Linia kolejowa 274 Wrocław - Jelenia Góra - Zgorzelec
Linia kolejowa 274 Wrocław - Jelenia Góra - Zgorzelec
Lekki odkop, ale dla potrzeby tematu o linii Wrocław-Jelenia Góra, niezbędny
Stacja kolejowa w Jeleniej Górze po modernizacji.
fot. PKP PLK
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 82420.html
Czas przejazdu po modernizacji linii kolejowej 274 między Wrocławiem a Jelenią Górą wynosi teraz 2h 25 min. dla pociągu osobowego KD zatrzymującego się na każdej stacji, 1h 59 min dla najszybszego pociągu osobowego KD (weekendowa Szrenica) i 1h 48 min dla pociągów PKP Intercity.
Stacja kolejowa w Jeleniej Górze po modernizacji.
fot. PKP PLK
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 82420.html
Czas przejazdu po modernizacji linii kolejowej 274 między Wrocławiem a Jelenią Górą wynosi teraz 2h 25 min. dla pociągu osobowego KD zatrzymującego się na każdej stacji, 1h 59 min dla najszybszego pociągu osobowego KD (weekendowa Szrenica) i 1h 48 min dla pociągów PKP Intercity.
Re: Linia kolejowa Wrocław - Jelenia Góra
Z kronikarskiego obowiązku pragnę wspomnieć, że na szlaku od posterunku odgałęźnego WS do Smolca jest już szlakowa 140 km/h. Na stacji Wrocław Zachodni podniesiono perony do ustawowych 76 cm.
Re: Linia kolejowa Wrocław - Jelenia Góra - Zgorzelec
Tymczasem na odcinku Jelenia - Lubań Śląski, rozbierane są bocznice w Rębiszowie i Kwieciszowicach.
W Kwieciszowicach pozostał rozjazd i dalej wisi sieć trakcyjna, a w Rębiszowie nadal istnieją tory boczne.
W Kwieciszowicach pozostał rozjazd i dalej wisi sieć trakcyjna, a w Rębiszowie nadal istnieją tory boczne.
Re: Linia kolejowa 274 Wrocław - Jelenia Góra - Zgorzelec
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/po ... 88792.html
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na budowę nowego przystanku Mokronos Górny. Powstanie on w przyszłym roku między Wrocławiem Zachodnim a Smolcem na trasie do Wałbrzycha.
Podpisana umowa jest warta 3,5 mln zł, wykonawcą będzie firma Infrakol. Przystanek zostanie wybudowany na linii nr 274 z Wrocławia w kierunku Jaworzyny Śl., Wałbrzycha i Jeleniej Góry. Zlokalizowany zostanie w rejonie przejazdu kolejowego przy Al. Konwaliowej pomiędzy stacjami Wrocław Zachodni i Smolec.
Re: Linia kolejowa 274 Wrocław - Jelenia Góra - Zgorzelec
Zapomniałbym napisać, a niedawno jechałem pociągiem w tamte strony. W Świebodzicach jest już gotowy jeden standardowej wysokości peron (w kierunku Wrocławia), który został przesunięty w kierunku Wałbrzycha, w celu zlikwidowania niesławnego łuku w starych peronach.
Peron w kierunku Wałbrzycha jest w trakcie budowy. Na szczęście nie będzie tam czerwono-różowych peronów, tylko szare z żółtymi akcentami
Peron w kierunku Wałbrzycha jest w trakcie budowy. Na szczęście nie będzie tam czerwono-różowych peronów, tylko szare z żółtymi akcentami
Re: Linia kolejowa 274 Wrocław - Jelenia Góra - Zgorzelec
I mamy miejscowe ograniczenie prędkości.
Boguszów Zachodni - Witków Śląski
60 km/h na odc. 500 metrów - zły stan podtorza.
Boguszów Zachodni - Witków Śląski
60 km/h na odc. 500 metrów - zły stan podtorza.
Re: Linia kolejowa 274 Wrocław - Jelenia Góra - Zgorzelec
IZ Wałbrzych podniósł prędkość z Mietkowa do Imbramowic ze 100 do 120km/h, zaś przez stację w Świebodzicach z 40 na 60km/h.
Odcinek Wrocław Świebodzki - Jelenia Góra przedstawia się następująco:
WS - Smolec - 140,
Smolec - Kąty - 120,
Kąty - Mietków - 130,
Mietków - Jaworzyna Śląska - 120,
Jaworzyna Śląska - przez stację 60,
Jaworzyna Śląska - Świebodzice - 120,
Świebodzice przez stację 60,
Swiebodzice - Wałbrzych Szczawienko - 40-60,
Wałbrzych Szczawienko - Wałbrzych Miasto - 80,
Wałbrzych Miasto - Wałbrzych Główny - 60 (po torze nr 2 - 80 i 90),
Wałbrzych Główny - Boguszów Gorce Wschód - 60,
Boguszów Gorce Wschód - Boguszów Gorce - 70,
Boguszów Gorce - Marciszów - 100,
Marciszów - Janowice Wielkie - tor 1 - 80 / tor 2 - 80/90,
Janowice Wielkie - tunel - 120,
tunel - Wojanów - 100,
Wojanów - przez stację 80,
Wojanów - Jelenia Góra - 120,
Jelenia Góra - przez stację 80
Odcinek Wrocław Świebodzki - Jelenia Góra przedstawia się następująco:
WS - Smolec - 140,
Smolec - Kąty - 120,
Kąty - Mietków - 130,
Mietków - Jaworzyna Śląska - 120,
Jaworzyna Śląska - przez stację 60,
Jaworzyna Śląska - Świebodzice - 120,
Świebodzice przez stację 60,
Swiebodzice - Wałbrzych Szczawienko - 40-60,
Wałbrzych Szczawienko - Wałbrzych Miasto - 80,
Wałbrzych Miasto - Wałbrzych Główny - 60 (po torze nr 2 - 80 i 90),
Wałbrzych Główny - Boguszów Gorce Wschód - 60,
Boguszów Gorce Wschód - Boguszów Gorce - 70,
Boguszów Gorce - Marciszów - 100,
Marciszów - Janowice Wielkie - tor 1 - 80 / tor 2 - 80/90,
Janowice Wielkie - tunel - 120,
tunel - Wojanów - 100,
Wojanów - przez stację 80,
Wojanów - Jelenia Góra - 120,
Jelenia Góra - przez stację 80
Re: Linia kolejowa 274 Wrocław - Jelenia Góra - Zgorzelec
No i mamy kolejne odcinkowe ograniczenie prędkości na stacji Wałbrzych Główny do 20 km/h na km 79,150 do 79,180 toru 10.
Re: Linia kolejowa 274 Wrocław - Jelenia Góra - Zgorzelec
Będzie podniesiona prędkość w Wałbrzychu z 60/40 do 80/100 km/h.