Modernizacje EN57

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4246
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2014-11-02, 16:01

Na ukończeniu jest już EN57AL-1938:
ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zdjęcia z http://fb.me/KolejeDolnoslaskieSA

Potwierdzona została też informacja o tym, że UMWD zakupiło jednostkę 1542. Niedługo będzie ona wysłana do modernizacji w podobnym zakresie jak powyższa, 1501 i 1937.


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: J-31 » 2014-11-16, 16:53

Jeszcze do niedawna niesamowicie cieszyłem się z tych modernizacji... do czasu ;)

Jak patrzę na kolejną modernizację EN57, to trochę mnie zaczyna to przerażać. Oczywiście to co Kędzior powyżej podlinkował i to co ja znam osobiście z Mazowsza czy z woj. łódzkiego - jest fajne. I nawet jako tako się tym podróżuje, ale... okazuje się, że te ezt-y są bardzo niebezpieczne przy zderzeniu z innymi pojazdami kolejowymi.

Stosunkowo nie dawno mieliśmy na Mazowszu (w Warszawie) wypadek - zderzenie czołowe. Jeden ze składów KM, po modernizacji, lekko czołowo zderzył się ze PESĄ ELF SKM W-wa... w wyniku zderzenia, człon, który bezpośrednio miał bliskie spotkanie III-go stopnia z ELF-em, podniósł się (zostawiwszy swój przedni wózek na torach) i złamał. Mniej więcej w połowie. Jak zapałka.

Koleje dolnośląskie, jak każda inna firma nie ma wyjścia i musi modernizować EN57, bo trzeba czymś jeździć, ale im więcej będzie fabrycznie nowych ezt-ów, to tym bezpieczniej i lepiej dla pasażerów ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4246
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2014-11-16, 23:53

AL i AKD głównie będą wykorzystywane jako rezerwa taborowa, oraz na obiegi na których jeszcze do niedawna jeździły SA134 w ramach tankowania - zwłaszcza 16:0x Wrocław Główny - Legnica i 18:xx Legnica - Wrocław Główny 19:xx.

Jakiś czas temu, gdy jeszcze nie było 36WEa, EN57AL i AKD pojawiały się na "Szrenicy" zamiast Impulsów z racji większej liczby podróży z rowerami. Dodatkowym powodem było też to, że lepiej na kilka godzin było do JG wysyłać te zmodernizowane "kible", niż "piłować" 120km/h jednym z nich po E-30 w zamian za uziemionego na pół dnia w Szklarskiej jaszczura.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: J-31 » 2014-11-17, 13:21

Nie no to jest oczywiste, że firma pozyskuje i remontuje EN57 AL i AKD - skład który stoi, nie zarabia. Aczkolwiek mam cichą nadzieję, że w ciągu najbliższych lat Koleje Dolnośląskie znajdą jakieś fundusze i powoli będą rezygnować z tych ezt-ów na rzecz fabrycznie nowego taboru czy to z PESY czy z Newagu ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4246
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - tabor kolejowy

Post autor: Przemek » 2014-11-18, 23:09

Nie sądzę, UMWD ma w planach zakup kolejnych EN57 z zamiarem modernizacji, zaś KD czeka na decyzję ws. finansowania zakupu 5 jednostek 31WE.

Co do kwestii zarabiania, to zapewniam, że żadna z jednostek będących w dyspozycji KD nie stoi cały czas w miejscu, zwłaszcza 31WE i 36WEa.

ODPOWIEDZ