O520 -"Cito"
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
4 sztuki używanych Mercedes Benz O520 CITO kupił MPK Tarnów .
http://img73.imageshack.us/my.php?image ... 010nc1.jpg
tekst pobrany z www.temi.plJuż wyjeżdżają na tarnowskie ulice
Autobusy z „hybrydami”
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Tarnowie zakupiło kilka kolejnych autobusów. Choć są używane, to w mieście stanowić będą absolutną nowość ze względu na hybrydowy napęd. – Ten model był „Autobusem Roku 2001” w Unii Europejskiej. Teraz będzie jeździł po ulicach Tarnowa – podkreśla Jerzy Wiatr, prezes MPK.
Mercedes–Benz O520 Cito to dość nietypowy autobus. Oryginalna sylwetka, z przesuniętą do tyłu tylną osią i częściowo zakrytymi kołami idzie w parze z nietypowym systemem spalinowo–elektrycznym. Właśnie dzięki niemu autobus nie ma sobie równych pod względem ekonomicznej eksploatacji. – W autobusach zastosowano napęd hybrydowy, w którym połączono zalety silnika Diesla oraz napędu elektrycznego. Pojazd zużywa prawie o połowę mniej oleju napędowego w porównaniu z podobnym modelem wyposażonym w klasyczny silnik wysokoprężny – podkreśla prezes MPK Jerzy Wiatr.
Firma kupiła cztery takie autobusy za około 500 tys. zł. Pieniądze pochodzą ze sprzedaży zbędnych nieruchomości należących do przedsiębiorstwa. Pierwszy autobus wyjedzie na ulice jeszcze w tym miesiącu, kolejne w kwietniu. Autobusy przyjechały z Niemiec tydzień temu. Pochodzą z 2001 roku, każdy ma na liczniku ok. 400 tys. kilometrów. Nowe pojazdy obsługiwać będą trasy o mniejszym napełnieniu. Pomieścić mogą w blisko 60 pasażerów, miejsc siedzących jest zaledwie 17. Wszystkie autobusy są niskopodłogowe, posiadają autokomputery, tablice świetlne, głosowy system informacyjny. Kosztem miejsc siedzących przygotowano wygodne miejsce dla wózków z dziećmi. Bardzo duże szyby atermiczne nie przepuszczają słonecznych promieni, dzięki czemu wnętrze pojazdu mniej się nagrzewa. Kierowca ma w zasięgu ręki przycisk elektrycznie uchylający szyberdachy.
To pierwszy zakup tarnowskiego MPK w tym roku. Jeśli autobusy spełnią oczekiwania i zyskają akceptację pasażerów przedsiębiorstwo dokupi następne. Jedyne obawy Jerzego Wiatra dotyczą kwestii technicznych. – Jest to nowa technologia i nasz warsztat będzie potrzebował czasu na zaznajomienie się z nią. Podobnie było z autobusami Volvo, które są pojazdami gazowymi i mają bardzo skomplikowane silniki. Ale, jak widać, poradziliśmy sobie.
http://img73.imageshack.us/my.php?image ... 010nc1.jpg
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Kolejne Mercedesy O520 Cito pojawią się w Polsce:
http://www.bustreff.de/bushandel/25675- ... -Midi.htmllinie 67 ,97:
Pawelec z firmy OMR Omnibus- Und Kfz-Handel Mario Röttgen GmbH z miejscowości Untersteinach w Bawarii (3 szt. z 2000 roku),
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1672
http://bip.kzkgop.pl/siwz/2010/linie_67 ... _67_97.pdf
Nawet jednego dorwałem. Czy ktoś jest wstanie określić poprzedniego właściciela?Inturbin pisze:Cito od wczoraj jeżdżą również po Krakowie, na dwóch darmobusowych liniach do Bonarki.
Malowanie autobusów jest białe z niebiesko-bladym "żaglem", który rozciąga się niej/więcej od przedniego koła, do dachu.
A obecnie wygląda on tak:
Powiem tak: Cito jest bardzo fajnym autobusikiem, dość zgrabnym i zrywnym. Ma niestety jedną wadę - części bo niego są bardzo drogie, te do napędu hybrydowego.
Raciborskie PK zafundowało sobie taką hybrydę: http://www.phototrans.eu/14,176917,0,Me ... _1069.html
i po roku eksploatacji poszedł tzw. falownik.
Jak za wóz dali ponoć 80.000,- zł to nowy falownik kosztuje 40.000,- zł.
Obecnie stoi sobie w PK na hali (już z półtorej roku) i czeka na okazję, na nowy-używany falownik za rozsądną cenę.
Przypuszczam, że podobna sytuacja była z zakopiańskim Cito - zbyt drogie części a też jestem ciekaw jak sobie z nimi radzą w Tarnowie?
Raciborskie PK zafundowało sobie taką hybrydę: http://www.phototrans.eu/14,176917,0,Me ... _1069.html
i po roku eksploatacji poszedł tzw. falownik.
Jak za wóz dali ponoć 80.000,- zł to nowy falownik kosztuje 40.000,- zł.
Obecnie stoi sobie w PK na hali (już z półtorej roku) i czeka na okazję, na nowy-używany falownik za rozsądną cenę.
Przypuszczam, że podobna sytuacja była z zakopiańskim Cito - zbyt drogie części a też jestem ciekaw jak sobie z nimi radzą w Tarnowie?
Nie jestem z Krakowa, ale wiem, że to firma 'Artex' z Czarnochowic
http://transinfo.pl/express24_text.php?id=33566 - tutaj są zdjęcia tych pojazdów wykonane przez kol. Coffee.
http://transinfo.pl/express24_text.php?id=33566 - tutaj są zdjęcia tych pojazdów wykonane przez kol. Coffee.