Wrocławska kolej aglomeracyjna

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Butelka

Wrocławska kolej aglomeracyjna

Post autor: Butelka »

www.Wroclaw.pl pisze:Duży krok na drodze do stworzenia efektywnego systemu komunikacyjnego na obszarze Wrocławia i przyległych powiatów. W środę, 26 października 2011, podpisano "Porozumienie w sprawie współpracy w zakresie organizowania i funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego na terenie aglomeracji wrocławskiej".

Sygnatariuszami porozumienia są: miasto Wrocław, województwo dolnośląskie, powiaty – legnicki, oleśnicki, świdnicki, trzebnicki, wałbrzyski, wołowski, wrocławski, miasta i gminy - Brzeg Dolny, Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Prusice, Siechnice, Środa Śląska, Wołów, ¯migród, Świdnica oraz gminy - Długołęka, Malczyce, Mietków, Miękinia, Oleśnica, Świdnica, i Wisznia Mała.

Obrazek

Wszystkie samorządy aglomeracji wrocławskiej podejmą współpracę nad koncepcją publicznego transportu zbiorowego i przekażą sobie pełną informację na temat dotychczasowych działań w tym zakresie. Dokonają analizy możliwości finansowych z uwzględnieniem wyników badań popytowych na publiczny transport zbiorowy, ograniczeń dostępności infrastruktury kolejowej i niezbędnych nakładów.

Jednym z głównych celów jest integracja transportu drogowego i szynowego, zwłaszcza poprzez dowóz pasażerów do miejsc przesiadkowych, takich jak pętle tramwajowe i stacje kolejowe. W tworzenie sieci aglomeracyjnej włączone będą przedsięwzięcia cząstkowe, o których pisaliśmy niedawno, jak budowa parkingu w okolicy dworca kolejowego Wrocław Psie Pole w systemie park & ride, z którego skorzystają kierowcy i rowerzyści wybierający się do centrum miasta pociągiem. Zostanie przy tym przebudowane połączenie drogowe z Zakrzowem, a na dworzec, z pobliskich osiedli, pasażerów dowiozą autobusy nowych linii.

Obrazek

W pierwszej kolejności będzie się pracować nad rozwiązaniami transportowymi na trasach Wrocław Główny – Wrocław Psie Pole – Oleśnica, Wrocław Główny – Jelcz Laskowice, Wrocław Główny – Wrocław Leśnica, Wrocław Główny – Wrocław Pracze. Następne zadanie to budowa połączenia Wrocław Główny – Wrocław Port Lotniczy.

Intencją samorządowców jest wprowadzenie jednolitych biletów na wszystkie środki komunikacji zbiorowej w aglomeracji wrocławskiej oraz odpowiednie poszerzenie zakresu stosowania "UrbanCard" (Wrocławskiej Karty Miejskiej).

Koordynatorami porozumienia będą: Wojciech Adamski, wiceprezydent Wrocławia i Jerzy Łużniak, członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Dolnośląscy majstrzy próbują myśleć, tak jakby powracali do koncepcji ZSTS sprzed paru lat. Zobaczymy na ile im to wyjdzie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja trzymam kciuki. Pomysł jest niezły. I mam nadzieję, że nie skończy się na obietnicach i propagandzie ;)

Butelka

Post autor: Butelka »

Ja też mam taką nadzieję - i dołożę, że trzymam kciuki żeby nie odwalili fuszerki jak z Tramwajem MINUS. ;)

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały »

Porozumienia porozumieniami a zanim to wszystko ruszy to miną pewnie kolejne tygodnie albo miesiące żeby nie powiedzieć lata.
A i tak znając nasz kraj ktoś to wszystko policzy ( co i ile z kasą) i faceci w czerni uznają to przedsięwzięcie za nieopłacalne :o: (obym się mylił). 3mam kciuki jednak.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Wrocławska kolej aglomeracyjna

Post autor: Przemek »

Odgrzejemy nieco temat.

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho ... tity=11601
PKP PLK ogłasza zamówienie na:
Wstępne Studium Wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego oraz SW dla C-E59 Sw.Katarzyna-Wrocław Muchobór/Kuźniki
Zadanie I obejmuje wstępne Studium Wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego, tj.
a) Przywrócenie ruchu kolejowego na stacji Wrocław Świebodzki.
b) Połączenie nową linią kolejową pomiędzy linią nr 274 i 285, przechodzące przez tzw. klaster fabryki „LG” w Kobierzycach.
c) Przebudowa Wrocławskiej Linii Średnicowej (pasażerskiej) - rozbudowa odcinka Wrocław Główny – podg Grabiszyn.
d) Modernizacja układów torowych celem ograniczenia liczby kolizji z ruchem pasażerskim na posterunkach: Wrocław Brochów, Wrocław Kuźniki; Wrocław Nowy Dwór; Wrocław Popowice (rozważenie jazdy przez nową łącznicę omijającą Wrocław Gądów zamiast przez Wrocław Mikołajów - jazda w relacji WP1 - Stadion),
e) Uwzględnienie ruchu towarowego na nowej linii dużych prędkości w kierunku Warszawy na odcinku do Oleśnicy, wraz z łącznicami umożliwiającymi jazdę w kierunkach linii nr 277, 143, 181 oraz 281.
f) Zmiana organizacji ruchu na obwodnicy towarowej - umożliwienie uruchomienia pociągów osobowych.
g) Budowę bądź zaplanowanie rezerwy pod budowę ogólnodostępnego terminala kontenerowego na stacji Wrocław Brochów.
h) Sposób obsługi lotniska we Wrocławiu, w tym nową linia przelotowa Wrocław Zachodni / Smolec – Wrocław Leśnica / Wrocław Żerniki.
i) Rozwiązania umożliwiające przejście linią KDP przez węzeł Wrocław.
j) Rozbudowę do układów 4-torowych na wylotach w kierunku Czernicy Wrocławskiej, Oławy, Rawicza, Legnicy oraz w innych zidentyfikowanych w analizach przypadkach.
k) Budowę bezkolizyjnych układów na wlotach linii średnicowej celem separacji ruchu regionalnego i dalekobieżnego.
l) Rozbudowę linii 285 na odc. Wrocław Gł. - Bielany Wrocławskie (lub innym odcinku uzasadnionym analizami) do dwóch torów.
m) Analizę nowej linii średnicowej w zakresie połączenia Wrocław Świebodzki – Wrocław Nadodrze (lub innej uzasadnionej konsultacjami lub analizami). W przypadku rozpoczynania nowej linii na stacji Wrocław Świebodzki, należy zakładać ją jako stację przelotową podziemną. Przynajmniej jeden wariant analityczny powinien zakładać nową linią średnicową.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje na Dolnym Śląsku”