Strona 1 z 3

: 2008-09-18, 17:32
autor: ŁK-MZK
http://wroclaw.hydral.com.pl/115578,foto.html
To jest zdjęcie dworca PKP w Zgorzelcu. A właściwie tamtejszy budynek. Najwyraźniej to sprzedali.
Tutaj link do stronki, gdzie można obejrzeć więcej zdjęć. ]
http://wroclaw.hydral.com.pl/12913,obiekt.html

Budynek w momencie przetargu, a więc wszelkie dane, które miał inwestor przed kupnem.
http://www.pkp-nieruchomosci.pl/article ... _show/5290

Ciekawe swoją drogą, jakie Centrum Handlowe powstanie, czy znanej firmy.

: 2008-09-18, 21:43
autor: PAFAWAG
KKS pisze:Moim zdaniem to bardzo dobry pomysł i fajnie by było, gdyby PKP zechciało sprzedać budynki dworcowe w innych miastach - małych dworców nie opłaca się naprawiać, a często są w dobrych lokalizacjach.
Tak, PKP zamierza sprzedać część dworców ;)
ŁK-MZK pisze:Ciekawe swoją drogą, jakie Centrum Handlowe powstanie, czy znanej firmy.
W jakichś wiadomościach w telewizorze słyszałem, że będą tam delikatesy...

: 2008-09-18, 21:56
autor: irisbus
PAFAWAG pisze:Tak, PKP zamierza sprzedać część dworców
Z tym że budynek zgorzeleckego dworca mają zamiar wyburzyć.

: 2008-09-18, 22:19
autor: ŁK-MZK
ŁK-MZK pisze:Uwagi moderatora:
Nie dodawaj linków bezpośrednio do zdjęć, tylko do strony z nimi, linki poprawione. //irisbus
Chciałem po prostu żeby było szybciej, ale już tak robił w takim razie nie będę.
irisbus pisze:w okolice dworca PKP możliwe jest przeniesienie dworca PKSu, jeśli ten wyrazi taką chęć, wtenczas mogło by powstać tu swoiste centrum komunikacyjne
Może centrum komunikacyjen to za duże słowo, bo zazwyczaj obok dworca PKP znajduje się dworzec PKS. Swoją drogą co PKS-owi szkodzi się przenieść. W tym momencie nie znam jak daleko na dzień dzisiejszy ten dworzec znajduje się od dworca PKP :?:

: 2008-09-19, 11:31
autor: Lopez
irisbus pisze:budynek zgorzeleckiego dworca Miasto
Pewnie zbyt wiele za niego nie wzięli...

: 2008-09-19, 11:59
autor: J-31
Co by nie było, ta inwestycja może im wyjść na dobre. I w Zgorzelcu będzie zarówno ładny dworzec jak i centrum handlowe. Jeśli się to umiejętnie połączy, to nie będzie źle ;)

Remonty wrocławskich dworców kolejowych

: 2008-09-29, 09:14
autor: Przemek
http://otowroclaw.com/news.php?id=14264
Przestaną straszyć?
Wrocław po Warszawie i Szczecinie posiada najwięcej dworców kolejowych. Nasze stacje nie grzeszą czystością, są siedliskiem bezdomnych, większość od lat nie przeszła gruntownej modernizacji. Nie ma na nich gdzie napić się kawy czy herbaty, skorzystać z toalety czy chociażby poczekać w ludzkich warunkach na przyjazd pociągu. – Jakie są nasze dworce każdy widzi. Budynki są ładne, choć bardzo zapuszczone. Człowiek nawet nie ma gdzie usiąść. Może do Euro 2012 coś się zmieni – mówi z nadzieją w głosie pani Marta, pasażerka. Wymagania wrocławian nie są specjalnie wyśrubowane.- Chcę, żeby było po prostu ładnie i czysto – stwierdza jeden z przechodniów. Do 2012 są szanse, że wrocławskie dworce kolejowe zmienią diametralnie swój wizerunek. Choć raczej nie wszystkie.

Główny wizytówką miasta

Konkurs na koncepcję rewitalizacji Dworca Głównego już rozstrzygnięto. Wygrała go warszawska pracownia Grupa 5 i to jej projekt zostanie zrealizowany. – Zaproponowano w nim kompleksowe rozwiązanie. Ponadto był bardzo szczegółowy jeśli chodzi o hall – podkreśla Teresa Kalisz, dyrektor projektu.

Cały obszar dworca i jego otoczenia podzielono na strefy. Z funduszy europejskich zostanie sfinansowana rewitalizacja budynku głównego, a także hal peronowych i przejść podziemnych. Łącznie będzie to kosztować 120 milionów złotych. – Na realizację tego zadania dostaniemy 75% dofinansowanie z Unii Europejskiej. Resztę musimy zdobyć we własnym zakresie. Na przykład poprzez sprzedaż działki na Kuźnikach, bądź przez komercyjne zagospodarowanie w obrębie dworca – tłumaczy Kalisz.

W założeniu architektów z Grupy 5 dworzec oprócz swojej dotychczasowej funkcji będzie spełniał także tę handlową. Poza kasami biletowymi i pomieszczeniami przeznaczonymi na obsługę dworca ciągnącymi się wzdłuż linii wejścia na perony, na parterze znajdziemy restauracje (w nawiązaniu do przedwojennego układu) oraz część handlowo-usługową. Z nowości w hallu warto wspomnieć jeszcze o ruchomych schodach dzięki którym dostaniemy się do galerii handlowej na pierwszym piętrze. Jeśli znudzi nam się spacerowanie po sklepach z poziomu pierwszego piętra wyjdziemy po kładkach na pas zieleni o szerokości 5-6 m, umiejscowiony pomiędzy ścianą budynku głównego, a halami peronowymi. – Nie wykluczone jest, że na wiatach peronów zostaną zainstalowane kolektory słoneczne, dzięki którym ogrzejemy hall dworca – mówi Kalisz.

Na ostatniej kondygnacji zwanej poddaszem znajdzie się miejsce na pomieszczenia biurowe, a w części podziemnej dworca na parking i magazyny.

Na zewnątrz budynku od strony północnej pomiędzy wysuniętymi głównymi wejściami zostaną przywrócone tarasy dla lokali gastronomicznych, tak jak to było przed wojną.

Co dookoła?

Z rewitalizacją pozostałych stref kolej czeka więcej zachodu. Teren od strony Suchej zostanie przeznaczony do zagospodarowania komercyjnego z myślą o funkcjach handlowo - usługowych. Pawilon, który ma tam powstać, będzie składał się z tzw. grzebienia (przeznaczenie biurowe) i galerii (usługi handel). W koncepcji zaznaczono możliwość przerzucenia nad ulicą Suchą kładki w kierunku Dworca PKS. Na wysokości wejścia głównego natomiast zlokalizowano pawilon południowy, który będzie służył pasażerom w czasie zamknięcia dworca nocą. Tuż przy wiadukcie kolejowym pozostawiono miejsce pod budowę hotelu w kształcie podkowy.

Północny plac przed dworcem (od strony Piłsudskiego) również zostanie zagospodarowany. Zniknie z niego stacja benzynowa, zbiornik przeciwpożarowy i parking taksówek. Stanie się on docelowo oazą zieleni, gdzie podróżni będą mogli odpocząć. Właśnie ta część rewitalizacji obszaru dookoła Dworca Głównego może stanowić największy problem. – Trudno nam będzie znaleźć inwestora, ale mamy nadzieję, że nam się to uda – stwierdza Kalisz.

- Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace w budynku dworca i na halach peronowych skończymy do jesieni 2011 roku – zaznacza dyrektorka projektu. – W ciągu 30 dni podpiszemy umowę na wykonanie projektów budowlanych i wykonanie z pracownią Grupa 5. Później poczekamy na dostarczenie dokumentacji, opracujemy studium wykonalności (przyp. red. do kwietnia 2009 roku), wystąpimy o dofinansowanie projektu z UE i rozpiszemy przetarg na prace wykonawcze. Mamy nadzieję, że ruszą one jesienią przyszłego roku – kontynuuje Kalisz.

Z myślą o Euro 2012

PKP w planach ma także generalny remont innych obiektów będących obecnie w opłakanym stanie. – Będą do dworce dojazdowe na Euro 2012. Pod uwagę bierzemy tu pięć stacji – ¯erniki, Mikołajów, Psie Pole, Pracze i Kuźniki – wyjaśnia Kalisz. Na pierwszy ogień pójdą ¯erniki i Psie Pole. Prace na pierwszym z nich zaczną się w tym roku, natomiast na drugim na początku przyszłego. W 2009 kolejarze wezmą się za remont stacji Kuźniki, Mikołajów i tej w Praczach Odrzańskich. Oczekiwania pasażerów nie są wygórowane. – Nie chcę „meneli” i żebraków. Marzy mi się, żeby dworce zostały pomalowane i odnowione. Poza tym na Mikołajowie przydałoby się zamontować oświetlenie w przejściu pomiędzy peronami, bo już nie raz dochodziło tu do napadów – mówi Radosław Wiaderkiewicz, uczeń pobliskiej szkoły. Podobnego zdania jest jego rówieśnik dojeżdżający pociągiem do szkoły we Wrocławiu z Szewc. – Przydałoby się odnowić wiaty, ławki oraz zamontować monitoring. Ogrzewana poczekalnia też byłaby świetnym udogodnieniem, bo zimą pasażerowie marzną na peronach. Boje się jednak, że cokolwiek zostanie zrobione, to i tak po jakimś czasie ktoś to zniszczy – martwi się Dawid Krupa.
I. Właśnie przed głównym wejściem byłoby idealne miejsce na pętle autobusowe a.la Dworzec Główny w Gdyni. W końcu 131, 141, N, 110, 135 (albo opcjonalnie 406, 409 i 122) miałoby dla siebie miejsce.
II. No i pytanie premia - gdzie będą taksówki stały? na przystanku 135/110?
III. Wrocław ¯erniki chyba już skończyli ;)
IV. Ciekaw jestem, czy wykombinują na Psim Polu przejazd z peronu na linię do Trzebnicy :)

: 2008-09-29, 09:38
autor: J-31
Do 2012 są szanse, że wrocławskie dworce kolejowe zmienią diametralnie swój wizerunek
Oby. Oby tylko nie były to kolejne "wizje". Tak jak w Warszawie, gdzie obiecywano, że na Euro2012 stołeczne dworce wypięknieją.... a już teraz wiemy, że nie. Będą takie jakie są. Czyli, brzydkie, brudne, zaniedbane, co najwyżej może ktoś je pomaluje i lekko posprząta - ale tylko "może". :wall:

Zatem mam cichą nadzieję, że przynajmniej we Wrocławiu dworce kolejowe wypięknieją. Trzymam kciuki. ;)

: 2008-09-29, 18:58
autor: PAFAWAG
Kędzior pisze:Psie Pole
I bardzo dobrze, niech znikną te paskudne graffiti ;)
Zdjęcie Wrocławia Psie Pole ze wczoraj (28.09.2008):

Mają także wyremontować Wrocław Świebodzki :)

Złą wiadomością jest natomiast, że przy okazji odnowy tego obiektu będą grzebać przy ul. Strzegomskiej, co niestety bardzo prawdopodobnie źle się odbije na historycznych torowiskach tramwajowego kompleksu towarowego (ul. Tęczowa itd.) :(

: 2008-09-30, 02:23
autor: Przemek
PAFAWAG pisze:Zdjęcie Wrocławia Psie Pole ze wczoraj (28.09.2008):
Jakoś nie widzę tu żadnego zdjęcia.
PAFAWAG pisze:Mają także wyremontować Wrocław Świebodzki :)
Świebodzki nie będzie w najbliższym czasie ruszany.
PAFAWAG pisze:co niestety bardzo prawdopodobnie źle się odbije na historycznych torowiskach tramwajowego kompleksu towarowego (ul. Tęczowa itd.) :(
I tak tam nic nie jeździ. A sama Strzegomska/Robotnicza musi być przebudowana, jeśli ma być tam poprowadzony Tramwaj Plus.

Ale to już wątek na inny temat. Wróćmy do tematu odnowy wrocławskich dworców.

: 2008-09-30, 18:17
autor: Michał
A jakim sposobem "odwodnią" Wrocław Główny? :diabeł:

: 2008-09-30, 20:19
autor: PAFAWAG
Kędzior pisze:Jakoś nie widzę tu żadnego zdjęcia.
Ups. Oto i ono:
ObrazekObrazek
:)

Modernizacja dolnośląskich dworców kolejowych

: 2017-12-30, 22:41
autor: Przemek
Gminę Siechnice czeka mała kolejowa rewolucja

Dworce w Świętej Katarzynie, Siechnicach i Żernikach Wrocławskich idą do generalnego remontu. Po przebudowie na podróżnych będą czekały wygodne poczekalnie, punkty obsługi klienta i pomieszczenia dla rodziców z małymi dziećmi.
http://www.radiowroclaw.pl/articles/vie ... -rewolucja

Re: Modernizacja dolnośląskich dworców kolejowych

: 2017-12-30, 22:47
autor: J-31
A ile czasu będzie trwał ten remont ? ;)

PS. Już sobie sam znalazłem - do przyszłego roku do października. Ciekawi mnie tylko, czy PKP PLK wyrobi się w terminie ;)

Re: Modernizacja dolnośląskich dworców kolejowych

: 2018-03-14, 19:24
autor: Przemek
Perony na dworcu w Legnicy zostaną wyremontowane.
http://inforail.pl/stacja-legnica-po-no ... 03495.html
Spółka chce wykonać m.in. montaż 4 wind, modernizację dwóch peronów oraz remont hali i przejścia. Na inwestycję spółka przeznaczyła 27 mln zł. Stacja Legnica dołączy do zmodernizowanych ostatnio na Dolnym Śląsku stacji i przystanków, m.in. Jelenia Góra, Jaworzyna Śląska, Janowice Wielkie, Oborniki Śląskie. Oczekiwaną obsługę, także dla osób o ograniczonej mobilności, wkrótce zapewnią Świebodzice, Wałbrzych Szczawienko, Lubin.
Będzie nowe oświetlenie i nagłośnienie oraz ławki, tablice informacyjne. Odnowione zostaną pomieszczenia dawnych posterunków dyżurnych ruchu (na peronach nr 3 i 4). Wszystkie elementy małej architektury, wraz z nowymi zegarami, zaplanowano w stylistyce historycznego charakteru legnickiej stacji
Będą też windy.

Re: Modernizacja dolnośląskich dworców kolejowych

: 2018-04-16, 21:37
autor: Przemek
http://walbrzych.naszemiasto.pl/artykul ... id,tm.html
Dworzec Wałbrzych Szczawienko po remoncie. Kolejna wizytówka miasta 🙂
Remont dworca Wałbrzych Szczawienko połączony z utworzeniem centrum przesiadkowego, pochłonął kwotę 6 541 769,17 zł. Z tego 4 054 420,63 zł stanowił wkład własny gminy Wałbrzych, a pozostałą część dotacja z funduszy Unii Europejskiej. Zrujnowany budynek dworca wraz z niewielkimi przyległościami nieruchomości oraz drogą dojazdową, miasto przejęło od kolei w 2015 r. Podpisano wówczas stosowną umowę w tej sprawie. Władze Wałbrzycha zobowiązały się wówczas do remontu obiektu i utworzenia w tym miejscu centrum przesiadkowego. Natomiast PKP PLK S.A. zadeklarowało remont stacji Wałbrzych Szczawienko. Inwestycja ta jest obecnie realizowana i powinna zostać zakończona jeszcze w 2018 r.
– I i II piętro budynku, gdzie kiedyś były mieszkania przygotowaliśmy pod hostel. Są w stanie surowym, podobnie jak dawna restauracja. Będziemy ogłaszali przetarg na ich najem – mówi Roman Szełemej, prezydent Wałbrzycha. – Już ogłosiliśmy przetarg, który ma wyłonić najemców pomieszczeń przylegających do holu głównego. Będą w nich punkty handlowe, w których będzie można kupić np. kawę, kanapkę, czy gazetę.
Dojeżdżać do dworca Szczawienko będzie też linia dowozowa 1 z Podzamcza., która będzie skomunikowana z pociągami z i do Wrocławia.

Re: Modernizacja dolnośląskich dworców kolejowych

: 2018-04-21, 08:27
autor: Przemek
W Żarowie kończy się remont elewacji dworca kolejowego. W Jaworzynie remont zakończony.

Re: Modernizacja dolnośląskich dworców kolejowych

: 2018-04-21, 12:15
autor: Atoman
Przemek pisze: 2018-04-21, 08:27 W Żarowie kończy się remont elewacji dworca kolejowego. W Jaworzynie remont zakończony.
Bardzo cenna informacja. Żarów był jednym z niewielu na 274, które wymagały modernizacji.
A co z Sadowicami Wrocławskimi? Dalej ta ruina tam stoi? Czy będą chociaż utwardzać perony?

Poza tym dobrze, że zabrali się za reorganizację Świebodzic. Jeden peron + pseudowyspowy kiepsko wyglądało, a budynek dworca przecież bardzo fajny.

Re: Modernizacja dolnośląskich dworców kolejowych

: 2018-10-09, 01:30
autor: Przemek
https://wroclaw.tvp.pl/39374476/dworce- ... o-poczatek
Zakończył się remont trzech dworców kolejowych: Smardzów Wrocławski (w miejscowości Żerniki Wrocławskie), Święta Katarzyna i Siechnice.

Re: Modernizacja dolnośląskich dworców kolejowych

: 2018-11-23, 22:57
autor: Przemek
Na dworcu Wrocław Psie Pole pojawiły się wyświetlacze odjazdów i przyjazdów pociągów.