Mercedes w Polsce- nowości, porównania serii

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...

Które z pokazanych autobusów dla MZK Bydgoszcz, podoba Ci się najbardziej ?

Kocham MB Conecto G :-)
3
11%
Najpiękniejsze są MB Citaro G :D
8
29%
Przecudne są solówki MB Citaro :)
5
18%
Nie wiem. Jeszcze się nie zdecydowałem
0
Brak głosów
Olać taką kijową ankietę ! :-)
12
43%
 
Liczba głosów: 28

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Mercedes w Polsce- nowości, porównania serii

Post autor: J-31 »

Na początek muszę przeprosić. Zdaję sobie sprawę, że temat o Citaro już istnieje. Ale ponieważ w tamtym temacie jako ostatni się wypowiedziałem, więc nie chciałem żeby poniższy post "zlał" się z tamtym...

31 grudnia postanowiłem wykorzystać na naprawę pewnych "zaległości". I taką moją "zaległością" był Citaro należący do firmy Sekar-Trans. Jego zdjęcie możecie zobaczyć tutaj w albumie lub u mnie na www ("Zdjęcia z Warszawy").
Na początek dodam jeszcze, że ten autobus samodzielnie obsługuje dwie linie do CH Fort Wola. Co drugi kurs jest na Redutową, a co drugi na Lazurową i Górczewską. W autobusie nie ma tablicy kierunkowej, tak więc podróżni, jeśli nie zapytają dokąd jedzie kierowca, to dowiedzą się dopiero, kiedy autobus wyjedzie z pod Fortu Wola.

A poniżej moje wrażenia... :)

I muszę przyznać, że nie zrobił on na mnie oszałamiającego wrażenia. Wręcz przeciwnie trochę się na nim zawiodłem. Miałem nadzieję na przyjemną jazdę nowoczesnym autobusem, a poczułem się jak w ... Jelczu M121M.

Jego wady, to wg. mnie:
- zbyt głośno pracujący silnik, nawet z przodu słychać go bardzo wyraźnie. Chociaż nie mogę napisać, że z tyłu jest ogłuszający - z tyłu można jakoś przeżyć. Nie mniej jednak powinien być bardziej wyciszony.

- zawieszenie: twarde, zbyt twarde. Dla porównania w MAN-ach jest ono przyjemnie sprężyste, podobnie jak w Jelczach M121M

- trzeszczące plastiki. Tak jak w Jelczu M121M. Poza tym styliści z Mercedesa nie zrobili tutaj żadnej rewolucji. pierwsza część pojazdu jest identycznie wykończona jak O405N (przynajmniej te którymi ja jeździłem). Nawet ten sam kolor plastików.

- fotele. Miękkie, wyściełane, ale w nie których częściach pojazdu zbyt wysoko usadowione. Skutek: po kilku minutach siedzenia bolały mnie uda. Nawet nie zostały odpowiednio wyprofilowane. Mam 1.65 m wzrostu, czy to zbyt mało by siedzieć w Citaro ?

- zbyt dużo foteli w tym autobusie. Powiedziałbym, że zostały one powsadzane wszędzie, gdzie się tylko dało. Ale to jest autobus używany, więc poprzedni przewoźnik takie miał potrzeby.

- przyciski "STOP". Wg, mnie są małe i trudne do odnalezienia, obudowa jest ciemno szara i zlewa się obiciami ścian bocznych. Całość nie wygląda najlepiej. W Solarisie zrobiono to lepiej - przyciski są duże i dobrze opisane...


Jego zalety - wg. mnie:
- nowoczesna kabina kierowcy. Pulpit znany z autobusów firmy MAN. Kierowca ma do dyspozycji bardzo wygodne miejsce pracy. Jedyna wada to całkowicie otwarta kabina, kierowcy na pewno jest zimno o tej porze roku, szczególnie, kiedy otworzy pierwsze drzwi...

- silnik. Głośny silnik, ale mocny silnik. Autobus rozpędzał się bardzo szybko. Można to było wyczuć. Tyle tylko, czy warto było ? Mocny silnik, to paliwożerny silnik. A poza tym autobus to nie samochód do rajdów, i na dodatek porusza się po mieście...


Ciekawostki:
- ustawienie foteli na tylnym zwisie. Szczególnie ostatni rząd foteli. Cześć foteli jest nieco niżej wbudowana w obudowę silnika, wygląda to bardzo ciekawie.


Pomyślałem sobie - może błędnie -, że M121M, choć technologicznie dzieli go niemal przepaść od Citaro, to od strony pasażerskiej już wcale takiej przepaści nie ma - pomijając może fotele w Jelczu :? A może nawet wręcz przeciwnie. Ale to są tylko moje wrażenia... :wink:

A jak Wy uważacie ?
Jak te autobusy od środka wyglądają we Wrocławiu (DLA) ? :D

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Niestety nie miałem okazji nim jechać :| Z zewnątrz wygląda bardzo nowocześnie i elegancko , a jednak nie jest dośc trawały i dobrze wykonany ;) Na international forum jest opinia kolegi z Niemczech , to samo też narzeka na słabe wykonanie :|
Pozdrawiam :)

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Ja miałem okazje jechać tym busem z PKS Wejherowo w lecie na trasie Gdynia Pogorze Górne - Gdańsk Oliwa. I musze powiedzieć , że moje wrażenia są mieszane. Jeżdzi dosyć dobrze , silnik jakoś mi zbytnio nie dokuczał. Natomiast układ siedzeń i same siedzenia tu już jest wręcz fatalnie. Kwadratowe siedzenia, jakis dziwny układ i wrażenie, że miejsc siedzących jest zaskakująco malutko. Więc autobus średni. Nie wybijający się jakoś zbytnio ponad przeciętnosć w ogólnym zarysie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wielkie Dzięki Wilchelmie. Ja też oczekiwałem od nich czegoś więcej. Szkoda, że producent nie włożył więcej "serca" w nowy autobus... :|

[ Dodano: 2005-01-24, 13:16 ]
mac pisze:Niestety nie miałem okazji nim jechać :| Z zewnątrz wygląda bardzo nowocześnie i elegancko , a jednak nie jest dośc trawały i dobrze wykonany ;) Na international forum jest opinia kolegi z Niemczech , to samo też narzeka na słabe wykonanie :|
Pozdrawiam :)
Wielkie dzięki. Czytałem. Ale, naprawdę nie sugerowałem się jego opinią. Chciałem mieć własną. :)

Trzeba pamietać, że autobus, którym jechałem nie jest nowy, tylko używany. Tak więc, jego wyposażenie, ilość foteli i wiele innych elementów zostało wykonanych pod kątem poprzedniego przewoźnika, jak się domyślam z Niemiec.. :)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Chopaki twarde siedzenia są w każdym nowoczesnym pojeździeno może pomijając MAN-a, ale co ważne posiedzcie na takim miekkim siedzenie 2 godziny w upale, a zobaczycie co się bedzie działo z waszymi tyłkami.

voy

Post autor: voy »

Co się będzie działo niby?

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

voy pisze:Co się będzie działo niby?
Spróbuj a zobaczysz :-P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:Co się będzie działo niby?
Spocisz się w ... :D :-P .... tak, że nawet kury Twojego sąsiada będą się - na Twój widok - odwracać kuprami... :retard:

voy

Post autor: voy »

Ee no bez przesady ;) siedzenia w MANach są wygodne i nie powodują takiego tajemniczego efektu :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Sorry ;)
U Ciebie nie ma takiego efektu. A to dlatego, że Korzystasz z tych autobusów na bardzo krótkich odcinkach :)

voy

Post autor: voy »

Krótkie to pojęcie względne zauważ. Fotele są całkiem wygodne moim zdaniem, choć rzeczywiście sprawdziłbym sobie MANa na długiej trasie w lecie cały czas siedząc, tylko jak na nas zsyłasz białe piekło...

[ Dodano: 2005-01-27, 14:40 ]
A tu macie taki przykład wykorzystania Citara :D:
http://www.autokiste.de/start.htm?site= ... 7/3289.htm

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Od wczoraj (26.02) Citaro jest testowane w PKM Sosnowiec. Widziałem je wcześniej (21) na katowickim rondzie. Niestety jeszcze nim nie jechałem, bo dzisiaj nie jeździ, a jutro będzie jeździć daleko od Katowic, ale postaram się go złapać kiedyś.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

A na ile na te testy przyjechał?

Michał

Re: Citaro - wrażenia

Post autor: Michał »

Ja sie wypowiem tak:
Byłem w Łodzi, jechałem najpierw O405N2 na linii 91 później O530 na 64 i musze powiedzieć, że komfort porównywalny. O405 jest chyba solidniej wykonany, jedyną jego wadą jest niepełna niskopodłogowość, jeśli chodzi o siedzenia to sie zgadzam całkowicie. Gdy jechałem był straszny tłok w Citaro przez małą przestrzeń stojącą. :|

voy

Post autor: voy »

Citaro też nie jest w pełni niskopodłogowe, bo ma schodek z tyłu, prawda?

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Z amfiteatrem tak, ale Citaro testowane w Sosnowcu ma wieżę, a co za tym idzie niską podłogę w tylnych drzwiach.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

W "meczu" O405N2 vs Citaro u mnie by Citaro. Jest nowocześniejszy, ładnoejszy i cichszy

P.S.Ja bym uważał Citaro za bezpieczne pojazdy gdyby nie te pożary

Egon

Post autor: Egon »

rupak pisze:P.S.Ja bym uważał Citaro za bezpieczne pojazdy gdyby nie te pożary
Uczepiliście się tego jak rzep psiego ogona. Jak palą się Volva, Jelcze, Autosany to cicho sza, a jak Mercedesowi się przytrafiło to zaraz jest wielkie larmo, jaki to on dupiaty. W ¯orach jeszcze żaden się nie spalił.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

No, ale ile razy palił się załóżmy Volvo 7000, a ile raz Citaro


Mój 300 post :lol: :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

rupak pisze:No, ale ile razy palił się załóżmy Volvo 7000, a ile raz Citaro
Rzeczywiście Egon ma rację. Każdemu autobusowi może się zdarzyć. Dlatego oceniajmy Citaro pod względem jego funkcjonalności i osiągów technicznych... :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”