O405

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Adrian_

O405

Post autor: Adrian_ »

Od prawie roku 2 sztuki wysokopodłogowych odpowiedników O405N, czyli zwykłe O405 eksploatuje MZK Przemyśl. W tamtym roku omyłkowo 1 z nich trafił na linię Przemyśl-Solina, ale podobno nie dawał rady na serpentynach. Obydwa Mercedesy O405 w Przemyślu posiadają automatyczne skrzynie biegów i zostały zakupione za ok. 40 tys. zł z niemieckiego miasta Pardeborn. Jak na tamte okolice są to dosyć nowoczesne wozy, chociaz oczywiście obydwa Mercedesy tego typu zaliczyły już kilka poważnych stłuczek, a w jednym z wozów trzeba było wymieniać silnik. Oprócz tego minusem w przemyskich O405 jest nie tylko wysoka podłoga, ale także brak wyświetlaczy. Posiadają one jedynie filmy, na których widnieje nr. linii bez żadnego wariantu ustawienia napisu oznaczającego pętlę danej linii. A tak właśnie wyglądają przemyskie Mercedesy:
http://www.dkuki.za.pl/przem417.JPG
http://www.dkuki.za.plprzem418.JPG
http://www.dkuki.za.pl/przem418b.JPG
http://www.dkuki.za.pl/przem418c.JPG

Post wydzielony z tematu "Mercedes O405N". Mod - J-31 ;)
Ostatnio zmieniony 2006-07-13, 11:17 przez Adrian_, łącznie zmieniany 2 razy.

kombino

Post autor: kombino »

Nie wysokopodłogowy lecz średniopodłogowy :!:
Ostatnio zmieniony 2006-07-13, 10:29 przez kombino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Trzeba przyznać, że i w Warszawie MB O405 są dosyć popularne. Preferują je prywatni przewoźnicy. Nie obsługują jednak publicznej komunikacji miejskiej. Mozna je spotkać na darmowych liniach do supermarketów Carrefour oraz na prywatnych liniach do Otwocka i Karczewa ;)

[ Dodano: 2006-07-13, 12:20 ]
Muszę, ze wstydem, przyznać, że o ile widziałem je wielokrotnie. Wielokrotnie fotografowałem. To jednak ani razu nie jechałem MB O405. Czego żałuję... :cry:

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

W Gdyni jeździ dosłownie kilka sztuk (w tym jakieś 3 w P.A. "Gryf").
Ja na nie, nie narzekam. Wiadomo Niemiecka prercyzja :).

kombino

Post autor: kombino »

J-31, I bardzo dobrze,że żałujesz ;)

rupak9, : jakieś 5: 7363-67(w tym 2 ostatnie 3 drzwiowe!!)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ja także nigdy nie jechałem tego typu wozami, ale zazwyczaj nie wyjeżdzały na miasto, kiedy byłem w Przemyślu. A co do tej niemickiej precyzji to jest to sprawa dyskusyjna. Wszak te Mercedesy zostały w większosci sprowadzone jako używki, które mają już za sobą dosyć długi czas eksploatacji. W dodatku cena, za jaką się je obecnie kupuja przysparza niezłego ubawu. Widac Niemcom nie zależy na eksploatacji tego typu wozów, skoro sprzedają je zaprzyjaźnionym miastom w Polsce za 30 tys. zł, bądź w podobnej cenie, dla których są to istne "cudy techniki XXI wieku".
Ostatnio zmieniony 2006-07-13, 15:02 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Po prostu Niemcy są rozsądni. Dalsza eksploatacja tych, wysłużonych autobusów, jest kosztowna i nie ma sensu. "Taniej" wychodzi kupno fabrycznie nowego autobusu i sprzedaż starego, 20 letniego. Za autobusy w tym wieku, wejzmą jeszcze sporo kasy. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

MB O405 za 30 tys.? :wow: Prędzej 100 tys., i to co najmniej.
Co do autobusów — po prostu porządny, niemiecki autobus. Szkoda tylko, że średniopodłogowy… :retard:

kombino

Post autor: kombino »

plocmaster, : radziłbym się zapoznać z ofertami-od 30000PLN w górę

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ponowię pytanie — to dlaczego NG272 w wieku 11 lat kosztował 170 000? Miał kierownicę ze złota?
Wiem, że długie i niskie, ale przecież tak dużego rozrzutu cenowego to nie ma.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Nie wiem, dlaczego te Mercedesy dla rzemysla od Pardeborn zostały odkupione za 30tys. Moze po prostu sprzedali je tak tanio, bo to miasta partnerskie? zresztą Przemyśl swego czasu potrzebował na gwałt nowych wozów i brał je po zaniżonych cenach. Dodam tylko, ze Mercedesy O407 z MZK także kosztowały ok. 35 000zł, zaś te, które w tym roku trafiły do PKS-u kosztowały już po 60 tys. za sztukę (a przyszły 2 sztuki tych Mercedesów).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Nie wiem, dlaczego te Mercedesy dla rzemysla od Pardeborn zostały odkupione za 30tys. Moze po prostu sprzedali je tak tanio, bo to miasta partnerskie?
Całkiem możliwe…

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

kombino pisze:rupak9, : jakieś 5: 7363-67(w tym 2 ostatnie 3 drzwiowe!!)
A ma ktoś zdjęcia tych dwóch ostatnich 3 drzwiowych?


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow :shocked: . Niestety nie mam za dużo czasu na przeglądanie wszystkich zdjęć na TWB, ale takie cuda to jeszcze nie widziałem. Trzy drzwiowy MB O405. Nieźle. Coś takiego to mi się nawet podoba. :P

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Myślę jednak, ze tego typu Mercedesów jest w Polsce niewiele. Zresztą mam dziwne wrażenie, że te GRYF-owskie Mercedesy są albo protoplastami (tzn. miały dodane 3-cie drzwi w wyniku remontu), albo też były fabrycznie wprodukowane jako 3-drzwiowe (w co wątpię).

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Adrian_ pisze:GRYF-owskie Mercedesy są albo protoplastami (tzn. miały dodane 3-cie drzwi w wyniku remontu), albo też były fabrycznie wprodukowane jako 3-drzwiowe (w co wątpię).
Jest jeszcze trzecia możliwość - fotomontaż, tudzież fatamorgana :retard: Zwróć kolego uwagę na układ drzwi. Tzn. jest: drzwi-okno-okno-drzwi-okno-okno-drzwi-okno mniejsze. To jest typowy układ 3-drzwiowy. W przypadku dodania trzecich drzwi (np. po remoncie) mamy do czynienia z układem drzwi-okno-okno-półokno-drzwi-półokno-okno-drzwi (oryg. okno)-okno mniejsze. Ciekawostką jest natomiast fakt, że jeden z tych Merców (niestety nie pomnę który :( ) jest krótszy (podobnie jak gdyński O405NE #3050) i ma trzecie drzwi dwyskrzydłowe ale węższe od pozostałych.

ppln

Post autor: ppln »

A tak poza tym to zamawiający pomyślał i kazał zamontować CG w pierwszych drzwiach. W autobusach, które były robione na zamówienie polskich przewoźników chyba żaden Mercedes nie ma tego udogodnienia.

A tak w ogóle to dlaczego powstała wersja zwykła i o 20 cm krótsza? Po co komu taki autobus (a produkcja wersji krótszej generuje trochę kosztów związanych z przeprojektowaniem konstrukcji)

[ Dodano: 2006-08-01, 21:26 ]
PS. Po Łodzi szwęda się trochę takich autobusów, wyłącznie jako darmobusy na liniach do Tesco, Genata na Piłsudzkiego i Carrefoura na Przybyszewskiego.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

ppln pisze:A tak w ogóle to dlaczego powstała wersja zwykła i o 20 cm krótsza?
Pytaj się mnie a ja Ciebie :P Dane techniczne, które można znaleźć w necie podają długości od prawie 11,7 do prawie 12m i różnią się od siebie po parę centymetrów. Jeśli chodzi o tę krótszą wersję to przeprojektowanie polegało nie tylko na skróceniu nadwozia. Na przykładzie egzemplarza O405N (ob. #3050 - PKT) całkowicie inna jest kratownica.

Adrian_

Kolejne Mercedesy O40x w MZK Przemyśl

Post autor: Adrian_ »

Pomimo ciężkiej sytuacji finansowej przemyskie MZK postanowiło zakupić nowy tabor. Miejski Zakład Komunikacyjny w Przemyślu planuje zakup dwóch autobusów marki Mercedes pochodzących z niemieckiego miasta Padeborn. Można więc liczyć na to, iż Przemyśl zakupi Mercedesy O407, albo też średniopodłogowe Mercedesy O405, które sprawdziły się w tym przedsiębiorstwie. Chociaż MZK Przemyśl moze tez zaskoczyć i kupić niskopodłogowego Mercedesa O405N, ale na to bym nie liczył. Mercedesy te mają zawitać do Przemyśla już w najblizszy poniedziałek i co ciekawsze zostały zakupione bez przetargu .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”