Modernizacja Dworca Głównego we Wrocławiu

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4238
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Modernizacja Dworca Głównego we Wrocławiu

Post autor: Przemek » 2012-03-09, 19:23

Pozwoliłem sobie na zmianę tematu. Od czasu ostatniego postu wyremontowane zostały takie dworce jak m.in. Wrocław Pracze, Wrocław Mikołajów (tylko budynek). W remoncie pozostaje wciąż Wrocław Główny, Wrocław Leśnica i Wrocław Brochów. Dlatego stwierdziłem, że warto ten temat trochę rozruszać.

Krótka informacja dla niemieszkających we Wrocławiu:
Na Głównym mamy 6 peronów. Ten ostatni wybudowany został na czas remontu i swoim wyglądem nie odbiega od standardów przystanków kolejowych by PKP PLK. Wejście na peron 6 jest możliwe jednak tylko od strony ul. Suchej. W jego bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się przystanek linii N,110,125,325,862,900P i 910, jednak z racji ograniczonej przestrzeni nie ma tutaj rampy dla wózków.


Wróćmy jednak do peronów - dostępne dla podróżnych są na chwilę obecną tylko perony: 1, 4, 5 i 6. Składy nie mogą manewrować po stacji, więc po wykonaniu kursu, oczekują one na zjazd na grupę postojową i lokomotywy po prostu spychają wagony bez oblotu składu.

Remont Głównego ma wg PKP się zakończyć na przełomie maja i czerwca 2012r.
Zdjęcia z niedzieli 4 marca br.: http://transportnews.tk/galeria/search. ... G%B3%F3wny
Ostatnio zmieniony 2012-03-09, 21:49 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

Butelka

Post autor: Butelka » 2012-03-09, 20:11

Kędzior pisze:z racji ograniczonej przestrzeni nie ma tutaj rampy dla wózków.
Jest winda (podnośnik).
Kędzior pisze:Remont Głównego ma wg PKP się zakończyć na przełomie maja i czerwca 2012r.
A to ciekawe. Bo w 2011 stwierdzono, że nie zdążą z remontem na Euro i kibiców będzie przyjmował peron VI. Inna sprawa - po ukończeniu remontu wszystkich peronów ten szósty po prostu zburzą, czy będzie nadal służyć pociągom podmiejskim/regionalnym?

9507
Posty: 2871
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2012-03-10, 22:23

To się okaże.
Butelka pisze:A to ciekawe. Bo w 2011 stwierdzono, że nie zdążą z remontem na Euro i kibiców będzie przyjmował peron VI.
To nie jest równoznaczne z niezakończeniem remontu.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-05-11, 19:01

Przedwczoraj miałem okazję dwa razy być na dworcu we Wrocławiu. Szczerze mówiąc bardzo ładnie to wygląda! Ale nie wygląda to tak jakby mieli skończyć na Euro. Druga sprawa to wysokość peronów. Na Głównym wsiadałem do szynobusu KD i okazało się, że niska podłoga w Pesie jest znacznie poniżej peronu...
To jest jakiś fail czy pociągi KD zostaną skierowane w przyszłości na inny peron :?:
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-05-11, 19:07

Amalio pisze:To jest jakiś fail czy pociągi KD zostaną skierowane w przyszłości na inny peron :?:
Nic nowego. W Krakowie jest dokładnie tak samo. Przyjeżdżające z Balic szynobusy mają zbyt niską podłogę w stosunku do wysoki peronów Dworca Głównego... PKP PLK nic nie zamierza z tym robić. Nie wspomnę już o warszawskim węźle kolejowym, gdzie mamy podobne sytuacje. Toteż i we Wrocławiu też tak już pozostanie. Trzeba będzie skakać do/z szynobusów :]

Zresztą z mojego obglądu Dworca Głównego we Wrocławiu, tam nie ma "niskich" peronów, chyba, że coś się w międzyczasie zmieniło ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-05-11, 19:28

No a tymczasowa szóstka nie jest niżej :?: Podejrzewam, że tak.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-05-11, 19:30

No, ale ona zdaje się jest chyba tylko tymczasowa. Nie wiem jakie będą jej losy, później :]
Obrazek

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2012-05-11, 19:58

Mi się zdaje, że właśnie szóstka przejmie rolę dworca podmiejskiego dla szynobusów choćby z/na Trzebnicę, peron jest tam zdecydowanie niższy a wątpię by mieli ją zamiar likwidować - dworzec tymczasowy też nie zniknie a będzie dworcem nocnym.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-05-11, 20:33

Na węźle poznańskim w ciągu E-20 też tak jest, peron jest dostosowany do podłogi EN57. Nie wiem jak na nowych peronach na stacji Poznań Główny, nigdy na to nie zwróciłem uwagi, ale chyba są trochę niżej. Pamiętam że jak w Swarzędzu wsiadałem do Bmnopuxa to podłoga była niżej niż peron.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

9507
Posty: 2871
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2012-05-12, 01:11

irisbus pisze:dworzec tymczasowy też nie zniknie a będzie dworcem nocnym.
Dworzec nocny to takie coś wystającego nad ulicę (nie jest tymczasowy). Pełni rolę dojścia na perony. Dworzec tymczasowy jest tam, gdzie są kasy i raczej po remoncie go nie będzie.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2012-05-12, 15:14

A w takim razie przepraszam, musiałem coś źle doczytać.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4238
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-06-02, 02:58

[ Dodano: 16 Maj 2012 02:40 ]
Dzisiaj, tzn. wczoraj przed ustnym egzaminem poszedłem sobie też na Dworzec Główny, by poglądać sobie stan prac na peronach. A więc tak - peron 6 rozgrzebany z powodu remontu tunelu, peron 3 wciąż w remoncie.
Kilkanaście zdjęć tutaj: http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... glowny-pkp

[ Dodano: 02 Cze 2012 02:58 ]
No i wczoraj o 9:00 otwarli budynek dworcowy. Dzień wcześniej późnym wieczorem udostępnili peron 3 dla podróżnych - ostatni przy którym trwały jeszcze prace remontowe.

Tego jak wygląda dworzec nie da się słowami opisać - to przeciwieństwo tego śmierdzącego szczynami bezdomnych, wyblakłego znanego nam sprzed remontu. Jak się wchodzi do środka, to... aż pachnie świeżością.
Trochę zdjęć: http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... oncie-foto

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-06-02, 09:37

No dobra. Ale szynobusy pozostały na zbyt wysokich peronach :?:
Jaka jest w ogóle opozycyjna gazeta w we Wrocławiu :?:
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4238
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-06-02, 17:08

Amalio pisze:No dobra. Ale szynobusy pozostały na zbyt wysokich peronach :?:
Jaka jest w ogóle opozycyjna gazeta w we Wrocławiu :?:
Widzę, że niektórzy robią z igły widły - jak podjedzie ci "bipa", lub "bohun" na Główny czy na inny przystanek lub stację wyremontowaną zgodnie ze standardem PLK, to nie wiem co byś zrobił to i tak z niższego pokładu będziesz musiał się wdrapać na peron.

Dodam też, że wymienione przeze mnie piętrowe wagony z Görlit,z istnieją dłużej niż szynobusy PESY i niejednokrotnie pojawiały się w zestawieniu pociągów odjeżdżających z Dworca Głównego (którego wysokość peronów po remoncie się nie zmieniła) i co ciekawe - do tej pory nie było z tego powodu jakiegoś większego larum.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-06-02, 17:50

Uważasz, że jeśli perony były za wysokie i nadal są i nikt z tym nic nie zrobił, to robienie z igły widły :?: Przepraszam cię bardzo, ale o ile da się dostawić rampę do zbyt wysokiego pokładu wagonu, to w drugą stronę to nie działa. To co zrobiono to zwykła bezmyślność made in PL i pieniądz wyrzucone w błoto.
No bo w końcu liczy się to żeby dobrze wyglądało i nie śmierdziało. To, że coś jest niefunkcjonalne, to nieistotna sprawa...
Tory na tiry!

ppln

Post autor: ppln » 2012-06-03, 11:10

To nie można było zrobić kilku niższych krawędzi "aglomeracyjnych" i kilku wyższych "dalekobieżnych"?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-06-03, 17:41

No właśnie o tym nie pomyślano i w tym cały problem. No, ale grunt, że dworzec główny został odnowiony. Dobre i to ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4238
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-06-03, 19:14

ppln pisze:To nie można było zrobić kilku niższych krawędzi "aglomeracyjnych" i kilku wyższych "dalekobieżnych"?
No i na co wam niższe perony? Przecież i tak pociągi, zwłaszcza Regio obsługiwane przez zespoły trakcyjne nie są kierowane na odpowiednie perony, tylko na ten akurat, gdzie jest aktualnie wolny. Szynobusów na połączeniach z Wrocławia nie jest tak wiele, a mi jako pasażera nie widzi mi się, wdrapywanie się z głównego dworca w metropolii o ponad 600 tys. mieszkańców, z mikroskopijnej wysokości peronów do wagonów, dajmy na to ekspresu do Warszawy. Nie wiem, skąd te sztucznie rozdmuchane larum wśród mikoli ostatnio się pojawia.

Poza tym, są inne przystanki osobowe wybudowane lub zmodernizowane wg standardów PLK gdzie jeżdżą tylko spalinowe jednostki, jak choćby p.o. Wrocław Zakrzów i nikt nie podnosi tu słowa dezaprobaty.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-06-03, 19:28

Kędzior pisze:No i na co wam niższe perony? Przecież i tak pociągi nie są kierowane na odpowiednie perony, tylko na ten akurat, gdzie jest aktualnie wolny.
Lol, że co :?: A rozkład to niby co :?:
Kędzior pisze:Szynobusów na połączeniach z Wrocławia nie jest tak wiele,
I co to ma do rzeczy ile ich jest :?: Choćby był słownie JEDEN, to odpowiedz sobie na pytanie po co Urząd Marszałkowski kupuje szynobusy które nie spełniają swojej roli...
Kędzior pisze:a mnie jako pasażera nie widzi mi się, wdrapywanie się z dworca w wielotysięcznej metropolii z mikroskopijnej wysokości peronów do wagonów, dajmy na to expresu do Warszawy.
To masz problem.
Wyciągasz argument z przysłowiowej dupy, bo nie zmienia to istoty sprawy. I ogólnie całość Twojej wypowiedzi ma charakter taki jakbyś reprezentował miejscowe władze.

Kędzior pisze:jak choćby p.o. Wrocław Zakrzów i nikt nie podnosi tu słowa dezaprobaty.
Świetne rozwiązanie! "Jesteś niepełnosprawny lub boli cię zeskakiwanie do pociągu :?: Zap***dalaj na Zakrzów!"

Naprawdę Ty chyba sam nie widzisz co piszesz, bo to zwyczajny absurd jest.
Dworzec nie jest od tego by ładnie wyglądać. Ale wedle Twojej logiki chyba tak jest. Bo Główny ma wyglądać i nie śmierdzieć, a reszta ma być funkcjonalna. No tyle, że chyba to nie tak ma działać.
I jeśli nie ma i nie będzie niskiego peronu dla szynobusów, to jest to zwyczajne partactwo i bezmyślność.
Dworzec w pierwszej kolejności powinien być funkcjonalny z udogodnieniami dla niepełnosprawnych na czele.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4238
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-06-03, 19:58

Amalio pisze:Lol, że co A rozkład to niby co
Przecież jak zamknięte były perony to nawet na rozkładzie była informacja o tym, że "z powodu remontu prosimy o uważne słuchanie zapowiedzi głosowych z którego peronu odjeżdżać będzie dany pociąg", a same pociągi zbierały się po 2, czasem nawet 3 na jednym torze w różnych sektorach.
Amalio pisze:I co to ma do rzeczy ile ich jest :?: Choćby był słownie JEDEN, to odpowiedz sobie na pytanie po co Urząd Marszałkowski kupuje szynobusy które nie spełniają swojej roli...
A co to znaczy że szynobus spełnia swoją rolę? Bo jeśli chodzi o kursowanie na trasach niezelektryfikowanych, to zwłaszcza w przypadku połączenia do Trzebnicy warunek ten jest spełniony, bo linia 326 Wrocław Psie Pole - Trzebnica jest pozbawiona sieci trakcyjnej.
Amalio pisze:I ogólnie całość Twojej wypowiedzi ma charakter taki jakbyś reprezentował miejscowe władze.
Zapewniam cię, że daleko mi do takiej postawy. I nie wiem, co do tematu modernizacji dworca kolejowego mają władze Wrocławia.
Świetne rozwiązanie! "Jesteś niepełnosprawny lub boli cię zeskakiwanie do pociągu :?: Zap***dalaj na Zakrzów!"
Jak i na dziesiątce jak nie większej liczbie innych stacji nie tylko w regionie. Odnoszę wrażenie, że niektórzy się dopiero co obudzili.
Naprawdę Ty chyba sam nie widzisz co piszesz, bo to zwyczajny absurd jest.
Dworzec nie jest od tego by ładnie wyglądać. Ale wedle Twojej logiki chyba tak jest.
I przeanalizowałeś to tylko podstawie dwóch postów? Sorry, ale chyba nie mamy o czym dalej rozmawiać.

ODPOWIEDZ