Koleje Dolnośląskie

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5038
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje Dolnośląskie

Post autor: Przemek » 2018-03-16, 13:48

http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/str ... 86224.html
Niedawno list do marszałka województwa Cezarego Przybylskiego skierował związek zawodowy NSZZ Solidarność, OPZZ „Konfederacja Pracy” i Międzyzakładowy Związek Zawodowy Maszynistów i Pracowników Kolei. Domagając się podwyżek w wysokości od 400 do 500 zł brutto (w zależności od rodzaju wykonywanej pracy) skarżą się marszałkowi na „prowadzenie akcji dezinformacyjnej i ignorowanie argumentów organizacji związkowych”. Informują go, że rozmowy prowadzone od 20 stycznia nie przyniosły do tej pory rezultatów.

Oprócz podwyżek podstawowego uposażenia związki chcą m.in. zwiększenia dodatków za prace w niedziele i dni świąteczne, wprowadzenia premii regulaminowej, wyższego dodatku stażowego i nagród jubileuszowych. Pozostałe trzy związki zawodowe działające w KD nie weszły w spór zbiorowy z pracodawcą.
To będzie chyba pierwszy strajk w KD 😉

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5038
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje Dolnośląskie

Post autor: Przemek » 2019-01-04, 01:20

Prezes KD Piotr Rachwalski ma zostać usunięty ze stanowiska. "Dobra zmiana" nadciąga 😉

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29276
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Koleje Dolnośląskie

Post autor: J-31 » 2019-01-04, 22:26

Czy nowy Prezes ma przybyć w "teczce" z Warszawy ? Czy dobra zmiana wybierze kogoś lokalnie ? ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5038
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje Dolnośląskie

Post autor: Przemek » 2019-01-04, 22:53

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 90049.html
Nowym prezesem KD zostanie Damian Stawikowski związany z Lubinem, dotąd pełniący funkcję sekretarza tego miasta i wicestarosty lubińskiego. Jak podają miejscowe media: to jeden z najbardziej zaufanych ludzi Roberta Raczyńskiego, prezydenta Lubina a jednocześnie lidera Bezpartyjnych Samorządowców, którzy zmienili polityczny układ w samorządzie województwa. Wcześniej prezesował deweloperskiej spółce komunalnej RTBS.

Członkiem zarządu Kolei Dolnośląskich zostanie ponadto Witold Idczak, były senator PiS z okręgu legnickiego oraz Wojciech Zdanowski, dotąd dyrektor departamentu infrastruktury Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego.
Tylko jeden fachowiec, a tak reszta bez doświadczenia w zarządzaniu spółką kolejową, ale za to z nadania...
Spółka zarządzana przez 4 lata przez Piotra Rachwalskiego rok do roku osiągała rekordowe wyniki przewozowe. Dość powiedzieć, że na rok przed przejściem Rachwalskiego do KD spółka woziła 2,4 mln pasażerów, a dane za 2018 rok wskazują, że było ich… 11,6 mln. Takich wzrostów nie miał dotąd w Polsce żaden przewoźnik kolejowy.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5038
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje Dolnośląskie

Post autor: Przemek » 2019-01-26, 23:34

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 90009.html
Kolejny rekord w Kolejach Dolnośląskich. W 2018 roku 25% pasażerów więcej niż w 2017

Koleje Dolnośląskie w 2018 przewiozły ponad 11,6 mln pasażerów, czyli o ponad 2,2 mln więcej niż przed rokiem. Oznacza to wzrost o prawie 25% rok do roku. To największy wzrost spośród wszystkich przewoźników kolejowych w kraju.
Koleje Dolnośląskie w roku 2018, po 10 latach od rozpoczęcia przewozów, przewiozły w ciągu roku ponad 11,6 mln pasażerów. To oznacza wzrost o prawie 25% rok do roku, zatem jest to też kolejny z rzędu rok z rekordowym wzrostem liczby pasażerów KD
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5038
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje Dolnośląskie

Post autor: Przemek » 2019-03-20, 14:37

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 91111.html
Koleje Dolnośląskie wycofują się z dużej inwestycji w swoje zaplecze. Umowa na zaprojektowanie i budowę myjni oraz rewitalizacji zabytkowego budynku magazynowego została zerwana przez przewoźnika.
– Koleje Dolnośląskie informują, że 18 marca spółka odstąpiła od umów zawartych z Pre-Fabrykat, dotyczących budowy myjni taboru kolejowego wraz z wyposażeniem oraz rewitalizacji budynku magazynowego. Projekty zakładały realizację obu inwestycji za kwoty odpowiednio 12,2 i 7 mln zł zgodnie z formułą „zaprojektuj i wybuduj” – poinformował Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy spółki. Pikanterii sprawie dodaje fakt, że na inwestycje spółka miała otrzymać dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego.

– Powodem odstąpienia od umów były wielomiesięczne opóźnienia w realizacji projektów, zawinione przez wykonawcę. Umowny termin zakończenia prac budowlanych, ustalony na 31.05.2019 r., wg wykonawcy miał mieć pięć miesięcy opóźnienia. Dla spółki jest to nie do przyjęcia, gdyż uniemożliwia Kolejom Dolnośląskim otrzymanie dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego – dodaje rzecznik. Wyjaśnienie może wydać się zaskakujące, zważywszy na fakt, że w wypadku wielu innych projektów z RPO w całym kraju, kilkumiesięczne opóźnienia w realizacji kontraktu, absolutnie nie spowoduje utraty finansowania dla programu zaplanowanego na lata 2014–2020, z przedłużoną nawet do roku datą 2023 rozliczenia projektów.
Co raz lepiej! Czyli nie będzie nowych pociągów, nie będzie myjni, nie będzie kilku par pociągów, nie będzie niczego?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5038
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje Dolnośląskie

Post autor: Przemek » 2019-04-15, 19:14

Jest ciąg dalszy ws. Pre-Fabrykat vs. KD i zerwania umowy na nową myjnię.
Niemal na pewno te firmy spotkają się w sądzie.

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pr ... 91523.html
Informujemy, że przyczyną podjętych przez Pre-Fabrykat kroków było rażące i powtarzające się niewypełnianie przez zamawiającego obowiązków współdziałania w wykonaniu przedmiotu obu zamówień w sposób zgodny z prawem, społeczno-gospodarczym celem umów oraz zasadami współżycia społecznego. Powyższe przejawiało się na wielu płaszczyznach współpracy, przede wszystkim Koleje Dolnośląskie swoim działaniem, zaniedbaniem a także postępując wbrew przepisom prawa, uniemożliwiły naszej spółce wykonanie dokumentacji projektowej w pierwotnie zakładanym terminie, następnie uniemożliwiły nam rozpoczęcie robót budowlanych – pisze ostro w oświadczeniu wałbrzyska spółka budowlana, która rok wcześniej zdążyła dla KD zbudować dużą halę do przeglądów i napraw pojazdów.

– Zainwestowaliśmy w te przedsięwzięcia duże zasoby finansowe, nasze starania i chęć zrealizowania umowy były momentami większe niż zobowiązania wynikające z umów. Niestety, z powodu braku odpowiedniej współpracy zamawiającego, realizacja zadań nie doszła do skutku nad czym ubolewamy – czytamy w oświadczeniu.

ODPOWIEDZ