Citaro CapaCity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Chyba trzeci :mruga:.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Tak, właśnie — pierwsze 2 to MPK, 3 BVG. :mruga:

OZZY

Post autor: OZZY »

ep40 pisze: Wracając do tematu Mercedesa, na pewno będzie prędzej czy później Capacity dwuprzegubowy, jego dobra konstrukcja dobrze się do tego nadaje.
A ja w to raczej wątpię. Jest kilka oczywistych powodów dla których nie będzie tego typu wynalazku sygnowanego znaczkiem Mercedesa.

1.Nawet jeśli buduje się prototyp to nigdy nie trafia on do muzeum po zakończeniu testów tylko myśli się o jego sprzedaży. Jeśli chodzi o Europę to przewoźników używających dwuprzegubowców możemy policzyć na palcach lewej ręki ślepego drwala.

2.Dwuprzegubowiec jest tylko pozornie podobny do swoich krótszych braci. Zazwyczaj mają one silnik w 1 i/lub 2 członie ponieważ sterowanie czymś z silnikiem na samym końcu byłoby dostatecznie trudne żeby zastosować inne rozwiązanie, poza tym ostatni człon jest najbardziej bezwładny i raczej dąży się do tego aby tylny zwis był wykonany na podobieństwo tego z znanych Ik280 tak aby wyeliminować problem z "zachodzeniem" tyłu.
Takie rozwiązanie sprawia że nie ma gotowych rozwiązań typu kratownica czy też oś portalowa którą można przenieść bez zmian z innego pojazdu.
Ostatnio zmieniony 2006-05-26, 17:02 przez OZZY, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

OZZY pisze:Jeśli chodzi o Europę to przewoźników używających dwuprzegubowców możemy policzyć na palcach lewej ręki ślepego drwala.
Mamy jeszcze Kolumbijczyków.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ep40 pisze:Mamy jeszcze Kolumbijczyków.
I Brazylijczyków, ale oni chyba wolą Volvo.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

plocmaster pisze:I Brazylijczyków, ale oni chyba wolą Volvo.
Widziałem zdjęcia, same Volva a inny jest jedynie Ikarus C83.30G

[ Dodano: 2006-06-02, 13:14 ]
PS. Ten Ikarus jest omawiany w innym poście.

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Według dzisiejszego "Dziennika" "...w przyszły wtorek na jedną z tarchomińskich linii przyspieszonych na dwutygodniowe testy ruszy mega-przegubowiec Mercedes CapaCity. Po tescie ma być ogłoszony przetarg na dostawę 10 takich autobusów, które mają "zaleczyć rany" mieszkańcom Tarchomina po przesuwanym terminie rozpoczęcia budowy linii tramwajowej...." Jak ktoś ma skaner to prosiłbym zamieścić skan z tej gazety, jesli oczywiście ktoś kupił Dziennik. Ja niestety obecnie nie posiadam. Z nowości w Warszawie to również planowany przetarg na przeguby w MZA, prawdopodobnie 150. Więcej szczegółow zapewne niedługo w innym temacie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Krzysiek pisze:Według dzisiejszego "Dziennika" "...w przyszły wtorek na jedną z tarchomińskich linii przyspieszonych na dwutygodniowe testy ruszy mega-przegubowiec Mercedes CapaCity
Wow. To będzie wydarzenie. Aż z ciekawości czekam na te testy :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A prawo polskie i europejskie w Warszawie nie obowiązuje... Skoro już robią taki wyjątek, to powinien być uzasadniony - powinny to być ekologiczne wozy - CNG (są takie 24-ki?), albo hybrydy.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Bo co :?: ¯e długi :?: A to, że ludzie będą mogli w normalnych warunkach podróżować to nie jest wystarczający powód :?:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

To zlikwidujmy przepis. Jakby na Śląsku takie cudo chcieli wpuścić, to by się pewnie okazało, że "nie można"...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Niby czemu :?:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Bo przepisy zabraniają?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Tester z pewnością nie jest tym objęty. Wątpię nawet w to czy ten co będzie testowany w Warszawie miał choćby te badawcze. Pewnie będzie na niemieckich.
A po za tym - wyjątki.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

¯e jest dopuszczony do ruchu w Niemczech, to nie znaczy, że automatycznie jest dopuszczony w całej UE - w Polsce musi być osobno dopuszczony do ruchu, inaczej nie wjedzie na teren naszego kraju. A wyjątki powinny być uzasadnione.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KKS pisze:¯e jest dopuszczony do ruchu w Niemczech, to nie znaczy, że automatycznie jest dopuszczony w całej UE - w Polsce musi być osobno dopuszczony do ruchu,
Niedopuszczony do ruchu może być pojazd który przechodzi badania techniczne ( nowy bądź używany ) i ich nie zaliczy. Idąc twoim tokiem rozumowania każdy anglik czy polak który ma zamiar przyjechać z Wielkiej Brytanii swoim samochodem powinien go porzucić na granicy. Bo przypomnę - w Polsce nie dopuszcza się do ruchu samochodów z kierownicą z prawej strony. Co do autobusu to może przeszłoby to jak w ciężarówkach. Jeżeli pojazd ma większe wymiary niż przewiduje to prawo w danym kraju powinien być odpowiednio oznakowany.
.
KKS pisze: A wyjątki powinny być uzasadnione.
A myślisz, że nie są uzasadniane :?: Oczywiście, że są.
W przypadku autobusu jest ono proste - chęć wykorzystania pojazdu w ruchu liniowym z powodu większej pojemności która przyczyni się do usprawnienia i polepszenia km. I to jest dobry powód gdyż autobus będzie miał pożyteczne zastosowanie. Kiepski powód to np chęć zakupu " dla miecia ". I to jest powód żeby nie wydać zgody na dopuszczenie pojazdu do ruchu drogowego.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Amalio pisze:W przypadku autobusu jest ono proste - chęć wykorzystania pojazdu w ruchu liniowym z powodu większej pojemności która przyczyni się do usprawnienia i polepszenia km.
Przecież 24-metrowce kupowane są tylko wtedy, gdy naprawdę są potrzebne. W takim razie trzeba znieść ten przepis, skoro na każdy zakup takiego wozu będzie zgoda, bo to "wyjątek"...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Nie. Bo jeśli tak jak napisałem - ktoś ( osoba prywatna ) kupi autobus " dla miecia", bo ma dużo zbędnej gotówki i ma taki kaprys to tej zgody mu wydać nie muszą.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

W takim razie powinna być konieczna zgoda na używanie pojazdu dłuższego niż 18,75 metra, a nie powinno to być robione na zasadzie zakazu, w przypadku którego 99% prób zakończy się określeniem tego jako "wyjątku"...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Taa bo popyt na tego typu pojazdy jest tak wielki, że warto z ich powodu prawo zmieniać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”