O405N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

pmaster pisze:A nie Setrę?
Pomieszało mi się, poprawiłem :P
wojtek1611 pisze: Ten tył to mistrzostwo :D
A mnie ciekawi na ile taka przeróbka jest opłacalna i estetyczna. Na to drugie jest niestety paskudna.
Ostatnio zmieniony 2014-01-05, 23:49 przez K4016td, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale że im się opłacało montować światła z Solarisa? Już lepiej wsadziliby jelczowskie/ikarusowe, też coś

[ Dodano: 05 Sty 2014 22:54 ]
K4016td pisze:na ile taka przeróbka jest opłacalna i estetyczna
Chodzi zasadniczo o swoiste odświeżenie wyglądu niewielkim kosztem. Coś jak kwadratowe, plastikowe fronty w M11 albo KZNSowskie protezy światła+atrapa w Ikarusach.
No i diagnosta nie powie ,,jaki SAM, przecież widzę że to Mercedes" :D

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

pmaster pisze:plastikowe fronty w M11 albo KZNSowskie protezy światła+atrapa w Ikarusach.
No to akurat działało na korzyść w tych autobusach. Ikaurs zdecydowanie młodniał po protezie, a z Jelczy M11 to się robiły nówki w oczach pasażerów. Ale w Merolu to niestety go szpeci :>
pmaster pisze:No i diagnosta nie powie ,,jaki SAM, przecież widzę że to Mercedes"
A czy taki ZNS nie ma swojej własnej stacji diagnostycznej? :)

Swoją drogą to też niezła przewałka. Autobus nawet może nie zobaczyć stacji diagnostycznej a w papiery jest wpisywane że sprawny. Zresztą w większości przedsiębiorstw komunikacyjnych było tak że wozy po NG musiały spędzić tydzień na warsztacie żeby poprawiać niedoróbki bo ZNS coś spartolił.


A właśnie, ile po takiej NG pojeździ wóz? Skoro wstawiają ''nowe silniki'' to też powinien wykręcić ten milion kilometrów.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

K4016td pisze:Ikaurs zdecydowanie młodniał po protezie
Niekoniecznie i wielu ludziom się to nie podobało
K4016td pisze:z Jelczy M11 to się robiły nówki w oczach pasażerów
Taaa, zanim nie zobaczyli boku i/lub nie wsiedli do środka. Przecież to zupełnie do siebie nie pasowało.
K4016td pisze: A czy taki ZNS nie ma swojej własnej stacji diagnostycznej?
Może to żeby uniknąć problemów z ew. ruską stacją :mruga:
K4016td pisze:A właśnie, ile po takiej NG pojeździ wóz? Skoro wstawiają ''nowe silniki'' to też powinien wykręcić ten milion kilometrów.
Teoretycznie możliwe, zależy od paru czynników.
Hm, możnaby dojść do wniosku że taka regeneracja starego Merca i opchnięcie na Wschód może mieć sens. Tani, a pojeździ swoje, jeśli jeszcze łatwy w naprawie to całkiem nieźle

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

K4016td pisze: A czy taki ZNS nie ma swojej własnej stacji diagnostycznej?
Tylko niektóre stacje mogą rejestrować pojazdy SAM. Późniejsze przeglądy można już robić wszędzie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

No tak, ostatnio zmieniły się przepisy. Ale może dotoczyłoby się to do Rosji na badawczych

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Mi się jednak wydaje, że im to nawet by się opłacało, jakby wzięli na raz koło 10 takich na pociąg i przetransportowali do samej Rosji, tam jakimiś przeglądami raczej nikt się nie przejmuje...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Setrę macie tutaj:
http://fotobus.msk.ru/photo/1027157/
pmaster pisze:Ale może dotoczyłoby się to do Rosji na badawczych
Nie dotoczyłoby to się, bo zasadniczo jest zakaz sprowadzania pojazdów używanych. Wszystkie te ZNSy trafiają do centralnej Rosji (Perm i okolice), bo oni się tam specjalizują w przekrętach. Wszystkie autobusy używane są rozmontowywane (co najmniej koła i chyba silnik też osobno) i wjeżdżają do kraju formalnie jako części. Na miejscu są składane, rejestrowane i wyjeżdżają na linie.
Nie wiem na co są rejestrowane, ale tabliczek znamionowych im nie podmieniają.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale teoretycznie to nie jest używka, tylko samoróbka.
Amalio pisze:Nie dotoczyłoby to się, bo zasadniczo jest zakaz sprowadzania pojazdów używanych
W sumie nie ma potrzeby, żeby do tego jeszcze pisze:Zarżnęliby tym miejscowych producentów badziewia
Oprócz tego jeszcze pisze:Wszystkie autobusy używane są rozmontowywane (co najmniej koła i chyba silnik też osobno) i wjeżdżają do kraju formalnie jako części. Na miejscu są składane, rejestrowane i wyjeżdżają na linie.
Możnaby powiedzieć, że w stosunku do nas są opóźnieni o 20 lat

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Skoda 16T pisze: Zwróć uwagę, że wystawia go nie ZNS, lecz jakiś niemiecki komis.
No właśnie o to mi chodzi. Skoro jest źródło zbytu, to mogliby bez pośredników to opychać.

Tym niemniej jak widać znają język rosyjski, więc może tak im łatwiej. Sprzedawać przez komis z którego ruskie już biorą.
pmaster pisze:Ale teoretycznie to nie jest używka, tylko samoróbka.
Samoróbka nie może być używką :?: Bo nie rozumiem Twojego rozumowania. To jest autobus tegoroczny. Od producenta. Ma przejechane ponad tysiąc kilometrów. To jest tegoroczny używany autobus z pierwszej ręki.


Z resztą na bardzo podobnej zasadzie ściągano Bogdany do Polski. Przecież te większe nie miałyby prawa rejestracji, bo nie spełniały norm Euro. I dlatego przechodziły przez granicę jako używane.

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Amalio pisze:Wszystkie autobusy używane są rozmontowywane (co najmniej koła i chyba silnik też osobno) i wjeżdżają do kraju formalnie jako części. Na miejscu są składane, rejestrowane i wyjeżdżają na linie.
Ze Scaniami i DAB-ami składanymi w Polsce było podobnie, jak była ta ustawa bodajże Pawlaka o ochronie polskich przedsiębiorstw. Z Daewoo i Peugeotem tez. System SKD z tego co pamiętam. No tylko ze u nas to były nowe, a nie używane pojazdy. I tu pmaster ma racje, ze są nieco opóźnieni o 20 lat, i ta ustawa jest po to żeby chronić ichniejsze badziewie (jak u nas niegdyś Jelcze i Autosany :D)
Amalio pisze:Z resztą na bardzo podobnej zasadzie ściągano Bogdany do Polski. Przecież te większe nie miałyby prawa rejestracji, bo nie spełniały norm Euro. I dlatego przechodziły przez granicę jako używane.
O, własnie zastanawiało mnie zawsze na jakiej zasadzie można sprzedać nowy autobus z Euro III / Euro IV na terenie UE. Dzięki. :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

K4016td pisze:No tylko ze u nas to były nowe, a nie używane pojazdy
Systemy SKD, CKD, ETC. są do czegoś innego. Miałem na myśli właśnie indywidualny import używanych samochodów — przed granicą trochę się wóz rozmontowywało, potem wjeżdżał jako części i był składany z powrotem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”