Pociągiem do Niemiec

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Pociągiem do Niemiec

Post autor: Przemek »

No i powróciły bezpośrednie pociągi Wrocław-Drezno. 3 razy dziennie z Wrocławia będzie wyjeżdżać dwuczłonowy zespół trakcyjny Siemens Desiro Deutsche Bahn.

Jak na pierwszy raz - nie było za wiele ludzi - głównie byli ci, którzy koniecznie musieli być pierwszymi pasażerami przywróconego połączenia ;)

http://www.kw.wroclaw.pl/details.php?image_id=4196

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

265 kilometrów takim czymś :?:

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Cena biletu jest co najmniej zabójcza...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Amalio pisze:265 kilometrów takim czymś
A 450 km kiblem na Op* "Kotwica" Kołobrzeg - Wrocław to niby wygodniej? :P Poza tym do Poznania z Berlina też mają takie jeździć właśnie.
* - Op dlatego, że nie zatrzymuje się na jednej stacji na całej trasie...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KKS pisze: A 450 km kiblem na Op* "Kotwica" Kołobrzeg - Wrocław to niby wygodniej?
Ale to jest niemiecki pociąg, a nie Polski. A po za tym jeżeli to jest naprawdę najzwyklejszy regionalny pociąg to rzeczywiście - kiblem powinno być wygodniej.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

To ma nawet pierwszą klasę :D A i tak najlepszy jest kurs Wrocław - Szczecin robiony Kiblem :D

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Amalio pisze:Ale to jest niemiecki pociąg, a nie Polski.
I tak zapewne przewyższa standardem pociągi jeżdżące po Polsce.
Amalio pisze:A po za tym jeżeli to jest naprawdę najzwyklejszy regionalny pociąg to rzeczywiście - kiblem powinno być wygodniej.
Miękkość siedzeń to nie wszystko - wibracje, hałas, zapadające się drzwi - to też wpływa na komfort podróży.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - infrastruktura, połączenia, rozkłady

Post autor: Przemek »

No to pożegnaliśmy już ogryzkowego IC/EC Wawel.
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... komentarze
Protest przeciw likwidacji pociągu Wrocław - Berlin. Marszałek: To po co remontujemy tory?

W najbliższy piątek po raz ostatni, po niemal 170 latach kursowania**, pojedzie bezpośredni pociąg z Wrocławia do Berlina. Później, by dostać się koleją do stolicy Niemiec, będziemy musieli się przesiadać, nierzadko nawet po kilka razy, a nowy rozkład jazdy proponuje nam nawet połączenia... przez Szczecin, jako najdogodniejsze rano. To prawie 8 godzin jazdy z przesiadkami! Przeciwko takiemu rozwiązaniu protestuje zarząd województwa. Urzędnicy podkreślają, że przecież wydano mnóstwo pieniędzy, w tym unijnych, na modernizację torów na tej trasie. - Należy podkreślić, że decyzja o likwidacji połączenia zapada rok przed objęciem przez Wrocław zaszczytnego tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016, i może negatywnie oddziaływać na decyzje osób zainteresowanych dotarciem do Wrocławia w celu wzięcia udziału w ważnych wydarzeniach kulturalnych i imprezach artystycznych organizowanych z tej okazji - pisze w proteście zarząd województwa.

Oto cała treść listu Zarządu Województwa Dolnośląskiego w sprawie likwidacji pociągu Wrocław - Berlin Zarząd Województwa Dolnośląskiego wyraża stanowczy protest przeciwko likwidacji bezpośredniego połączenia kolejowego relacji Wrocław – Berlin.

Likwidacja tak ważnego dla Dolnego Śląska międzynarodowego połączenia ma wymiar gospodarczy i społeczny oraz stoi w wyraźnej sprzeczności z podstawowymi celami Unii Europejskiej. Dolny Śląsk, jak również inne regiony Polski od 10 lat silnie aspirują do budowania spójnej Europy. Od wielu lat wzmacniają też współpracę transgraniczną z sąsiadującymi ze sobą polskimi województwami i niemieckimi krajami związkowymi. Likwidacja wymienionego połączenia ogranicza możliwości intensywnie rozwijającej się współpracy transgranicznej polskich i niemieckich regionów, stanowiąc wyraźny krok wstecz w odniesieniu do podejmowanych w ostatnich 25 latach inicjatyw. Wiąże się także ze zmniejszeniem atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej, pogorszeniem przepływów związanych z jednolitym rynkiem wewnętrznym, co ma bezpośredni wpływ na jakość życia mieszkańców tych regionów. Należy podkreślić, że decyzja o likwidacji połączenia zapada rok przed objęciem przez Wrocław zaszczytnego tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016, i może negatywnie oddziaływać na decyzje osób zainteresowanych dotarciem do Wrocławia w celu wzięcia udziału w ważnych wydarzeniach kulturalnych i imprezach artystycznych organizowanych z tej okazji. W ostatnich 10 latach wydano znaczące środki krajowe i europejskie na poprawę stanu infrastruktury kolejowej po polskiej i niemieckiej stronie. Niektóre z prac w tym zakresie wciąż trwają. Likwidacja połączenia stanowi więc przekreślenie dotychczasowych rezultatów modernizacji infrastruktury kolejowej pomiędzy Wrocławiem a Berlinem i pozostaje w konflikcie z działaniami Unii Europejskiej na rzecz wspierania transportu niskoemisyjnego. Ponadto znaczenie likwidowanego połączenia wykracza daleko poza relacje transgraniczne, ponieważ może zostać ono wykorzystane do społecznego i gospodarczego powiązania zachodnich i wschodnich regionów Europy. Swój sprzeciw wobec likwidacji połączenia kolejowego Wrocław – Berlin wyrażają również polskie i niemieckie regiony i izby gospodarcze. Z powyższych względów Zarząd Województwa Dolnośląskiego wyraża wolę wielowątkowej współpracy międzypaństwowej i międzyregionalnej prowadzącej do zatrzymania procesu likwidacji tego połączenia, a jednocześnie jego radykalnej poprawy jakościowej.
** - Jedna osoba palnęła bzdurę i teraz wszyscy przedrukowują ją na wszystkich portalach i w gazetach.

Warto poczytać niektóre komentarze pod tym artykułem, bo pokazują jak "atrakcyjne" było połączenie w takiej ogryzkowej formie:
podroznik pisze:Wczoraj jechalem tym pociagiem. Dwa wagony drugiej klasy, jeden wagon pierwszej. W moim wagonie oprocz mnie jechaly jeszcze dwie Niemki (wagon otwarty bez przedzialow, wiec mozna latwo policzyc podroznych). W drugim wagonie pewnie niewielu wiecej pasazerow. W Węglincu przepinanie lokomotywy na spalinowa, bo az do Cottbus (czyli takze po stronie niemieckiej) linia nie jest zelektryfikowana. Wiecej pasazerow wsiadlo w Cottbus aby jechac do Berlina. To polaczenie sie nie oplaca, ale warto dodac, ze nie chciala go kontynuowac strona niemiecka, ktora od paru lat wysyla swoj DB bus z Berlina do Krakowa przez Wroclaw i Katowice i dla ktorej ten pociag jest konkurencja (autobusem tez kiedys jechalem i tez byl pusty, kierowcy niemieccy nie znali angielskiego, w przeciwienstwie do polskiej obslugi pociagu). Na pewno szkoda tego pociagu, ale zeby on jezdzil, trzeba nim jezdzic.
Czesiek pisze:Podróż niemiłosiernie się dłuży po polskiej stronie - w miarę jest tylko dojazd do Węglińca, choć w chwili obecnej niewykorzystywany jest nawet potencjał linii E30, bo na EC Wawel nie jeżdżą już EP09 i max. prędkość jest teraz 120km/h przy dopuszczalnej szlakowej 160. Od momentu Węglińca zaczynają się schody, bo najpierw trzeba "wypiąć" EU07 i "zapiąć" SU46 (30-40 minut), potem "cudowna" trasa przez Żagań i Żary, którą pokonuje się ze średnią prędkością 20km/h. I tak po bitych 4 godzinach dojeżdżamy do Cottbus.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Pociągiem do Niemiec

Post autor: Przemek »

https://m.kolejedolnoslaskie.eu/pl/aktu ... 018-r.html
Również w Niemczech prowadzone będą prace torowe. Ze względu na roboty pomiędzy Forst-Lausitz a Cottbus, w sobotę 25 sierpnia i niedzielę 26 sierpnia Pociąg do Kultury linii D99 będzie kursował objazdem przez Horkę. W związku z tym w niedzielę 26 sierpnia minimalnie zmienią się również godziny odjazdów pociągu Wrocław Główny (16:55) - Węgliniec (18:46). Szczegóły można znaleźć w rozkładach linii D99 i D1:

https://www.kolejedolnoslaskie.eu/rozkl ... ne/d99.pdf
https://www.kolejedolnoslaskie.eu/rozkl ... cne/d1.pdf

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Pociągiem do Niemiec

Post autor: Przemek »

https://gazetawroclawska.pl/przyszlosc- ... r/13476215
W 2015 roku Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego i Związek Komunikacyjny Górnych Łużyc i Dolnego Śląska (ZVON) podpisały umowę o przywróceniu międzynarodowego połączenia kolejowego relacji Wrocław - Drezno. Umowa obowiązuje do końca 2018 roku i jak przyznaje przewoźnik, Koleje Dolnośląskie, przyszłość tego połączenia stoi znów pod znakiem zapytania.
- Aktualnie trwają rozmowy ze stroną niemiecką co do wysokości stawki, za realizację połączenia. Niestety są to trudne rozmowy i obecnie nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić, czy połączenie Wrocław - Drezno zostanie czy zostanie zlikwidowane - mówi Bogdan Godlewski, rzecznik Kolei Dolnośląskich.
Jeśli połączenie zostanie, to z powodu trwającej elektryfikacji odcinka Węgliniec-Zgorzelec, zostanie ono skrócone do Węglińca.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Pociągiem do Niemiec

Post autor: Przemek »

Od grudniowego rozkładu pociągi do Drezna jeżdżą już od Węglińca, a tymczasem:
https://www.wroclaw.pl/pociag-do-kultur ... l-kursowal
Weekendowe połączenia kolejowe Wrocław-Berlin działające pod nazwą Pociąg do kultury będzie nadal funkcjonować. Potwierdził to Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, trwają ostatnie uzgodnienia ze stroną niemiecką.

Urząd Transportu Kolejowego przyznał Kolejom Dolnośląskim otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie Wrocław Główny – Tuplice – granica państwa i w kierunku powrotnym do 12 grudnia 2020 roku. To oznacza, że dolnośląski przewoźnik może przez dwa lata oferować przejazdy w ramach weekendowego połączenia na trasie Wrocław Główny-Berlin. Oferta do tej pory działała pod nazwą „Pociąg do kultury” i biła frekwencyjne rekordy popularności. Rocznie z połączenia korzystało ponad 30 tysięcy osób.

Przypomnijmy. To międzynarodowe połączenie zostało uruchomione w 2016 roku i miało zachęcać głównie do turystyki kulturalnej, bo motorem napędowym były wydarzenia ESK 2016 odbywające się we Wrocławiu. Połączenie okazało się sukcesem i samorządowcy z Niemiec i Polski wywalczyli, że działało i w kolejnych latach. Będzie uruchomione i w roku 2019.

- Będziemy kontynuować „Pociąg do Kultury Wrocław – Berlin”, są na to zabezpieczone pieniądze. Koleje Dolnośląskie będą to nadal realizować - mówi Michał Nowakowski, rzecznik prasowy urzędu marszałkowskiego.

W Kolejach Dolnośląskich słyszymy, że trwają ostatnie uzgodnienia ze stroną niemiecką. W najbliższych dniach ma pojawić się nowy rozkład jazdy dla tego połączenia. Będziemy mogli z niego skorzystać już sylwestra i Nowy Rok. Rozkłady jazdy najszybciej pojawią się na stronie KD.
Pociągi te będą kursować tak jak dotychczas, na starych jednostkach VT628. Szkoda, że nie postarano się o zastąpienie ich o wiele nowszymi Desirami.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Pociągiem do Niemiec

Post autor: Przemek »

https://www.wroclaw.pl/w-przyszlym-roku ... clawberlin
W przyszłym roku ma wrócić stałe połączenie kolejowe Wrocław-Berlin

We Wrocławiu odbył się Polsko-Niemiecki Szczyt Kolejowy. Wśród wielu wspólnych deklaracji najbardziej cieszy plan uruchomienia regularnego połączenia z Wrocławia do Berlina, o którym mówił Dietmar Woidke, premier Brandenburgii i koordynator rządu niemieckiego ds. niemiecko-polskiej współpracy.


- Czujemy, że to jest przełom, bo wszyscy zgodnie uznaliśmy, że większa liczba połączeń na tej trasie jest potrzebna. Poświecą się coraz więcej uwagi tej sprawie. Zgodnie z tym co mówił pan Dietmar Woidke istnieje duża szansa na wpisanie do nowego rocznego rozkładu jazdy 2020/2021 regularnego połączenia z Wrocławia do Berlina. A jeśli zakończą się modernizacje na trasie Katowice-Kraków, połączenie mogłoby być przedłużone po naszej stronie aż do Krakowa. Ale czy rzeczywiście to połączenie zostanie reaktywowane, pokaże czas. – mówi Iwona Budych, prezes Stowarzyszenie Polsko-Niemiecka Kolej Pasażerska.

W tej chwili do Berlina z Wrocławia bezpośrednio możemy dojechać tylko pociągiem NightJet (Wieden-Berlin) uruchomionym przez koleje austriackie albo weekendowym „Pociągiem do kultury”, który wystartował kiedy Wrocław był Europejską Stolicą Kultury. Ten drugi według planów ma kursować na pewno do końca 2020 roku. Jednak ciągle na tej trasie brakuje regularnego połączenia uruchomionego przez polskiego przewoźnika we współpracy ze stroną niemiecką. Kiedyś na tej trasie jeździł pociąg Intercity „Wawel”, ale połączenie zostało zawieszone, a „Wawel” teraz jeździ tylko na terenie Polski.

Na razie nie wiadomo, jak będzie wyglądał rozkład jazdy dla tego pociągu, ani ile będą kosztowały bilety. Obecnie w „Pociągu do kultury” za przejazd jednorazowy do Berlina trzeba zapłacić 79 zł. W NightJet bilet na tej trasie kosztuje około 15 euro.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Pociągiem do Niemiec

Post autor: Przemek »

Jeśli ktoś lubi jeździć pociągami serii 628 w Kulturzugu z Wrocławia do Berlina Lichtenberga, to musi się spieszyć, bo od nowego roku zastąpią je jednostki Desiro, znane kiedyś z pociągów do Drezna.
Obrazek
Skład 628-425+628-565 z Wrocławia do Berlina Lichtenberga przejeżdża przez stację Wrocław Żerniki.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Pociągiem do Niemiec

Post autor: Przemek »

Koleje Dolnośląskie pisze:#AlertKD‼️ #KulturZug #PociągDoKultury

Szanowni Państwo, w związku z problemami technicznymi po stronie niemieckiej w dniu dzisiejszym 22. listopada nie będzie kursował Kulturzug / Pociąg do kultury.

Informujemy, że nasza spółka zapewnia komunikację zastępczą dla pasażerów z Wrocławia i Legnicy do Berlina. Podróżni zostaną przewiezieni pociągiem "Jan Wyżykowski" (66573) odjeżdżającym z Wrocławia Głównego o godzinie 17:19 a następnie w Legnicy o godzinie 18:02 przed budynkiem dworca zostanie podstawiony autobus komunikacji zastępczej, który pojedzie do stacji Berlin Lichtenberg z pominięciem stacji pośrednich. Osoby, które planowały podróż tym pociągiem, proszone są o kontakt z naszą infolinią pod numerem (+48) 76 742 11 12.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje na Dolnym Śląsku”