Linia kolejowa 341/318 Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra

Wieści z dolnośląskich szlaków kolejowych
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Linia kolejowa 341/318 Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra

Post autor: Przemek »

http://www.umwd.dolnyslask.pl/urzad/akt ... w-bielawa/
Linia kolejowa nr 341 Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów to pierwszy z 22 odcinków tras, co do których mamy podobne plany. Dzięki jej przejęciu i naszej rewitalizacji, pociągi wrócą do Bielawy po prawie 40 latach. Pracujemy również nad dokumentacją niezbędną do przejęcia kolejnych linii – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
Pozyskana właśnie trasa będzie stanowiła przedłużenie relacji pociągów z Wrocławia i Legnicy do Dzierżoniowa (obecnie kursuje 9 par pociągów dziennie). Kursy zostaną przedłużone do Bielawy Zachodniej. Czas podróży do Wrocławia wyniesie ok. 85 minut, a inwestorem i zarządcą linii będzie Dolnośląska Służba Dróg i Kolei. Przed uruchomieniem połączenia linia ta zostanie zrewitalizowana za ok. 11 mln zł.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa 341/318 Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra

Post autor: Przemek »

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/bi ... 90284.html
samorząd województwa dolnośląskiego ogłasza przetarg na remont krótkiej linii nr 341 Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów Śląski. Władze regionu chcą, by do 30-tysięcznej Bielawy ponownie docierały pociągi pasażerskie. Koszt realizacji tego planu będzie stosunkowo nieduży, bo trasa łącząca miasto z ciągiem biegnącym do Wrocławia ma długość zaledwie nieco ponad pięciu kilometrów.

Prędkość maksymalna wyniesie 80 km/godz.
Powstanie też nowy przystanek Bielawa Centralna.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa 341/318 Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra

Post autor: Przemek »

Pociągi do Bielawy mają wrócić już we wrześniu br. 😉

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa 341/318 Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra

Post autor: Przemek »

No i mamy 5 ofert w przetargu na remont odcinka do Bielawy Zachodniej... i wszystkie ponad budżetem ;)
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 90797.html
Choć za remont krótkiego, pięciokilometrowego odcinka DSDiK otrzymała niższe ceny niż PKP PLK, to również tu wystąpił problem przekroczenia budżetu przez wszystkich oferentów. Na pierwszą część postępowania wpłynęło pięć ofert. Najniższa, którą złożył Protel opiewa na 3,006 mln złotych brutto i przekracza budżet zamawiającego (2 mln zł brutto) o 50 procent.Na pierwszą część postępowania wpłynęło pięć ofert. Najniższa, którą złożył Protel opiewa na 3,006 mln złotych brutto i przekracza budżet zamawiającego (2 mln zł brutto) o 50 procent.

Druga część postępowania ma budżet na poziomie 9 mln zł brutto. Tu wpłynęło siedem ofert, a najniższą złożył Infrakol - na niewiele ponad 11 mln złotych. Poniżej 20 mln zł mieszczą się jeszcze oferty należącego do PLK Dolkomu, Trakcji PRKiI oraz Torkolu. Kryteria wyboru ofert to cena (waga 60 proc.) i okres gwarancji (40 proc.).
Zakres remontu to m.in. wymiana nawierzchni torowej (szyny, podkłady i podsypka), oraz roboty podtorowe i regulacja toru.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa 341/318 Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra

Post autor: Przemek »

http://inforail.pl/bedzie-rewitalizacja ... 13305.html
Ponad 11 mln zł będzie kosztować rewitalizacja linii kolejowej 341 z Dzierżoniowa do Bielawy Zachodniej. Inwestycja ma być gotowa do końca sierpnia 2019 r. Samorząd województwa podpisał umowy na jej wykonanie.

W planach jest przejęcie 22 odcinków linii kolejowych w regionie. Marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski podkreślił, że to symboliczny moment dla procesu rewitalizacji i przywracania ruchu kolejowego w całym regionie dolnośląskim.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa 341/318 Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra

Post autor: Przemek »

http://www.umwd.dolnyslask.pl/urzad/akt ... ierzoniow/
Rewitalizacja tej linii została podzielona na dwa zadania.

Pierwsze dotyczy budowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na czterech przejazdach kolejowych. W ramach tego zadania wpłynęło 10 ofert, a najkorzystniejsza okazała się ta wrocławskiej firmy PROTEL na sumę ok. 2,5 mln zł netto.

Drugie z zadań dotyczy kompleksowej rewitalizacji linii wraz z modernizacją 3 peronów/stacji – Bielawa Wschód, Zachód i budowy stacji Bielawa Centralna. W ramach zadania do Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei wpłynęło 8 ofert, a wybrana została oferta firmy INFRAKOL z Jawora opiewająca na kwotę 9 mln zł netto.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia kolejowa 341/318 Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra

Post autor: Przemek »

Ciekawie wygląda sprawa remontu linii kolejowej Dzierżoniów-Bielawa. Jednej rodzinie nie spodobało się, że podczas remontu linii kolejowej do Bielawy zostaną zlikwidowane nielegalne zjazdy, m.in. ten prowadzący do ich hotelu. No to janusze biznesu postanowili nakablować do wojewody. A ten nakazał wstrzymać prace, bo jak się okazało, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei nie złożyła wniosku o pozwolenie na budowę do wojewody.

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/od ... 93471.html
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei wstrzymała rewitalizację linii kolejowej do Bielawy. Wojewoda nie zgodził się z interpretacją przepisów przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei, która chciała realizować prace budowlane „na zgłoszenie”.

Okazuje się, że DSDiK nie złożyła do Wojewody wniosku o pozwolenie na budowę, a jedynie pismo dotyczące zamiaru wykonywania prac budowlanych. Wojewoda nie wyraził na nie zgody z powodu braków proceduralnych.
Budowę linii kolejowej oprotestowała też jedna z rodzin z Bielawy, która przy torach zbudowała spory obiekt usługowo-hotelowy, do którego dojazd prowadził dotąd przez przejazd kolejowy zbudowany „na dziko”. Ich zdaniem realizacja inwestycji bez pozwoleń jest nielegalna, a odbudowa kolei do Bielawy przyniesie miastu więcej szkód niż pożytku. „My potrzebujemy obwodnicy Dzierżoniowa a nie kolei. A jak już kolej to tylko na Wielką Sowę” – czytamy w deklaracji umieszczonej w internecie

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Linia kolejowa 341/318 Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra

Post autor: J-31 »

Błąd DSDiK, że nie dopełnili tej formalności. Gdyby złożyli taki wniosek, nie byłoby problemów a lokalni "Janusze biznesu" mogliby im naskoczyć ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje na Dolnym Śląsku”