O345/O345CG -"Conecto"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
ppln

Post autor: ppln »

Jakby nie mogli kupić 570 Solarek (na jedno by wyszło) i sprowadzić z Polski trochę przechodzonych Ikarów/Jelczy (np. MPK Łódź chętnie opchnie za bezcen 4 pregnioty z automatem (rocznik 1992)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:i sprowadzić z Polski trochę przechodzonych Ikarów/Jelczy (np. MPK Łódź chętnie opchnie za bezcen 4 pregnioty z automatem (rocznik 1992)
Bez przesady…
Łatwiej i o wiele lepiej wyszliby na 550 Solarkach i 50 używkach z Zachodu.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Podejrzewam, że Rosję chyba nie za bardzo stać na Solarki, a co do używek to dajcie spokój. Czy Rosja i Ukraina mają być przez cały czas zacofane technicznie tylko dlatego, ze polskie przedsiębiorstwa zsyłają tam swoje złomy? moze już czas, by Rosja zaczęła inwestowac w coś nowoczesnego, aniżeli w nasze 20-letnie badziewia, np. w w/w Conecta. Być może w Polsce nie jest to jakiś cud techniki, ale przynajmniej dla Rosjan jest to fabrycznie nowy tabor, aniżeli jakiś polski szrot :/.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Podejrzewam, że Rosję chyba nie za bardzo stać na Solarki, a co do używek to dajcie spokój.
To wyszłoby na tyle samo.
Adrian_ pisze:moze już czas, by Rosja zaczęła inwestowac w coś nowoczesnego, aniżeli w nasze 20-letnie badziewia, np. w w/w Conecta.
Conecto pod każdą postacią i w każdej formie jest ZŁE. I to ZŁE dużymi literami.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

plocmaster pisze:Conecto pod każdą postacią i w każdej formie jest ZŁE
Na pewno nie aż tak, jak tysiace polskich hebli co roku zsyłanych do biedniejszych krajów :).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Na pewno nie aż tak, jak tysiace polskich hebli co roku zsyłanych do biedniejszych krajów :) .
1. Porównanie nietrafione — pozbywanie się autobusowego szrotu to proces jak najbardziej pożądany, bez względu na to czy te graty zostaną przetopione na poręcze do nowych Solarisów czy po lekkim odpicowaniu będą wozić Ruskich w Nowolenińsku.
2. Każdego, kto swoim zachowaniem przyczynia się do powiększenia ilostanu Mercedesów O345 w Rzeczpospolitej Polskiej zarówno w wersji krótkiej jak i przegubowej, należałoby skazać najpierw na tydzień przywiązania do fotela obok silnika w Conecto, potem 20 (25 jeśli porządnie się przyczynił) ciężkiego kamieniołomu, a potem pluton egzekucyjny.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Łatwiej i o wiele lepiej wyszliby na 550 Solarkach i 50 używkach z Zachodu.
To do Polski ;)
PS. Te conecto to może kupił jakiś ich centralny rozdzielnik? Bo żadne polskie przedsiębiorstwo nie byłoby w stanie pozwolić sobie na 600 autobusów, nawet takiego shitu.
plocmaster pisze:Conecto pod każdą postacią i w każdej formie jest ZŁE. I to ZŁE dużymi literami.
Poodbnie jak wszystkie wysokopodłogowce, włączając w to zwłaszcza te superwysokopodłogowe Karosy z technologią sprzed 30 lat.

marekJG

Post autor: marekJG »

plocmaster pisze:2. Każdego, kto swoim zachowaniem przyczynia się do powiększenia ilostanu Mercedesów O345 w Rzeczpospolitej Polskiej zarówno w wersji krótkiej jak i przegubowej, należałoby skazać najpierw na tydzień przywiązania do fotela obok silnika w Conecto,
I nakaz kupowania przez następnych 5 lat Jelczów Mastero. Niech nauczy się że jak kupować to absolutnie nie MF a jak LE to tylko polskiego :P

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Te conecto to może kupił jakiś ich centralny rozdzielnik? Bo żadne polskie przedsiębiorstwo nie byłoby w stanie pozwolić sobie na 600 autobusów, nawet takiego shitu.
W Bukareszcie swojego czasu (niedawno) kupiono 500 sztuk porządnych Mercedesów (Citaro), poza tym tych odchodów nie kupiło polskie przedsiębiorstwo :) Uwierz mi, nawet MZA Warszawa mogłoby kupić 500 autobusów, gdyby tylko naprawdę chciało.
ppln pisze:Poodbnie jak wszystkie wysokopodłogowce, włączając w to zwłaszcza te superwysokopodłogowe Karosy z technologią sprzed 30 lat.
Tak całkiem wszystkie to nie, aczkolwiek co do następcy duchowego Ikarusa 280 się zgadzam.
marekJG pisze:I nakaz kupowania przez następnych 5 lat Jelczów Mastero. Niech nauczy się że jak kupować to absolutnie nie MF a jak LE to tylko polskiego :P
1. Mastero? Lepiej nie
2. Gdyby machał kilofem, to już by nie decydował co kupować.

ppln

Post autor: ppln »

marekJG pisze:I nakaz kupowania przez następnych 5 lat Jelczów Mastero. Niech nauczy się że jak kupować to absolutnie nie MF a jak LE to tylko polskiego :P
Gniotom (w wersji łódzkiej) nie! Jak już to nakaz kupowania polskich niskopodłogowców (to spokojnie wykluczy możliwość pojawienia się ochydnych Karos/Irisbusów i awaryjnych MANów/Merców) :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Jak już to nakaz kupowania polskich niskopodłogowców (to spokojnie wykluczy możliwość pojawienia się ochydnych Karos/Irisbusów i awaryjnych MANów/Merców)
A polskie Jelcze, Autosany, Solarisy itd. nie są awaryjne? na pewno są, zwłaszcza Jelcze. A poza tym nie zmusicie wszystkich przewoźników, by nabywali tylko LF, bowiem jest to nierealne. Jak dotąd nikt nie przekonał kierownika sanockiego MKS-u do zakupu niskacza i nie sądzę, by pod taką presją zakupiłby takowy wóz nawet, jeśli mieli by go przysmażać w płonacym Conecto :). A poza tym nie narzekajcie tak na kostrukcje HF tylko dlatego, ze mają te kilka stopni. Nawet autobusy HF potrafią być całkiem dobre (np. Mediumy :) ).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:nie sądzę, by pod taką presją zakupiłby takowy wóz nawet, jeśli mieli by go przysmażać w płonacym Conecto :)
Zaraz, zaraz! Smażenie w płonącym Conecto jest zarezerwowane dla tych, którzy je kupują! Za agitację przeciwko LF wyrywamy nogi z dobrze wszystkim znanego miejsca i każemy wsiąść do jakiegoś autobusu z możliwie wysoką klatką schodową.
Adrian_ pisze:A poza tym nie narzekajcie tak na kostrukcje HF tylko dlatego, ze mają te kilka stopni. Nawet autobusy HF potrafią być całkiem dobre (np. Mediumy :) ).
Gdyby Conecto było niskopodłogowe, też bym narzekał.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:każemy wsiąść do jakiegoś autobusu z możliwie wysoką klatką schodową.
Do Karosi :D ;)
plocmaster pisze:Gdyby Conecto było niskopodłogowe, też bym narzekał.
A ja nie - przynajmniej w Łodzi by jeździło 30 niskopodłogowych (/wejściowych prędzej jak już) nówek. Wprawdzie są równie obrzydliwe jak Citelisy, ale by nie było aż takich powodów do narazekań.

WYSOKOPODŁOGOWCOM NIE! (szczególnie tym spod znaku MB, MANa i Karosy/Irisbusa)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

plocmaster pisze:Gdyby Conecto było niskopodłogowe, też bym narzekał.
Dlaczego? fakt faktem, iż wtedy Conecto byłby nadal ten sam, ale mimo wszystko miałby wtedy 100%LF zamiast 100%HF, co byłoby korzystniejsze np. przy wymianie pasażerów. Zresztą chciałbym zobaczyć kiedykolwiek Conecto na podkarpackich ulicach i zapoznac się z opiniami nt. tego autobusu przez podkarpackich pasażerów. Być może znaleźli by się i tacy, któzy chwalili by tego typu autobusy. Zresztą pragnę zauważyć, ze na niektóre wysokopodłogowe autobusy ludzie na początku wprowadzania ich do przedsiębiorstw km także narzekali, zaś po pewnym czasie przyzwyczaili do tego typu autobusów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wy se tutaj Gadacie - a ja specjalnie musiałem przerwać urlop, by... przesłać Wam kolejne info i kolejne fotki :mruga:

Byłem w serwisie Evobus w ostatnią sobotę. Autobusy przechodziły właśnie przeglądy techniczne. Sądzę, że za kilka dni trafią do przewoźnika, do eksploatacji. Możliwe, że jeszcze w tym tygodniu.

Autobusy nie są jeszcze zarejestrowane. Wyglądają sympatycznie.

A oto fotki z soboty 12.08 :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

No chyba te ostatnie fotki nadają się do albumu. Co Wy na to ? :mruga:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:A ja nie - przynajmniej w Łodzi by jeździło 30 niskopodłogowych (/wejściowych prędzej jak już) nówek. Wprawdzie są równie obrzydliwe jak Citelisy, ale by nie było aż takich powodów do narazekań.
Adrian_ pisze:Dlaczego? fakt faktem, iż wtedy Conecto byłby nadal ten sam, ale mimo wszystko miałby wtedy 100%LF zamiast 100%HF, co byłoby korzystniejsze np. przy wymianie pasażerów.
Jechaliście tym?

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Jechaliście tym?
Raz, kiczowy wysokopodłogowiec to jednak rzecz gorsza od kiczowego niskacza :)

Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 777
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik »

Ciekawe czy te mercedesy, mają monitoring wewnętrzny.

ppln

Post autor: ppln »

Na 666% ( :diabeł: ) nie. Monitoring (i wyświetlacz od reklam, który nie działa ;) ) mają tylko Siedmiotysięczniki i Citki

[ Dodano: 2006-08-22, 20:55 ]
PS. To nie są Mercedesy tylko turecka podróba

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

ppln pisze:PS. To nie są Mercedesy tylko turecka podróba
Takie pytanko nie na temat. A cieszyłbyś się z przegubowych wysokopodłogowych Jelczy podobnych do Supero jaby takowe istniały? :P Ale z Conecto nie ma się co cieszyć. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”