O345/O345CG -"Conecto"
Re: MB O 345 - Conecto
Tak powinny się pojawić a szczególnie w Gliwcach ale to tylko marzenia...J-31 pisze:Conecto to stosunkowo słabo znany autobus w Polsce. Raptem kilka sztuk. Kilka szt. w Warszawie (Connex, przynajmniej dwie) i kilka w Tczewie...
Miałem okazję pojeździć tymi autobusami, tak w Warszawie, jak i w Varnie (Bułgaria). I bardzo mi się spodobały. Średnio podłogowy, cichy i przyjemny autobus KM...
A propo. Uważajcie, przejeżdżałem wczoraj przez Wolicę, a tam na terenie serwisu EVOBUS, stały dwa nowiutkie Conecto. Oba są ciemnozielone, z białą maską oraz białym pasek u dołu pudła. Tak więc rozejrzycie się może trafią gdzie do któregoś z miast...
Co sądzicie do Mercedesach O345 Conecto rodem z Turcji?
Czy, wg. Was, powinno ich więcej się pojawić w polskich miastach ?
Ja uważam że powiny dotrzeć do innych miast. Wiem z tego doświadczenia bo na codzien nimi jeżdze. Ostatnio zakupili nowe mercedesy, tym się różnią tym że mają z boku szafe. Poprzednie modele mają szybe.Według mnie te wozy są świetne. Mogły być przyciski przy drzwiach na zewnatrz pojazdu oraz wewnątrz.
Oczywiscie. Mercedes w prowadzajac na nasz rynek Conencto pod koniec lat 90. planowal, ze bedzie on alternatywa dla 120M. Ja nie ukrywam mojej sympatii dla Conecto, ale w obecnych warunkach ma slabe szanse na rynku. w Polsce. Ciekawi mnie czemu Solaris w oparciu o Urbino LE nie zaproponowal konstrukcji sredniopodlogowej.
Mi chodzi o autobus tani w zakupie tak, by mozna nim zainteresowac mniejsze przedsiebiorstwa miejskie i PKS, dostepny w wersji miejskiej (moze z opcja na przegubowego-obecnie brak jest na rynku takich konstrukcji-tylko MAN, Mercedes i Karosa) i lokalnej; konkurencyjny dla M/L120. No chyba, ze Solbus pokusilby sie o wyprodukowanie wersji 12-metrowej
Więc:
1. Wysoka cena — za zbliżoną (będzie) można kupić Jelcza M121I Mastero, a nawet M125M Vecto (że nie wspomnę o Solarach)
2. Jak już zostało opisane, autobus jest kiepsko wykonany, silnik jest głośny, czemu wydawać tyle kasy na taki złom? Lepiej zamiast 2 Merców kupić 3 120M.
3. Wysoka podłoga — inwalidzi się nie dostaną (a w Płocku jest naprawdę mało LE i LF).
4. Wcześniej kupowano NL283 — nie mogło, kurcze, tak zostać?
5. Kupił je KM Płock, a nie inne przedsiębiorstwo .
Wiem, że moja Conectofobia trochę przekracza dozwolone rozmiary, ale wieść o kupnie MF Merców tak mnie rozbroiła, że musiałem to jakoś z siebie wyrzucić .
EDIT:
J-31, gdyby był w cenie 120M a nie M125, istotnie byłby lepszy.
1. Wysoka cena — za zbliżoną (będzie) można kupić Jelcza M121I Mastero, a nawet M125M Vecto (że nie wspomnę o Solarach)
2. Jak już zostało opisane, autobus jest kiepsko wykonany, silnik jest głośny, czemu wydawać tyle kasy na taki złom? Lepiej zamiast 2 Merców kupić 3 120M.
3. Wysoka podłoga — inwalidzi się nie dostaną (a w Płocku jest naprawdę mało LE i LF).
4. Wcześniej kupowano NL283 — nie mogło, kurcze, tak zostać?
5. Kupił je KM Płock, a nie inne przedsiębiorstwo .
Wiem, że moja Conectofobia trochę przekracza dozwolone rozmiary, ale wieść o kupnie MF Merców tak mnie rozbroiła, że musiałem to jakoś z siebie wyrzucić .
EDIT:
J-31, gdyby był w cenie 120M a nie M125, istotnie byłby lepszy.
Hmmm. No w sumie Masz sporo racji co do ceny.
Natomiast co do jakości, to nie jest tak źle. Najeździłem się tymi autobusami po Varnie w Bułgarii. Praktycznie są to woły robocze, prawie nie do zdarcia, szczególnie, że warunki drogowe w Varnie są duuuużo gorsze niż w Płocku. Tam jest więcej dziurawych dróg i bardzo częste przepełnienia.
Myślę, że KM Płock po prostu kupiło te autobusy na zasadzie "testu".... Jeśli się sprawdzi będzie ich więcej, jeśli nie, to kto wie, może je sprzedadzą...
Natomiast co do jakości, to nie jest tak źle. Najeździłem się tymi autobusami po Varnie w Bułgarii. Praktycznie są to woły robocze, prawie nie do zdarcia, szczególnie, że warunki drogowe w Varnie są duuuużo gorsze niż w Płocku. Tam jest więcej dziurawych dróg i bardzo częste przepełnienia.
Myślę, że KM Płock po prostu kupiło te autobusy na zasadzie "testu".... Jeśli się sprawdzi będzie ich więcej, jeśli nie, to kto wie, może je sprzedadzą...
Dobrze, pozwól zatem że "Ojciec" się wypowie. Otóż nie wyobrażam sobie, abym oceniając autobusy mógł kierować się przede wszystkim ich wyglądem zewnętrznym, tudzież "wożoną" reklamą. Ja, oceniając autobus kieruję się jego funkcjonalnościa, jakością wykonania ( w twoim przypadku brak argumentów na złą jakość wykonania) więc mam prawo poddać w wątpliwość twą wypowiedź, nie popartą żadnymi argumentami. Póki, co wiem że ma głośny silnik. Ale to chyba nie powód żeby krytykować "z góry" Conecto. A jeszcze bardziej zaskakuje mnie porówanie Jelcza do Mercedesa! Czy wobec tego dowiem się jakie są wady tego autobusu, oprócz tego że jeździ z nienajpiękniejszą reklamą w stylu płockim?