Jeleniogórska Kolej Aglomeracyjna

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Jeleniogórska Kolej Aglomeracyjna

Post autor: Przemek »

http://m.transinfo.pl/nowe-przystanki-k ... 04297.html
Zmiany dla dobrych podróży Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra Budowa przystanków jest kolejnym projektem zwiększającym możliwości podróży w województwie dolnośląskim – szczególnie miedzy miastami: Wroclaw, Wałbrzych, Jelenia Góra. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A za ponad 77 mln zł przebudowują stację Wałbrzych Szczawienko i Świebodzice oraz wybudowany będzie nowy przystanek Wałbrzych Centrum. Zwiększają się możliwości trasy nr 274 m.in. dzięki 14 mln zł, które PLK przeznaczyły na modernizację sieci trakcyjnej na szlaku Mietków - Imbramowice oraz wymianę urządzeń sterowania ruchem w Imbramowicach i Mietkowie. Na lata 2017-18 na inwestycje przeznaczono łącznie ok. 150 mln zł. Jelenia Góra Zabobrze – lokalizacja (km -2,155 LK 311) – Dwa nowo projektowane perony o długości użytkowej 150 metrów i wysokości 0,76 m. Wyposażone w elementy małej architektury. Przejście w poziomie szyn zabezpieczone rogatkami oraz systemem TVu . Dojście do peronów: chodnik od ul. Grunwaldzkiej oraz od ul. Paderewskiego. Jelenia Góra Przemysłowa – lokalizacja (km 2,852 LK 311) – Nowy peron o długości użytkowej 150 metrów i wysokości 0,76 m. Wyposażony w elementy małej architektury. Przejście w poziomie szyn zabezpieczone rogatkami oraz systemem TVu. Dojścia do peronów: chodnik od strony ul. Spółdzielczej oraz ul. Karola Miarki. Jelenia Góra Cieplice – lokalizacja (km 5,505 LK 311) – Nowy peron o długości użytkowej 150 metrów i wysokości 0,76 m. Wyposażony w elementy małej architektury. Przesunięty względem starej lokalizacji peronów w stronę drogowego przejazdu kolejowego przy ul. Lubańskiej, co skróci podróżny drogę dojścia na przystanek. Dojścia do peronów: pochylnia do ulicy Lubańskiej. Jelenia Góra Sobieszów - lokalizacja (km 9,262 LK 311) – Nowe perony o długości użytkowej 150 metrów i wysokości 0,76 m. Wyposażone w elementy małej architektury. Przejście w poziomie szyn zabezpieczone labiryntem. Dojścia do peronów: chodnik od ul. Romera.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Jeleniogórska Kolej Aglomeracyjna

Post autor: Przemek »

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/no ... 89587.html
Na stacji Jelenia Góra Sobieszów podróżni zaczęli korzystać z nowego peronu. Budowany jest przystanek Jelenia Góra Zabobrze. PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują także przystanek Jelenia Góra Przemysłowa i zwiększą komfort obsługi na Jeleniej Górze Cieplicach.
Do końca 2019 r. dwa nowe i dwa przebudowane przystanki, położone na odcinku ok. 13 km, ułatwią komunikację w aglomeracji jeleniogórskiej.
Prace zaplanowano bez wstrzymywania ruchu pociągów.

Na stacji w Jeleniej Górze Sobieszów podróżni już od tygodnia mogą korzystać z nowego peronu nr 2. Obiekt o długości 150 m ma nową nawierzchnię i jest prawie dwukrotnie wyższy od poprzedniego, co zapewnia wygodny dostęp do pociągów. Przebudowany został też tor oraz konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Obecnie przebudowywany jest peron nr 1.

Przystanek Jelenia Góra Zabobrze powstaje pomiędzy stacjami Jelenia Góra i Jelenia Góra Zachodnia. Aktualnie trwają prace w okolicach wiaduktu w Alei Jana Pawła II. Widać już kształty dwóch nowych 150-metrowych peronów. Przebudowane zostały tory i zamontowano nowe rozjazdy. Dojścia do peronów będą poprowadzone od ulic Grunwaldzkiej i Paderewskiego.
Drugi nowy przystanek, Jelenia Góra Przemysłowa budowany jest pomiędzy Jelenią Górą Zachodnią i Jelenią Górą Cieplicami. Powstaje 150-metrowy peron, do którego będzie prowadził chodnik od ul. Spółdzielczej i ul. Karola Miarki.
Na przystanku Jelenia Góra Cieplice nowy peron budowany jest bliżej przejazdu kolejowego przy ul. Lubańskiej.
Na wszystkich stacjach i przystankach objętych pracami zostanie wybudowanych 6 nowych peronów. Zostaną one wyposażone w wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Zamontowane będzie nowe oświetlenie, a dojścia będą dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przebudowa peronów łączy się z montażem nowych torów i sieci trakcyjnej. Wymienione będą urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zakres robót obejmuje też prace na 2 wiaduktach (nad ul. Drzymały i ul. Osiedle Robotnicze) i moście nad Bobrem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje na Dolnym Śląsku”