O345/O345CG -"Conecto"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
ppln

Post autor: ppln »

marekJG pisze:prawdopodobna wygrana w przetargu dla MZA Warszawa
Apage szatanisto, Solaris zaoferował niskopodłogowce przy cenie o jedynie 7 mln wyższej. Jeśli szefostwo MZA wykaże się intelektem to wygra Solaris, a jeśli nie to Solaris się odwoła i w dłuższej perspektywie pewnie wygra ;)

Conecto IMHO może być używane jak autobus lokalny (chociaż od tego jest U12LE i Valetta po ucywilowaniu).

PS. LF dla wszystkich! ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

drentwy pisze:KM Płock :strzałka: 5
6.
W sumie, te Conecto nie byłoby takie złe, gdyby:
- poprawić nieco jakość wykonania wnętrza
- zmienić fotele
- znacząco ograniczyć liczbę emitowanych decybeli
Wprawdzie i tak to byłaby wysokopodłogowa k... g...a, ale już względnie do wytrzymania.
ppln — zgadzam się w całej rozciągłości ;-)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

ppln pisze:PS. LF dla wszystkich!
Przepraszam za mały OT, ale pozwolę sobie nieco przerobić Twoją opinię: LF dla wszystkich! a zwłaszcza dla Sanoka :D. A co do płockich Conecto to na jakich liniach przeważnie jeżdżą?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Często można spotkać jakiegoś na 26, co może i nie jest takim złym wyborem, ale jako że 26 jeździ pod dworzec PKP/PKS trochę obniża w oczach przyjezdnych poziom miasta.
Poza tym, często podmiejskie takie jak np. 5, 35, czasem nawet 19, generalnie rzecz biorąc — wszystko, co się da.

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Wypoczywający J-31 informuje: :D :)
Przed chwilą wróciłem z serwisu EVOBUS w Wolicy k/Wawy.Na terenie serwisu stoją 4 szt.MB CONECTO G w barwach MPK Łódź.Autobusy są żółto-czerwone.Brakuje im czerwonego paska nad linią okien.Zrobiłem im fotki.Prześle je jak tylko pojawie się na forum

aleksej

Post autor: aleksej »

Brakuje im czerwonego paska nad linią okien
Paski nakleja w Lodzi.

Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Witam wszystkich serdecznie. Ja tylko na chwilę. I to właśnie z powodu Conecto. Owszem wypoczywam dosyć blisko serwisu Evobus. Autobusy zauważyłem w niedzielę 13.08. A zdjęcia zrobiłem w poniedziałek 14.08. Wczoraj wracałem obok serwisu i te autobusy nadal tam stoją. Na razie są to 3 szt.

Oto zdjęcia - wg. mnie są to autobusy dla MPK Łódź:
Obrazek Obrazek Obrazek

Niestety martwi mnie jedna rzecz. Któryś z kolegów z Łodzi napisał, przy okazji dostaw nowych Jelczy do łódzkiego MPK, że teraz wszystkie nowe autobusy mają mieć zewnętrzne przyciski otwierania drzwi przez pasażera, tzw. "ciepły guzik". I Jelcz sumiennie się z tego wywiązuje. Z moich pobieżnych obserwacji, oraz przeglądu zdjęć wynika, ze Conecto nie mają takich przycisków. Zresztą Zobaczcie sami:
Obrazek

Przypomnę zdjęcia zostały wykonane zza ogrodzenia Serwisu Evobus w Wolicy pod Warszawą. Citaro nie ma w Serwisie Evobus. :!:

Na forum wrócę 28 sierpnia. A przez ten czas co kilka dni będę zaglądał do tego serwisu w ramach wakacyjnego "wypoczynku". Może coś się zmieni... :mruga:

PS. Serdecznie dziękuję za pomoc kolegom:
:strzałka: Neo - za przekazanie mojej wiadomości SMS-owej do Hannibala
:strzałka: I Hannibalowi - za przekazanie jej tutaj na forum.

Pozdrawiam serdecznie :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Czy zauważyłeś może, czy wnętrza tych autobusów są takie same, jak w poprzednich Conecto, czy też coś się zmieniło? bowiem ciekawi mnie to, czy Łódź zamówiła standardową wersję tych autobusów, czy też będzie można liczyć na jakąś niespodziankę ze strony Mercedesa.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ładny odcień żółtego ;-)

ppln

Post autor: ppln »

Ale autobusy koszmarne ;)

PS. Ten srebrny turystyk nie miał może napisu ELA? Identyczny stoi na Nowych Sadach

drentwy

Post autor: drentwy »

Uff jednak nie miałem omamów - zdjęcia J-31 wszystko potwierdzają :D
J-31 pisze: Niestety martwi mnie jedna rzecz. Któryś z kolegów z Łodzi napisał, przy okazji dostaw nowych Jelczy do łódzkiego MPK, że teraz wszystkie nowe autobusy mają mieć zewnętrzne przyciski otwierania drzwi przez pasażera, tzw. "ciepły guzik". I Jelcz sumiennie się z tego wywiązuje. Z moich pobieżnych obserwacji, oraz przeglądu zdjęć wynika, ze Conecto nie mają takich przycisków. Zresztą Zobaczcie sami:
http://img206.imageshack.us/my.php?image=mb4vm0.jpg
Jak dla mnie to na tej fotce widać właśnie przyciski, pytanie czy one są "ciepłe" ? ;)

ppln

Post autor: ppln »

Mi się wydaje, że są to pokrętła awaryjnego otwierania

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Patrząc na to zdjęcie zauważyłem jeden drobny szczegół, mianowicie wysokość podłogi. Czy w Conectach podłoga zawsze jest tak obniżona, czy też jest to związane ze stopniami?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

To są pokrętła awaryjnego otwierania, płockie Conecta też tak mają. CG też nie mają.
Co do podłogi: krótkie Conecto ma na całej swojej długości podłogę na tej samej wysokości, aczkolwiek w tylnej części idzie ukośnie do góry (lecz w ostatnich drzwiach wciąż jest tylko 1 stopień). Przegubowce pewnie mają podobnie.

ppln

Post autor: ppln »

W przetargu był zapis o równej podłogze na całej długości

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Bo podłoga może być równa i równiejsza.

OZZY

Post autor: OZZY »

plocmaster pisze:Bo podłoga może być równa i równiejsza.
Dosłownie. Przecież nie istnieje coś takiego jak idealnie płaska podłoga w autobusie, nie ważne czy to bedzie LE, MF czy LF. W tym przypadku chodzi raczej o brak stopni poprzecznych...

drentwy

Post autor: drentwy »

Heh, nie tylko Polska romansuje ostatnio z Conecto ;)

Obrazek
Mercedesy dla Moskwy


EvoBus, filia DaimleraChryslera, otrzymała od Mostransawto zamówienie na 600 autobusów komunikacji miejskiej Mercedes-Benz Conecto o wartości kilkuset milionów euro. Pierwsze sztuki zostaną dostarczone jeszcze w tym roku. Autobusy powstają w tureckim Hosdere, silniki i skrzynie biegów pochodzą z fabryk Daimlera w Mannheim i Gaggenau. Od 1997 roku EvoBus sprzedał ponad 6,5 tys. tych pojazdów.
DPA, p.r.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

drentwy pisze:Autobusy powstają w tureckim Hosdere
Przynajmniej będzie wiadomo gdzie posłać bombkę, gdyby się przypadkiem dorwało do F-16.
Heh, nie tylko Polska romansuje ostatnio z Conecto ;)
Duże zamówienie do Rosji nie dziwi — Conecto jest bardzo popularne także w bardziej rozwiniętych krajach, takich jak Czechy czy Węgry.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ile tego typu autobusów zostało zamówionych przez Rosję w Mercedesie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”