O520 -"Cito"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Raczej nie udało mi się nimi przejechać ani sfocić, ale często (prawie codziennie) je widywałem przez pewien okres. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A PKS Zakopane? Nawet jak ich nie ma, to były…

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

plocmaster pisze:A PKS Zakopane? Nawet jak ich nie ma, to były…
Trzeba poszperać w necie :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »


Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

4 sztuki używanych Mercedes Benz O520 CITO kupił MPK Tarnów .

Już wyjeżdżają na tarnowskie ulice

Autobusy z „hybrydami”

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Tarnowie zakupiło kilka kolejnych autobusów. Choć są używane, to w mieście stanowić będą absolutną nowość ze względu na hybrydowy napęd. – Ten model był „Autobusem Roku 2001” w Unii Europejskiej. Teraz będzie jeździł po ulicach Tarnowa – podkreśla Jerzy Wiatr, prezes MPK.



Mercedes–Benz O520 Cito to dość nietypowy autobus. Oryginalna sylwetka, z przesuniętą do tyłu tylną osią i częściowo zakrytymi kołami idzie w parze z nietypowym systemem spalinowo–elektrycznym. Właśnie dzięki niemu autobus nie ma sobie równych pod względem ekonomicznej eksploatacji. – W autobusach zastosowano napęd hybrydowy, w którym połączono zalety silnika Diesla oraz napędu elektrycznego. Pojazd zużywa prawie o połowę mniej oleju napędowego w porównaniu z podobnym modelem wyposażonym w klasyczny silnik wysokoprężny – podkreśla prezes MPK Jerzy Wiatr.

Firma kupiła cztery takie autobusy za około 500 tys. zł. Pieniądze pochodzą ze sprzedaży zbędnych nieruchomości należących do przedsiębiorstwa. Pierwszy autobus wyjedzie na ulice jeszcze w tym miesiącu, kolejne w kwietniu. Autobusy przyjechały z Niemiec tydzień temu. Pochodzą z 2001 roku, każdy ma na liczniku ok. 400 tys. kilometrów. Nowe pojazdy obsługiwać będą trasy o mniejszym napełnieniu. Pomieścić mogą w blisko 60 pasażerów, miejsc siedzących jest zaledwie 17. Wszystkie autobusy są niskopodłogowe, posiadają autokomputery, tablice świetlne, głosowy system informacyjny. Kosztem miejsc siedzących przygotowano wygodne miejsce dla wózków z dziećmi. Bardzo duże szyby atermiczne nie przepuszczają słonecznych promieni, dzięki czemu wnętrze pojazdu mniej się nagrzewa. Kierowca ma w zasięgu ręki przycisk elektrycznie uchylający szyberdachy.

To pierwszy zakup tarnowskiego MPK w tym roku. Jeśli autobusy spełnią oczekiwania i zyskają akceptację pasażerów przedsiębiorstwo dokupi następne. Jedyne obawy Jerzego Wiatra dotyczą kwestii technicznych. – Jest to nowa technologia i nasz warsztat będzie potrzebował czasu na zaznajomienie się z nią. Podobnie było z autobusami Volvo, które są pojazdami gazowymi i mają bardzo skomplikowane silniki. Ale, jak widać, poradziliśmy sobie.
tekst pobrany z www.temi.pl

http://img73.imageshack.us/my.php?image ... 010nc1.jpg

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Prośba do kolegów z Tanowa. Czy poniższy wóz stoi jeszcze na bazie Waszego MPK?

Obrazek

Pytam się dlatego, iż może to być wóz, który widziałem 4 maja we wrocławskim serwisie Mercedesa niedaleko "Korony".

Awatar użytkownika
Mariolino
Posty: 79
Rejestracja: 2010-04-23, 14:24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mariolino »

Dwa dni temu jeszcze był, ale dziwne bo przez chwile go nie widziałem, a potem znów koło Mpetrolu stał.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Kolejne Mercedesy O520 Cito pojawią się w Polsce:
linie 67 ,97:

Pawelec z firmy OMR Omnibus- Und Kfz-Handel Mario Röttgen GmbH z miejscowości Untersteinach w Bawarii (3 szt. z 2000 roku),

http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1672
http://bip.kzkgop.pl/siwz/2010/linie_67 ... _67_97.pdf
http://www.bustreff.de/bushandel/25675- ... -Midi.html

Awatar użytkownika
Inturbin
Posty: 61
Rejestracja: 2009-09-17, 18:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Inturbin »

Cito od wczoraj jeżdżą również po Krakowie, na dwóch darmobusowych liniach do Bonarki.

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Cito można zobaczyć także w Gdańsku. Firma Transrem kupiła dwie sztuki tego modelu :)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Marcin_558 pisze:Kolejne Mercedesy O520 Cito pojawią się w Polsce:
Ciekawy jestem czy przewoźnik zdaje sobie sprawę z tego, że podobno bardzo ciężko dostać do tych autobusów części eksploatacyjne.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Inturbin pisze:Cito od wczoraj jeżdżą również po Krakowie, na dwóch darmobusowych liniach do Bonarki.
Nawet jednego dorwałem. Czy ktoś jest wstanie określić poprzedniego właściciela?
Malowanie autobusów jest białe z niebiesko-bladym "żaglem", który rozciąga się niej/więcej od przedniego koła, do dachu.
A obecnie wygląda on tak:
Obrazek

Janusz_K

Post autor: Janusz_K »

Powiem tak: Cito jest bardzo fajnym autobusikiem, dość zgrabnym i zrywnym. Ma niestety jedną wadę - części bo niego są bardzo drogie, te do napędu hybrydowego.
Raciborskie PK zafundowało sobie taką hybrydę: http://www.phototrans.eu/14,176917,0,Me ... _1069.html
i po roku eksploatacji poszedł tzw. falownik.
Jak za wóz dali ponoć 80.000,- zł to nowy falownik kosztuje 40.000,- zł. :nuts:
Obecnie stoi sobie w PK na hali (już z półtorej roku) i czeka na okazję, na nowy-używany falownik za rozsądną cenę. xD
Przypuszczam, że podobna sytuacja była z zakopiańskim Cito - zbyt drogie części a też jestem ciekaw jak sobie z nimi radzą w Tarnowie?

Awatar użytkownika
Mariolino
Posty: 79
Rejestracja: 2010-04-23, 14:24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mariolino »

Jak to jak? Nasi są sprytni, naprawiają innym..

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A nie możnaby mu zamontować zwykłego silnika?

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 »

Myślę, że i tak byłoby to droższe niż falownik. A tak a'propos Cito. W salonie STS w Komornikach stoi jeden. Przynajmniej stał tydzień temu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czy któryś z krakowskich kolegów orientuje się jak nazywa się przewoźnik, który eksploatuje te dwa żółte MB O520 Cito, do Bonarki ? ;)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Nie jestem z Krakowa, ale wiem, że to firma 'Artex' z Czarnochowic ;)

:strzałka: http://transinfo.pl/express24_text.php?id=33566 - tutaj są zdjęcia tych pojazdów wykonane przez kol. Coffee.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki. Pytałem, ponieważ ja go również sfociłem, a jednocześnie nie znalazłem go na TWB. :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”