O345/O345CG -"Conecto"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Wady masz napisane na górze, a co do reklamy to się nie zrozumieliśmy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Muszę przyznać, że dwa lata temu widząc tablicę Solaris Bus & Coach na ul. Przemysłowej w Płocku - czyli w zajezdni KM Płock Sp. z o.o - myślałem, że Płock został "wzięty" przez Solarisa. Jeśli dodamy jeszcze dostawy - jak na Płock - sporej ilości SU 12 w 2003 roku, to nawet byłem pewny, że Płock będzie miastem Solarisów. I tak myślałem do momentu wprowadzeniu pierwszych trzech MAN-ów NL 2x3 (649-651) :shocked: . A teraz Conecto... :o:

O co tu chodzi, czemu KM Płock rezygnuje z dalszych zakupów - chociażby SU 12, których liczebnie ma już najwięcej - coś ponad 10 szt na rzecz MB Conecto.... :]

Inspektor

Post autor: Inspektor »

plocmaster pisze:Wady masz napisane na górze, a co do reklamy to się nie zrozumieliśmy.
Teraz rozumiem, jesteś po prostu uprzedzony do Conecto, w czym jeszcze utwierdza mnie twój podpis. No cóż, ja z chęcią bym u siebie zobaczył takie autobusy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Inspektor pisze:Teraz rozumiem, jesteś po prostu uprzedzony do Conecto, w czym jeszcze utwierdza mnie twój podpis. No cóż, ja z chęcią bym u siebie zobaczył takie autobusy.
Już jeżdżą DLA je eksploatuje... :)

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Rzeczywiście, jeździ jeden autobus marki Mercedes Conecto. Obecnie jako darmobus do Centrum Bielany. Szkoda , że nie jest eksploatowany przez MPK Wroclaw i puszczany na linie miejskie, ale pewnie to za drogi interes jak na takie autobusy :) A propo wiesz może jaka jest różnica cenowa między V7700 a Conecto?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Inspektor pisze: A propo wiesz może jaka jest różnica cenowa między V7700 a Conecto?
Ok. Teraz mogę odpowiedzieć. Co prawda dane jakie posiadam nie są zbyt świeże, ale powinny być jeszcze w miarę aktualne. O to ceny z 2002 roku ;)

:strzałka: Volvo 7000 (!) – 670 000 zł (cena z dnia 30.06.2002 r.)

:strzałka: MB Conecto C – 115 000 Euro (jeśli założymy, że 1Euro= 4 zł, to będzie to około 460 000 PLN), cena z dnia 1.07.2002 r.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Panewniczanin pisze:Płockie O345 kosztowały 610 000 PLN za sztukę

(na podstawie http://www.uzp.gov.pl/biulety/2005/223/223_2597.html)
Słuszna uwaga. Dzięki. No cóż cenę, którą podałeś dotyczy autobusu po modernizacji, a do tego musi on spełnia normę Euro-3. Podejrzewam, że cena Volva 7700 też wzrosła. :] Dlatego zastrzegłem, że są to ceny z 2002 roku... ;)
Chodziło mi tylko o pokazanie różnicy cenowej pomiędzy pojazdami...

Pewne jest jedno Conecto z racji, że jest autobusem średniopodłogowym powinien być dużo tańszy od autobusów niskopodłogowych lub niskowejściowych.... ;)

Jeszcze pytanie, jak do tego się ma "marka" Mercedesa ? :mruga:

Michał

Post autor: Michał »

Za taką cene kupować średniopodłogowca? Toż to totalna głupota :o:

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Dzięki J-31. Jest lepiej niż myślałem, mimo iż V7700 jest niskopodłogowy to myślałem ,że Conecto będzie droższe (w końcu to Mercedes), a tu się okazuje że jest dokładnie na odwrót :)

voy

Post autor: voy »

http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=73107
Conecto w Białymstoku już są.
Inspektor pisze: (w końcu to Mercedes)
Turecki Mercedes.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

voy pisze:Turecki Mercedes.
Ale Mercedes. Marka jest marką...

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

u2w pisze:Ale Mercedes. Marka jest marką...
Owszem, ale według mnie to już lepszy jest Jelcz M181MB :!: To i tak taki gniot tyle, że produkcji Mercedesa ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

u2w pisze:
voy pisze:Turecki Mercedes.
Ale Mercedes. Marka jest marką...
Voy ma trochę racji. To jest turecki Mercedes. A tak naprawdę to nawet nie jest Mercedes, tylko turecki autobus średniopodłogowy. Konstrukcja turecka, części też. On tylko występuje pod marką Mercedesa. Ta firma - jej nazwy zapomniałem - po prostu przystąpiła do koncernu Evobus, by zwiększyć swoją sprzedaż i znaleźć nowe rynki zbytu. :-P

A przecież "Evobus" w Niemczech nie produkuje miejskich autobusów średnio, czy też wysoko podłogowych. :)

[ Dodano: 2005-11-18, 10:55 ]
A z drugiej strony ponieważ ten autobus występuje pod marką Mercedesa, to jego jakość musi być bardzo dobra. I pewnie za to się trochę więcej płaci niż za np. Jelcza 120M :mruga:

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

O ile się nie mylę, to "turecki" Mercedes, to jest mimo wszystko Mercedes. Firma nazywa się Mercedes-Benz Turk i powstała w II połowie lat 60-tych (wówczas nazywała się Otomarsan) z udziałem kapitału Daimlera-Benza. Tak więc jest to już wieloletnia współpraca. Do niedawna produkowano tam również O403 a obecnie O580 Travego. Jeśli chodzi o jakość i stosowanie nazw to możemy sobie porozmawiać na przykładzie z naszego podwórka. Czy O405N2 made by Jelcz to też Mercedes... :devil:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

u2w pisze:O ile się nie mylę, to "turecki" Mercedes, to jest mimo wszystko Mercedes. Firma nazywa się Mercedes-Benz Turk i powstała w II połowie lat 60-tych (wówczas nazywała się Otomarsan) z udziałem kapitału Daimlera-Benza. Tak więc jest to już wieloletnia współpraca. Do niedawna produkowano tam również O403 a obecnie O580 Travego.
Tak to fakt, ta współpraca jest już wieloletnia. A i dzięki za przypomnienie - Otomarsan :D . Takiej nazwy używali jeszcze w latach 90-tych. W Polsce jeździ cała masa ich autobusów w wersji O403 a teraz również O580. :)

Jednak wydaje mi się, że fakt, iż te pojazdy produkowane są w Turcji, powinien skutkować tym, że pojazdy mogą być ciut tańsze. To chyba jednak nie jest do końca prawdą, patrząc na cenę płockich MB O345 C (ponad 600 tys za sztukę) :cry:

Dobra, może przestanę kręcić się w zeznaniach :rotfl: i napiszę tak :-P .

Gdyby te autobusy były za drogie, to nie znaleźli by się chętni na ich zakup. A tymczasem tak biedny bułgarski przewoźnik jak np. "Gradski Transport EAD - Varna" zdecydował się na spory zakup tych pojazdów zarównow w wersji 12-o jak i 18-o metrowej. Można by rzec, że w całej Bułgarii, w miastach kursuje sporo autobusów "Conecto" (np. w Sofii). Również niemieccy przewoźnicy się do nich przekonują. Czyżby nie było konkurencji ? :mruga:
u2w pisze: Jeśli chodzi o jakość i stosowanie nazw to możemy sobie porozmawiać na przykładzie z naszego podwórka. Czy O405N2 made by Jelcz to też Mercedes... :devil:
Hmm.. Dobre pytanie. Szczególnie, że MB O405N2/MB O405GN2 w czasie produkcji w Jelczu miały podwójne oznaczenie... :D

ikarus5326

O 345 Conecto

Post autor: ikarus5326 »

Dziś jechałem Mercedesem O 345 Conecto na Bielany Wr. Mam stare zdjęcię, z resztą nie moje. :( Tak więc chciałbym się dowiedzieć, co sądzicie o tym pojeździe... :) Jak dla mnie to dość cichy, ładny.

[ Dodano: 2005-12-03, 18:50 ]
A no tak. Nie zauważyłem, że ten temat istnieje...

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

ikarus5326 pisze:Dziś jechałem Mercedesem O 345 Conecto na Bielany Wr. Mam stare zdjęcię, z resztą nie moje. Tak więc chciałbym się dowiedzieć, co sądzicie o tym pojeździe... Jak dla mnie to dość cichy, ładny.
Przypatrując się ostatnim szaleństwom jakie robią miejskie przedsiębiorstwa w Polsce dochodze do wniosku, że schodzimy na "psy". Zakup średniopodłogowców to już jest spory krok w tył, ja rozumiem, że nie każdego stać na niskopodłogowca, lub też nie do końca się nadaje na drogi danego regionu, ale kupowanie Tureckich wozów to już niezbyt trafiony pomysł... Co do Conecto jakiś rok temu tak Sobie myślałem, że fajnie by było gdyby chociaż jeden no może dwa Conecto G sobie gdzieś w Polsce jeźdzły. Ale to co się dzieje teraz to przesada ;) Mam tylko nadzieje, że będą sie dobrze sprawowały :)

ikarus5326

Post autor: ikarus5326 »

We Wrocławiu jest tylko ten jeden... :)

voy

Post autor: voy »

Dobrze, że jednak kupuje się Conecto, które ma tylko 1 stopień, aniżeli np. Irisbusy, które mają 2 stopnie z przodu, a z tyłu wznios podłogi jeszcze się zwiększa.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zgadza się. Voy ma trochę racji. Ja bardzo polubiłem Conecto. Ten jeden nie wysoki stopień na całej długości, to naprawdę duże udogodnienie. :)

Do tego cichy silnik. Ogólnie pojazd jest bardzo szybki i przyjemny. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”