O520 -"Cito"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

O520 -"Cito"

Post autor: ep40 »

Ostatnio trafiłem na zdjęcia midibusa Mercedesa (powiązanego z Citaro) z napędem hybrydowym.
Tutaj zdjęcia.

ppln

Post autor: ppln »

Muszę przyznać, że to jedyny Mercedes najnowszej generacji, który mi się naprawdę podoba :) Zresztą aktualnie nawet nie ma konkurencji - U9-tek już nie produkują.

Dziwny

Post autor: Dziwny »

No, ale Cito już też od dawna nie produkują. :chytry:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Dziwny pisze:No, ale Cito już też od dawna nie produkują. :chytry:
ppln pisze:U9-tek już nie produkują.
Szkoda że jednego i drugiego już nie produkują.

[ Dodano: 2006-05-26, 13:49 ]
Cito jest ładny ale wydaje mi się że niewielu pasażerów wsądzie a jak będzie niewiele więcej to już robi się straszny tłok.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jak sobie zamówicie U10 z dużą ilością miejsc siedzących, to będziecie mieli autobus o pojemności Cito. :D

NEO_DAB

Post autor: NEO_DAB »

Autobus fajny... Co by tu dużo mówić, tylko ubolewać, że ich już nie produkują :/ Lecz DAB produkował także autobusy tego typu... ;)

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/images ... /88560.jpg ( DAB 11-0860S ).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Daj link nie do obrazka, tylko do strony z obrazkiem, i nie dołączaj do każdego postu logo DAB-a.

EDIT: On nie jest moim kolegą ;-)
Ostatnio zmieniony 2006-05-29, 20:43 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Podi

Post autor: Podi »

Kolega myśli, że tak sie robi podpis...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MERCEDES O520 Cito

Post autor: J-31 »

ep40 pisze:Ostatnio trafiłem na zdjęcia midibusa Mercedesa (powiązanego z Citaro) z napędem hybrydowym.
Tutaj zdjęcia.
W tym cytacie jest link. A w linku Możecie zobaczyć fotkę z tego co pozostało po Cito, które eksploatował przez kilka lat mały przewoźnik firma "L-Wnuk". Widywałem go wielokrotnie i muszę przyznać, że żałuję, iż nigdy się nim nie przejechałem.

A propo. Nie wiem, czy zauważyliście, ale Evobus produkował dwie wersji tych pojazdów. Tzn. druga wersja była nieco dłuższa.

Dziwny

Post autor: Dziwny »

Cito były dostępne w trzech długościach 8, 8.9 i 9.6m :chytry:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Jak sie niedawno okazało tego typu Mercedes jeździł równiez na Podkarpaciu. Należał do przewoźnika Damil Trans z Radymna i obsługiwał linię Przemyśl-¯urawica. Obecnie autobus ten jest wystawiony na sprzedaż.
J-31 pisze:eksploatował przez kilka lat mały przewoźnik firma "L-Wnuk".
Dpbrze to ująłeś. Z tego, co mi wiadomo Cito należący do pana Wnuka stoi w zajezdni tegoż przewoźnika i oczekuje na remont połączony z wymianą silnika. Chyba jednak właściciel tego wozu źle skalkulował jego zakup oraz koszty jego eksploatacji.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:Chyba jednak właściciel tego wozu źle skalkulował jego zakup oraz koszty jego eksploatacji.
I ja mam takie wrażenie. Ten autobus już od dawna nie pojawia się na ulicach. Firma "L-Wnuk" jest raczej "biednym" przewoźnikiem i szczerze im się dziwię, że kupili MB Cito. To jest jednak za mały autobus w stosunku do potrzeb (potoków pasażerskich) na linii R (Warszawa-Pruszków). ;)

Oni zajeżdzili tego MB Cito. A teraz nie wiedzą co z nim zrobić. :mruga:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:Oni zajeżdzili tego MB Cito. A teraz nie wiedzą co z nim zrobić.
Zależy, która część zajeździli w tym Cito. Jeśli była to jakas część do naprawienia to jeszcze bułka z masłem. Gorzej, jak zajeździli silnik, gdyż pozyskac silnik hybrydowy do Cito będzie raczej trudno :/.

ppln

Post autor: ppln »

A czy ktoś mówi, że ten autobus musi mieć dwa silniki? Można przecież jeden wymontować - będzie taniej :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A czy ktoś mówi, że ten autobus musi mieć dwa silniki? Można przecież jeden wymontować - będzie taniej :)
Taak. I będziesz tym jeździł li tylko na słabiutkim silniku wysokoprężnym (hybrydy mają oczywiście słabsze silniki), czy może na elektrycznym, a prąd sobie pociągną z bateryjki 9V?

ppln

Post autor: ppln »

Jasne, że na spalinowym, elektrycznego nie będzie jak zasilić (gdyby wywalić spalinowy i w zamian zainstalować kilkanaście bateryjek kondensatorowych (wynalazł ktoś z MITu taką rzecz, to się ładuje w kilka sekund, czyli gdyby nawet to się dłużej ładowało z racji większej pojemności, nadal byłby to czas postoju na krańcu) to by starczyło).

[ Dodano: 2006-09-18, 22:14 ]
I czemu silnik spalinowy w hybrydach ma być słabszy? One nie pracują równorzędnie - spalinowy jest używany przy rozpędzaniu, a elektryczny podczas jazdy przy jednej prędkości.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:I czemu silnik spalinowy w hybrydach ma być słabszy? One nie pracują równorzędnie - spalinowy jest używany przy rozpędzaniu, a elektryczny podczas jazdy przy jednej prędkości.
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.
ppln pisze:elektrycznego nie będzie jak zasilić (gdyby wywalić spalinowy i w zamian zainstalować kilkanaście bateryjek kondensatorowych (wynalazł ktoś z MITu taką rzecz, to się ładuje w kilka sekund, czyli gdyby nawet to się dłużej ładowało z racji większej pojemności, nadal byłby to czas postoju na krańcu) to by starczyło).
Taak, na pewno prywaciarz będzie bawił się w kondensatory, MIT-y cuda wianki i sam jeszcze nie wiem co, zamiast opylić to z Merca zostało i kupić sobie jakiegoś bardziej normalnego króciaka.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

ppln pisze:gdyby wywalić spalinowy i w zamian zainstalować kilkanaście bateryjek kondensatorowych (wynalazł ktoś z MITu taką rzecz, to się ładuje w kilka sekund, czyli gdyby nawet to się dłużej ładowało z racji większej pojemności, nadal byłby to czas postoju na krańcu) to by starczyło).
Tylko, czy tak naprawdę tego typu inwestycja jest opłacalna? wszak zauważ, że w Polsce niewiele autobusów posiada napęd hybrydowy, a nie sądzę, by temu prywaciarzowi chciało się przerabiać, tudzież wywalać niesprawny zeń silnik. Zawsze mógłby go zakonserwować na poczet przełożenia do innego autobusu, albo upchnąć jakiejś innej firmie za w miarę przystępną cenę (ewentualnie można by wysłać dany autobus do firmy specjalizującej się w tego typu naprawach, ale w tym przypadku to raczej niemożliwe zwłaszcza, iż autobus ten na pewno nie obejmuje już gwarancja).
ppln pisze:I czemu silnik spalinowy w hybrydach ma być słabszy? One nie pracują równorzędnie - spalinowy jest używany przy rozpędzaniu, a elektryczny podczas jazdy przy jednej prędkości.
A co się stanie, jeśli jeden z silników ulegnie awarii w czasie jazdy? wówczas autobus jedzie na jednym silniku, czy też nie da się już nim ruszyć?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

A ja mam takie - jak to mówią - lamerskie pytanie: co to jest "silnik hybrydowy" :?:

Turbo94

Post autor: Turbo94 »

Nie, wcale nie lamerskie. Po prostu musisz znać się trochę na motoryzacji. Silnik hybrydowy ma m.i.n Toyota Prius. W tym aucie polega on na tym, że jeżeli silnik spalinowy niezbyt się "wysila", to pracuje silnik elektryczny, lecz gdy potrzebujesz dużo mocy pracują razem. To rozwiązanie jest ekologiczne i pozwala zaoszczędzić paliwo. W takim razie na podobnej zasadzie musi pracować silnik z Mercedesa Cito. Taka mała ciekawostka: ten napęd wymyślił bardzo dawno temu Ferdynand Porsche!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”