Strona 14 z 14

: 2014-01-06, 02:01
autor: pmaster
No tak, ostatnio zmieniły się przepisy. Ale może dotoczyłoby się to do Rosji na badawczych

: 2014-01-06, 02:16
autor: Auper
Mi się jednak wydaje, że im to nawet by się opłacało, jakby wzięli na raz koło 10 takich na pociąg i przetransportowali do samej Rosji, tam jakimiś przeglądami raczej nikt się nie przejmuje...

: 2014-01-06, 12:29
autor: Amalio
Setrę macie tutaj:
http://fotobus.msk.ru/photo/1027157/
pmaster pisze:Ale może dotoczyłoby się to do Rosji na badawczych
Nie dotoczyłoby to się, bo zasadniczo jest zakaz sprowadzania pojazdów używanych. Wszystkie te ZNSy trafiają do centralnej Rosji (Perm i okolice), bo oni się tam specjalizują w przekrętach. Wszystkie autobusy używane są rozmontowywane (co najmniej koła i chyba silnik też osobno) i wjeżdżają do kraju formalnie jako części. Na miejscu są składane, rejestrowane i wyjeżdżają na linie.
Nie wiem na co są rejestrowane, ale tabliczek znamionowych im nie podmieniają.

: 2014-01-06, 15:17
autor: pmaster
Ale teoretycznie to nie jest używka, tylko samoróbka.
Amalio pisze:Nie dotoczyłoby to się, bo zasadniczo jest zakaz sprowadzania pojazdów używanych
W sumie nie ma potrzeby, żeby do tego jeszcze pisze:Zarżnęliby tym miejscowych producentów badziewia
Oprócz tego jeszcze pisze:Wszystkie autobusy używane są rozmontowywane (co najmniej koła i chyba silnik też osobno) i wjeżdżają do kraju formalnie jako części. Na miejscu są składane, rejestrowane i wyjeżdżają na linie.
Możnaby powiedzieć, że w stosunku do nas są opóźnieni o 20 lat

: 2014-01-06, 16:16
autor: Amalio
Skoda 16T pisze: Zwróć uwagę, że wystawia go nie ZNS, lecz jakiś niemiecki komis.
No właśnie o to mi chodzi. Skoro jest źródło zbytu, to mogliby bez pośredników to opychać.

Tym niemniej jak widać znają język rosyjski, więc może tak im łatwiej. Sprzedawać przez komis z którego ruskie już biorą.
pmaster pisze:Ale teoretycznie to nie jest używka, tylko samoróbka.
Samoróbka nie może być używką :?: Bo nie rozumiem Twojego rozumowania. To jest autobus tegoroczny. Od producenta. Ma przejechane ponad tysiąc kilometrów. To jest tegoroczny używany autobus z pierwszej ręki.


Z resztą na bardzo podobnej zasadzie ściągano Bogdany do Polski. Przecież te większe nie miałyby prawa rejestracji, bo nie spełniały norm Euro. I dlatego przechodziły przez granicę jako używane.

: 2014-01-06, 16:41
autor: K4016td
Amalio pisze:Wszystkie autobusy używane są rozmontowywane (co najmniej koła i chyba silnik też osobno) i wjeżdżają do kraju formalnie jako części. Na miejscu są składane, rejestrowane i wyjeżdżają na linie.
Ze Scaniami i DAB-ami składanymi w Polsce było podobnie, jak była ta ustawa bodajże Pawlaka o ochronie polskich przedsiębiorstw. Z Daewoo i Peugeotem tez. System SKD z tego co pamiętam. No tylko ze u nas to były nowe, a nie używane pojazdy. I tu pmaster ma racje, ze są nieco opóźnieni o 20 lat, i ta ustawa jest po to żeby chronić ichniejsze badziewie (jak u nas niegdyś Jelcze i Autosany :D)
Amalio pisze:Z resztą na bardzo podobnej zasadzie ściągano Bogdany do Polski. Przecież te większe nie miałyby prawa rejestracji, bo nie spełniały norm Euro. I dlatego przechodziły przez granicę jako używane.
O, własnie zastanawiało mnie zawsze na jakiej zasadzie można sprzedać nowy autobus z Euro III / Euro IV na terenie UE. Dzięki. :)

: 2014-01-06, 22:27
autor: pmaster
K4016td pisze:No tylko ze u nas to były nowe, a nie używane pojazdy
Systemy SKD, CKD, ETC. są do czegoś innego. Miałem na myśli właśnie indywidualny import używanych samochodów — przed granicą trochę się wóz rozmontowywało, potem wjeżdżał jako części i był składany z powrotem