O405
O405
Od prawie roku 2 sztuki wysokopodłogowych odpowiedników O405N, czyli zwykłe O405 eksploatuje MZK Przemyśl. W tamtym roku omyłkowo 1 z nich trafił na linię Przemyśl-Solina, ale podobno nie dawał rady na serpentynach. Obydwa Mercedesy O405 w Przemyślu posiadają automatyczne skrzynie biegów i zostały zakupione za ok. 40 tys. zł z niemieckiego miasta Pardeborn. Jak na tamte okolice są to dosyć nowoczesne wozy, chociaz oczywiście obydwa Mercedesy tego typu zaliczyły już kilka poważnych stłuczek, a w jednym z wozów trzeba było wymieniać silnik. Oprócz tego minusem w przemyskich O405 jest nie tylko wysoka podłoga, ale także brak wyświetlaczy. Posiadają one jedynie filmy, na których widnieje nr. linii bez żadnego wariantu ustawienia napisu oznaczającego pętlę danej linii. A tak właśnie wyglądają przemyskie Mercedesy:
http://www.dkuki.za.pl/przem417.JPG
http://www.dkuki.za.plprzem418.JPG
http://www.dkuki.za.pl/przem418b.JPG
http://www.dkuki.za.pl/przem418c.JPG
Post wydzielony z tematu "Mercedes O405N". Mod - J-31
http://www.dkuki.za.pl/przem417.JPG
http://www.dkuki.za.plprzem418.JPG
http://www.dkuki.za.pl/przem418b.JPG
http://www.dkuki.za.pl/przem418c.JPG
Post wydzielony z tematu "Mercedes O405N". Mod - J-31
Ostatnio zmieniony 2006-07-13, 11:17 przez Adrian_, łącznie zmieniany 2 razy.
Trzeba przyznać, że i w Warszawie MB O405 są dosyć popularne. Preferują je prywatni przewoźnicy. Nie obsługują jednak publicznej komunikacji miejskiej. Mozna je spotkać na darmowych liniach do supermarketów Carrefour oraz na prywatnych liniach do Otwocka i Karczewa
[ Dodano: 2006-07-13, 12:20 ]
Muszę, ze wstydem, przyznać, że o ile widziałem je wielokrotnie. Wielokrotnie fotografowałem. To jednak ani razu nie jechałem MB O405. Czego żałuję...
[ Dodano: 2006-07-13, 12:20 ]
Muszę, ze wstydem, przyznać, że o ile widziałem je wielokrotnie. Wielokrotnie fotografowałem. To jednak ani razu nie jechałem MB O405. Czego żałuję...
Ja także nigdy nie jechałem tego typu wozami, ale zazwyczaj nie wyjeżdzały na miasto, kiedy byłem w Przemyślu. A co do tej niemickiej precyzji to jest to sprawa dyskusyjna. Wszak te Mercedesy zostały w większosci sprowadzone jako używki, które mają już za sobą dosyć długi czas eksploatacji. W dodatku cena, za jaką się je obecnie kupuja przysparza niezłego ubawu. Widac Niemcom nie zależy na eksploatacji tego typu wozów, skoro sprzedają je zaprzyjaźnionym miastom w Polsce za 30 tys. zł, bądź w podobnej cenie, dla których są to istne "cudy techniki XXI wieku".
Ostatnio zmieniony 2006-07-13, 15:02 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem, dlaczego te Mercedesy dla rzemysla od Pardeborn zostały odkupione za 30tys. Moze po prostu sprzedali je tak tanio, bo to miasta partnerskie? zresztą Przemyśl swego czasu potrzebował na gwałt nowych wozów i brał je po zaniżonych cenach. Dodam tylko, ze Mercedesy O407 z MZK także kosztowały ok. 35 000zł, zaś te, które w tym roku trafiły do PKS-u kosztowały już po 60 tys. za sztukę (a przyszły 2 sztuki tych Mercedesów).
Tutaj sa zdjęcia tych 3 drzwiowych Mercedesów z GRYF-u:
7366:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-54142.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-54566.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-59845.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-63701.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-64256.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-76691.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-80349.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-91377.html
7367:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-63027.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-81097.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-88420.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-88316.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-92823.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-92776.html
I jeszcze zdjęcia testowanego przez GRYF-a O405:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-81714.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-81715.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-81716.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-81717.html
7366:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-54142.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-54566.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-59845.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-63701.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-64256.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-76691.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-80349.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-91377.html
7367:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-63027.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-81097.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-88420.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-88316.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-92823.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-92776.html
I jeszcze zdjęcia testowanego przez GRYF-a O405:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-81714.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-81715.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-81716.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-81717.html
Jest jeszcze trzecia możliwość - fotomontaż, tudzież fatamorgana Zwróć kolego uwagę na układ drzwi. Tzn. jest: drzwi-okno-okno-drzwi-okno-okno-drzwi-okno mniejsze. To jest typowy układ 3-drzwiowy. W przypadku dodania trzecich drzwi (np. po remoncie) mamy do czynienia z układem drzwi-okno-okno-półokno-drzwi-półokno-okno-drzwi (oryg. okno)-okno mniejsze. Ciekawostką jest natomiast fakt, że jeden z tych Merców (niestety nie pomnę który ) jest krótszy (podobnie jak gdyński O405NE #3050) i ma trzecie drzwi dwyskrzydłowe ale węższe od pozostałych.Adrian_ pisze:GRYF-owskie Mercedesy są albo protoplastami (tzn. miały dodane 3-cie drzwi w wyniku remontu), albo też były fabrycznie wprodukowane jako 3-drzwiowe (w co wątpię).
A tak poza tym to zamawiający pomyślał i kazał zamontować CG w pierwszych drzwiach. W autobusach, które były robione na zamówienie polskich przewoźników chyba żaden Mercedes nie ma tego udogodnienia.
A tak w ogóle to dlaczego powstała wersja zwykła i o 20 cm krótsza? Po co komu taki autobus (a produkcja wersji krótszej generuje trochę kosztów związanych z przeprojektowaniem konstrukcji)
[ Dodano: 2006-08-01, 21:26 ]
PS. Po Łodzi szwęda się trochę takich autobusów, wyłącznie jako darmobusy na liniach do Tesco, Genata na Piłsudzkiego i Carrefoura na Przybyszewskiego.
A tak w ogóle to dlaczego powstała wersja zwykła i o 20 cm krótsza? Po co komu taki autobus (a produkcja wersji krótszej generuje trochę kosztów związanych z przeprojektowaniem konstrukcji)
[ Dodano: 2006-08-01, 21:26 ]
PS. Po Łodzi szwęda się trochę takich autobusów, wyłącznie jako darmobusy na liniach do Tesco, Genata na Piłsudzkiego i Carrefoura na Przybyszewskiego.
Pytaj się mnie a ja Ciebie Dane techniczne, które można znaleźć w necie podają długości od prawie 11,7 do prawie 12m i różnią się od siebie po parę centymetrów. Jeśli chodzi o tę krótszą wersję to przeprojektowanie polegało nie tylko na skróceniu nadwozia. Na przykładzie egzemplarza O405N (ob. #3050 - PKT) całkowicie inna jest kratownica.ppln pisze:A tak w ogóle to dlaczego powstała wersja zwykła i o 20 cm krótsza?
Kolejne Mercedesy O40x w MZK Przemyśl
Pomimo ciężkiej sytuacji finansowej przemyskie MZK postanowiło zakupić nowy tabor. Miejski Zakład Komunikacyjny w Przemyślu planuje zakup dwóch autobusów marki Mercedes pochodzących z niemieckiego miasta Padeborn. Można więc liczyć na to, iż Przemyśl zakupi Mercedesy O407, albo też średniopodłogowe Mercedesy O405, które sprawdziły się w tym przedsiębiorstwie. Chociaż MZK Przemyśl moze tez zaskoczyć i kupić niskopodłogowego Mercedesa O405N, ale na to bym nie liczył. Mercedesy te mają zawitać do Przemyśla już w najblizszy poniedziałek i co ciekawsze zostały zakupione bez przetargu .