O520 -"Cito"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
ppln

Post autor: ppln »

Jasne, że na spalinowym, elektrycznego nie będzie jak zasilić (gdyby wywalić spalinowy i w zamian zainstalować kilkanaście bateryjek kondensatorowych (wynalazł ktoś z MITu taką rzecz, to się ładuje w kilka sekund, czyli gdyby nawet to się dłużej ładowało z racji większej pojemności, nadal byłby to czas postoju na krańcu) to by starczyło).

[ Dodano: 2006-09-18, 22:14 ]
I czemu silnik spalinowy w hybrydach ma być słabszy? One nie pracują równorzędnie - spalinowy jest używany przy rozpędzaniu, a elektryczny podczas jazdy przy jednej prędkości.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:I czemu silnik spalinowy w hybrydach ma być słabszy? One nie pracują równorzędnie - spalinowy jest używany przy rozpędzaniu, a elektryczny podczas jazdy przy jednej prędkości.
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.
ppln pisze:elektrycznego nie będzie jak zasilić (gdyby wywalić spalinowy i w zamian zainstalować kilkanaście bateryjek kondensatorowych (wynalazł ktoś z MITu taką rzecz, to się ładuje w kilka sekund, czyli gdyby nawet to się dłużej ładowało z racji większej pojemności, nadal byłby to czas postoju na krańcu) to by starczyło).
Taak, na pewno prywaciarz będzie bawił się w kondensatory, MIT-y cuda wianki i sam jeszcze nie wiem co, zamiast opylić to z Merca zostało i kupić sobie jakiegoś bardziej normalnego króciaka.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

ppln pisze:gdyby wywalić spalinowy i w zamian zainstalować kilkanaście bateryjek kondensatorowych (wynalazł ktoś z MITu taką rzecz, to się ładuje w kilka sekund, czyli gdyby nawet to się dłużej ładowało z racji większej pojemności, nadal byłby to czas postoju na krańcu) to by starczyło).
Tylko, czy tak naprawdę tego typu inwestycja jest opłacalna? wszak zauważ, że w Polsce niewiele autobusów posiada napęd hybrydowy, a nie sądzę, by temu prywaciarzowi chciało się przerabiać, tudzież wywalać niesprawny zeń silnik. Zawsze mógłby go zakonserwować na poczet przełożenia do innego autobusu, albo upchnąć jakiejś innej firmie za w miarę przystępną cenę (ewentualnie można by wysłać dany autobus do firmy specjalizującej się w tego typu naprawach, ale w tym przypadku to raczej niemożliwe zwłaszcza, iż autobus ten na pewno nie obejmuje już gwarancja).
ppln pisze:I czemu silnik spalinowy w hybrydach ma być słabszy? One nie pracują równorzędnie - spalinowy jest używany przy rozpędzaniu, a elektryczny podczas jazdy przy jednej prędkości.
A co się stanie, jeśli jeden z silników ulegnie awarii w czasie jazdy? wówczas autobus jedzie na jednym silniku, czy też nie da się już nim ruszyć?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

A ja mam takie - jak to mówią - lamerskie pytanie: co to jest "silnik hybrydowy" :?:

Turbo94

Post autor: Turbo94 »

Nie, wcale nie lamerskie. Po prostu musisz znać się trochę na motoryzacji. Silnik hybrydowy ma m.i.n Toyota Prius. W tym aucie polega on na tym, że jeżeli silnik spalinowy niezbyt się "wysila", to pracuje silnik elektryczny, lecz gdy potrzebujesz dużo mocy pracują razem. To rozwiązanie jest ekologiczne i pozwala zaoszczędzić paliwo. W takim razie na podobnej zasadzie musi pracować silnik z Mercedesa Cito. Taka mała ciekawostka: ten napęd wymyślił bardzo dawno temu Ferdynand Porsche!

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Turbo94 pisze:Silnik hybrydowy ma m.i.n Toyota Prius.
Turbo94 pisze:ten napęd...
Pytanie było podchwytliwe :D Nie ma czegoś takiego jak "silnik hybrydowy" - za to jest właśnie napęd. Obserwuję od pewnego czasu nazewnictwo i zauważyłem np. notoryczne stosowanie terminu "silnik impulsowy". Ludzie - silniki impulsowe to ma USS Enterprise (Star Trek) do latania poniżej prędkości WARP :retard:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:A co się stanie, jeśli jeden z silników ulegnie awarii w czasie jazdy? wówczas autobus jedzie na jednym silniku, czy też nie da się już nim ruszyć?
A co się stanie, jak jedziesz normalnym autobusem na odchody nietoperza i jeden z silników ulegnie awarii w czasie jazdy? :chytry: Będzie to samo.

ppln

Post autor: ppln »

Mi się wydaje, że gdzieś w tamtych wozach są wyłączniki do poszczególnych silników. Jak nawali spalinowy, autobus może dojechać do zajezdni na elektrycznym, a przy sytuacji odwrotnej wyłącza się elektryczny i jedziemy na jednym.

PS. W Migach by się przydały słabe silniki do odpalania wozów na pych ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Mi się wydaje, że gdzieś w tamtych wozach są wyłączniki do poszczególnych silników. Jak nawali spalinowy, autobus może dojechać do zajezdni na elektrycznym, a przy sytuacji odwrotnej wyłącza się elektryczny i jedziemy na jednym.
Mi się wydaje, że na spalinowym trochę by to trwało, a prąd zaraz by się wyczerpał. Poza tym tak się to nie psuje.
ppln pisze:W Migach by się przydały słabe silniki do odpalania wozów na pych ;)
Jest takie coś. Nazywa się kierowca :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Jest takie coś. Nazywa się kierowca :D
Jaki kierowca... Kierowca jest do "wyższych celów". Od popychu są pasażerowie. :mruga:

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

Mówcie co chcecie, ale to Cito jest piękne. Szkoda, że go już nie produkują. Ach... rozmarzyłem się :cool:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Faktycznie Cito miał piękny desing zewnętrzny. :)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

J-31 pisze:Faktycznie Cito miał piękny desing zewnętrzny. :)
A czy Cito jeździ gdzieś w Polsce?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

barthezz_13 pisze:A czy Cito jeździ gdzieś w Polsce?
Czy jeździ obecnie ? Nie wiem, ale jeździło - m.in. w Warszawie. Eksploatował dwa takie autobusy, "prywaciarz". Firma "L-Wnuk", na prywatnej linii do Pruszkowa ;)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

J-31 pisze:
barthezz_13 pisze:A czy Cito jeździ gdzieś w Polsce?
Czy jeździ obecnie ? Nie wiem, ale jeździło - m.in. w Warszawie. Eksploatował dwa takie autobusy, "prywaciarz". Firma "L-Wnuk", na prywatnej linii do Pruszkowa ;)
A może udało Ci się go złapać lub chociaż zrobić fotkę?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Raczej nie udało mi się nimi przejechać ani sfocić, ale często (prawie codziennie) je widywałem przez pewien okres. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A PKS Zakopane? Nawet jak ich nie ma, to były…

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

plocmaster pisze:A PKS Zakopane? Nawet jak ich nie ma, to były…
Trzeba poszperać w necie :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »


Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

4 sztuki używanych Mercedes Benz O520 CITO kupił MPK Tarnów .

Już wyjeżdżają na tarnowskie ulice

Autobusy z „hybrydami”

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Tarnowie zakupiło kilka kolejnych autobusów. Choć są używane, to w mieście stanowić będą absolutną nowość ze względu na hybrydowy napęd. – Ten model był „Autobusem Roku 2001” w Unii Europejskiej. Teraz będzie jeździł po ulicach Tarnowa – podkreśla Jerzy Wiatr, prezes MPK.



Mercedes–Benz O520 Cito to dość nietypowy autobus. Oryginalna sylwetka, z przesuniętą do tyłu tylną osią i częściowo zakrytymi kołami idzie w parze z nietypowym systemem spalinowo–elektrycznym. Właśnie dzięki niemu autobus nie ma sobie równych pod względem ekonomicznej eksploatacji. – W autobusach zastosowano napęd hybrydowy, w którym połączono zalety silnika Diesla oraz napędu elektrycznego. Pojazd zużywa prawie o połowę mniej oleju napędowego w porównaniu z podobnym modelem wyposażonym w klasyczny silnik wysokoprężny – podkreśla prezes MPK Jerzy Wiatr.

Firma kupiła cztery takie autobusy za około 500 tys. zł. Pieniądze pochodzą ze sprzedaży zbędnych nieruchomości należących do przedsiębiorstwa. Pierwszy autobus wyjedzie na ulice jeszcze w tym miesiącu, kolejne w kwietniu. Autobusy przyjechały z Niemiec tydzień temu. Pochodzą z 2001 roku, każdy ma na liczniku ok. 400 tys. kilometrów. Nowe pojazdy obsługiwać będą trasy o mniejszym napełnieniu. Pomieścić mogą w blisko 60 pasażerów, miejsc siedzących jest zaledwie 17. Wszystkie autobusy są niskopodłogowe, posiadają autokomputery, tablice świetlne, głosowy system informacyjny. Kosztem miejsc siedzących przygotowano wygodne miejsce dla wózków z dziećmi. Bardzo duże szyby atermiczne nie przepuszczają słonecznych promieni, dzięki czemu wnętrze pojazdu mniej się nagrzewa. Kierowca ma w zasięgu ręki przycisk elektrycznie uchylający szyberdachy.

To pierwszy zakup tarnowskiego MPK w tym roku. Jeśli autobusy spełnią oczekiwania i zyskają akceptację pasażerów przedsiębiorstwo dokupi następne. Jedyne obawy Jerzego Wiatra dotyczą kwestii technicznych. – Jest to nowa technologia i nasz warsztat będzie potrzebował czasu na zaznajomienie się z nią. Podobnie było z autobusami Volvo, które są pojazdami gazowymi i mają bardzo skomplikowane silniki. Ale, jak widać, poradziliśmy sobie.
tekst pobrany z www.temi.pl

http://img73.imageshack.us/my.php?image ... 010nc1.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”