Umowy przewozowe z KD i POLREGIO na Dolnym Śląsku do 2030r.
Umowy przewozowe z KD i POLREGIO na Dolnym Śląsku do 2030r.
KD będą miały umowę do 2030r.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 89797.html
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 89797.html
W ogłoszeniu o zamiarze powierzenia obsługi KD samorząd określił na jakich liniach będzie jeździł ten przewoźnik. Chodzi o trasy:
• Wrocław Gł. – Legnica – Węgliniec – Lubań Śląski/Zgorzelec
• Wrocław Gł. – Legnica – Żary – Forst
• (Żary –) Węgliniec
• Węgliniec – Zgorzelec – Görlitz – Lubań Śląski – Jelenia Góra
• Wrocław Główny – Legnica – Lubin – Głogów (na odcinku Legnica – Lubin przewoźnik uruchomi połączenia w połowie 2019 roku)
• Wrocław Główny – Oleśnica – Krotoszyn (w pełnej relacji od wiosny 2019)
• Wrocław Gł. – Wałbrzych – Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna – Granica Państwa
• Świdnica – Wrocław Gł. – Trzebnica
• Wrocław Główny – Wrocław Wojnów – Jelcz Laskowice
• Legnica – Kłodzko Gł.
• Kłodzko Gł. – Wałbrzych Gł.
• Kłodzko Gł. – Kudowa Zdrój
• Wrocław Gł. – Rawicz
• Wałbrzych Gł. – Mieroszów – Meziměsti
• Sędzisław – Lubawka – Granica Państwa (pociąg w kooperacji z GW Train jeździ od 9 grudnia 2018).
• Wrocław Gł. – Siechnice – Jelcz Laskowice
• Wrocław Gł. – Kłodzko Gł. – Międzylesie – Lichkov
Zgodnie z zapowiedzianą umową powierzenia, przewoźnik będzie musiał zapewnić punktualność i niezawodność na poziomie co najmniej 95%.
POLREGIO z umową na Dolnym Śląsku do 2030r.
Może jednak strajku na Dolnym Śląsku tak szybko nie będzie, bo Przewozy Regionalne na Dolnym Śląsku, tak jak KD, dostały umowę do 2030r. na przewozy pasażerskie...
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 89786.html
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 89786.html
Ale już wymogu taborowego, to już nie zapewnili... Będzie 100 lat EN57 na Dolnym Śląsku?Dolnośląskie jest kolejnym województwem, które przekazuje część pracy przewozowej w ręce Polregio, na okres do 2030 roku. To ostatnia chwila, w myśl unijnego prawa, żeby wykonać taki ruch. Marszałkowie województw, którzy nie mają podpisanych umów z marszałkami na okres po 2020 roku, muszą zdecydować czy powierzyć im umowy i na jaki okres (maksymalnie do końca 2030) i ogłosić to do końca grudnia 2019, z rocznym wyprzedzeniem, przed początkiem obowiązywania umowy. Umowa z Polregio na Dolnym Śląsku wygasa w końcu 2021, wtedy zacznie obowiązywać nowy dokument.
Marszałek poinformował, że Przewozy Regionalne otrzymają następujące trasy do obsadzenia:
• Wrocław Gł. – Oleśnica – (Ostrów Wielkopolski), po linii 271, 143, 766, 281 i 355
• Wrocław Gł. – Jelcz Laskowice – (Opole Gł.), linia 132 i 277
• Wrocław – Wołów – Ścinawa – Głogów – (Zielona Góra), linia 273
• (Poznań Gł. ) – Rawicz - Wrocław – Kłodzko – Bystrzyca Kłodzka – Międzylesie (linia 276), a także Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (w obu przypadkach: dla kilku par połączeń z Poznania, które obecnie stanowią wzmocnienie pociągów KD na tej trasie),
• Oleśnica – (Namysłów – Kluczbork), linia 143
• Wrocław – (Brzeg – Opole Gł./Nysa), linia 132
• (Gorlitz) – Zgorzelec – Węgliniec – (Żary), linie 274, 778, 278, 282
Będą to więc trasy, po których Przewozy Regionalne na Dolnym Śląsku kursują także w tym momencie. Przewozy Regionalne do 2030 roku będą musiały spełnić warunek „zapewnienia punktualności i niezawodności na poziomie co najmniej 95%”.
Re: POLREGIO z umową na Dolnym Śląsku do 2030r.
Oczywiście. Przecież będą jeździć tym co mają... czyli nieśmiertelnym "kiblem"
Re: Umowy przewozowe z KD i POLREGIO na Dolnym Śląsku do 2030r.
Pewne źródła twierdzą, że Dolny Śląsk może utracić dofinansowanie 50% na tabor kolejowy dla KD. Brak umowy oznacza brak potrzebnego taboru na uruchomienie nowych połączeń, jakie wchodzą od nowego rozkładu jazdy.
Tymczasem dzięki nowym pomysłom (bezpłatne przejazdy KD dla uczniów w ferie) może doprowadzić do braku środków na realizację umowy przewozowej za bieżący 2019 rok. Jednocześnie wobec braku taboru, nie będzie można realizować części połączeń.
Tymczasem dzięki nowym pomysłom (bezpłatne przejazdy KD dla uczniów w ferie) może doprowadzić do braku środków na realizację umowy przewozowej za bieżący 2019 rok. Jednocześnie wobec braku taboru, nie będzie można realizować części połączeń.
Re: Umowy przewozowe z KD i POLREGIO na Dolnym Śląsku do 2030r.
http://inforail.pl/dolnoslaski-marszale ... 12089.html
UMWD zapowiedziało gwarancję kolejnej 10-letniej umowy z Przewozami Regionalnymi.
UMWD zapowiedziało gwarancję kolejnej 10-letniej umowy z Przewozami Regionalnymi.