O 405GN1 / O405GN2
O dzięki o wyjaśnienie. Zastanawiało mnie to, bo zauważyłem, że niedawno kilka przedsiębiorstw ściągo właśnie O405N3.Filip7370 pisze:O405N2E to zwykły trajtek na budzie O405N2, O405N2I różni się elektronicznymi bzdetami (nie piszę bo to nie ten dział). O405N3 to nieoficjalne oznaczenie mercedesów produkowanych na eksport do Francji.
W zeszłym roku w trakcie dni otwartych zajezdni PKT w Gdyni rozmawiałem o tym z U2w. Pokazywał mi #3014 - czyli MB O405N3E. I wtedy też nie wiedział skąd ta różnica. Wg. U2w MB O405N3 w zasadzie niczym się nie różnił od normalnego MB O405N2.
Muszę jednak przyznać, że korzystając z okazji obleciałem trochę gdyńskie MB O405N2E oraz MB O405N3E. I ten "francuz" o ile pod względem mechanicznym nie różnił się pewnie niczym. To jednak wykończenie przestrzeni pasażerskiej trochę się różniło - ale głównie szczegółami.
Nie wiem - tylko, czy tak wyglądał ten pojazd ponieważ poprzedni właściciel tak sobie zażyczył i zamówił - czy Mercedesy dla francuskich przewoźników standardowo były inne.
A co takiego innego było w tymże MB O405NE ? Np. podparcia dla pleców na ścianach, specyficzna barierka pionowa - zupełnie niespotykana w niemieckich MB O405N. Zupełnie inne fotele. Brakowało poręczy pionowej w pierwszych drzwiach.
Powtarzam - to mogła być jednak kwestia zamówienia przez poprzedniego właściciela
No i na koniec małe porównanie
MB O405N2 - w PKT MB O405N2E
galeria/details.php?image_id=13248
galeria/details.php?image_id=13246
MB O405N3 - w PKT MB O405N3E - ten egzemplarz przyjechał z Francji
galeria/details.php?image_id=13274
I jego wnętrze - to już moje fotki. Zwróćcie uwage na te podparcia. One tak miały w oryginale
http://img223.imageshack.us/my.php?image=30147mg6.jpg
http://img223.imageshack.us/my.php?image=30149qm9.jpg
ta poręcz jest również oryginalna
http://img223.imageshack.us/my.php?image=30148nn3.jpg
Muszę jednak przyznać, że korzystając z okazji obleciałem trochę gdyńskie MB O405N2E oraz MB O405N3E. I ten "francuz" o ile pod względem mechanicznym nie różnił się pewnie niczym. To jednak wykończenie przestrzeni pasażerskiej trochę się różniło - ale głównie szczegółami.
Nie wiem - tylko, czy tak wyglądał ten pojazd ponieważ poprzedni właściciel tak sobie zażyczył i zamówił - czy Mercedesy dla francuskich przewoźników standardowo były inne.
A co takiego innego było w tymże MB O405NE ? Np. podparcia dla pleców na ścianach, specyficzna barierka pionowa - zupełnie niespotykana w niemieckich MB O405N. Zupełnie inne fotele. Brakowało poręczy pionowej w pierwszych drzwiach.
Powtarzam - to mogła być jednak kwestia zamówienia przez poprzedniego właściciela
No i na koniec małe porównanie
MB O405N2 - w PKT MB O405N2E
galeria/details.php?image_id=13248
galeria/details.php?image_id=13246
MB O405N3 - w PKT MB O405N3E - ten egzemplarz przyjechał z Francji
galeria/details.php?image_id=13274
I jego wnętrze - to już moje fotki. Zwróćcie uwage na te podparcia. One tak miały w oryginale
http://img223.imageshack.us/my.php?image=30147mg6.jpg
http://img223.imageshack.us/my.php?image=30149qm9.jpg
ta poręcz jest również oryginalna
http://img223.imageshack.us/my.php?image=30148nn3.jpg
Normalna rzecz we francuskich wozach. Jest to bardzo dobre rozwiązanie - jest się czego trzymać.
Tyskie Heulieze też takie mają:
http://www.phototrans.eu/14,44828,0.html
No i nie tylko.. we wszystkich Citaro z PPKS Rybnik również możemy się takich samych złapaćAmalio pisze:Normalna rzecz we francuskich wozach. Jest to bardzo dobre rozwiązanie - jest się czego trzymać.J-31 pisze: ta poręcz jest również oryginalna
http://img223.imageshack.us/my.php?image=30148nn3.jpg
Tyskie Heulieze też takie mają:
http://www.phototrans.eu/14,44828,0.html
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
Jestem z Gdańska, mieszkam w dzielnicy w której pod samym balkonem przejeżdża mi duża ilość tych wozów na lini 199 (teraz może mniej, ale kiedyś to była masakra) jak wiecie są one sprowadzone z Berlina. Ja dużo dobrego o nich nie powiem ponieważ nie przypadły mi One do gustu, o wiele bardziej lubię solówki które mają chyba najfajniejszego "kopa" ze wszystki aut stacjonujących na Hallera. W przypadku "GeNi" tak nie jest, strasznie się ślimaczy (szczególnie podjeżdżając ul.Sobieskiego w kierunku Suchanina) a silnik jest taki głośny że na tylnej kanapie wytrzymać nie można, jeszcze do tego muszę jeszcze ponarzekać na przegub który się gnie tak, że czasem na rondach boję się że autobus się rozdwoi.