Modernizacja Dworca Głównego we Wrocławiu
No i na co wam niższe perony? Przecież i tak pociągi, zwłaszcza Regio obsługiwane przez zespoły trakcyjne nie są kierowane na odpowiednie perony, tylko na ten akurat, gdzie jest aktualnie wolny. Szynobusów na połączeniach z Wrocławia nie jest tak wiele, a mi jako pasażera nie widzi mi się, wdrapywanie się z głównego dworca w metropolii o ponad 600 tys. mieszkańców, z mikroskopijnej wysokości peronów do wagonów, dajmy na to ekspresu do Warszawy. Nie wiem, skąd te sztucznie rozdmuchane larum wśród mikoli ostatnio się pojawia.ppln pisze:To nie można było zrobić kilku niższych krawędzi "aglomeracyjnych" i kilku wyższych "dalekobieżnych"?
Poza tym, są inne przystanki osobowe wybudowane lub zmodernizowane wg standardów PLK gdzie jeżdżą tylko spalinowe jednostki, jak choćby p.o. Wrocław Zakrzów i nikt nie podnosi tu słowa dezaprobaty.
Lol, że co A rozkład to niby coKędzior pisze:No i na co wam niższe perony? Przecież i tak pociągi nie są kierowane na odpowiednie perony, tylko na ten akurat, gdzie jest aktualnie wolny.
I co to ma do rzeczy ile ich jest Choćby był słownie JEDEN, to odpowiedz sobie na pytanie po co Urząd Marszałkowski kupuje szynobusy które nie spełniają swojej roli...Kędzior pisze:Szynobusów na połączeniach z Wrocławia nie jest tak wiele,
To masz problem.Kędzior pisze:a mnie jako pasażera nie widzi mi się, wdrapywanie się z dworca w wielotysięcznej metropolii z mikroskopijnej wysokości peronów do wagonów, dajmy na to expresu do Warszawy.
Wyciągasz argument z przysłowiowej dupy, bo nie zmienia to istoty sprawy. I ogólnie całość Twojej wypowiedzi ma charakter taki jakbyś reprezentował miejscowe władze.
Świetne rozwiązanie! "Jesteś niepełnosprawny lub boli cię zeskakiwanie do pociągu Zap***dalaj na Zakrzów!"Kędzior pisze:jak choćby p.o. Wrocław Zakrzów i nikt nie podnosi tu słowa dezaprobaty.
Naprawdę Ty chyba sam nie widzisz co piszesz, bo to zwyczajny absurd jest.
Dworzec nie jest od tego by ładnie wyglądać. Ale wedle Twojej logiki chyba tak jest. Bo Główny ma wyglądać i nie śmierdzieć, a reszta ma być funkcjonalna. No tyle, że chyba to nie tak ma działać.
I jeśli nie ma i nie będzie niskiego peronu dla szynobusów, to jest to zwyczajne partactwo i bezmyślność.
Dworzec w pierwszej kolejności powinien być funkcjonalny z udogodnieniami dla niepełnosprawnych na czele.
Przecież jak zamknięte były perony to nawet na rozkładzie była informacja o tym, że "z powodu remontu prosimy o uważne słuchanie zapowiedzi głosowych z którego peronu odjeżdżać będzie dany pociąg", a same pociągi zbierały się po 2, czasem nawet 3 na jednym torze w różnych sektorach.Amalio pisze:Lol, że co A rozkład to niby co
A co to znaczy że szynobus spełnia swoją rolę? Bo jeśli chodzi o kursowanie na trasach niezelektryfikowanych, to zwłaszcza w przypadku połączenia do Trzebnicy warunek ten jest spełniony, bo linia 326 Wrocław Psie Pole - Trzebnica jest pozbawiona sieci trakcyjnej.Amalio pisze:I co to ma do rzeczy ile ich jest Choćby był słownie JEDEN, to odpowiedz sobie na pytanie po co Urząd Marszałkowski kupuje szynobusy które nie spełniają swojej roli...
Zapewniam cię, że daleko mi do takiej postawy. I nie wiem, co do tematu modernizacji dworca kolejowego mają władze Wrocławia.Amalio pisze:I ogólnie całość Twojej wypowiedzi ma charakter taki jakbyś reprezentował miejscowe władze.
Jak i na dziesiątce jak nie większej liczbie innych stacji nie tylko w regionie. Odnoszę wrażenie, że niektórzy się dopiero co obudzili.Świetne rozwiązanie! "Jesteś niepełnosprawny lub boli cię zeskakiwanie do pociągu Zap***dalaj na Zakrzów!"
I przeanalizowałeś to tylko podstawie dwóch postów? Sorry, ale chyba nie mamy o czym dalej rozmawiać.Naprawdę Ty chyba sam nie widzisz co piszesz, bo to zwyczajny absurd jest.
Dworzec nie jest od tego by ładnie wyglądać. Ale wedle Twojej logiki chyba tak jest.
Oznacza to to, że jeśli kupuje się określoną konstrukcję i remontuje się dodatkowo stacje by do nich pasowały po czym robi się co innego z najważniejszym przystankiem, to czyni to te szynobusy bezużyteczne.Kędzior pisze: A co to znaczy że szynobus spełnia swoją rolę?
Nigdzie nie pisałem o władzach Wrocławia.Kędzior pisze:I nie wiem, co do tematu modernizacji dworca kolejowego mają władze Wrocławia.
Tak się składa, że wiem jak wyglądają inne stacji na terenie Wrocławia. I nie zmienia to faktu, że Twój argument jest absurdalny i to chyba Ty się nie obudziłeś, bo to jak one wyglądają nie zmienia istoty sprawy. Przedstawiasz myślenie jak w scence kabaretu Tey z traktorem.Kędzior pisze:Odnoszę wrażenie, że niektórzy się dopiero co obudzili.
No jasne. Ale Ty na podstawie analizy kilku postów możesz oceniać innychKędzior pisze:I przeanalizowałeś to tylko podstawie dwóch postów? Sorry, ale chyba nie mamy o czym dalej rozmawiać.
Re: Modernizacja Dworca Głównego we Wrocławiu
Ruszają prace modernizacyjne pierwotnie tymczasowego peronu 6 na dworcu głównym.
https://wroclaw.tvp.pl/41381279/wroclaw ... oniecznosc
https://wroclaw.tvp.pl/41381279/wroclaw ... oniecznosc
Wrocław Główny zyska szósty peron. To konieczność
Dworzec kolejowy Wrocław Główny zyska nowy, szósty peron. Rozbudowa jest konieczna, bo przybywa połączeń i podróżnych. (...)
– Peron ten oczywiście będzie przystosowany do obsługi wszystkich pociągów – zarówno dalekobieżnych, jak i lokalnych. Jednak ze względu na to, że jest na obrzeżu, to na pewno będzie przeznaczony głównie do obsługi pociągów lokalnych – zapowiada Bohdan Ząbek z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Peron szósty będzie miał 200 metrów długości. Dostaniemy się na niego z tunelu głównego schodami lub windą. – Będzie połączony również schodami z ul. Suchą, co umożliwi pasażerom komunikacji miejskiej wygodne dojście do peronu – dodaje Bohdan Ząbek.
Re: Modernizacja Dworca Głównego we Wrocławiu
http://www.radiowroclaw.pl/articles/vie ... ci-kaplica
Wysłane przez Tapatalka
Kaplica ma zostać wstępnie uruchomiona 28 grudnia, kiedy we Wrocławiu rozpocznie się Europejskie Spotkanie Młodych organizowane przez wspólnotę Taize.
Będzie można się tu nie tylko pomodlić, wyspowiadać czy wziąć udział we mszy świętej.
Wysłane przez Tapatalka
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Modernizacja Dworca Głównego we Wrocławiu
Czy ta kaplica to jest to, co powstaje przy wejściu na peron numer 5?
Re: Modernizacja Dworca Głównego we Wrocławiu
Przy wejściu na peron 5 powstaje wejście na dawną tymczasową szóstkę
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Modernizacja Dworca Głównego we Wrocławiu
Już prawie wszystko na ukończeniu.
https://gazetawroclawska.pl/nowy-peron- ... P0QmdIcaZE
https://gazetawroclawska.pl/nowy-peron- ... P0QmdIcaZE
Re: Modernizacja Dworca Głównego we Wrocławiu
Od niedzieli 15 marca otwarty ponownie zostanie peron 6.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/od ... 95812.html
Plusem jest dostosowanie estetyczne do reszty dworca, wejście z poziomu tunelu i winda prowadząca na peron. Dużym minusem brak zejścia do tunelu miejskiego (od strony ul. Dworcowej). Wskutek przebudowy, zlikwidowano nieużywany tor 13 (?), który przylegał do tego peronu, gdy był on jeszcze tymczasowym. Niewielkim kosztem zyskanoby dodatkową krawędź peronową, albo tor odstawczy dla jednostek.
Bardzo brakuje też windy prowadzącej na peron 5.
Zdjęcia: PKP PLK.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/od ... 95812.html
Plusem jest dostosowanie estetyczne do reszty dworca, wejście z poziomu tunelu i winda prowadząca na peron. Dużym minusem brak zejścia do tunelu miejskiego (od strony ul. Dworcowej). Wskutek przebudowy, zlikwidowano nieużywany tor 13 (?), który przylegał do tego peronu, gdy był on jeszcze tymczasowym. Niewielkim kosztem zyskanoby dodatkową krawędź peronową, albo tor odstawczy dla jednostek.
Bardzo brakuje też windy prowadzącej na peron 5.
Zdjęcia: PKP PLK.
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Modernizacja Dworca Głównego we Wrocławiu
Te teraz do poczekalni od strony ulicy Suchej można już się bez problemu dostać?
Re: Modernizacja Dworca Głównego we Wrocławiu
Tak, i niestety to jedyna droga zejścia do tunelu.
Re: Modernizacja Dworca Głównego we Wrocławiu
https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2&sfnsn=mo
Żeby ich tylko czynsz nie zjadł.Tymczasem we Wrocławiu na peronie drugim otwarty został bar & sklepik. Można tu wypić gorącą kawusię, kupić chłodną colę, czy zjeść ciastko. Brawo!