Citaro CapaCity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-02-16, 10:20

Tak...?! A ja sądzę, że CapaCity jest dużo więcej! Już nie mówiąc o 4 testowcach, to jeszcze SSB Stuttgart ma ich sztuk 4...

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2009-02-16, 19:04

Fakt, tyle że tamte to nie są CapaCity a Citaro GL, nie są takie kosmiczne tylko zwyklłe wydłużone Citaro G...tak piszą Ci ze SSB. Zgadzam się z tobą to są także O530GL.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-02-16, 21:07

http://phototrans.eu/14,302497,0.html

Znalazłem już jego fotki na TWB... Zastanawiam się, czy on już na Śląsku nie zostanie!? Do niedawna jeździł z niemieckimi rejestracjami, teraz ma Śląskie czerwone... Wygląda na to iż zostanie na Śląsku, albo gdzieś w polsce :)
Ostatnio zmieniony 2009-02-16, 21:14 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.

9507
Posty: 2872
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-02-16, 21:11

Gliwicki PKM ma w zwyczaju dawać zagranicznym testowcom czerwone tablice, na MAZowi też. Gdzie on na Śląsku by miał być... ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29031
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-02-17, 09:50

Autobus prezentuje się przepięknie. Amalio - czy udało Ci się nim już przejechać ? :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-02-17, 16:25

Gdyby było coś dokładnie wiadomo, to byłoby dobrze. Jakbym wiedział, że wczorajsza prezentacja jest dla wszystkich, to bym pojechał. Nawet w końcu nie wiadomo gdzie ma się pojawiać. A po za tym dziś było za mało lekcji by warto było jechać do Gliwic :retard:

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-02-24, 12:04

Ach to fajnie wygląda :)

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=524633

Na tej stronie znajdują się zdjęcia małego sznurka składającego się z CapaCity dla I.E.T.T

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29031
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-02-24, 12:10

Dziwne, niby te tureckie Capacity jeżdżą po wydzielonych pasach... a mimo to pojawiają się tam samochody osobowe a na dodatek jeszcze stoją w jakimś korku :]

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-02-24, 12:22

J-31 pisze:Dziwne, niby te tureckie Capacity jeżdżą po wydzielonych pasach... a mimo to pojawiają się tam samochody osobowe a na dodatek jeszcze stoją w jakimś korku :]
To są wydzielone pasy w Turcji:
http://i245.photobucket.com/albums/gg70 ... G_5376.jpg
http://i245.photobucket.com/albums/gg70 ... G_5375.jpg

Te ze Skyscrapera nawet ludzi nie wiozą.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29031
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-02-24, 14:18

Amalio pisze:To są wydzielone pasy w Turcji:
Dzięki. Super to wygląda. W sumie fajnie to zrobili :)

Lopez

Post autor: Lopez » 2009-02-25, 11:31

I takie coś ma sens, a nie takie badziewie, gdzie 4/5 pojazdów stanowią busy i taxi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29031
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-09-03, 08:21

Nikt, nic nie mówił, nikt nic nie pisał... a tymczasem dosłownie przed chwilą dowiedziałem się, że MZA od dzisiaj znów będzie testować Mercedesa Capacity. Autobus jeździ po trasie linii 190 - czyli przejeżdża przez trasę W-Z. :cool:

ZTM i MZA chcą sprawdzić jak ten autobus będzie się sprawował na trasie W-Z. ;)

Hmmm... od dwóch dni nawiedzam trasę W-Z. I wczoraj obiecałem sobie, że odpuszczę sobie już WZ-tkę na jakiś czas. A teraz widzę, że znów muszę się na nią wybrać :wall:

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 » 2009-09-03, 17:17


bubel12345

Post autor: bubel12345 » 2010-03-17, 23:58

Trochę nie do tematu, a jakim mieście są te bus pasy ?? Szkoda że u nas są już maksymalnej długości autobusy 0530G i nie ma szans na CapaCity.

Awatar użytkownika
Inturbin
Posty: 61
Rejestracja: 2009-09-17, 18:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Inturbin » 2010-03-18, 01:18

bubel12345 pisze:Trochę nie do tematu, a jakim mieście są te bus pasy ??
W Stambule (jeśli o Turcję chodzi).

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2010-03-18, 01:27

bubel12345 pisze:Szkoda że u nas są już maksymalnej długości autobusy 0530G i nie ma szans na CapaCity.
Ale czy tak naprawdę potrzebujemy w Polsce takich autobusów o dł. 20,54m, które dodatkowo potrzebują specjalnych pozwoleń, itp. na kursowanie ?
Czy nie lepiej rozwijać infrastrukturę tramwajową i tworzyć nowe centra/punkty przesiadkowe ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29031
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-03-18, 09:25

Pewnie, że lepiej rozwijać infrastrukturę tramwajową... ale Polska to taki przedziwny kraj, gdzie wszystko postawione jest na głowie. I nasi urzędnicy - w poszukiwaniu oszczędności - nie słuchając się specjalistów, ani rozsądku, byliby gotowi skasować tramwaje, a w ich miejsce kupić kilka Mercedesów CapaCity... albo nie inwestować w tramwaje i kupić takie długie autobusy. ;)

Oczywiście by puścić je potem, po dziurawych, wąskich, zatłoczonych drogach. :retard:

Lopez

Post autor: Lopez » 2010-03-18, 09:47

Po raz kolejny trzeba chyba przypomnieć, że krokiem 1. powinno być podniesienie częstotliwości, a dopiero kiedy dojdzie ona do granic jest sens kupować pojazdy wielkopojemne. Czy chodzi o to, żeby na średnio obciążonej trasie co pół godziny jeździł CapaCity? Kto będzie korzystał z takiej komunikacji?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-03-18, 14:35

Hola hola. Najlepiej powiedzieć, że tramwaje są najlepsze. Nie widzę jednak sensu by w niewielkich (jak na tramwaje) miastach miały się pojawić torowiska i wagony tylko po to by zaspokoić potrzeby w szczycie. To ma sens w dużych miastach, ale w mniejszych :?: Gdzie nawet nie ma pewności czy za kilka lat nie pojawi się spory niż demograficzny i się okaże, że cała ta inwestycja w elektrotransport to były pieniądze wyrzucone w błoto...

bubel12345

Post autor: bubel12345 » 2010-03-19, 00:48

Rybnik jest tym mniejszym miastem, tylko że u nas nie jest możliwe żeby były tory i żeby były CapaCity, na razie u nas z częstotliwością w szczycie średnio, ale bez problemu można zobaczyć jakiegoś przegubowego mercedesa, widać ilość ludzi w przegubowych, ale to nie znaczy że się zwiększy częstotliwość.

ODPOWIEDZ