Strona 1 z 11

Citaro CapaCity

: 2005-12-04, 00:52
autor: B.A. Baracus
Koncern DaimlerChrysler zaprezentował najdłuższy wariant modelu Citaro, nazwany CapaCity. Przegubowy pojazd ma 19,54 metra długości, a więc jest o 1,54 metra dłuższy od standardowego, przegubowego Citaro G. Stało się to możliwe dzięki zastosowaniu dwóch osi w drugim członie. W ten sposób stworzono pojazd o pojemności nieco ponad 190 pasażerów, a więcej porównywalnej z tramwajem. Autobus napędza tylny silnik Mercedes-Benz OM457hLA, spełniający normy Euro 4 i rozwijający moc 354 KM. Dzięki zastosowaniu skrętnej czwartej osi, promień skrętu prawie nie zmienił się w stosunku do 18-metrowy modelu Citaro G. Wato zaznaczyć, że autobus CapaCity zachował znaczny poziom unifikacji z pozostałymi modelami rodziny Citaro - zamienność części wynosi ok. 95%.

:strzałka: Zdjęcie

¬ródło: InfoBus

Jakiś tydzień temu (może więcej) Radio Gdańsk podało, że ten CapaCity oraz jego brat o długości 13m mają przyjechać w najbliższym czasie do Trójmiasta na testy... ta informacja mnie całkowicie zaskoczyła, nie wydaje mi się, żeby taki autobus trafił właśnie do Polski na testy... Co ciekawe w tym samym artykule RG mówiło o tym, iż władze martwią się o to czy pojazd będzie sobie radził na niektórych ciasnych rondach... Dziwne :shocked:

Co Wy o nim myślicie :?:

: 2005-12-04, 01:20
autor: Inspektor
Gdy otworzyłem link z jego zdjęciem...włos zjeżył mi się na głowie. Sam nie wiem co sądzić o jego wyglądzie zewnętrznym, ale wg. mnie wyglada co najmniej dziwnie :shocked: Zupełnie odmienny jest od autobusów które dotychczas widziałem, żeby go właściwie ocenić chyba musiałbym przyjrzeć mu sie na żywo. Ciekawe jak się będzie sprawował na testach, o ile ta informacja jest wiarygodna i aktualna :diabeł:

: 2005-12-04, 01:25
autor: OZZY
Wow!! Byłem pewien że do takiego przełużenia w pewnym momencie dojdzie tylko zastanawiałem się który z producentów przedstawi taki wynalazek. Moim zdaniem jeśli promień skrętu się nie zmienił po dodaniu 1,5 metra to możnaby dociągnąć do tych "magicznych" 20m bez utraty zwrotności. Przy jakości merca moge bez zająknięcia powiedzieć że będzie to niezły pojazd. Jedyne co mi się niepodoba to design. Jak dla mnie trochę zbyt udziwniony, a sam pojazd bardzo dobrze prezentowałby się "ubrany" jak typowy Citaro

: 2005-12-04, 01:35
autor: B.A. Baracus
Inspektor pisze:Ciekawe jak się będzie sprawował na testach, o ile ta informacja jest wiarygodna i aktualna
No właśnie sam za bardzo nie wierze w informacje jakie podało Radio Gdańsk...
OZZY pisze:Moim zdaniem jeśli promień skrętu się nie zmienił po dodaniu 1,5 metra to możnaby dociągnąć do tych "magicznych" 20m bez utraty zwrotności.
Z tektu wynika, że prawie wcale się nie zmienił, to może spowodować, że te 20 metrów jest już coraz bliżej nas :) Zastanawiam się tylko co na to Polskie prawo... :?:

: 2005-12-04, 11:00
autor: rupak9
No Polskim prawie pisze, że metro busy nie mogą jeździć. A, więc ten Mercedes chyba może :D.

: 2005-12-04, 11:22
autor: ikarus5326
Strasznie ciekawe. Podobnie jak Inspektor, nie wiem, co o nim sądzić, ale jestem ciekaw, jak jest w środku... :?: Bardzo dziwnie wygląda... Może po Trójmieście przyjedzie do Wrocławia :?: Byłoby fajnie...

: 2005-12-04, 11:26
autor: Michał
Bardzo ciekawy pomysł. Ale jeśli chodzi o wygląd to mi niespecjalnie sie podoba.

: 2005-12-04, 12:56
autor: Damhan
Ściana przednia nawet ładna, tylko ten bok... :|

: 2005-12-04, 13:20
autor: voy
Według mnie wygląda bardzo dobrze. Udało się wreszcie projektantom mocno odświeżyć wygląd. Sam pomysł na autobus 19.5 metra jest ciekawy, tylko które państwo dopuszcza poruszanie się takich autobusów? Ciężko może być też znaleźć linię dla tych autobusów.

: 2005-12-04, 13:32
autor: Kuba
Nie no tragedia wedlug mnie, design jest oblesny, chociaz prowadzic takie cos to musi byc niezla frajda :mruga:

: 2005-12-04, 13:50
autor: Hannibal
Ogólnie autobus ma elegancki wygląd, w środku pewnie tak samo jest. Wątpie by coś takiego liniowo śmigało po polskich drogach, ale zobaczymy.. Chciałbym również zobaczyć jego fotkę z karoserią w jednym kolorze, najlepiej srebnym bo teraz słabo widać ten bok.

Baracus: Jak by coś więcej było wiadomo n/t jego testów daj znać. ;)

: 2005-12-04, 14:35
autor: B.A. Baracus
Kuba pisze:Nie no tragedia wedlug mnie, design jest oblesny, chociaz prowadzic takie cos to musi byc niezla frajda
Z Twojej wypowiedzi wnoskuj, że Mercedes 0530G też Ci się nie podoba...
voy pisze:tylko które państwo dopuszcza poruszanie się takich autobusów?
Niemcy i wiele innych państ europejskich, a z biegiem czasu to i w Polsce będą dopuszczalne takie autobusy. Nie zapomnij, ze jeżdżą po Europie już VanHool-e AGG300 :mruga:

: 2005-12-04, 14:43
autor: Podi
Autobus nadzwyczaj dziwny, wygląda jak taki lotniskowy :P

: 2005-12-04, 14:49
autor: B.A. Baracus
Podi pisze:Autobus nadzwyczaj dziwny, wygląda jak taki lotniskowy
Ciekawe spostrzeżenie ;) Z biegiem czasu autobusy będą coraz dziwniejsze, co mnie niezmiernie cieszy :D

: 2005-12-04, 14:57
autor: Podi
B.A. Baracus pisze:Ciekawe spostrzeżenie :wink: Z biegiem czasu autobusy będą coraz dziwniejsze, co mnie niezmiernie cieszy :biggrin:
E ja nie lubie takiej nowoczesności...

: 2005-12-04, 17:17
autor: mgajewski
No to ja czekam, aż przyjedzie do trójmiasta. :)

: 2005-12-04, 18:27
autor: Hubert
Na Białorusi są/były bodajże Ikarki dwu-przegubowe.

: 2005-12-04, 19:03
autor: ikarus5326
Hubert pisze:Na Białorusi są/były bodajże Ikarki dwu-przegubowe.
Ciekawe. A masz zdjęcie?

: 2005-12-04, 19:42
autor: Milenium
Na zdjęciu jest prototyp,pewno inne egzemplarze inaczej wyglądają :).

: 2005-12-04, 23:41
autor: B.A. Baracus
Tramwaj pisze:Na zdjęciu jest prototyp,pewno inne egzemplarze inaczej wyglądają .
A raczej będą wyglądały, jak na razie to jest to chyba jedyny egzemplarz ;) Co do malowanie to jest takie a nie inne bo zapewne Mercedes uznał, że autobus jest atrakcyjniejszy w tym malowaniu :D
mgajewski pisze:No to ja czekam, aż przyjedzie do trójmiasta.
Spokojnie to nie jest potwierdzona informacja...