O345/O345CG -"Conecto"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Darek85

Post autor: Darek85 »

Jechałem dziś 2653 na linii 57.
Oto kilka moich spostrzeżeń. Cicho jeździ, nie skrzeczy i nie warczy tak jak dostarczone Jelcze, wnętrze dość ładnie zaprojektowane, do tego przesuwane okna.
Siedzenia takie trochę dziwne, nie są za specjalnie wygodne ale tragiczne też nie.
O dziwo przyciski do otwierania drzwi ma zainstalowane tylko w środku

Wkurzający natomiast jest dźwięk przy otwieraniu i zamykaniu drzwi, ciekawe czy to się da wyłączyć. Bo do tej pory wydawało mi się, że bardziej denerwującego niż Volvo to nie można zrobić, a jak się okazuje - myliłem się.

Tyle jak na razie, była to dość krótka przejażdżka. Jak na razie jestem na TAK

Michał

Post autor: Michał »

Panie plocmaster i co pan na to? :mruga: (Nie każdy kto jechał Conecto wypowiada się negatywnie [a wręcz przeciwnie]. W Łodzi niestety jest taka zasada, że po peryferiach jeżdżą niskopodłogowce a w centrum wysoko/średniopodłogowce.) Mercedes to zawsze Mercedes. Nieważne czy z Turcji czy z Niemiec. Jak sie kilka miesięcy przed dostawą do KM Płock na nie narzeka to jak przyjdą to już zmienić zdania nie można :D

ppln

Post autor: ppln »

Ja też jechałem conecto, tyle, że nie na linii ;)


Tylko, że trzeba zauważyć, że te autobusy nie mają jeszcze 100 000 km (ba, pewnie nawet tysiąca nie mają), a IMHO dopiero po takim czasie można mówić czy pojazd jest dobry.

Z plusów tego autobusu (tak, na pewno może takowe mieć):
-tylko jeden stopień
-to jest nowe i nawet lepsze niż Ikar po NG
[chwila myślenia]
-jeździ ;)
-ma lepszy pulpit niż gniot
-ma mikrofon

Z minusów:
-aż jeden stopień
-wkur...zający dźwięk przy otwieraniu i zamykaniu drzwi (ale to jest kwestia kilku kabelków i to zostanie pewnie niedługo poprawione). ¯eby chociaż nie było tego pikania przy otwieraniu, bo to przy zamykaniu jestem w stanie przeżyć. A w Volvach jest identyyczne jak w MANach i całkiem znośne (a najciekawiej jest jak kierowca będzie zamykał po kolei wszystkie drzwi ;) )
-ma światełka przy radiu i SRG, które włączają się po otwarciu I drzwi (niezależnie której połówki), ale to będzie odłączone
-ma czerwoną lampkę, która jest cały czas włączona kiedy jest wyłączony silnik (i załączony prąd) i jeśli zapali się przy włączonym silniku oznacza awarię. To pewnie też zostanie odłączone
-ma twarde siedzenia

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Michał pisze:Panie plocmaster i co pan na to? :mruga: (Nie każdy kto jechał Conecto wypowiada się negatywnie [a wręcz przeciwnie].
Wredna proturecka propaganda. Zresztą, jedna sikorka wiosny nie czyni.
Michał pisze:Jak sie kilka miesięcy przed dostawą do KM Płock na nie narzeka to jak przyjdą to już zmienić zdania nie można :D
Owszem, można — gdyby okazało się, że te turkomerce mimo średniopodłogowości są znośne, może nie byłbym ich zagorzałym zwolennikiem, ale nie ogłaszałbym stanu żałoby narodowej po każdym sprzedanym do Polski egzemplarzu tego shitu. Może najpierw się przejedź, a potem oceń.
Poza tym, większość MKM-ów to raczej przeciwnicy Mercedesów robionych w Turcji — i czy sama średniopodłogowość nie wystarcza za argument?

aleksej

Post autor: aleksej »

Rowniez sie przejechalem, i musze przyznac ze ogolnie dosyc pozytywnie. Jest cicho a zawieszenie daje niezly komfort jazdy. Naprawde denerwujace jest pikanie podczas otwierania i zamykania drzwi, ale to wedlug kierowcy zostanie zmienione.
-ma twarde siedzenia
Co??? Siedzienia sa calkiem wygodnie i miekkie.

Aleksej

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:-to jest nowe i nawet lepsze niż Ikar po NG
Ale nie ma tego klimatu Ikarusa 280.37 po refurbishingu w KM ;-)
ppln pisze:-wkur...zający dźwięk przy otwieraniu i zamykaniu drzwi (ale to jest kwestia kilku kabelków i to zostanie pewnie niedługo poprawione).
Oj, nie byłbym taki pewien.
-jeździ ;)
Och, jakaż to wielka zaleta tego autobusu. :D

[ Dodano: Pon 04 Wrz, 06 16:44 ]
aleksej pisze: Co??? Siedzienia sa calkiem wygodnie i miekkie.
Powiedz to moim plecom i odbytnicy, na której siedziałem podczas jazdy z dworca na Jachowicza do granicy strefy C.
aleksej pisze:Jest cicho a zawieszenie daje niezly komfort jazdy.
Chyba macie jakąś inną wersję z lepiej wyciszonym silnikiem (nic dziwnego przy przegubowcu).

Darek85

Post autor: Darek85 »

plocmaster pisze:Wredna proturecka propaganda. Zresztą, jedna sikorka wiosny nie czyni.
Pasażerowie, z którymi jechałem Mercedesem nie kryli swego zadowolenia. Słychać było różne komentarze, że nareszcie coś normalnego puścili a nie rozklekotanego Jelcza czy Ikarusa.
Poza tym, ten autobus na prawdę jest wygodny.
Poza tym, większość MKM-ów to raczej przeciwnicy Mercedesów robionych w Turcji — i czy sama średniopodłogowość nie wystarcza za argument?
Ale komunikacja miejska ma służyć ludziom, a nie MKM'om.

Poza brakiem niskiej podłogi innych mankamentów tego wozu nie widzę.

aleksej

Post autor: aleksej »

plocmaster pisze:Powiedz to moim plecom i odbytnicy, na której siedziałem podczas jazdy z dworca na Jachowicza do granicy strefy C.
A nie pomyslales ze w Lodzi maja po prostu miekkie siedzenia? MPK sobie takie samowilo. Nie sa najlepiej wyprofilowane, ale sa dosyc wygodne, po 30 min. jezdzie nie bolal mnie tylek, wiec jest dobrze.
plocmaster pisze:Chyba macie jakąś inną wersję z lepiej wyciszonym silnikiem (nic dziwnego przy przegubowcu).
Autobus jest naprawde dobrze wyciszony, testowany Conecto byl znacznie glosniejszy, mysle ze po prostu Turcy zwrocili na to uwage i wyciszyli autobus. Moze ktos z Bydgoszczy powie jak jest z wyciszeniem silnika w ich Conecto G?

Ogolnie jestem pozytywnie zaskoczony tym autobusem, tylko niech zmienia to pipipipipi przy otwieraniu i zamykaniu drzwi i bedzie ok.

Aleksej

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

aleksej pisze:A nie pomyslales ze w Lodzi maja po prostu miekkie siedzenia? MPK sobie takie samowilo. Nie sa najlepiej wyprofilowane, ale sa dosyc wygodne, po 30 min. jezdzie nie bolal mnie tylek, wiec jest dobrze.
Możliwe, że mają bardziej miękkie poduszki na siedzeniach. Aczkolwiek wydaje mi się, że powinien zmienić się także ich kształt.
aleksej pisze:Autobus jest naprawde dobrze wyciszony, testowany Conecto byl znacznie glosniejszy, mysle ze po prostu Turcy zwrocili na to uwage i wyciszyli autobus.
Aaa… Zapewne tak było.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

aleksej pisze:Ogolnie jestem pozytywnie zaskoczony tym autobusem, tylko niech zmienia to pipipipipi przy otwieraniu i zamykaniu drzwi i bedzie ok.
A zatem, Aleksej, czy MPK Łódź dobrze zrobiło, zamawiając MB Conecto G ? ;)

aleksej

Post autor: aleksej »

Tak- bo nie sa to Jelcze, Nie- bo nie maja niskiej podlogi. Tak naprawde to sie dopiero okaze, jak na razie nie ma z nimi wiekszych problemow, mysle ze po paru miesiacach bedzie cos wiecej mozna powiedziec.

Tak przy okazji to juz 5 Ikarusow automatow przeszlo na Limanoskiego z Nowych Sadow.

Aleksej

ppln

Post autor: ppln »

aleksej pisze:Tak przy okazji to juz 5 Ikarusow automatow przeszlo na Limanoskiego z Nowych Sadow.
Z serii 24xx?

aleksej

Post autor: aleksej »

2297 :strzałka: 3297
2298 :strzałka: 3298
2480 :strzałka: 3480
2482 :strzałka: 3482
2484 :strzałka: 3484

I podobno jeszcze dwa nastepne Ikarusy. Wiec trzy z 94 i dwa z 92 (te ikary maja w tym roku pujsc na NG do Solaca)

Aleksej

Darek85

Post autor: Darek85 »

3483 jest na pewno, bo go wczoraj widziałem ;)

A co z 2299?

Lucas

Post autor: Lucas »

Przyjechały kolejne Mercedesy .
Dziś widziałem 2658 na linii 76 koło pętli Wyszyńskiego .

Pewnie kolejne 5 szt. ale nie jestem pewien.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lucas pisze:Dziś widziałem 2658 na linii 76 koło pętli Wyszyńskiego .
A czy mógłbym prosić o jakieś ładne fotki MB Conecto G, w pełnym oznakowaniu MPK Łódź. :P

Ach. I jeśli jeszcze mogę Was naciągnąć na fotki, to również prosiłbym fotki wnętrza Waszych MB Conecto G :mruga:

Z góry dziękuję xD

Lucas

Post autor: Lucas »

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... ticket=409


Tu sa fotki Conecto G . Jest nawet jedna fota wnętrza zrobiona przez Alekseja



Możesz zajrzeć jeszcze tu


www.komunikacja.home.pl

--> Galeria

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Serdecznie dzięki za link. Piękne fotki. A propo 2651 posiada dekle, a pozostałe nie. Dlaczego ? ;)

Darek85

Post autor: Darek85 »

Pasażerom w Łodzi bardzo do gustu przypadły Mercedesy Conecto. Jedyne negatywne opinie, jakie słyszę sa odnośnie tego pipipipi przy otwieraniu/zamykaniu drzwi. Tu niestety muszę przyznać, konstruktorzy Mercedesa pod tym względem rzeczywiście dali ciała :(

Natomiast chwalona jest lekkość jazdy, cichy silnik i .... wygodne siedzenia (to, o czym tutaj na forum toczy się spór od paru miesięcy)

ppln

Post autor: ppln »

Ty chyba nie widziałeś siedzonek w Citarach, miód i malinka. Poza tym jedyną zaletą łódzkich conect jest IMHO cichutki silnik, w całej reszcie jest to wóz poniżej przeciętnej. Za taką cenę powinien być LE. Poza tym ma za nisko sufit :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”