O 405GN1 / O405GN2

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

O 405GN1 / O405GN2

Post autor: J-31 » 2006-06-26, 09:48

Szanowni Państwo uruchamiam temat, o przegubowych MB O405GN2 (i MB O405GN1)

Czynię to z dwóch powodów. :P

Po pierwsze będąc wczoraj na działce, postanowiłem zrobić sobie rowerową wycieczkę do serwisu Evobus Polska w Wolicy pod Warszawą. I ku mojemu zdumieniu na placu stało kilka MB 405GN2. ;)

Piękne pojazdy, sprowadzone z Niemiec. Oczywiście na sprzedać. :D

Zrobiłem kilka szpiegowskich zdjęć zza płotu. :mruga:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Nie wiem jak Wam, ale mnie te 405-tki w tym makijażu naprawdę urzekły. :shocked:
Obrazek

Moje pytanie brzmi - jak Myślicie. Czy to dla jakiegoś polskiego przewoźnika ? :)

PS. Mój drugi powód założenia tematu - podam później. :cool:
Ostatnio zmieniony 2008-05-15, 08:59 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Milenium

Post autor: Milenium » 2006-06-26, 09:51

J-31 pisze:Po pierwsze będąc wczoraj na działce, postanowiłem zrobić sobie rowerową wycieczkę do serwisu Evobus Polska w Wolicy pod Warszawą.
Jeżeli byłeś, to czemu się nie zapytałeś drogi J-31, gdzie mają być te Mercedesy?

ppln

Post autor: ppln » 2006-06-26, 09:58

Jak dla mnie to to dla kogoś z Polski jest. Gdyby te autobusy były do jakiegoś innego kraju to raczej by tam stacjonowały. A może jeszcze nie znaleźli nabywców na te pojazdy (a musieli wziąć bo miei taki sam kontrakt jak Warszawa z Solarisem (odkup po 8 latach)).

Jeśli chodzi o 405GN - Jeden z przyjemniejszych łódzkich autobusów, chociaż ma jedno udziwnienie - nie ma CG w drugich drzwiach (kierowca ma pełną kontrolę nad 1. i 2. drzwiami, a w 3. i 4. musi odpalić CG, przynajmniej z założenia bo w rzeczywistości mają przyciski od drzwi z boku). Jeśli ktoś by na niego polował to trzeba się wybrać na linię 52, 69, 70, 75, 86, 98, 99 (i pewnie kilka innych) i wypatrywać białego przegubowca.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-06-26, 10:01

Milenium pisze:Jeżeli byłeś, to czemu się nie zapytałeś drogi J-31, gdzie mają być te Mercedesy?
Byłem w niedzielę. Zarząd nie pracował, a ochrona nic nie wie... :retard:

[ Dodano: 2006-06-26, 11:02 ]
ppln pisze:Jeśli ktoś by na niego polował to trzeba się wybrać na linię 52, 69, 70, 75, 86, 98, 99 (i pewnie kilka innych) i wypatrywać białego przegubowca.
Czy to jedyny MB O405GN w Łodzi. Czy eksploatuje go MPK ? :)

ppln

Post autor: ppln » 2006-06-26, 10:03

J-31 pisze:Czy to jedyny MB O405GN w Łodzi. Czy eksploatuje go MPK ? :)
Jedyny (niestety, trzeba było je kupić zamiast odqrzaczy), ex-tester (w Warszawie też był), ma numer #1790 :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-06-26, 10:10

A jaki jest ten Wasz MB O405GN. Jak się sprawuje ? :)

ppln

Post autor: ppln » 2006-06-26, 10:11

Dokładnych danych nie mam, ale na pewno lepszy od odqrzaczy, mimo iż w tym samym wieku ;)

Michał

Post autor: Michał » 2006-06-26, 12:55

Chyba dobrze się ten jeden rodzynek w Łodzi sprawuje. ;) Mimo iż jest jeden, w Łodzi bardzo łatwo go spotkać. Najczęściej jeździ na 75. Podobnie jak O405N to po prostu solidne i wygodne autobusy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-06-26, 15:25

Kiedy w Warszawie (MZA) testowano MB O405GN - te autobusy i mnie się bardzo spodobały. Robiły wrażenie dopracowanych. Były piękne... ;)

Damhan

Post autor: Damhan » 2006-06-26, 18:10

Gdańskie MB O405GN2, szczególnie w nowym malowaniu wyglądają pięknie i są wprost ozdobą gdańskich ulic. Szczególnie wnętrze (siedzenia, świetlówki, poręcze) bardzo ładnie się prezentuje

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-06-26, 20:11

Taa… Na pewno do Polski.
Co do 2 powodu — pewnie masz informacje z niepotwierdzone źródła, że MZA zaczęło po cichu kupować używki i już wkrótce do tych Merców zostaną zamontowane uchwyty na choinki i będą przemalowane na żółto-czerwono… :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-06-27, 09:26

plocmaster pisze:Co do 2 powodu — pewnie masz informacje z niepotwierdzone źródła, że MZA zaczęło po cichu kupować używki i już wkrótce do tych Merców zostaną zamontowane uchwyty na choinki i będą przemalowane na żółto-czerwono
A właśnie, że nie... xD

Mój drugi powód to właśnie MB O405GN2 ZKM Gdańsk. Chciałem się dowiedzieć jak sprawują się w Gdańsku. I korzystając z okazji - prośba do Damhana i pozostałych kolegów z Gdańska - o trochę więcej słów na temat Waszych MB O405GN2 :)

1. Czy nie są za ciasne jak na warunki komunikacji w Gdańsku ?
2. Czy są awaryjne, czy ZKM ma jakieś problemy z nimi ?
3. Czy ta klimatyzacja działa ? :mruga:

Milenium

Post autor: Milenium » 2006-06-27, 09:33

Damhan pisze:Gdańskie MB O405GN2, szczególnie w nowym malowaniu wyglądają pięknie i są wprost ozdobą gdańskich ulic. Szczególnie wnętrze (siedzenia, świetlówki, poręcze) bardzo ładnie się prezentuje
:) Szczególnbie człowiek miał wrażenie że nie zobaczy obniżonej lini okien, która jednak jest. Jeżeli chodzi o tą odzobę tu też mogę się zgodzić. Nie widziałem ani jednego z reklamą, na pochwałe zasługóją wyświetlacze.
Ostatnio zmieniony 2006-06-27, 10:47 przez Milenium, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 498
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO » 2006-06-27, 10:46

W tamtym roku pewien ptaszek wyćwierkał mnie,że SPAD Szczecin Chciał kupić Mercedesy O405GN2 ale wybrali to co widać cyzli NG272.
Ostatnio zmieniony 2006-06-27, 10:47 przez NEO, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-12-21, 12:24

Wieści z Warszawy. :!:

Pojawił się u nas - wreszcie liniowo - używany MB O405GN :) ... niestety nie w komunikacji miejskiej. Autobus zakupił prywaciarz, konkretnie firma "Mini-Bus" i skierowano go do obsługi linii z Dworca Centralnego do Otwocka i Karczewa. Jest to już kolejny przegubowy autobus miejski we flocie tego przewoźnika - jednakże jest to pierwszy przegubowy niskowejściowiec :)

Namierzyłem go przedwczoraj na ul. Grochowskiej i nieźle się zdziwiłem. Szukałem jego fotki na Przegubowcu i nie znalazłem. Poszukam jeszcze na TWB może tam ktoś go sfocił, bo ja na razie nie mam szans :roll:


Autobus ma schemat malowania zbliżony do Setry w linku poniżej ;)
:strzałka: http://www.transport131.webpark.pl/image1156.gif

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

m

Post autor: J-31 » 2008-05-15, 08:58

Pisałem w grudniu o nowym nabytku "Mini-Busa" no i wreszcie udało mi się go sfocić. I chyba jestem pierwszy przed "Przegubowcem" :)

Tenże MB O405GN1 jest pierwszym przegubowym niskaczem we flocie prywaciarzy obsługujących linię z Warszawy do Otwocka i okolic.

:strzałka: galeria/categories.php?cat_id=2412
Ostatnio zmieniony 2008-05-15, 13:04 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-05-15, 12:54

J-31 pisze:jest pierwszym niskopodłogowym niskaczem
Do tej pory były wysokopodłogowe niskacze, czy niskopodłogowe wysokacze? :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-05-15, 13:04

KKS pisze:Do tej pory były wysokopodłogowe niskacze, czy niskopodłogowe wysokacze?
Przegubowe wysokacze :smile2:

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2008-05-15, 19:27

Jak tak dalej to za 3 lata minibus odpali sobie CitaroG.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-05-15, 19:32

I co w tym dziwnego? Najstarsze Citara będą wtedy miały 13 lat, czyli dość dużo, a i dziś dałoby się kupić Citaro G z drugiej ręki.

ODPOWIEDZ