Mercedes w Polsce- nowości, porównania serii

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...

Które z pokazanych autobusów dla MZK Bydgoszcz, podoba Ci się najbardziej ?

Kocham MB Conecto G :-)
3
11%
Najpiękniejsze są MB Citaro G :D
8
29%
Przecudne są solówki MB Citaro :)
5
18%
Nie wiem. Jeszcze się nie zdecydowałem
0
Brak głosów
Olać taką kijową ankietę ! :-)
12
43%
 
Liczba głosów: 28

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

J-31 pisze:
ppln pisze:I na takie mniejsze krajowe rzędu 2-5 sztuk :)
No tak, ale dla Solarisa to nie jest "interes". :mruga: Tzn. produkują i takie ilości - owszem tak, ale gdyby tylko z takich ilości mieli "wyżyć" to długo by nie pociągnęli :cool:
ppln pisze:Chce, chce, ale niestety przedsiębiorstwa nie chcą przyjąć do wiadomości, że za porównywalną cenę mogą dostać znacznie lepsze jakościowo produkty.
I to mnie właśnie zastanawia. Na szczęście Zarząd MZA ocknął się w odpowiednim czasie, ale to chyba zasługa opinii publicznej, a raczej mediów, które dosłownie "strzelały" do MZA. No i dzisiaj mamy SU18 III zamiast MB Conecto G :smile2:
Solaris w Bydgoszczy ma szanse na wciśniecie przewożniką swoich produków bo u nas w tym roku beda rozpisane przetargi na obsługe linii . A MZK Bydgoszcz szykuje przetarg na 12 nowych niskich przegubów :) .

ppln

Post autor: ppln »

Lopez pisze:Lepiej gdyby np. można było rozpisać jeden przetarg na dostawę np. 50 autobusów w ciągu 8 lat dla MPK Kielce za pieniądze, których jeszcze nie ma, ale zakłada, że będzie mieć
Jest coś takiego jak umowa na dostawę n autobusów w x lat. Coś takiego podpisały Wrocław i Łódź z Volvo (i dlatego teraz dostaniemy 19 Volv).

Lopez

Post autor: Lopez »

ppln pisze:Jest coś takiego jak umowa na dostawę n autobusów w x lat. Coś takiego podpisały Wrocław i Łódź z Volvo (i dlatego teraz dostaniemy 19 Volv).
Z tego co mi wiadomo to wymaga to zabezpieczenia środków na taki kontrakt, czyli nie można dokonać zakupu z zastrzeżeniem warunku rozwiązującego, jakim byłby brak kasy. To jest jednak pewna różnica.
Inne ograniczenie z ustawy jest takie, że można domówić chyba tylko 25% sumy kontraktu, czyli jak kupujemy 20 autobusów to na podstawie tego przetargu tylko max. 5 następnych. Wg. mnie optimum to np. organizacja jednego przetargu na powiedzmy 10 szt., ale z zastrzeżeniem, że przewoźnik od tego samego dostawcy może kupić w ciągu np. 3 lat kolejnych 10-20 bez organizacji nowego przetargu (o ile warunki, czyli cena, wypiosażenie itd. się nie zmienią).

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

J-31 pisze:ale to chyba zasługa opinii publicznej, a raczej mediów, które dosłownie "strzelały" do MZA.
Zazdroszczę Wam Waszych mediów...
Lopez pisze:Inne ograniczenie z ustawy jest takie, że można domówić chyba tylko 25% sumy kontraktu, czyli jak kupujemy 20 autobusów to na podstawie tego przetargu tylko max. 5 następnych.
W umowie, którą Poznań zawarł z Siemensem jest klauzula, która pozwala zakupić bez przetargu następne 10 sztuk tramwajów. A że w przetargu była mowa o 14 tramwajach i właśnie 14 tramwajów Siemens dostarczył, to jakby nie patrzeć wychodzi ponad 70%...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:I na takie mniejsze krajowe rzędu 2-5 sztuk
Producenci autobusów wolą sprzedać 100 pojazdów jednemu przewoźnikowi, niż po 5 20-tu przewoźnikom — mniejsze koszty.
ppln pisze:Chce, chce, ale niestety przedsiębiorstwa nie chcą przyjąć do wiadomości, że za porównywalną cenę mogą dostać znacznie lepsze jakościowo produkty.
Zależy, co kupują zamiast solnic ;)
Lopez pisze:Dla Solarisa przetarg na 2-5 sztuk to jest szansa na większe zamówienia w przyszłości - gdy miasta i przewoźnicy się wzbogacą.
No, nie wiem… Jak duży przewoźnik kupuje kilka na próbę, jest o co walczyć, ale jak Gminne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Pierdziszewo potrzebuje kilku busów, to nie to samo.
ppln pisze:Jest coś takiego jak umowa na dostawę n autobusów w x lat. Coś takiego podpisały Wrocław i Łódź z Volvo (i dlatego teraz dostaniemy 19 Volv).
Tak, tylko jak się podpisze np. umowę na x autobusów rocznie przez y lat to najpierw trzeba mieć pewność, że będzie się miało na to pieniądze… Choć teoretycznie chyba można zrobić przetarg na nieokreśloną ilość pojazdów przez x lat…
A z Volvem to inna sprawa — był przetarg na konkretną ilość, ale MPK wpadło w dołek finansowy i nie zakupiło w końcu tych autobusów, a teraz Volvu się przypomniało, i dał MPK wybór — albo kupią teraz albo wniosą sprawę do sądu i będzie ich to kosztować o wiele więcej, a autobusów żadnych nie dostaną
Zazdroszczę Wam Waszych mediów...
Mediów tak, ale KM to chyba nie masz czemu :P
Lopez pisze:Wg. mnie optimum to np. organizacja jednego przetargu na powiedzmy 10 szt.
IMHO optymalniejszy jest (zakładając, że kasa będzie) przetarg na śladową ilość busów z opcją dokupienia x sztuk przez y lat, jeśli przewoźnik zechce. W przypadku gdyby wygrał nie ten co trzeba, nie ma tragedii. Albo wpuścić prywaciarza i niech on się martwi, co i jak kupi ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

plocmaster pisze:Mediów tak, ale KM to chyba nie masz czemu
A gdzie napisałem, że KM zazdroszczę? :mruga:

Lopez

Post autor: Lopez »

plocmaster pisze:IMHO optymalniejszy jest (zakładając, że kasa będzie) przetarg na śladową ilość busów z opcją dokupienia x sztuk przez y lat, jeśli przewoźnik zechce. W przypadku gdyby wygrał nie ten co trzeba, nie ma tragedii. Albo wpuścić prywaciarza i niech on się martwi, co i jak kupi
Chyba o to chodzi, żeby nie było "takich co trzeba" i "nie tych co trzeba", prawda? Trzeba grać fair. A najpierw jasno sobie określić swoje potrzeby i możliwości - z tym wielu przewoźników ma największy problem.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Lopez pisze:Chyba o to chodzi, żeby nie było "takich co trzeba" i "nie tych co trzeba", prawda?
O to chodzi. Jakbyś miał we flocie 120 Solarisów a przetarg na 20 następnych wygrał Jelcz, to jak?
Lopez pisze:Trzeba grać fair.
Zależy, z kim i jak.
A najpierw jasno sobie określić swoje potrzeby i możliwości - z tym wielu przewoźników ma największy problem.
Tu się niestety zgodzę…

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

plocmaster pisze:Cytat:
A najpierw jasno sobie określić swoje potrzeby i możliwości - z tym wielu przewoźników ma największy problem.

Tu się niestety zgodzę…
Niestety problem jest w tym, że niemal każdy jest w stanie bardzo dokładnie określić swoje potrzeby, jednak możliwość często zależą od polityków, którzy kasę na komunikacje miejską znajdują dopiero przed wyborami...

BTW: Do kiedy maja byś dostarczone wszystkie bydgoskie Mercedesy :?:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Nowe gadające autobusy na ulicach

Mercedesy, kupione przez Miejskie Zakłady Komunikacyjne, będą miały głośniki zamontowane na zewnątrz, by informować pasażerów na przystanku, jakiej linii autobus podjechał.
Pierwsza partia siedmiu autobusów wyprodukowanych w Turcji już czeka w firmie Evo-bus pod Warszawą. - W piątek nasi pracownicy tam pojadą i rozpoczną odbiór techniczny. Jak wszystko będzie pasowało, to we wtorek wieczorem autobusy przyjadą do Bydgoszczy - wyjaśnia Witold Dębicki, dyrektor MZK. Następnie w pojazdach zostaną przyklejone cenniki, schematy komunikacji, regulaminy i oznakowania. Do końca kwietnia do Bydgoszczy ma trafić łącznie 20 autobusów - 18 przegubowców, w tym dziewięć niskopodłogowych i dwa krótkie także z niską podłogą.

Za wszystkie MZK zapłaci w ratach 26 mln zł. Będą nowocześniejsze od tych, które już jeżdżą po mieście od ponad roku. Po ich zewnętrznej stronie będą zainstalowane głośniki, przez które pasażerowie stojący na przystankach, usłyszą jak linia właśnie podjechała. Ma to być ułatwienie dla osób słabowidzących, niewidzących oraz tych, którzy po prostu się zagadali. Przewoźnik podjął już decyzję, na jakie trasy wyjadą nowe autobusy. Przegubowe pojawią się na liniach: 52, 53, 60, 64, 67, 68, 69, 71 i 79, natomiast "krótkie" na 55 i 61. To nie są jedyne zakupy, które na ten rok zaplanowały MZK. W grudniu ma być ogłoszony przetarg na 12 kolejnych autobusów.

GAZETA WYBORCZA

Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 777
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik »

Aha czyli kolejne mercedesy, będą już z głośnikami.

Lopez

Post autor: Lopez »

plocmaster pisze:O to chodzi. Jakbyś miał we flocie 120 Solarisów a przetarg na 20 następnych wygrał Jelcz, to jak?
W chwili obecnej nie bardzo można dać komuś punkty w przetargu "bo już mamy takie pojazdy", no i to jest problem. Nie zmienia to faktu, że reguła fair play dotyczy wszystkich. Nie można więc poza prawem faworyzować niektórych.

ppln

Post autor: ppln »

Lopez pisze:W chwili obecnej nie bardzo można dać komuś punkty w przetargu "bo już mamy takie pojazdy", no i to jest problem
Można mocno zawęzić krąg przyznając punkty za silnik, który się już posiada. Więc opierając tabor na SU z silnikami DAF i przyznając dodatkowe punkty za ten silnik (w zabudowie wieżowej - domena Solarisa) mamy prawie 100% szans, że zwycięży Solaris. Ale warto dać małą furtkę Jelczowi - konkurencja to konkurencja ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Marcin_3558 pisze:W grudniu ma być ogłoszony przetarg na 12 kolejnych autobusów.
Ale też przegubowych z 100% LFem ?
ppln pisze:Więc opierając tabor na SU z silnikami DAF i przyznając dodatkowe punkty za ten silnik (w zabudowie wieżowej - domena Solarisa) mamy prawie 100% szans, że zwycięży Solaris.
Szkoda tylko, że te nasze Solarisy sypią się tak szybko (ok.5 lat)- chyba to także zależy czy się o nie dba....

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marcin_3558 i GW pisze:Pierwsza partia siedmiu autobusów wyprodukowanych w Turcji już czeka w firmie Evo-bus pod Warszawą. - W piątek nasi pracownicy tam pojadą i rozpoczną odbiór techniczny.
Przy okazji jazdy na działkę - w minioną niedzielę - looknąłem co słychać w serwisie Evobus. I... autobusy dla MZK Bydgoszcz nadal stoją. Czyli nie zostały odebrane. Wszystkie autobusy mają zainstalowaną klimatyzację dla kabiny kierowcy.

A na zdjęciu poniżej MB Citaro G. Tego na zdjęciu może nie widać, ale one też mają zainstalowane klimatyzatory ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Jutro Mercedesy mają przyjechać do Bydgoszczy :) a za około pół tygodnia wyjadą na trasy . Teraz czekamy co nowego kupi PKS Bydgoszcz sp.z.o.o. na swoje linie które wygrał w przetargu .

[ Dodano: 20 Kwi 2007 16:18 ]

http://galeria.bkmkm.bydgoszcz.pl/displ ... at=0&pos=0

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... &nr=152691

- pierwsze Citara G w Bydgoszczy już przygotowane na wyjazd :D

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

Szkoda, że przyjechały do was te ze starym designem, tak jak do Łodzi...
Swoją drogą, uważam, że w naszym malowaniu wyglądają o niebo lepiej. No, dobra. O gustach się nie dyskutuje. W każdym bądź razie - gratuluję nowych Merców.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Szkoda, że wyświetlacze nie są w kolorze pomarańczowym :/
Nie wiem jak wyglądają nowe Citaro G, ale to mi się wyjątkowo nie podoba....

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja tylko dodam, że w serwisie Evobus stoją kolejne przegubowe oraz solowe MB Citaro dla MZK w Bydgoszczy. :)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

J-31 pisze:Ja tylko dodam, że w serwisie Evobus stoją kolejne przegubowe oraz solowe MB Citaro dla MZK w Bydgoszczy. :)
No i ja powiem, że Citaro to prawdziwy autobus. Jak się o niego dba, to potrafi zdziałać cuda :lol:
A tak na serio. Ile Citaro i ile Conecto do Was przyjechało?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”