Strona 11 z 14

: 2008-01-29, 10:40
autor: J-31
Swoją drogą, ciekawy jestem, komu Evobus Polska, sprzedaje te używane, miejskie autobusy.

Kiedyś widziałem na ich placu przegubowe O405GN2 - a potem, autobusy w podobnym malowaniu widziałem na zdjęciach na Górnym Śląsku, zdaje się, że we flocie firmy "Nowak Transport" (o ile się nie mylę ;) ) - ale czy to były te same pojazdy ? Nie wiem :]

Potem przez dłuższy czas, po ich placu błąkał się solowy O 405N2, znów gdzieś zniknął... A teraz ten - O405NK. Stoi już od dłuższego czasu - czyli chętnych za bardzo nie ma :roll:

: 2008-01-29, 19:10
autor: pmaster
J-31 pisze:Swoją drogą, ciekawy jestem, komu Evobus Polska, sprzedaje te używane, miejskie autobusy.
Temu, kto je kupi.

: 2008-01-29, 19:50
autor: Shadow238
J-31 pisze: Kiedyś widziałem na ich placu przegubowe O405GN2 - a potem, autobusy w podobnym malowaniu widziałem na zdjęciach na Górnym Śląsku, zdaje się, że we flocie firmy "Nowak Transport" (o ile się nie mylę ) - ale czy to były te same pojazdy ?
Mówisz o tych Mercedesach ? ;)

: 2008-01-29, 21:19
autor: ppln
Na pewno nie - tamte to wg. słów J31 405GN2

: 2008-01-30, 00:12
autor: Shadow238
ppln pisze:Na pewno nie - tamte to wg. słów J31 405GN2
To na pewno wspomniane 405GN2 nie posiada firma Pana Nowaka.

405GN, a nie 405GN2 posiada PKM Jaworzno.

: 2008-01-30, 09:38
autor: J-31
Shadow238 pisze:Mówisz o tych Mercedesach ?
Ppln już to wyjaśnił, pisałem o przegubowych niskowejściowych O405GN2. Zatem, w tym momencie nie wiem, dokąd pojechały te autobusy. Może gdzieś na wschód. A szkoda - fajne były :]

: 2008-06-19, 23:03
autor: Amalio

: 2008-06-20, 09:01
autor: J-31
Amalio pisze:Zguba J-31 się odnalazła ;)
Dzięki. On już dawno zniknął z Wolicy. A teraz będzie jeździł w Inowrocławiu - brawo, piękny zakup :)

: 2009-03-07, 19:41
autor: 9507
http://www.phototrans.eu/14,307593,4.html

Zaczynam mieć wątpliwości po co go wypożyczyli? ;)

: 2009-07-07, 21:05
autor: ep40
Ostatnio siedząc przy kompie postanowiłem na podstawie zebranych informacji sporządzić rysunki przedstawiające różne ułożenia oświetlenia i szyberdachów w Mercedesach serii O405.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Oczywiście to nie są wszystkie możliwe warianty więc jeśli ktoś spotkał się z innym układem, jak chce to może umieścić dla informacji ogółu.

: 2009-07-08, 08:16
autor: J-31
ep40 pisze:Ostatnio siedząc przy kompie postanowiłem na podstawie zebranych informacji sporządzić rysunki przedstawiające różne ułożenia oświetlenia i szyberdachów w Mercedesach serii O405.
Ciekawe spostrzeżenia. I przyznam szczerze, że nie dziwię Ci się. Zarówno w Gdyni, jak i w Gdańsku można spotkać tak różne MB O405N oraz MB O405GN2, że faktycznie one różnią się detalami. Ja co prawda tylko troszkę "liznąłem" trójmiejskich Mercedesów, ale i tak na podstawie moich pobieżnych obserwacji, potwierdzam - one się różnią. W Gdyni, najlepiej to widać chociażby po przebudowanych MB O405NE. ;)

: 2009-07-10, 00:04
autor: ppln
Hmm, wszystkie nasze 405GN mają po 3 szyberdachy.

: 2009-07-11, 13:28
autor: ep40
A jak to wygląda? Można prosić o rysunek (można przerobić moje)? Gdyż też miałem takie przypuszczenia, że standardem są trzy, a nie cztery szyberdachy, ale na co dzień z przegubów spotykam tylko dwa z PKMu i gazowce Gryfu, a dla pozostałych musiałbym się zapuścić w inne dzielnice i sprawdzić.
Ilostan przegubów w Gdyni wynosi:
3-PKS Gdańsk
2-PKM Gdynia
2-PKA Gdynia
2-PKS Wejherowo
3-P.A. Gryf (2 z nich to gazowce)
Jeśli chodzi o solówki:
8-PKM Gdynia
23-PKT Gdynia
8-PKS Wejherowo
10-P.A. Gryf (2 to CNG)

: 2009-08-30, 19:06
autor: Coffee
Odgrzeje trochę temat...
http://phototrans.eu/14,201437,0,Merced ... _2006.html
Wie ktoś może więcej na temat tego wozu?

: 2010-02-02, 21:39
autor: lukmek
Chciałby zadać pytanie osobom mającym na co dzień styk z firmą GRYF. Interesuje mnie w jakim stanie są te dwa pojazdy:
Link 1
Link 2

Kolejne pytanie dotyczy wystawionych na sprzedaż O405N CNG - czy ktoś wie jak spisują się w eksploatacji, chodzi mi głównie o silnik. Słyszałem, że silniki CNG z lat 90 nie są do końca dopracowane. Czy ktoś ma jakąś opinię na ten temat?

Ostatnie pytanie dotyczy spalania: ile średnio w ruchu miejskim o niskim natężeniu samochodów może palić 405N z dieslem, a ile zasilana CNG?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)

: 2010-02-04, 19:10
autor: ep40
lukmek pisze:Kolejne pytanie dotyczy wystawionych na sprzedaż O405N CNG - czy ktoś wie jak spisują się w eksploatacji, chodzi mi głównie o silnik. Słyszałem, że silniki CNG z lat 90 nie są do końca dopracowane. Czy ktoś ma jakąś opinię na ten temat?
O dokładniejsze dane należy zapytać kogoś innego, ale jak mogę powiedzieć, że z wielu Merców CNG kursujących po sieci ZKM, w większość z nich przerobili na diesle w czasie ich eksploatacji, a te które jeszcze uchowały napęd gazowy, prawdopodobnie wkrótce też zostaną zdieslowane.

: 2010-03-14, 18:37
autor: Matlik
Ma ktoś jakieś informacje jak się sprawują O405NK. czy są awaryjne, ile ON palą itp?

: 2010-03-14, 20:05
autor: 9507
Czy ktoś wie, czy O405N #531 z DLA Wrocław, który był na wypożyczeniu u Zagozdy, jeszcze istnieje?

: 2010-03-15, 00:34
autor: Shadow238
Prawdopodobnie nie.

: 2012-02-12, 17:36
autor: ADAS11
witam! chciał bym się dowiedzieć ile dany autobus ma pojemność baku oraz ile wynosi średnie spalanie oraz norma