Citaro CapaCity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-01-19, 00:09

ppln pisze:

A co niby zastąpi stare przegubowce?
Nie bardzo rozumiem pytania. No stare nowymi chyba oczywisye :?:
ppln pisze:A Ikarus 283 ma wiele zalet, m. in. obniżoną podłogę.
A 293 mieścił ponad 220 osób ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-01-19, 00:26

ppln pisze:A Ikarus 283 ma wiele zalet, m. in. obniżoną podłogę.
284 jak już. 283 to tylko dłuższa dwieścieosiemdziesiątka.
Amalio pisze:
Kamil pisze:Tylko metr :-P
Zawsze metr.
Jak się dobrze zorganizuje wnętrze to różnica jednego metra nie ma znaczenia.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-01-19, 00:59

ep40 pisze:
Jak się dobrze zorganizuje wnętrze to różnica jednego metra nie ma znaczenia.
Z tymże to samo możesz zrobić w GXLu i wychodzi no to, że i tak oferuje on więcej miejsca.

ppln

Post autor: ppln » 2008-01-19, 14:28

Amalio pisze:Nie bardzo rozumiem pytania. No stare nowymi chyba oczywisye
Rozmowa zeszła na temat pancernych autobusów więc zaproponowałem budowę nowych Ikarusów. ;)

Amalio pisze:Z tymże to samo możesz zrobić w GXLu i wychodzi no to, że i tak oferuje on więcej miejsca.
A równie dobrze możesz wyciąć kilka siedzeń z SU18 i też będzie oferował kupę miejsca za dużo niższą cenę.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-01-19, 14:33

ppln pisze: A równie dobrze możesz wyciąć kilka siedzeń z SU18 i też będzie oferował kupę miejsca za dużo niższą cenę.
A pasażerowie będą niezadowoleni.

ppln

Post autor: ppln » 2008-01-19, 15:49

Amalio pisze:A pasażerowie będą niezadowoleni.
Ale dojadą - będą zadowoleni ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-01-19, 15:51

ppln pisze: Ale dojadą - będą zadowoleni ;)
W Lublinie ludzie jakoś nie są zachwyceni.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-01-19, 21:26

Nie tylko przez siedzenia i ta rozmowa jest bez sensu.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28896
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-21, 11:00

Ano faktycznie, trochę się bez sensu Rozgadaliście, później się zastanowię co z Waszymi postami zrobić :chytry:

Wracamy do tematu. Wy tu sobie gadacie, a ja polowałem :mruga: ...z cyfrówką na CapaCity. Na początek napiszę, że dokładne zdjęcia wnętrza autobusu i Możecie obejrzeć na stronie kol. Nolema. ;)

Część zdjęc zainstalowałem też w naszej Galerii (celowo zamieściłem je w kategorii "Evobus Polska - Wolica", ponieważ ten autobus nie jest własnością MZA, a jednynie jest tutaj prezentowany i testowany)
:strzałka: galeria/categories.php?cat_id=2303

Zrobiłem tylko kilka zdjęć wnętrza, wyłącznie tego co mnie najbardziej interesowało.... No to po kolei....

1. Pisałem o małych rzeźniach w CapaCity.
Zdjęcie po lewej pokazuje rzeźnie w przyczepie, po prawej rzeźnię w pierwszym członie
Obrazek Obrazek

Byłem świadkiem sytuacji, kiedy w niedzielne popołudnie autobus wracał do Centrum (z pętli na Nowodworach) i na jednym z osiedli przed Modlińską, na dwóch kolejnych przystankach, do autobusu wsiadły dwie rodziny z wózkami. Czyli cztery osoby dorosłe i dwa wózki dziecięce... i zrobiło się już ciasno. Ojciec drugiego dziecka musiał składać uchwyt w swoim wózku, ponieważ stał praktycznie w drzwiach.

Zapytacie teraz a czemuż to ? Przecież tam miejsce jest. Owszem. Miejsce jest, ale... Zobaczcie na fotkę
Obrazek
Tego na zdjęciu może tak nie widać, ale wskazana poręcz jest naprawdę sporych rozmiarów. Ta poręcz jest na tyle duża, że wymusza postawienie wózka równolegle do osi pojazdu. Tak więc, nie tylko rzeźnia jest mała, ale dodatkowo jest ona jeszcze ograniczona przez poręcz.

2. ... A po co jest ten uchwyt ?
Ułatwia ona siadanie na rozkładanej ławie, a jednocześnie stanowi podłokietnik dla pasażerów siedzących na rozkładanej ławie. Tudzież siedząc można się jej przytrzymać w czasie jazdy.

I znów dwie fotki. Po lewej pokazuje ławę w pozycji złożonej. Po prawej ława otwarta
Obrazek Obrazek

Wspomniana i pokazana ława - co zresztą widać na zdjęciach - nie jest typowym półtorakiem. I choć jest jednak nieco węższa niż dwa fotele to i tak dwie osoby dorosłe spokojnie na tym mogą siedzieć.

Mimo wszystko wydaje mi się, że to nie jest dobre rozwiązanie. Przypuszczam, że producent zainstalował to na zasadzie "Patrzecie ludziska, co może mieć nasz autobus" - jest to tester. ;)


3. Pisałem od podkładkach pod plecy.
Przy okazji tego zdjęcia jeszcze dwie sprawy:

:strzałka: Zwróćcie uwagę na okno - dokładnie część otwieraną. Jest to nawet ciekawe rozwiązanie. ;)

:strzałka: Popatrzcie na platformę na wózek inwalidzki. Nieźle się zdziwiłem, że do autobusu pokazowego, producent zainstalował ręcznie uchylaną platformę, a nie pokuszono się o automatycznie wysuwaną
:]

Obrazek

4. Skoro jestesmy jeszcze we wnętrzu, to ...
.... dziwi mnie niedopracowanie tego miejsca
Obrazek

To jest tylny zwis przyczepy, tuż za czwartą osią. Rozumiem, że zabrakło miejsca na fotel, ale można było przynajmniej zamontować tutaj jaką półkę na bagaż podręczny.

5. Autobus wyposażony jest w trzy kamery. Są one umieszczone na szczycie tylnego frontu przyczepy. A monitor jest tylko jeden. Pokazuje obraz on-line. Non stop. Obraz z poszczególnej kamery wybierany jest w menu.... w tym autobusie nie działa jedna kamera :mruga:
Obrazek Obrazek

6. Uszkodzone są już trzecie drzwi. Nie zawsze się otwierają, czyżby to sprawka tłumów na E4 ? :chytry:

Reasumując. Naprawdę fajny, nowoczesny autobus, ale... wydaje mi się, że jeżeli producent chwali się mega pojemnym autobusem miejskim, "lekarstwem na tłok i ścisk"... to niech to będzie super pojemny autobus, a nie wszędobylska ciasnota :confused:

PS. Popatrzecie na tą fotkę. Przez chwilę poczułem się jak bym stał na jakimś nowoczesnym dworcu autobusowym, gdzieś w zachodnich Niemczech :D
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-01-21, 12:41

J-31 pisze:
:strzałka: Popatrzcie na platformę na wózek inwalidzki. Nieźle się zdziwiłem, że do autobusu pokazowego, producent zainstalował ręcznie uchylaną platformę, a nie pokuszono się o automatycznie wysuwaną[/color] :]

Obrazek
Przypomniała mi się scena z Miodowych lat jak kupowali domek letniskowy i Karol mówi: No bo to nie jest super De Luxe tylko zwykły De Luxe :D
Ta porecz przy schodach którą widac w tle to również glupi pomysł.

J-31 pisze:PS. Popatrzecie na tą fotkę. Przez chwilę poczułem się jak bym stał na jakimś nowoczesnym dworcu autobusowym, gdzieś w zachodnich Niemczech :D
Obrazek
W ostatnie wakacje jak zwykle byłem w niemczech i w tym roku zrobiłem sporo zdjęc. I jakby Ci to powiedzieć - ten dworzec nie dorasta do pięt dworcom w zachodnich Niemczech :P

Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28896
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-21, 12:49

Amalio pisze:I jakby Ci to powiedzieć - ten dworzec nie dorasta do pięt dworcom w zachodnich Niemczech :P
Wiem, wiem... ale pomarzyć piękna rzecz :D
Obrazek

nolem

Post autor: nolem » 2008-01-22, 01:36

Z racji zbliżającej się sjesty tfu... to znaczy sesji, czasu mam niestety ciut mało by udzielać się na forum, ale widzę, że moje zdjęcia dotarły. Przepraszam za ich jakość, ale nie byłem przygotowany na to, że we wnętrzu będzie tak ciemno, a lampy błyskowej zwyczaju używać nie mam. Na szybko sprostuję parę rzeczy.
J-31 pisze: 6. Zawieszenie jest przyjemnie sprężyste. W trakcie bujania wyraźnie czuje się masę pojazdu. Jest jednak coś o wiele gorszego. W momencie całkowitego zapełnienia pojazdu (a na linii E4 tłok, i przewożenie ludzi upchniętych niczym sardynki nie jest niczym niezwykłym), przyczepa jak gdyby się podnosi, a jednocześnie pierwszy człon opada. Tak, że przedni zwis prawie opiera się o jezdnię.

7. Silnik, mocny, głośny, ale przyjemny. Dobrze radził sobie nawet w czasie całkowitego zapełnienia, co jednak nie zmienia faktu, że „szorując” ryjkiem o jezdnie kierowca nie rozpędzał się za bardzo. I wcale mu się nie dziwię… o mały włos nie rozbił sobie zderzaka o…torowisko na pl. Wilsona.
Jest to kwestia trochę spóźnionego poziomowania pojazdu. Po naciśnięciu jednego przycisku zawieszenie się wyrównuje i nie ma problemu. Wiem, o którym kierowcy kolega pisze. Jak wiadomo są różne podejścia do wozu, którym się jedzie pierwszy raz (mam tu na myśli jazdę liniową). Mimo tego, że większość kierowców twierdziło, że pomiędzy 18 metrowcem, a Capacity różnicy w prowadzeniu nie ma, ten kierowca wolał dwa razy się upewnić niż przerysować. W gruncie rzeczy słuszne podejście, ale jednak jazda w warszawskich realiach wymaga większej dynamiki (no i ciut koledzy z pracy się podśmiewali, ale sądzę, że jednak nie do końca słusznie).
Co do zawieszenia mam jeszcze jedną drobną uwagę, nie wiem czy nie było jej wcześniej. Dzięki czwartej osi pojazd jest stabilniejszy i nie ma zwyczaju tak "galopować" na nierównościach poprzecznych drogi. W porównaniu jednak do zwykłego przegubowca ciut mocniej kładzie się na boki w zakrętach.
J-31 pisze: Wracamy do tematu. Wy tu sobie gadacie, a ja polowałem ...z cyfrówką na CapaCity. Na początek napiszę, że dokładne zdjęcia wnętrza autobusu i Możecie obejrzeć na stronie kol. Nolema.


Bardziej to traktuję jako rodzaj serwera niż stronę, ale można też to tak nazwać.
J-31 pisze: To jest tylny zwis przyczepy, tuż za czwartą osią. Rozumiem, że zabrakło miejsca na fotel, ale można było przynajmniej zamontować tutaj jaką półkę na bagaż podręczny.


Też zwróciłem na to uwagę szczególnie, że na przednim prawym nadkolu taka występuje. Nawet gdzieś u mnie jest jej zdjęcie.
J-31 pisze: 5. Autobus wyposażony jest w trzy kamery. Są one umieszczone na szczycie tylnego frontu przyczepy. A monitor jest tylko jeden. Pokazuje obraz on-line. Non stop. Obraz z poszczególnej kamery wybierany jest w menu.... w tym autobusie nie działa jedna kamera


Rozumiem, że kolega ma na myśli kamerę pokazującą widok za pojazdem, jeśli tak uruchamiała się ona automatycznie po wrzuceniu biegu wstecznego. W sobotę jeszcze działała, jak jest teraz nie wiem.
J-31 pisze: 6. Uszkodzone są już trzecie drzwi. Nie zawsze się otwierają, czyżby to sprawka tłumów na E4 ?
Problemy z drzwiami i fotokomórką.... Ciekawe skąd to znamy... Pomyślmy... Tak! Ze Scanii. Zbieg okoliczności? Nie... Ten sam producent... :diabeł:
Muszę przyznać, że są one wyjątkowo delikatne. Na szybko na warsztacie możnaby rozwiązać połowicznie problem z tymi drzwiami, tylko, że magikowie z MZA mają zakaz dotykania się do tego wozu... Ogólnie jednak producent drzwi nie przewidział tak brutalnego traktowania ich przez pasażerów i niestety trochę za delikatne są.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28896
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-22, 10:13

nolem pisze:Rozumiem, że kolega ma na myśli kamerę pokazującą widok za pojazdem, jeśli tak uruchamiała się ona automatycznie po wrzuceniu biegu wstecznego. W sobotę jeszcze działała, jak jest teraz nie wiem.
Bingo. To chyba Masz rację - ponieważ pamiętam, że kierowca demonstrował obraz z kamery, ale najwyraźniej nie bardzo wiedział o co chodzi, bo naciskając przycisk wyboru kamery, stwierdził tylko, że "jedna nie działa i nie wiadomo dlaczego". Z tymże to było trzeciego dnia testów, może teraz kierowca zna lepiej autobus ;)
Obrazek

kombino

Post autor: kombino » 2008-02-14, 22:36

Czy Capacity opuścił już Warszawę :?: Jeśli tak to kiedy :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28896
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-02-15, 10:26

kombino pisze:Czy Capacity opuścił już Warszawę :?:
Tak testy trwały niecałe dwa tygodnie. Autobus zakończył jazdy 25 stycznia. I myślę, że od tego dnia nie ma go już w Warszawie. ;)

Co z nim się teraz dzieje ? Tego nie wiem. Teraz co tydzień przejeżdżam obok serwisu Evobus w Wolicy i tam go również nie widziałem. Zatem, możliwe jest, że wrócił do Niemiec.
Obrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-02-29, 21:36

J-31 pisze: Co z nim się teraz dzieje ? Tego nie wiem. Teraz co tydzień przejeżdżam obok serwisu Evobus w Wolicy i tam go również nie widziałem. Zatem, możliwe jest, że wrócił do Niemiec.
Zgadza się - wrócił do Niemiec. Teraz śmiga po Dortmundzie. Niewykluczone, że później trafi do innych miast Ruhry.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2008-07-16, 19:32

Filmik z udziałem "warszawskiej" CapaCity:
:strzałka: http://pl.youtube.com/watch?v=jbalNlXog ... re=related
Wałęsa dawaj moje 100 milionów! | :strzałka: naczarnych.ubf.pl

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2009-02-15, 16:15

Co prawda nie o Pl ale śpieszę donieść że Istambuł dokupi 100 sztuk CapaCity na nowe linie BRT, więc będzi w sumie 150 sztuk Ciapy w ruchu. Info: http://www.evobus.com/inter-evobus/0-67 ... 0-0-0.html

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2009-02-15, 18:44

Filip7370 pisze:Co prawda nie o Pl ale śpieszę donieść że Istambuł dokupi 100 sztuk CapaCity na nowe linie BRT, więc będzi w sumie 150 sztuk Ciapy w ruchu. Info: http://www.evobus.com/inter-evobus/0-67 ... 0-0-0.html
A gdzie te pozostałe 50 jeździ?

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2009-02-15, 19:06

Post nie do kosza a co do @ep40 to pozostałe 50 są też w Istambule, bo to jedyny ich użytkownik...

ODPOWIEDZ