O345/O345CG -"Conecto"
Byłeś Ppln na Nowych Sadach ? Są Conecto ?
Wczoraj nie miałeś szans ich zobaczyć bo tak jak pisałem to jechaly dopiero koło 20
i Jeszcze taka news z forum gazety.pl
Wczoraj nie miałeś szans ich zobaczyć bo tak jak pisałem to jechaly dopiero koło 20
i Jeszcze taka news z forum gazety.pl
pozdrawiamWczoraj widziałem 12 metrowego Solarisa na gaz w biało czerwonych barwach
skręcającego ze Zgierskiej we Włókniarzy. Może będzie jakiś test ? czy tylko
przypadkowy przejazd ale dokąd ?
Byłem dzisiaj na zajezdni z wiadomego powodu. Zrobiłem kilka fotek (chociaż nie sfociłem wieży z tyłu, irracjonalnej rzeczy swoją drogą). Autobusy mają półotwarte kabiny (tak, nie mają otwartych jak wszystkie, chociaż założę się, że niedługo będą takowe miały (szyba jest przymocowana do kabiny na metalowych łączeniach połączonych z kabiną i szybą śrubami, więc gdyby szyba pękła, ekipa serwisowa może ją zdjąć). Pulpit jest dość dziwny, ale raczej lepszy niż w gniotach. Autobusy nie mają ciepłych guzików tylko wewnętrzny system przycisków 'Na żądanie'. Siedzenia są jajowate, standardowe, i z tego co pamiętam nie mają tapicerki MPK, która jest tylko na siedzeniu kierowcy .
Przecie mają - 3 stały na hali kiedy przyjechałęm na zajezdnięAdrian_ pisze:Kiedy wszystkie Conecta otrzymają numery taborowe?
Do końca września I to jest deadlina dal wszystkich wozówLucas pisze:Nie dowiedziałeś się może przypadkiem kiedy przyjadą Citara
Jak mi się zechce podłączyć aparat i je zgrać i obrobić (zmienić rozdzielczość)Lucas pisze:Kiedy wrzucisz zdjęcia na km-forum (jeśli w ogóle //pisownia - osobno będziesz miał zamiar )
Jechałem dziś 2653 na linii 57.
Oto kilka moich spostrzeżeń. Cicho jeździ, nie skrzeczy i nie warczy tak jak dostarczone Jelcze, wnętrze dość ładnie zaprojektowane, do tego przesuwane okna.
Siedzenia takie trochę dziwne, nie są za specjalnie wygodne ale tragiczne też nie.
O dziwo przyciski do otwierania drzwi ma zainstalowane tylko w środku
Wkurzający natomiast jest dźwięk przy otwieraniu i zamykaniu drzwi, ciekawe czy to się da wyłączyć. Bo do tej pory wydawało mi się, że bardziej denerwującego niż Volvo to nie można zrobić, a jak się okazuje - myliłem się.
Tyle jak na razie, była to dość krótka przejażdżka. Jak na razie jestem na TAK
Oto kilka moich spostrzeżeń. Cicho jeździ, nie skrzeczy i nie warczy tak jak dostarczone Jelcze, wnętrze dość ładnie zaprojektowane, do tego przesuwane okna.
Siedzenia takie trochę dziwne, nie są za specjalnie wygodne ale tragiczne też nie.
O dziwo przyciski do otwierania drzwi ma zainstalowane tylko w środku
Wkurzający natomiast jest dźwięk przy otwieraniu i zamykaniu drzwi, ciekawe czy to się da wyłączyć. Bo do tej pory wydawało mi się, że bardziej denerwującego niż Volvo to nie można zrobić, a jak się okazuje - myliłem się.
Tyle jak na razie, była to dość krótka przejażdżka. Jak na razie jestem na TAK
Panie plocmaster i co pan na to? (Nie każdy kto jechał Conecto wypowiada się negatywnie [a wręcz przeciwnie]. W Łodzi niestety jest taka zasada, że po peryferiach jeżdżą niskopodłogowce a w centrum wysoko/średniopodłogowce.) Mercedes to zawsze Mercedes. Nieważne czy z Turcji czy z Niemiec. Jak sie kilka miesięcy przed dostawą do KM Płock na nie narzeka to jak przyjdą to już zmienić zdania nie można
Ja też jechałem conecto, tyle, że nie na linii
Tylko, że trzeba zauważyć, że te autobusy nie mają jeszcze 100 000 km (ba, pewnie nawet tysiąca nie mają), a IMHO dopiero po takim czasie można mówić czy pojazd jest dobry.
Z plusów tego autobusu (tak, na pewno może takowe mieć):
-tylko jeden stopień
-to jest nowe i nawet lepsze niż Ikar po NG
[chwila myślenia]
-jeździ
-ma lepszy pulpit niż gniot
-ma mikrofon
Z minusów:
-aż jeden stopień
-wkur...zający dźwięk przy otwieraniu i zamykaniu drzwi (ale to jest kwestia kilku kabelków i to zostanie pewnie niedługo poprawione). ¯eby chociaż nie było tego pikania przy otwieraniu, bo to przy zamykaniu jestem w stanie przeżyć. A w Volvach jest identyyczne jak w MANach i całkiem znośne (a najciekawiej jest jak kierowca będzie zamykał po kolei wszystkie drzwi )
-ma światełka przy radiu i SRG, które włączają się po otwarciu I drzwi (niezależnie której połówki), ale to będzie odłączone
-ma czerwoną lampkę, która jest cały czas włączona kiedy jest wyłączony silnik (i załączony prąd) i jeśli zapali się przy włączonym silniku oznacza awarię. To pewnie też zostanie odłączone
-ma twarde siedzenia
Tylko, że trzeba zauważyć, że te autobusy nie mają jeszcze 100 000 km (ba, pewnie nawet tysiąca nie mają), a IMHO dopiero po takim czasie można mówić czy pojazd jest dobry.
Z plusów tego autobusu (tak, na pewno może takowe mieć):
-tylko jeden stopień
-to jest nowe i nawet lepsze niż Ikar po NG
[chwila myślenia]
-jeździ
-ma lepszy pulpit niż gniot
-ma mikrofon
Z minusów:
-aż jeden stopień
-wkur...zający dźwięk przy otwieraniu i zamykaniu drzwi (ale to jest kwestia kilku kabelków i to zostanie pewnie niedługo poprawione). ¯eby chociaż nie było tego pikania przy otwieraniu, bo to przy zamykaniu jestem w stanie przeżyć. A w Volvach jest identyyczne jak w MANach i całkiem znośne (a najciekawiej jest jak kierowca będzie zamykał po kolei wszystkie drzwi )
-ma światełka przy radiu i SRG, które włączają się po otwarciu I drzwi (niezależnie której połówki), ale to będzie odłączone
-ma czerwoną lampkę, która jest cały czas włączona kiedy jest wyłączony silnik (i załączony prąd) i jeśli zapali się przy włączonym silniku oznacza awarię. To pewnie też zostanie odłączone
-ma twarde siedzenia
Wredna proturecka propaganda. Zresztą, jedna sikorka wiosny nie czyni.Michał pisze:Panie plocmaster i co pan na to? (Nie każdy kto jechał Conecto wypowiada się negatywnie [a wręcz przeciwnie].
Owszem, można — gdyby okazało się, że te turkomerce mimo średniopodłogowości są znośne, może nie byłbym ich zagorzałym zwolennikiem, ale nie ogłaszałbym stanu żałoby narodowej po każdym sprzedanym do Polski egzemplarzu tego shitu. Może najpierw się przejedź, a potem oceń.Michał pisze:Jak sie kilka miesięcy przed dostawą do KM Płock na nie narzeka to jak przyjdą to już zmienić zdania nie można
Poza tym, większość MKM-ów to raczej przeciwnicy Mercedesów robionych w Turcji — i czy sama średniopodłogowość nie wystarcza za argument?
Rowniez sie przejechalem, i musze przyznac ze ogolnie dosyc pozytywnie. Jest cicho a zawieszenie daje niezly komfort jazdy. Naprawde denerwujace jest pikanie podczas otwierania i zamykania drzwi, ale to wedlug kierowcy zostanie zmienione.
Aleksej
Co??? Siedzienia sa calkiem wygodnie i miekkie.-ma twarde siedzenia
Aleksej
Ale nie ma tego klimatu Ikarusa 280.37 po refurbishingu w KMppln pisze:-to jest nowe i nawet lepsze niż Ikar po NG
Oj, nie byłbym taki pewien.ppln pisze:-wkur...zający dźwięk przy otwieraniu i zamykaniu drzwi (ale to jest kwestia kilku kabelków i to zostanie pewnie niedługo poprawione).
Och, jakaż to wielka zaleta tego autobusu.-jeździ
[ Dodano: Pon 04 Wrz, 06 16:44 ]
Powiedz to moim plecom i odbytnicy, na której siedziałem podczas jazdy z dworca na Jachowicza do granicy strefy C.aleksej pisze: Co??? Siedzienia sa calkiem wygodnie i miekkie.
Chyba macie jakąś inną wersję z lepiej wyciszonym silnikiem (nic dziwnego przy przegubowcu).aleksej pisze:Jest cicho a zawieszenie daje niezly komfort jazdy.
Pasażerowie, z którymi jechałem Mercedesem nie kryli swego zadowolenia. Słychać było różne komentarze, że nareszcie coś normalnego puścili a nie rozklekotanego Jelcza czy Ikarusa.plocmaster pisze:Wredna proturecka propaganda. Zresztą, jedna sikorka wiosny nie czyni.
Poza tym, ten autobus na prawdę jest wygodny.
Ale komunikacja miejska ma służyć ludziom, a nie MKM'om.Poza tym, większość MKM-ów to raczej przeciwnicy Mercedesów robionych w Turcji — i czy sama średniopodłogowość nie wystarcza za argument?
Poza brakiem niskiej podłogi innych mankamentów tego wozu nie widzę.
A nie pomyslales ze w Lodzi maja po prostu miekkie siedzenia? MPK sobie takie samowilo. Nie sa najlepiej wyprofilowane, ale sa dosyc wygodne, po 30 min. jezdzie nie bolal mnie tylek, wiec jest dobrze.plocmaster pisze:Powiedz to moim plecom i odbytnicy, na której siedziałem podczas jazdy z dworca na Jachowicza do granicy strefy C.
Autobus jest naprawde dobrze wyciszony, testowany Conecto byl znacznie glosniejszy, mysle ze po prostu Turcy zwrocili na to uwage i wyciszyli autobus. Moze ktos z Bydgoszczy powie jak jest z wyciszeniem silnika w ich Conecto G?plocmaster pisze:Chyba macie jakąś inną wersję z lepiej wyciszonym silnikiem (nic dziwnego przy przegubowcu).
Ogolnie jestem pozytywnie zaskoczony tym autobusem, tylko niech zmienia to pipipipipi przy otwieraniu i zamykaniu drzwi i bedzie ok.
Aleksej
Możliwe, że mają bardziej miękkie poduszki na siedzeniach. Aczkolwiek wydaje mi się, że powinien zmienić się także ich kształt.aleksej pisze:A nie pomyslales ze w Lodzi maja po prostu miekkie siedzenia? MPK sobie takie samowilo. Nie sa najlepiej wyprofilowane, ale sa dosyc wygodne, po 30 min. jezdzie nie bolal mnie tylek, wiec jest dobrze.
Aaa… Zapewne tak było.aleksej pisze:Autobus jest naprawde dobrze wyciszony, testowany Conecto byl znacznie glosniejszy, mysle ze po prostu Turcy zwrocili na to uwage i wyciszyli autobus.