O405N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-29, 10:40

Swoją drogą, ciekawy jestem, komu Evobus Polska, sprzedaje te używane, miejskie autobusy.

Kiedyś widziałem na ich placu przegubowe O405GN2 - a potem, autobusy w podobnym malowaniu widziałem na zdjęciach na Górnym Śląsku, zdaje się, że we flocie firmy "Nowak Transport" (o ile się nie mylę ;) ) - ale czy to były te same pojazdy ? Nie wiem :]

Potem przez dłuższy czas, po ich placu błąkał się solowy O 405N2, znów gdzieś zniknął... A teraz ten - O405NK. Stoi już od dłuższego czasu - czyli chętnych za bardzo nie ma :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-01-29, 19:10

J-31 pisze:Swoją drogą, ciekawy jestem, komu Evobus Polska, sprzedaje te używane, miejskie autobusy.
Temu, kto je kupi.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2008-01-29, 19:50

J-31 pisze: Kiedyś widziałem na ich placu przegubowe O405GN2 - a potem, autobusy w podobnym malowaniu widziałem na zdjęciach na Górnym Śląsku, zdaje się, że we flocie firmy "Nowak Transport" (o ile się nie mylę ) - ale czy to były te same pojazdy ?
Mówisz o tych Mercedesach ? ;)

ppln

Post autor: ppln » 2008-01-29, 21:19

Na pewno nie - tamte to wg. słów J31 405GN2

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2008-01-30, 00:12

ppln pisze:Na pewno nie - tamte to wg. słów J31 405GN2
To na pewno wspomniane 405GN2 nie posiada firma Pana Nowaka.

405GN, a nie 405GN2 posiada PKM Jaworzno.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-30, 09:38

Shadow238 pisze:Mówisz o tych Mercedesach ?
Ppln już to wyjaśnił, pisałem o przegubowych niskowejściowych O405GN2. Zatem, w tym momencie nie wiem, dokąd pojechały te autobusy. Może gdzieś na wschód. A szkoda - fajne były :]
Obrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-06-19, 23:03

Tory na tiry!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-06-20, 09:01

Amalio pisze:Zguba J-31 się odnalazła ;)
Dzięki. On już dawno zniknął z Wolicy. A teraz będzie jeździł w Inowrocławiu - brawo, piękny zakup :)
Obrazek

9507
Posty: 2869
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-03-07, 19:41

http://www.phototrans.eu/14,307593,4.html

Zaczynam mieć wątpliwości po co go wypożyczyli? ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2009-07-07, 21:05

Ostatnio siedząc przy kompie postanowiłem na podstawie zebranych informacji sporządzić rysunki przedstawiające różne ułożenia oświetlenia i szyberdachów w Mercedesach serii O405.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Oczywiście to nie są wszystkie możliwe warianty więc jeśli ktoś spotkał się z innym układem, jak chce to może umieścić dla informacji ogółu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-08, 08:16

ep40 pisze:Ostatnio siedząc przy kompie postanowiłem na podstawie zebranych informacji sporządzić rysunki przedstawiające różne ułożenia oświetlenia i szyberdachów w Mercedesach serii O405.
Ciekawe spostrzeżenia. I przyznam szczerze, że nie dziwię Ci się. Zarówno w Gdyni, jak i w Gdańsku można spotkać tak różne MB O405N oraz MB O405GN2, że faktycznie one różnią się detalami. Ja co prawda tylko troszkę "liznąłem" trójmiejskich Mercedesów, ale i tak na podstawie moich pobieżnych obserwacji, potwierdzam - one się różnią. W Gdyni, najlepiej to widać chociażby po przebudowanych MB O405NE. ;)
Obrazek

ppln

Post autor: ppln » 2009-07-10, 00:04

Hmm, wszystkie nasze 405GN mają po 3 szyberdachy.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2009-07-11, 13:28

A jak to wygląda? Można prosić o rysunek (można przerobić moje)? Gdyż też miałem takie przypuszczenia, że standardem są trzy, a nie cztery szyberdachy, ale na co dzień z przegubów spotykam tylko dwa z PKMu i gazowce Gryfu, a dla pozostałych musiałbym się zapuścić w inne dzielnice i sprawdzić.
Ilostan przegubów w Gdyni wynosi:
3-PKS Gdańsk
2-PKM Gdynia
2-PKA Gdynia
2-PKS Wejherowo
3-P.A. Gryf (2 z nich to gazowce)
Jeśli chodzi o solówki:
8-PKM Gdynia
23-PKT Gdynia
8-PKS Wejherowo
10-P.A. Gryf (2 to CNG)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-08-30, 19:06

Odgrzeje trochę temat...
http://phototrans.eu/14,201437,0,Merced ... _2006.html
Wie ktoś może więcej na temat tego wozu?
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

lukmek

Post autor: lukmek » 2010-02-02, 21:39

Chciałby zadać pytanie osobom mającym na co dzień styk z firmą GRYF. Interesuje mnie w jakim stanie są te dwa pojazdy:
Link 1
Link 2

Kolejne pytanie dotyczy wystawionych na sprzedaż O405N CNG - czy ktoś wie jak spisują się w eksploatacji, chodzi mi głównie o silnik. Słyszałem, że silniki CNG z lat 90 nie są do końca dopracowane. Czy ktoś ma jakąś opinię na ten temat?

Ostatnie pytanie dotyczy spalania: ile średnio w ruchu miejskim o niskim natężeniu samochodów może palić 405N z dieslem, a ile zasilana CNG?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2010-02-04, 19:10

lukmek pisze:Kolejne pytanie dotyczy wystawionych na sprzedaż O405N CNG - czy ktoś wie jak spisują się w eksploatacji, chodzi mi głównie o silnik. Słyszałem, że silniki CNG z lat 90 nie są do końca dopracowane. Czy ktoś ma jakąś opinię na ten temat?
O dokładniejsze dane należy zapytać kogoś innego, ale jak mogę powiedzieć, że z wielu Merców CNG kursujących po sieci ZKM, w większość z nich przerobili na diesle w czasie ich eksploatacji, a te które jeszcze uchowały napęd gazowy, prawdopodobnie wkrótce też zostaną zdieslowane.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik » 2010-03-14, 18:37

Ma ktoś jakieś informacje jak się sprawują O405NK. czy są awaryjne, ile ON palą itp?

9507
Posty: 2869
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2010-03-14, 20:05

Czy ktoś wie, czy O405N #531 z DLA Wrocław, który był na wypożyczeniu u Zagozdy, jeszcze istnieje?

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2010-03-15, 00:34

Prawdopodobnie nie.

ADAS11

Post autor: ADAS11 » 2012-02-12, 17:36

witam! chciał bym się dowiedzieć ile dany autobus ma pojemność baku oraz ile wynosi średnie spalanie oraz norma

ODPOWIEDZ