Mercedes w Polsce- nowości, porównania serii
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Solaris w Bydgoszczy ma szanse na wciśniecie przewożniką swoich produków bo u nas w tym roku beda rozpisane przetargi na obsługe linii . A MZK Bydgoszcz szykuje przetarg na 12 nowych niskich przegubów .J-31 pisze:No tak, ale dla Solarisa to nie jest "interes". Tzn. produkują i takie ilości - owszem tak, ale gdyby tylko z takich ilości mieli "wyżyć" to długo by nie pociągnęlippln pisze:I na takie mniejsze krajowe rzędu 2-5 sztuk
I to mnie właśnie zastanawia. Na szczęście Zarząd MZA ocknął się w odpowiednim czasie, ale to chyba zasługa opinii publicznej, a raczej mediów, które dosłownie "strzelały" do MZA. No i dzisiaj mamy SU18 III zamiast MB Conecto G :smile2:ppln pisze:Chce, chce, ale niestety przedsiębiorstwa nie chcą przyjąć do wiadomości, że za porównywalną cenę mogą dostać znacznie lepsze jakościowo produkty.
Jest coś takiego jak umowa na dostawę n autobusów w x lat. Coś takiego podpisały Wrocław i Łódź z Volvo (i dlatego teraz dostaniemy 19 Volv).Lopez pisze:Lepiej gdyby np. można było rozpisać jeden przetarg na dostawę np. 50 autobusów w ciągu 8 lat dla MPK Kielce za pieniądze, których jeszcze nie ma, ale zakłada, że będzie mieć
Z tego co mi wiadomo to wymaga to zabezpieczenia środków na taki kontrakt, czyli nie można dokonać zakupu z zastrzeżeniem warunku rozwiązującego, jakim byłby brak kasy. To jest jednak pewna różnica.ppln pisze:Jest coś takiego jak umowa na dostawę n autobusów w x lat. Coś takiego podpisały Wrocław i Łódź z Volvo (i dlatego teraz dostaniemy 19 Volv).
Inne ograniczenie z ustawy jest takie, że można domówić chyba tylko 25% sumy kontraktu, czyli jak kupujemy 20 autobusów to na podstawie tego przetargu tylko max. 5 następnych. Wg. mnie optimum to np. organizacja jednego przetargu na powiedzmy 10 szt., ale z zastrzeżeniem, że przewoźnik od tego samego dostawcy może kupić w ciągu np. 3 lat kolejnych 10-20 bez organizacji nowego przetargu (o ile warunki, czyli cena, wypiosażenie itd. się nie zmienią).
Zazdroszczę Wam Waszych mediów...J-31 pisze:ale to chyba zasługa opinii publicznej, a raczej mediów, które dosłownie "strzelały" do MZA.
W umowie, którą Poznań zawarł z Siemensem jest klauzula, która pozwala zakupić bez przetargu następne 10 sztuk tramwajów. A że w przetargu była mowa o 14 tramwajach i właśnie 14 tramwajów Siemens dostarczył, to jakby nie patrzeć wychodzi ponad 70%...Lopez pisze:Inne ograniczenie z ustawy jest takie, że można domówić chyba tylko 25% sumy kontraktu, czyli jak kupujemy 20 autobusów to na podstawie tego przetargu tylko max. 5 następnych.
Producenci autobusów wolą sprzedać 100 pojazdów jednemu przewoźnikowi, niż po 5 20-tu przewoźnikom — mniejsze koszty.ppln pisze:I na takie mniejsze krajowe rzędu 2-5 sztuk
Zależy, co kupują zamiast solnicppln pisze:Chce, chce, ale niestety przedsiębiorstwa nie chcą przyjąć do wiadomości, że za porównywalną cenę mogą dostać znacznie lepsze jakościowo produkty.
No, nie wiem… Jak duży przewoźnik kupuje kilka na próbę, jest o co walczyć, ale jak Gminne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Pierdziszewo potrzebuje kilku busów, to nie to samo.Lopez pisze:Dla Solarisa przetarg na 2-5 sztuk to jest szansa na większe zamówienia w przyszłości - gdy miasta i przewoźnicy się wzbogacą.
Tak, tylko jak się podpisze np. umowę na x autobusów rocznie przez y lat to najpierw trzeba mieć pewność, że będzie się miało na to pieniądze… Choć teoretycznie chyba można zrobić przetarg na nieokreśloną ilość pojazdów przez x lat…ppln pisze:Jest coś takiego jak umowa na dostawę n autobusów w x lat. Coś takiego podpisały Wrocław i Łódź z Volvo (i dlatego teraz dostaniemy 19 Volv).
A z Volvem to inna sprawa — był przetarg na konkretną ilość, ale MPK wpadło w dołek finansowy i nie zakupiło w końcu tych autobusów, a teraz Volvu się przypomniało, i dał MPK wybór — albo kupią teraz albo wniosą sprawę do sądu i będzie ich to kosztować o wiele więcej, a autobusów żadnych nie dostaną
Mediów tak, ale KM to chyba nie masz czemuZazdroszczę Wam Waszych mediów...
IMHO optymalniejszy jest (zakładając, że kasa będzie) przetarg na śladową ilość busów z opcją dokupienia x sztuk przez y lat, jeśli przewoźnik zechce. W przypadku gdyby wygrał nie ten co trzeba, nie ma tragedii. Albo wpuścić prywaciarza i niech on się martwi, co i jak kupiLopez pisze:Wg. mnie optimum to np. organizacja jednego przetargu na powiedzmy 10 szt.
Chyba o to chodzi, żeby nie było "takich co trzeba" i "nie tych co trzeba", prawda? Trzeba grać fair. A najpierw jasno sobie określić swoje potrzeby i możliwości - z tym wielu przewoźników ma największy problem.plocmaster pisze:IMHO optymalniejszy jest (zakładając, że kasa będzie) przetarg na śladową ilość busów z opcją dokupienia x sztuk przez y lat, jeśli przewoźnik zechce. W przypadku gdyby wygrał nie ten co trzeba, nie ma tragedii. Albo wpuścić prywaciarza i niech on się martwi, co i jak kupi
O to chodzi. Jakbyś miał we flocie 120 Solarisów a przetarg na 20 następnych wygrał Jelcz, to jak?Lopez pisze:Chyba o to chodzi, żeby nie było "takich co trzeba" i "nie tych co trzeba", prawda?
Zależy, z kim i jak.Lopez pisze:Trzeba grać fair.
Tu się niestety zgodzę…A najpierw jasno sobie określić swoje potrzeby i możliwości - z tym wielu przewoźników ma największy problem.
Niestety problem jest w tym, że niemal każdy jest w stanie bardzo dokładnie określić swoje potrzeby, jednak możliwość często zależą od polityków, którzy kasę na komunikacje miejską znajdują dopiero przed wyborami...plocmaster pisze:Cytat:
A najpierw jasno sobie określić swoje potrzeby i możliwości - z tym wielu przewoźników ma największy problem.
Tu się niestety zgodzę…
BTW: Do kiedy maja byś dostarczone wszystkie bydgoskie Mercedesy
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Nowe gadające autobusy na ulicach
Mercedesy, kupione przez Miejskie Zakłady Komunikacyjne, będą miały głośniki zamontowane na zewnątrz, by informować pasażerów na przystanku, jakiej linii autobus podjechał.
Pierwsza partia siedmiu autobusów wyprodukowanych w Turcji już czeka w firmie Evo-bus pod Warszawą. - W piątek nasi pracownicy tam pojadą i rozpoczną odbiór techniczny. Jak wszystko będzie pasowało, to we wtorek wieczorem autobusy przyjadą do Bydgoszczy - wyjaśnia Witold Dębicki, dyrektor MZK. Następnie w pojazdach zostaną przyklejone cenniki, schematy komunikacji, regulaminy i oznakowania. Do końca kwietnia do Bydgoszczy ma trafić łącznie 20 autobusów - 18 przegubowców, w tym dziewięć niskopodłogowych i dwa krótkie także z niską podłogą.
Za wszystkie MZK zapłaci w ratach 26 mln zł. Będą nowocześniejsze od tych, które już jeżdżą po mieście od ponad roku. Po ich zewnętrznej stronie będą zainstalowane głośniki, przez które pasażerowie stojący na przystankach, usłyszą jak linia właśnie podjechała. Ma to być ułatwienie dla osób słabowidzących, niewidzących oraz tych, którzy po prostu się zagadali. Przewoźnik podjął już decyzję, na jakie trasy wyjadą nowe autobusy. Przegubowe pojawią się na liniach: 52, 53, 60, 64, 67, 68, 69, 71 i 79, natomiast "krótkie" na 55 i 61. To nie są jedyne zakupy, które na ten rok zaplanowały MZK. W grudniu ma być ogłoszony przetarg na 12 kolejnych autobusów.
GAZETA WYBORCZA
W chwili obecnej nie bardzo można dać komuś punkty w przetargu "bo już mamy takie pojazdy", no i to jest problem. Nie zmienia to faktu, że reguła fair play dotyczy wszystkich. Nie można więc poza prawem faworyzować niektórych.plocmaster pisze:O to chodzi. Jakbyś miał we flocie 120 Solarisów a przetarg na 20 następnych wygrał Jelcz, to jak?
Można mocno zawęzić krąg przyznając punkty za silnik, który się już posiada. Więc opierając tabor na SU z silnikami DAF i przyznając dodatkowe punkty za ten silnik (w zabudowie wieżowej - domena Solarisa) mamy prawie 100% szans, że zwycięży Solaris. Ale warto dać małą furtkę Jelczowi - konkurencja to konkurencjaLopez pisze:W chwili obecnej nie bardzo można dać komuś punkty w przetargu "bo już mamy takie pojazdy", no i to jest problem
Ale też przegubowych z 100% LFem ?Marcin_3558 pisze:W grudniu ma być ogłoszony przetarg na 12 kolejnych autobusów.
Szkoda tylko, że te nasze Solarisy sypią się tak szybko (ok.5 lat)- chyba to także zależy czy się o nie dba....ppln pisze:Więc opierając tabor na SU z silnikami DAF i przyznając dodatkowe punkty za ten silnik (w zabudowie wieżowej - domena Solarisa) mamy prawie 100% szans, że zwycięży Solaris.
Przy okazji jazdy na działkę - w minioną niedzielę - looknąłem co słychać w serwisie Evobus. I... autobusy dla MZK Bydgoszcz nadal stoją. Czyli nie zostały odebrane. Wszystkie autobusy mają zainstalowaną klimatyzację dla kabiny kierowcy.Marcin_3558 i GW pisze:Pierwsza partia siedmiu autobusów wyprodukowanych w Turcji już czeka w firmie Evo-bus pod Warszawą. - W piątek nasi pracownicy tam pojadą i rozpoczną odbiór techniczny.
A na zdjęciu poniżej MB Citaro G. Tego na zdjęciu może nie widać, ale one też mają zainstalowane klimatyzatory
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Jutro Mercedesy mają przyjechać do Bydgoszczy a za około pół tygodnia wyjadą na trasy . Teraz czekamy co nowego kupi PKS Bydgoszcz sp.z.o.o. na swoje linie które wygrał w przetargu .
[ Dodano: 20 Kwi 2007 16:18 ]
http://galeria.bkmkm.bydgoszcz.pl/displ ... at=0&pos=0
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... &nr=152691
- pierwsze Citara G w Bydgoszczy już przygotowane na wyjazd
[ Dodano: 20 Kwi 2007 16:18 ]
http://galeria.bkmkm.bydgoszcz.pl/displ ... at=0&pos=0
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... &nr=152691
- pierwsze Citara G w Bydgoszczy już przygotowane na wyjazd