Mercedes w Polsce- nowości, porównania serii

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...

Które z pokazanych autobusów dla MZK Bydgoszcz, podoba Ci się najbardziej ?

Kocham MB Conecto G :-)
3
11%
Najpiękniejsze są MB Citaro G :D
8
29%
Przecudne są solówki MB Citaro :)
5
18%
Nie wiem. Jeszcze się nie zdecydowałem
0
Brak głosów
Olać taką kijową ankietę ! :-)
12
43%
 
Liczba głosów: 28

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Dobra a ostanie moje pytanie: Czy wewnątrz tych pojazdów jest wykończone z dobrych materiałów czy z tanich plastików i czy dobrze jest rozplanowane wnętrze ;)?

Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 777
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik »

Wnętrze według mnie jest dobrze, rozplanowane a wykończenie czy ja wiem takie sobie.Pamiętam jak jechałem do Gdańska to podsufitka z przodu pojazdu, spadła komuś na głowę bo była żle dokręcona i odstawała.

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:ale znów zastanawia mnie czemu coraz więcej przewoźników wybiera jednak MB Conecto - zamiast np. Solarisów
Powiem tak - Łódź wlazła w markę w 1994 (autobusy z tego rocznika jeżdżą teraz w Niemczech ;) ), chociaż rzeczywiście mogli zainwestować w coś porządnego biorąc pod uwagę fakt, że na Sadach było do 2005 tylko 10 nowych wozów z silnikami MANa (U12 i NL223)
Bydgoszcz - po prostu głupota włodarzy, ogłosili przetarg na wysokopodłogowce i wleźli w markę.
Płock - jw., ale nie wleźli w markę (i to im się chwali)
Białystok - krótkotrwały przypływ głupoty, jak w Płocku

I dla przeciwwagi może niech ktoś poda listę przewoźników, którzy w ubiegłych 2 latach kupili porządne autobusy marki Solaris (ew. jakiekolwiek niskopodłogowe, wyjdzie mniej/więcej na to samo)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

ppln pisze:
J-31 pisze:ale znów zastanawia mnie czemu coraz więcej przewoźników wybiera jednak MB Conecto - zamiast np. Solarisów
Powiem tak - Łódź wlazła w markę w 1994 (autobusy z tego rocznika jeżdżą teraz w Niemczech ;) ), chociaż rzeczywiście mogli zainwestować w coś porządnego biorąc pod uwagę fakt, że na Sadach było do 2005 tylko 10 nowych wozów z silnikami MANa (U12 i NL223)
Bydgoszcz - po prostu głupota włodarzy, ogłosili przetarg na wysokopodłogowce i wleźli w markę.
Płock - jw., ale nie wleźli w markę (i to im się chwali)
Białystok - krótkotrwały przypływ głupoty, jak w Płocku

I dla przeciwwagi może niech ktoś poda listę przewoźników, którzy w ubiegłych 2 latach kupili porządne autobusy marki Solaris (ew. jakiekolwiek niskopodłogowe, wyjdzie mniej/więcej na to samo)
Łódż też w to weszła tylko nie mów że nie . Macie jedno krótkie Conecto i ponad 30 Conecto G a my was niestety przegonimy 32 Conecto G .Nie żdziwie sie jak Łódż i Bydgoszcz kupią niskie Conecta . Dowiedziałem że nasze MZK bedzie teraz stawiało na autobusy niskopodłogowe w przetargach :) .

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:ale nie wleźli w markę (i to im się chwali)
Nie bój, wejdziemy w gorszą ;)
ppln pisze:krótkotrwały przypływ głupoty, jak w Płocku
Nie głupoty, tylko pieniędzy, mieli akurat na 2 Conecta G i musieli jakoś to wydać. Poza tym, urozmaicają białostocki tabor. :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Przejeżdżałem wczoraj obok serwisu Evobusa. Bydgoskie autobusy nadal tam stoją. Jedyne, co się zmieniło to ilość MB Conecto G - było ich 6 szt., teraz jest ich 8 ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

J-31 pisze:Przejeżdżałem wczoraj obok serwisu Evobusa. Bydgoskie autobusy nadal tam stoją. Jedyne, co się zmieniło to ilość MB Conecto G - było ich 6 szt., teraz jest ich 8 ;)
Chyba niedługo przyjada do Bydgoszczy . Bo sie zaczynają odstawki Helbli na sprzedaż i kasacje . A miały już niektóre klime zamontowaną J-31 ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marcin_3558 pisze:Bo sie zaczynają odstawki Helbli na sprzedaż i kasacje . A miały już niektóre klime zamontowaną J-31 ?
Nie. Nadal jej nie widziałem ;)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Moje zdanie na temat przetargu w Bydgoszczy jest takie, że władze dały po prostu ciała, ale nie z tym, że wybrały Mercedesa, a po prostu ogłaszając przetarg na średniopodłogowce... Co do kolejnych przetargów, w których to już ma być niska podłoga to jestem jak najbardziej za tym by były niskopodłogowe Conecta... Sprawa jest jasna, my wchodzimy na teren Mercedesa z Solarisami, oni do nas z Conectami, niestety Citara są trochę za drogie... :/ Mam nadzieję, że autobusy, które niebawem pojawią się w Bydgoszczy będą sprawowały sie dobrze :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

B.A. Baracus pisze:Moje zdanie na temat przetargu w Bydgoszczy jest takie, że władze dały po prostu ciała, ale nie z tym, że wybrały Mercedesa, a po prostu ogłaszając przetarg na średniopodłogowce... Co do kolejnych przetargów, w których to już ma być niska podłoga to jestem jak najbardziej za tym by były niskopodłogowe Conecta... Sprawa jest jasna, my wchodzimy na teren Mercedesa z Solarisami, oni do nas z Conectami, niestety Citara są trochę za drogie... :/ Mam nadzieję, że autobusy, które niebawem pojawią się w Bydgoszczy będą sprawowały sie dobrze :)
Niedziekuje żeby nie zapeszyc :cool: . A co do niskich Conecto to chyba nastepny przetarg zrobi MZK Bydgoszcz pod nie, na 12 sztuk niskich przegubów jeśli już w produkcji bedą . Ale wolałbym Solaris żeby w nastepnym przetargu wygrał .

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Marcin_3558 pisze:A co do niskich Conecto to chyba nastepny przetarg zrobi MZK Bydgoszcz pod nie, na 12 sztuk niskich przegubów jeśli już w produkcji bedą . Ale wolałbym Solaris żeby w nastepnym przetargu wygrał .
Niestety z przetargami w Polsce jest tak, że nigdy nie wiadomo co będzie do momentu gdy przetarg nie zostanie ogłoszony. A po ogłoszeniu wystarczy zajrzeć do SWIZ i od razu osoby związane z KM wiedzą co ma największe szanse, a to akurat jest nienaturalne. Według prawa w przetargu każdy producent powinien mieć równe szanse... Do niedawna było jeszcze widać, że Solaris podejmuje tą nierówną walkę, ale teraz widać, że odpuszczają polski rynek i idą na eksport. Za kilka lat polskie przedsiębiorstwa będą żałowały pewnych decyzji, szczególnie związanych z zakupem średniopodłogowców...

ppln

Post autor: ppln »

B.A. Baracus pisze:ale teraz widać, że odpuszczają polski rynek i idą na eksport.
Warszawa (150) to też eksport?

B.A. Baracus pisze:Za kilka lat polskie przedsiębiorstwa będą żałowały pewnych decyzji, szczególnie związanych z zakupem średniopodłogowców...
I co gorsze nie będzie ich można nikomu sprzedać (za niska wartość, nikt tego nie kupi) ani skasować (za nowe)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Warszawa (150) to też eksport?
W końcu to stolica i mimo położenia na wschodzie powinna wyglądać jak zachodnie miasto :mruga:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

ppln pisze:Warszawa (150) to też eksport?
Właśnie 150 dla Warszawy i koniec... Ostatnie przetargi w Bydgoszczy, Łodzi, Białystoku, Częstochowie i choćby Gdyni świadczą o tym, że prezes Solarisa już nie ma ochoty się użerać z polskimi przedsiębiorstwami, które większość przetargów delikatnie ustawiają...

ppln pisze:I co gorsze nie będzie ich można nikomu sprzedać (za niska wartość, nikt tego nie kupi) ani skasować (za nowe)
Jeszcze Citara jako tako będą stały cenowo, ale 10 letnie Conecta będą warte tyle co 15 letnie Ikarusy :/

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

B.A. Baracus pisze:świadczą o tym, że prezes Solarisa już nie ma ochoty się użerać z polskimi przedsiębiorstwami, które większość przetargów delikatnie ustawiają...
To on też mógłby delikatnie posmarować ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

B.A. Baracus pisze:Właśnie 150 dla Warszawy i koniec... Ostatnie przetargi w Bydgoszczy, Łodzi, Białystoku, Częstochowie i choćby Gdyni świadczą o tym, że prezes Solarisa już nie ma ochoty się użerać z polskimi przedsiębiorstwami, które większość przetargów delikatnie ustawiają...
Ustawianie przetargów to oczywiście jeden problem, ale drugi - ja myślę, że równie ważny - to taki, że oprócz Warszawy, która jednorazowo jednak kupuje sporą ilość taboru, pozostałe miasta - w większości przypadków - zamawiają śladowe ilości taboru. A tymczasem Solaris załapuje się na zagraniczne przetargi rzędu 100-200 autobusów jednorazowo. :mruga:

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:A tymczasem Solaris załapuje się na zagraniczne przetargi rzędu 100-200 autobusów jednorazowo.
I na takie mniejsze krajowe rzędu 2-5 sztuk :)

B.A. Baracus pisze:Ostatnie przetargi w Bydgoszczy, Łodzi, Białystoku, Częstochowie i choćby Gdyni świadczą o tym, że prezes Solarisa już nie ma ochoty się użerać z polskimi przedsiębiorstwami, które większość przetargów delikatnie ustawiają...
Chce, chce, ale niestety przedsiębiorstwa nie chcą przyjąć do wiadomości, że za porównywalną cenę mogą dostać znacznie lepsze jakościowo produkty.

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:Ustawianie przetargów to oczywiście jeden problem, ale drugi - ja myślę, że równie ważny - to taki, że oprócz Warszawy, która jednorazowo jednak kupuje sporą ilość taboru
Właśnie tu są dwie kwestie, które się łączą.
Po pierwsze każdy przewoźnik ma swoją "ulubioną" markę pojazdów, np. MPK Kraków "lubi" scanie, bo ma do nich części zamienne i doświadczenia serwisowe itd. To popycha do ustawiania przetargów. Natomiast problemem jest też kiepskie prawo - ustawa o zamówieniach publicznych powoduje, że nie da się myśleć o zakupach długofalowo. Lepiej gdyby np. można było rozpisać jeden przetarg na dostawę np. 50 autobusów w ciągu 8 lat dla MPK Kielce za pieniądze, których jeszcze nie ma, ale zakłada, że będzie mieć. W takiej sytuacji przewoźnik zaczyna myśleć o kosztach globalnych i musi przyjąć jakąś strategię np. wiążemy się na kilka-kilkanaście lat z marką solaris. Wiąże się z tym oczywiście również kwestia finansowania przez samorządy, ale tutaj - przynajmniej jeśli chodzi o miasta większe i średnie - jest już pewna przewidywalność. To nie to samo co na początku lat '90.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:I na takie mniejsze krajowe rzędu 2-5 sztuk :)
No tak, ale dla Solarisa to nie jest "interes". :mruga: Tzn. produkują i takie ilości - owszem tak, ale gdyby tylko z takich ilości mieli "wyżyć" to długo by nie pociągnęli :cool:
ppln pisze:Chce, chce, ale niestety przedsiębiorstwa nie chcą przyjąć do wiadomości, że za porównywalną cenę mogą dostać znacznie lepsze jakościowo produkty.
I to mnie właśnie zastanawia. Na szczęście Zarząd MZA ocknął się w odpowiednim czasie, ale to chyba zasługa opinii publicznej, a raczej mediów, które dosłownie "strzelały" do MZA. No i dzisiaj mamy SU18 III zamiast MB Conecto G :smile2:

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze: dla Solarisa to nie jest "interes"
Dla Solarisa przetarg na 2-5 sztuk to jest szansa na większe zamówienia w przyszłości - gdy miasta i przewoźnicy się wzbogacą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”