być wygodniej.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2009-03-03, 17:32

To ma nawet pierwszą klasę :D A i tak najlepszy jest kurs Wrocław - Szczecin robiony Kiblem :D

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-03-03, 19:41

Amalio pisze:Ale to jest niemiecki pociąg, a nie Polski.
I tak zapewne przewyższa standardem pociągi jeżdżące po Polsce.
Amalio pisze:A po za tym jeżeli to jest naprawdę najzwyklejszy regionalny pociąg to rzeczywiście - kiblem powinno być wygodniej.
Miękkość siedzeń to nie wszystko - wibracje, hałas, zapadające się drzwi - to też wpływa na komfort podróży.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4312
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - infrastruktura, połączenia, rozkłady

Post autor: Przemek » 2014-12-13, 20:15

No to pożegnaliśmy już ogryzkowego IC/EC Wawel.
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... komentarze
Protest przeciw likwidacji pociągu Wrocław - Berlin. Marszałek: To po co remontujemy tory?

W najbliższy piątek po raz ostatni, po niemal 170 latach kursowania**, pojedzie bezpośredni pociąg z Wrocławia do Berlina. Później, by dostać się koleją do stolicy Niemiec, będziemy musieli się przesiadać, nierzadko nawet po kilka razy, a nowy rozkład jazdy proponuje nam nawet połączenia... przez Szczecin, jako najdogodniejsze rano. To prawie 8 godzin jazdy z przesiadkami! Przeciwko takiemu rozwiązaniu protestuje zarząd województwa. Urzędnicy podkreślają, że przecież wydano mnóstwo pieniędzy, w tym unijnych, na modernizację torów na tej trasie. - Należy podkreślić, że decyzja o likwidacji połączenia zapada rok przed objęciem przez Wrocław zaszczytnego tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016, i może negatywnie oddziaływać na decyzje osób zainteresowanych dotarciem do Wrocławia w celu wzięcia udziału w ważnych wydarzeniach kulturalnych i imprezach artystycznych organizowanych z tej okazji - pisze w proteście zarząd województwa.

Oto cała treść listu Zarządu Województwa Dolnośląskiego w sprawie likwidacji pociągu Wrocław - Berlin Zarząd Województwa Dolnośląskiego wyraża stanowczy protest przeciwko likwidacji bezpośredniego połączenia kolejowego relacji Wrocław – Berlin.

Likwidacja tak ważnego dla Dolnego Śląska międzynarodowego połączenia ma wymiar gospodarczy i społeczny oraz stoi w wyraźnej sprzeczności z podstawowymi celami Unii Europejskiej. Dolny Śląsk, jak również inne regiony Polski od 10 lat silnie aspirują do budowania spójnej Europy. Od wielu lat wzmacniają też współpracę transgraniczną z sąsiadującymi ze sobą polskimi województwami i niemieckimi krajami związkowymi. Likwidacja wymienionego połączenia ogranicza możliwości intensywnie rozwijającej się współpracy transgranicznej polskich i niemieckich regionów, stanowiąc wyraźny krok wstecz w odniesieniu do podejmowanych w ostatnich 25 latach inicjatyw. Wiąże się także ze zmniejszeniem atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej, pogorszeniem przepływów związanych z jednolitym rynkiem wewnętrznym, co ma bezpośredni wpływ na jakość życia mieszkańców tych regionów. Należy podkreślić, że decyzja o likwidacji połączenia zapada rok przed objęciem przez Wrocław zaszczytnego tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016, i może negatywnie oddziaływać na decyzje osób zainteresowanych dotarciem do Wrocławia w celu wzięcia udziału w ważnych wydarzeniach kulturalnych i imprezach artystycznych organizowanych z tej okazji. W ostatnich 10 latach wydano znaczące środki krajowe i europejskie na poprawę stanu infrastruktury kolejowej po polskiej i niemieckiej stronie. Niektóre z prac w tym zakresie wciąż trwają. Likwidacja połączenia stanowi więc przekreślenie dotychczasowych rezultatów modernizacji infrastruktury kolejowej pomiędzy Wrocławiem a Berlinem i pozostaje w konflikcie z działaniami Unii Europejskiej na rzecz wspierania transportu niskoemisyjnego. Ponadto znaczenie likwidowanego połączenia wykracza daleko poza relacje transgraniczne, ponieważ może zostać ono wykorzystane do społecznego i gospodarczego powiązania zachodnich i wschodnich regionów Europy. Swój sprzeciw wobec likwidacji połączenia kolejowego Wrocław – Berlin wyrażają również polskie i niemieckie regiony i izby gospodarcze. Z powyższych względów Zarząd Województwa Dolnośląskiego wyraża wolę wielowątkowej współpracy międzypaństwowej i międzyregionalnej prowadzącej do zatrzymania procesu likwidacji tego połączenia, a jednocześnie jego radykalnej poprawy jakościowej.
** - Jedna osoba palnęła bzdurę i teraz wszyscy przedrukowują ją na wszystkich portalach i w gazetach.

Warto poczytać niektóre komentarze pod tym artykułem, bo pokazują jak "atrakcyjne" było połączenie w takiej ogryzkowej formie:
podroznik pisze:Wczoraj jechalem tym pociagiem. Dwa wagony drugiej klasy, jeden wagon pierwszej. W moim wagonie oprocz mnie jechaly jeszcze dwie Niemki (wagon otwarty bez przedzialow, wiec mozna latwo policzyc podroznych). W drugim wagonie pewnie niewielu wiecej pasazerow. W Węglincu przepinanie lokomotywy na spalinowa, bo az do Cottbus (czyli takze po stronie niemieckiej) linia nie jest zelektryfikowana. Wiecej pasazerow wsiadlo w Cottbus aby jechac do Berlina. To polaczenie sie nie oplaca, ale warto dodac, ze nie chciala go kontynuowac strona niemiecka, ktora od paru lat wysyla swoj DB bus z Berlina do Krakowa przez Wroclaw i Katowice i dla ktorej ten pociag jest konkurencja (autobusem tez kiedys jechalem i tez byl pusty, kierowcy niemieccy nie znali angielskiego, w przeciwienstwie do polskiej obslugi pociagu). Na pewno szkoda tego pociagu, ale zeby on jezdzil, trzeba nim jezdzic.
Czesiek pisze:Podróż niemiłosiernie się dłuży po polskiej stronie - w miarę jest tylko dojazd do Węglińca, choć w chwili obecnej niewykorzystywany jest nawet potencjał linii E30, bo na EC Wawel nie jeżdżą już EP09 i max. prędkość jest teraz 120km/h przy dopuszczalnej szlakowej 160. Od momentu Węglińca zaczynają się schody, bo najpierw trzeba "wypiąć" EU07 i "zapiąć" SU46 (30-40 minut), potem "cudowna" trasa przez Żagań i Żary, którą pokonuje się ze średnią prędkością 20km/h. I tak po bitych 4 godzinach dojeżdżamy do Cottbus.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4312
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Pociągiem do Niemiec

Post autor: Przemek » 2018-08-19, 13:29

https://m.kolejedolnoslaskie.eu/pl/aktu ... 018-r.html
Również w Niemczech prowadzone będą prace torowe. Ze względu na roboty pomiędzy Forst-Lausitz a Cottbus, w sobotę 25 sierpnia i niedzielę 26 sierpnia Pociąg do Kultury linii D99 będzie kursował objazdem przez Horkę. W związku z tym w niedzielę 26 sierpnia minimalnie zmienią się również godziny odjazdów pociągu Wrocław Główny (16:55) - Węgliniec (18:46). Szczegóły można znaleźć w rozkładach linii D99 i D1:

https://www.kolejedolnoslaskie.eu/rozkl ... ne/d99.pdf
https://www.kolejedolnoslaskie.eu/rozkl ... cne/d1.pdf

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4312
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Pociągiem do Niemiec

Post autor: Przemek » 2018-09-10, 21:23

https://gazetawroclawska.pl/przyszlosc- ... 15[quote]W 2015 roku Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego i Związek Komunikacyjny Górnych Łużyc i Dolnego Śląska (ZVON) podpisały umowę o przywróceniu międzynarodowego połączenia kolejowego relacji Wrocław - Drezno. Umowa obowiązuje do końca 2018 roku i jak przyznaje przewoźnik, Koleje Dolnośląskie, przyszłość tego połączenia stoi znów pod znakiem zapytania.[/quote]
- Aktualnie trwają rozmowy ze stroną niemiecką co do wysokości stawki, za realizację połączenia. Niestety są to trudne rozmowy i obecnie nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić, czy połączenie Wrocław - Drezno zostanie czy zostanie zlikwidowane - mówi Bogdan Godlewski, rzecznik Kolei Dolnośląskich.
Jeśli połączenie zostanie, to z powodu trwającej elektryfikacji odcinka Węgliniec-Zgorzelec, zostanie ono skrócone do Węglińca.

ODPOWIEDZ