Citaro CapaCity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Mimo wszystko warto, jakby było prościej to być może więcej przewoźników by się na takie cuda zdecydowało.

OZZY

Post autor: OZZY »

Czy ktoś mógłby przytoczyć jakieś konkretne "paragrafy" na temat dopuszczania takich nienormatywnych pojazdów do ruchu? Bo z jednej strony mamy UE, zakazy, nakazy, maksymalnie 18,75m, zakaz przewożenia ludzi w przyczepach i te inne biurokratyczne dziwactwa a z drugiej Vanhoole AGG330 w Hamburgu i przyczepy osobowe w Tallińskiej KM ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

I co z tego, że mamy UE :?: Prawo unijne by obowiązywało wtedy gdy w naszym prawie nie byłoby przepisu określającego maksymalna długość.
Zresztą to, że Hamburg ma AGG nie oznacza, że również nie musieli załatwiać na nie pozwolenia.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Prawo polskie nie może być sprzeczne z unijnym, dlatego wydłużono maksymalną długość autobusu przegubowego z 18 do 18,75 metra.
Amalio pisze:Zresztą to, że Hamburg ma AGG nie oznacza, że również nie musieli załatwiać na nie pozwolenia.
O właśnie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

KKS pisze:inaczej nie wjedzie na teren naszego kraju
A kto mu zabroni? :D
Nie rozumiem was, naprawdę tak przeszkadza wam, że taki autobus będzie woził ludzi w Polsce? Wiem, że Tarchomin pilnie potrzebuje tramwaju a nie długaśnego autobusu, ale w końcu to tylko testy i nikomu nic się nie stanie.
OZZY pisze:Czy ktoś mógłby przytoczyć jakieś konkretne "paragrafy" na temat dopuszczania takich nienormatywnych pojazdów do ruchu? Bo z jednej strony mamy UE, zakazy, nakazy, maksymalnie 18,75m, zakaz przewożenia ludzi w przyczepach i te inne biurokratyczne dziwactwa a z drugiej Vanhoole AGG330 w Hamburgu i przyczepy osobowe w Tallińskiej KM
W UE można wszystko, jak się chce, niestety, tutaj wszyscy chcą być świętsi od B16 (albo nawet JP2) i nikomu się nie chce

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Te i tak jak na mój nos kupią 10 szt. Co czyniłoby nas pierwszym faktycznym użytkownikiem 20-metrowców w Europie i chyba na świecie, bo nie słyszałem że w Stanach jeżdżą 70-stopowe autobusy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip7370 pisze:Co czyniłoby nas pierwszym faktycznym użytkownikiem 20-metrowców w Europie
A Hamburg, Holandia, Szwecja, i chyba nie tylko…
Filip7370 pisze:chyba na świecie, bo nie słyszałem że w Stanach jeżdżą 70-stopowe autobusy.
Rotfl

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:
Filip7370 pisze:Co czyniłoby nas pierwszym faktycznym użytkownikiem 20-metrowców w Europie
A Hamburg, Holandia, Szwecja, i chyba nie tylko…
Oni mają 24 metrowce.

Niestety pierwsi nie będziemy - turki se kupiły.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Turków nie liczę do europy, to kraj w 90% azjatycki i na dodatek arabski, co za tym idzie inny kulturowo i społecznie.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Napisałeś " i na świecie", więc się nie wykręcaj.

Zresztą co :?: Są równi i równiejsi :?: Przewoźnik może być z Europy lub Stanów Zjednoczonych ( czyli nawet nie cała Ameryka Północna ), a inne części świata się nie liczą :?: Mi się wydaje iż fakt, że to właśnie Turcja stanie się pierwszym użytkownikiem jest tym bardziej warty podkreślenia.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Spoko. Wracamy do tematu - czyli do MB CapaCity. Osobiście z wielkim zainteresowaniem czekam na testy tego pojazdu. Może uda mi się nim przejechać ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

J-31 pisze:Spoko. Wracamy do tematu - czyli do MB CapaCity. Osobiście z wielkim zainteresowaniem czekam na testy tego pojazdu. Może uda mi się nim przejechać ;)
Masz szanse od wtorku na linii E-4. Od 15 stycznia do końca miesiąca.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Krzysiek pisze:Masz szanse od wtorku na linii E-4. Od 15 stycznia do końca miesiąca.
Extra. Wielkie dzięki. Twoja informacja bardzo mi pomoże. :)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Przegubowiec pisze:14-01-2008 • Od 15.01 do 25.01 w Warszawie gościł będzie na testach Mercedes O530GL znany jako Citaro CapaCity. Ten liczący 19,5 metra 4-osiowy przegubowiec jest najdłuższym autobusem w ofercie Mercedesa. Testy przeprowadzane na linii E-4 i 510 mają wykazać jego przydatność do ruchu miejskiego w stołecznych warunkach. Rozważany jest zakup 10 takich pojazdów do obsługi linii tarchomińskich. Do tej pory jedynie turecki Stambuł zakupił tego typu pojazdy.
No troche krócej niż do końca miesiąca, ale 10 dni to zawsze coś. :mruga:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Czy możemy potem liczyć na jakiś fotoreportaż ? ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Shadow238 pisze:Czy możemy potem liczyć na jakiś fotoreportaż ? ;)
Ja niestety ten autobus dorwę późnym po południem, kiedy już jest ciemno. Zatem na moje fotki raczej liczyć chyba nie Będziesz mógł - ale na relację, owszem - tak ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

W "Fakcie" dzisiejszym jest napisane że Capa City jest już w Warszawie , wczoraj montowali kasowniki. Za kierownicą siedział Zbigniew P [ nie będe podawał nazwiska, może ktoś sobie nie życzy] . Niestety wóz ma wyjechać dopiero jutro koło 7 na E-4, w weekend na 510. Mimo że to tabloid , to ciekawy artykuł, dlatego też wydałem 1,20.
Edit:
Jak nieoficjalnie się dowiedziałem wóz jest na R-10 Ostrobramska, jest obklejany i jak twerdzi użytkownik Wawkomu dzisiaj może wyjedzie na dodatek E-4.
Jak chyba jednak dzisiaj rezygnuje, jutro się przejadę. :chytry:
Edit :
Dzisiaj była prezentacja dla dziennikarzy na Ostrej, wóz otrrzymał numer 910.
Zdjęcie na tytułowej stronie Przegubowca, postój koło stacji paliw na Ostrej.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Krzysiek pisze:W "Fakcie" dzisiejszym jest napisane że Capa City jest już w Warszawie , wczoraj montowali kasowniki.
http://www.phototrans.eu/2-216139.html piękny :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

A co pierwszy raz widzisz na oczy ten wóz :?: :P
E tam piękny. Piękny to on by był z designem Citaro nowego. A Merc przy projektowaniu nawydziwiał ile wlezie. Ciekawie za to wygląda klimatyzacja.

Haribo

Post autor: Haribo »

ładniejszego autobusu nie widziałem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”