O405N
Ciekawe spostrzeżenia. I przyznam szczerze, że nie dziwię Ci się. Zarówno w Gdyni, jak i w Gdańsku można spotkać tak różne MB O405N oraz MB O405GN2, że faktycznie one różnią się detalami. Ja co prawda tylko troszkę "liznąłem" trójmiejskich Mercedesów, ale i tak na podstawie moich pobieżnych obserwacji, potwierdzam - one się różnią. W Gdyni, najlepiej to widać chociażby po przebudowanych MB O405NE.ep40 pisze:Ostatnio siedząc przy kompie postanowiłem na podstawie zebranych informacji sporządzić rysunki przedstawiające różne ułożenia oświetlenia i szyberdachów w Mercedesach serii O405.
A jak to wygląda? Można prosić o rysunek (można przerobić moje)? Gdyż też miałem takie przypuszczenia, że standardem są trzy, a nie cztery szyberdachy, ale na co dzień z przegubów spotykam tylko dwa z PKMu i gazowce Gryfu, a dla pozostałych musiałbym się zapuścić w inne dzielnice i sprawdzić.
Ilostan przegubów w Gdyni wynosi:
3-PKS Gdańsk
2-PKM Gdynia
2-PKA Gdynia
2-PKS Wejherowo
3-P.A. Gryf (2 z nich to gazowce)
Jeśli chodzi o solówki:
8-PKM Gdynia
23-PKT Gdynia
8-PKS Wejherowo
10-P.A. Gryf (2 to CNG)
Ilostan przegubów w Gdyni wynosi:
3-PKS Gdańsk
2-PKM Gdynia
2-PKA Gdynia
2-PKS Wejherowo
3-P.A. Gryf (2 z nich to gazowce)
Jeśli chodzi o solówki:
8-PKM Gdynia
23-PKT Gdynia
8-PKS Wejherowo
10-P.A. Gryf (2 to CNG)
Odgrzeje trochę temat...
http://phototrans.eu/14,201437,0,Merced ... _2006.html
Wie ktoś może więcej na temat tego wozu?
http://phototrans.eu/14,201437,0,Merced ... _2006.html
Wie ktoś może więcej na temat tego wozu?
Chciałby zadać pytanie osobom mającym na co dzień styk z firmą GRYF. Interesuje mnie w jakim stanie są te dwa pojazdy:
Link 1
Link 2
Kolejne pytanie dotyczy wystawionych na sprzedaż O405N CNG - czy ktoś wie jak spisują się w eksploatacji, chodzi mi głównie o silnik. Słyszałem, że silniki CNG z lat 90 nie są do końca dopracowane. Czy ktoś ma jakąś opinię na ten temat?
Ostatnie pytanie dotyczy spalania: ile średnio w ruchu miejskim o niskim natężeniu samochodów może palić 405N z dieslem, a ile zasilana CNG?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Link 1
Link 2
Kolejne pytanie dotyczy wystawionych na sprzedaż O405N CNG - czy ktoś wie jak spisują się w eksploatacji, chodzi mi głównie o silnik. Słyszałem, że silniki CNG z lat 90 nie są do końca dopracowane. Czy ktoś ma jakąś opinię na ten temat?
Ostatnie pytanie dotyczy spalania: ile średnio w ruchu miejskim o niskim natężeniu samochodów może palić 405N z dieslem, a ile zasilana CNG?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
O dokładniejsze dane należy zapytać kogoś innego, ale jak mogę powiedzieć, że z wielu Merców CNG kursujących po sieci ZKM, w większość z nich przerobili na diesle w czasie ich eksploatacji, a te które jeszcze uchowały napęd gazowy, prawdopodobnie wkrótce też zostaną zdieslowane.lukmek pisze:Kolejne pytanie dotyczy wystawionych na sprzedaż O405N CNG - czy ktoś wie jak spisują się w eksploatacji, chodzi mi głównie o silnik. Słyszałem, że silniki CNG z lat 90 nie są do końca dopracowane. Czy ktoś ma jakąś opinię na ten temat?
Czy ktoś zna dalsze losy Łódzkich O405N Ja wiem, że gdyby ktoś wiedział, to byłoby pewnie to juz na TWB, ale rzecz w tym, że mam nadzieję iż ktoś coś będzie wiedział. W Północnej Westfalii objawił się jakiś czas temu ex MPK Łódź, rocznik 1995 z wysoką linią okien. Pierwszym właścicielem po odsprzedaży był Ratzek z Berlina.
Przecież część ma na TWB wpisany rok produkcji 1995. Ten który objawił się w Zagłębiu Ruhry jest luty 1995 i ma odtworzoną historię z rąk do rąk po kolei. Od MPK Łódź, przez Raczka, kilka innych firm i na obecnym właścicielu kończąc.ppln pisze: 1994 albo nie MPK.
No fajnie tylko co z tego Tych Mercedesów było sporo i rozeszły się po różnych niemieckich miastach.pmaster pisze:Widziałem kiedyś na TWB ich zdjęcia z Kilonii, ponoć tam je sprzedawali
Ty za to mógłbyś popracować nad logicznym myśleniem.
Nie obchodzą mnie autobusy z Kiel skoro ich historia jest znana. I co mnie obchodzi to, że wiesz coś z TWB skoro właśnie chodzi o kogoś kto wie coś czego na TWB NIE MA. Bo gdyby było na TWB, to nie trzeba by było dochodzić do tego który to autobus. EOT.
[ Dodano: 24 Cze 2012 21:55 ]
Pamiętacie polską wariację na temat O405N Jak widać wyemigrowała ona do Rosji:
http://fotobus.msk.ru/photo/687971/
http://fotobus.msk.ru/photo/687970/
http://fotobus.msk.ru/photo/687969/
Nie obchodzą mnie autobusy z Kiel skoro ich historia jest znana. I co mnie obchodzi to, że wiesz coś z TWB skoro właśnie chodzi o kogoś kto wie coś czego na TWB NIE MA. Bo gdyby było na TWB, to nie trzeba by było dochodzić do tego który to autobus. EOT.
[ Dodano: 24 Cze 2012 21:55 ]
Pamiętacie polską wariację na temat O405N Jak widać wyemigrowała ona do Rosji:
http://fotobus.msk.ru/photo/687971/
http://fotobus.msk.ru/photo/687970/
http://fotobus.msk.ru/photo/687969/