O405N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:A znajdziesz jakąś 4-drzwiową 405GN-kę?
No nie mów, że takich nie ma. Jak się wkurzę, to ci nawet znajdę. :]
ppln pisze:Jak się tak głębiej zastanowić to Częstochowa nie powinna była kupować nówek tylko używane 405GN-ki z zachodu - są dużo tańsze, a i tak nie potrzebują tam 4. drzwi.
Hehe, ale nie wszyscy dorównują nam niestety poziomem inteligencji…

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:No nie mów, że takich nie ma. Jak się wkurzę, to ci nawet znajdę. :]
Poza Łodzią! Za granicą!
plocmaster pisze:Hehe, ale nie wszyscy dorównują nam niestety poziomem inteligencji…
Rekompensują to sobie wypchaną kieszenią pewnie ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Poza Łodzią! Za granicą!
No, ja na sprzedaż taką znajdę, miałem na myśli. ;-)
Rekompensują to sobie wypchaną kieszenią pewnie ;)
:/

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Co może być w nim niedostosowane do potrzeb? Kolor poręczy? Tapicerka na siedzeniach? Bez przesady.
Nie o takich bzdetach myślałem. Tylko o czymś o wiele ważniejszym. Scenografia wnętrza - ilość miejsc stojących / siedzących. Wyposażenie pojazdów. Drzwi - ich ilość i szerokość. Napęd i inne elementy wpływające bezpośrednio na koszty eksploatacji. :mruga:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

I dlatego na rynku jest wiele różnych używanych autobusów miejskich, żeby każdy mógł sobie kupić taki autobus, jaki chce.

ppln

Post autor: ppln »

Czy delikatna zmiana układu siedzeń jest czymś wykraczającym poza możliwości przeciętnego serwisu? Wymaga to tylko ponownego przeglądu.

A drzwi, mówiłem, można znaleźć niskacze z układem drzwi 2-2-2, nie tylko z 2-2-0. Na upartego znajdą się też 1-2-1 (Scania itp.), 1-2-2 itp.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

ppln pisze:A znajdziesz jakąś 4-drzwiową 405GN-kę?
ppln pisze:Poza Łodzią! Za granicą!
Nie jestem pewien czy GN czy G ale 4-drzwiowy przegubowy Merc ma Gdański Planetobus, 1 listopada jeździł na 390 w Gdyni.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

ep40 pisze:Nie jestem pewien czy GN czy G ale 4-drzwiowy przegubowy Merc ma Gdański Planetobus,
Wszystkie przegubowe Mercedesy Planetobusa to O405G :). Niskopodłogowe są u nich jedynie solowe O405N :).

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

I jeden z tych o405g ma 4 drzwi.
Zna ktoś jego numer albo ma fotke?

[ Dodano: 2006-11-09, 16:54 ]
Jako ciekawostkę podam też że oni mają również 4-drzwiowy o305G.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

ep40 pisze:Zna ktoś jego numer albo ma fotke?
Nr. taborowy tego autobusu to 8425. Tutaj jest jego zdjęcie od strony drzwi: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-118725.html

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

I o to chodzi!

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ostatnimi czasy kolejne przedsiębiorstwo komunikacyjne wzbogaciło się o używane Mercedesy. Przedsiębiorstwem tym jest PKS Oława. Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Oławie jest organizatorem komunikacji miejskiej w tym mieście. Oprócz tego PKS Oława posiada również swoje placówki terenowe w Strzelinie i Jelczu-Laskowicach. Zarówno w Oławie, jak i Jelczu-Laskowicach monopol na obsługę km ma właśnie PKS Oława. W obu tych miastach istnieje 5 linii komunikacyjnych z numeracją od 0 do 4 z tą tylko różnicą, ze w Jelczu-Laskowicach jedynie linia nr. 4 kursuje przez cały dzień. Nowe Mercedesy to pierwsze w Polsce Mercedesy O405N2CNG :!: zasilane gazem ziemnym. PKS Oława zakupił 2 tego typu autobusy, najprawdopodobniej z Niemiec. Mają obsługiwać komunikację miejską w w/w miastach :).
Ostatnio zmieniony 2006-11-21, 19:04 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Adrian_ pisze:Przedsiębiorstwem tym jest PKS Oława. Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Oławie(...)
no to wkońcu PKS czy PKM?

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Piotrek_2274 pisze:no to wkońcu PKS czy PKM?
Oczywiście, że PKS. W tak małym mieście, jak Oława nie opłaca się nawet zakładać odrębnego przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej ;).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Będąc w Poznaniu, 25.11, natknąłem się na Rondzie Kaponiery na takiego oto MB O405N2. Autobus jest biało-żółty i obsługuje - bodajże - linię NB... ;)
Obrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:Będąc w Poznaniu, 25.11, natknąłem się na Rondzie Kaponiery na takiego oto MB O405N2. Autobus jest biało-żółty i obsługuje - bodajże - linię NB...
Autobus ten należy do przedsiębiorstwa o nazwie Kombus z Kórnika k. Poznania. Mają 4 tego typu niskopodłogowe Mercedesy O405N o nr taborowych 33, 40, 41 oraz 42. Tego typu malowanie mają tylko 2 O405N: o nr taborowym 40 i 41. Autobus ze zdjęcia posiada nr taborowy 41, #40 ma ciemniejszy odcień żółtego ;).

Stefko

Post autor: Stefko »

Jessi pisze:Zawsze na tych przednich siedzeniach, zwłaszcza w Volvo 7x00x, gdzie jest ono pojedyńcze. Widać i czynności kierowcy i drogę.

A co do 0405N to nie_podoba mi sie w nich tylko ich hałas. Są bardzo głośne.
Są głośne, ale z zewnątrz. W wewnątrz co ciche, jak na mój gust. i mi się one też bardzo podobają, przyjemna jazda, ciche są, jak juz powiedzialem. Bardzo fajne autobusy. :)

gość

Post autor: gość »

Jako, że nie jestem tu zbyt często, to szybko podsumuję wiadomości o Mercedesach O405N:

521 - ex. MPK Łódź rok: 1994 drzwi: 2 stan: w miarę
522 - ex. MPK Łódź rok: 1994 drzwi: 2 stan: w miarę
523 - ex. MPK Łódź rok: 1994 drzwi: 2 stan: technicznie zużyty - olej silnikowy dostaje się do chłodnicy
526 - ex. MVG Muenchen rok: 1991 drzwi: 2 stan: złom - do kasacji przy najbliższej okazji
527 - ex. MVG Muenchen rok: 1991 drzwi: 2 stan: złom - do kasacji przy najbliższej okazji
528 - ex. BSAG Bremen drzwi: 2 stan: dobry
530 - ex. BSAG Bremen drzwi: 2 stan: dobry
531 - ex. PTT Postauto Schweiz drzwi: 3 stan: dobry
532 - ex. (chyba) Szwajcaria drzwi: 2 stan: dobry
533 - ex. BSAG Bremen drzwi: 2 stan: dobry
535 - ex. Ulm rok:1995 drzwi: 3 O405N/2 stan: bardzo dobry
537 - ex. BSAG Bremen (chyba) drzwi: 3 stan: bardzo dobry
538 - ex. Ulm rok: 1992 drzwi: 3 stan: dobry

To tyle w wielkim skrócie

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

gość pisze:526 - ex. MVG Muenchen rok: 1991 drzwi: 2 stan: złom - do kasacji przy najbliższej okazji
527 - ex. MVG Muenchen rok: 1991 drzwi: 2 stan: złom - do kasacji przy najbliższej okazji
A co konkretnie dolega tym Mercedesom? pytam, ponieważ z tego, co piszesz stan tych Mercedesów jest fatalny, a nie przypominam sobie, by ostatnio miały jakiś wypadek itp.

gość

Post autor: gość »

Adrian_ pisze:A co konkretnie dolega tym Mercedesom? pytam, ponieważ z tego, co piszesz stan tych Mercedesów jest fatalny, a nie przypominam sobie, by ostatnio miały jakiś wypadek itp.
Ogólnie stan techniczny. Jakoś jeszcze jeżdżą, ale są to najstarsze Mercedesy w DLA, i tylko jak się nadarzy do tego okazja to się ich DLA pozbędzie. Swego czasu dłużej stały niż jeździły, ale już nie pamiętam dlaczego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”