Magistrala podsudecka

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4828
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Magistrala podsudecka

Post autor: Przemek » 2018-08-19, 13:56

Temat o dolnośląskiej części magistrali podsudeckiej, czyli linii Legnica - Jawor - Jaworzyna Śląska - Świdnica - Dzierżoniów - Ząbkowice Śląskie - Kamieniec Ząbkowicki (- Nysa...).

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4828
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Magistrala podsudecka

Post autor: Przemek » 2018-12-18, 03:12

Co prawda to nie jest stricte podsudecka, ale łączy się z nią w Dzierżoniowie i jest szansa, że za jakiś czas będą po niej jeździć pociągi przejeżdżające również podsudecką. Urząd Marszałkowski uzyskał akt notarialny w/s przejęcia linii 341 Dzierżoniów - Bielawa.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pk ... 89851.html
Po wielu miesiącach negocjacji PKP SA zdecydowały się przekazać w ręce samorządu Dolnego Śląska linię 341 od Dzierżoniowa do Bielawy. Samorząd zapowiada uruchomienie do Bielawy pociągów.
Podpisanie umowy w sprawie przekazania linii miało miejsce 14 grudnia 2018 w dolnośląskim urzędzie wojewódzkim we Wrocławiu. PKP SA, które reprezentował członek zarządu spółki Krzysztof Golubiewski, jako właściciel nieeksploatowanej od 2001 roku obecnie linii, przekazuje ją w ręce samorządu. Wojewoda dolnośląski Paweł Hreniak podkreślał, że gest świadczy o pozytywnej reakcji kolejarzy na chęć uruchomienia przewozów pasażerskich.
Będzie to już trzecia linia kolejowa w rękach samorządu województwa dolnośląskiego, po Szklarska Poręba-Jakuszyce, oraz Wrocław Zakrzów-Trzebnica.
DSDiK oszacowała, że na przywrócenie pociągów do 30-tysięcznej Bielawy potrzeba około 15 milionów złotych. Zdaniem urzędników takie pieniądze wystarczą, by stworzyć konkurencyjne wobec drogowego połączenie kolejowe Bielawy z Dzierżoniowem, Świdnicą i Wrocławiem. Potrzebna będzie wymiana torowiska i montaż podstawowych urządzeń srk, a także przygotowanie peronu do odprawiania pociągów w Bielawie.

– Jeśli zlecenie wykonywania przewozów trafi w nasze ręce, stworzymy dla Bielawy bardzo dobrą siatkę połączeń, wydłużając do tego miasta kursu ze Świdnicy i Dzierżoniowa. Twierdzę zdecydowanie, że ta linia ma potencjał – powiedział Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Linia 341 na Dolnym Śląsku to jedna z krótszych linii, które były eksploatowane na sieci PKP. Ostatnie pociągi towarowe przejechały po niej w 2001 roku, a ostatnie pociągi pasażerskie 40 lat temu. Linia jest nieprzejezdna, a w materiałach PKP PLK widnieje jako zamknięta.
UMWD chce przejąć jeszcze inne linie kolejowe: m.in. z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego, z Karpacza i Kowar do Jeleniej Góry, a także reaktywować połączenia do Świeradowa-Zdroju.

ODPOWIEDZ