Citaro CapaCity
A ja w to raczej wątpię. Jest kilka oczywistych powodów dla których nie będzie tego typu wynalazku sygnowanego znaczkiem Mercedesa.ep40 pisze: Wracając do tematu Mercedesa, na pewno będzie prędzej czy później Capacity dwuprzegubowy, jego dobra konstrukcja dobrze się do tego nadaje.
1.Nawet jeśli buduje się prototyp to nigdy nie trafia on do muzeum po zakończeniu testów tylko myśli się o jego sprzedaży. Jeśli chodzi o Europę to przewoźników używających dwuprzegubowców możemy policzyć na palcach lewej ręki ślepego drwala.
2.Dwuprzegubowiec jest tylko pozornie podobny do swoich krótszych braci. Zazwyczaj mają one silnik w 1 i/lub 2 członie ponieważ sterowanie czymś z silnikiem na samym końcu byłoby dostatecznie trudne żeby zastosować inne rozwiązanie, poza tym ostatni człon jest najbardziej bezwładny i raczej dąży się do tego aby tylny zwis był wykonany na podobieństwo tego z znanych Ik280 tak aby wyeliminować problem z "zachodzeniem" tyłu.
Takie rozwiązanie sprawia że nie ma gotowych rozwiązań typu kratownica czy też oś portalowa którą można przenieść bez zmian z innego pojazdu.
Ostatnio zmieniony 2006-05-26, 17:02 przez OZZY, łącznie zmieniany 1 raz.
Według dzisiejszego "Dziennika" "...w przyszły wtorek na jedną z tarchomińskich linii przyspieszonych na dwutygodniowe testy ruszy mega-przegubowiec Mercedes CapaCity. Po tescie ma być ogłoszony przetarg na dostawę 10 takich autobusów, które mają "zaleczyć rany" mieszkańcom Tarchomina po przesuwanym terminie rozpoczęcia budowy linii tramwajowej...." Jak ktoś ma skaner to prosiłbym zamieścić skan z tej gazety, jesli oczywiście ktoś kupił Dziennik. Ja niestety obecnie nie posiadam. Z nowości w Warszawie to również planowany przetarg na przeguby w MZA, prawdopodobnie 150. Więcej szczegółow zapewne niedługo w innym temacie.
Niedopuszczony do ruchu może być pojazd który przechodzi badania techniczne ( nowy bądź używany ) i ich nie zaliczy. Idąc twoim tokiem rozumowania każdy anglik czy polak który ma zamiar przyjechać z Wielkiej Brytanii swoim samochodem powinien go porzucić na granicy. Bo przypomnę - w Polsce nie dopuszcza się do ruchu samochodów z kierownicą z prawej strony. Co do autobusu to może przeszłoby to jak w ciężarówkach. Jeżeli pojazd ma większe wymiary niż przewiduje to prawo w danym kraju powinien być odpowiednio oznakowany.KKS pisze:¯e jest dopuszczony do ruchu w Niemczech, to nie znaczy, że automatycznie jest dopuszczony w całej UE - w Polsce musi być osobno dopuszczony do ruchu,
.
A myślisz, że nie są uzasadniane Oczywiście, że są.KKS pisze: A wyjątki powinny być uzasadnione.
W przypadku autobusu jest ono proste - chęć wykorzystania pojazdu w ruchu liniowym z powodu większej pojemności która przyczyni się do usprawnienia i polepszenia km. I to jest dobry powód gdyż autobus będzie miał pożyteczne zastosowanie. Kiepski powód to np chęć zakupu " dla miecia ". I to jest powód żeby nie wydać zgody na dopuszczenie pojazdu do ruchu drogowego.
Przecież 24-metrowce kupowane są tylko wtedy, gdy naprawdę są potrzebne. W takim razie trzeba znieść ten przepis, skoro na każdy zakup takiego wozu będzie zgoda, bo to "wyjątek"...Amalio pisze:W przypadku autobusu jest ono proste - chęć wykorzystania pojazdu w ruchu liniowym z powodu większej pojemności która przyczyni się do usprawnienia i polepszenia km.