Mercedes w Polsce- nowości, porównania serii
Mercedes w Polsce- nowości, porównania serii
Na początek muszę przeprosić. Zdaję sobie sprawę, że temat o Citaro już istnieje. Ale ponieważ w tamtym temacie jako ostatni się wypowiedziałem, więc nie chciałem żeby poniższy post "zlał" się z tamtym...
31 grudnia postanowiłem wykorzystać na naprawę pewnych "zaległości". I taką moją "zaległością" był Citaro należący do firmy Sekar-Trans. Jego zdjęcie możecie zobaczyć tutaj w albumie lub u mnie na www ("Zdjęcia z Warszawy").
Na początek dodam jeszcze, że ten autobus samodzielnie obsługuje dwie linie do CH Fort Wola. Co drugi kurs jest na Redutową, a co drugi na Lazurową i Górczewską. W autobusie nie ma tablicy kierunkowej, tak więc podróżni, jeśli nie zapytają dokąd jedzie kierowca, to dowiedzą się dopiero, kiedy autobus wyjedzie z pod Fortu Wola.
A poniżej moje wrażenia...
I muszę przyznać, że nie zrobił on na mnie oszałamiającego wrażenia. Wręcz przeciwnie trochę się na nim zawiodłem. Miałem nadzieję na przyjemną jazdę nowoczesnym autobusem, a poczułem się jak w ... Jelczu M121M.
Jego wady, to wg. mnie:
- zbyt głośno pracujący silnik, nawet z przodu słychać go bardzo wyraźnie. Chociaż nie mogę napisać, że z tyłu jest ogłuszający - z tyłu można jakoś przeżyć. Nie mniej jednak powinien być bardziej wyciszony.
- zawieszenie: twarde, zbyt twarde. Dla porównania w MAN-ach jest ono przyjemnie sprężyste, podobnie jak w Jelczach M121M
- trzeszczące plastiki. Tak jak w Jelczu M121M. Poza tym styliści z Mercedesa nie zrobili tutaj żadnej rewolucji. pierwsza część pojazdu jest identycznie wykończona jak O405N (przynajmniej te którymi ja jeździłem). Nawet ten sam kolor plastików.
- fotele. Miękkie, wyściełane, ale w nie których częściach pojazdu zbyt wysoko usadowione. Skutek: po kilku minutach siedzenia bolały mnie uda. Nawet nie zostały odpowiednio wyprofilowane. Mam 1.65 m wzrostu, czy to zbyt mało by siedzieć w Citaro ?
- zbyt dużo foteli w tym autobusie. Powiedziałbym, że zostały one powsadzane wszędzie, gdzie się tylko dało. Ale to jest autobus używany, więc poprzedni przewoźnik takie miał potrzeby.
- przyciski "STOP". Wg, mnie są małe i trudne do odnalezienia, obudowa jest ciemno szara i zlewa się obiciami ścian bocznych. Całość nie wygląda najlepiej. W Solarisie zrobiono to lepiej - przyciski są duże i dobrze opisane...
Jego zalety - wg. mnie:
- nowoczesna kabina kierowcy. Pulpit znany z autobusów firmy MAN. Kierowca ma do dyspozycji bardzo wygodne miejsce pracy. Jedyna wada to całkowicie otwarta kabina, kierowcy na pewno jest zimno o tej porze roku, szczególnie, kiedy otworzy pierwsze drzwi...
- silnik. Głośny silnik, ale mocny silnik. Autobus rozpędzał się bardzo szybko. Można to było wyczuć. Tyle tylko, czy warto było ? Mocny silnik, to paliwożerny silnik. A poza tym autobus to nie samochód do rajdów, i na dodatek porusza się po mieście...
Ciekawostki:
- ustawienie foteli na tylnym zwisie. Szczególnie ostatni rząd foteli. Cześć foteli jest nieco niżej wbudowana w obudowę silnika, wygląda to bardzo ciekawie.
Pomyślałem sobie - może błędnie -, że M121M, choć technologicznie dzieli go niemal przepaść od Citaro, to od strony pasażerskiej już wcale takiej przepaści nie ma - pomijając może fotele w Jelczu :? A może nawet wręcz przeciwnie. Ale to są tylko moje wrażenia...
A jak Wy uważacie ?
Jak te autobusy od środka wyglądają we Wrocławiu (DLA) ?
31 grudnia postanowiłem wykorzystać na naprawę pewnych "zaległości". I taką moją "zaległością" był Citaro należący do firmy Sekar-Trans. Jego zdjęcie możecie zobaczyć tutaj w albumie lub u mnie na www ("Zdjęcia z Warszawy").
Na początek dodam jeszcze, że ten autobus samodzielnie obsługuje dwie linie do CH Fort Wola. Co drugi kurs jest na Redutową, a co drugi na Lazurową i Górczewską. W autobusie nie ma tablicy kierunkowej, tak więc podróżni, jeśli nie zapytają dokąd jedzie kierowca, to dowiedzą się dopiero, kiedy autobus wyjedzie z pod Fortu Wola.
A poniżej moje wrażenia...
I muszę przyznać, że nie zrobił on na mnie oszałamiającego wrażenia. Wręcz przeciwnie trochę się na nim zawiodłem. Miałem nadzieję na przyjemną jazdę nowoczesnym autobusem, a poczułem się jak w ... Jelczu M121M.
Jego wady, to wg. mnie:
- zbyt głośno pracujący silnik, nawet z przodu słychać go bardzo wyraźnie. Chociaż nie mogę napisać, że z tyłu jest ogłuszający - z tyłu można jakoś przeżyć. Nie mniej jednak powinien być bardziej wyciszony.
- zawieszenie: twarde, zbyt twarde. Dla porównania w MAN-ach jest ono przyjemnie sprężyste, podobnie jak w Jelczach M121M
- trzeszczące plastiki. Tak jak w Jelczu M121M. Poza tym styliści z Mercedesa nie zrobili tutaj żadnej rewolucji. pierwsza część pojazdu jest identycznie wykończona jak O405N (przynajmniej te którymi ja jeździłem). Nawet ten sam kolor plastików.
- fotele. Miękkie, wyściełane, ale w nie których częściach pojazdu zbyt wysoko usadowione. Skutek: po kilku minutach siedzenia bolały mnie uda. Nawet nie zostały odpowiednio wyprofilowane. Mam 1.65 m wzrostu, czy to zbyt mało by siedzieć w Citaro ?
- zbyt dużo foteli w tym autobusie. Powiedziałbym, że zostały one powsadzane wszędzie, gdzie się tylko dało. Ale to jest autobus używany, więc poprzedni przewoźnik takie miał potrzeby.
- przyciski "STOP". Wg, mnie są małe i trudne do odnalezienia, obudowa jest ciemno szara i zlewa się obiciami ścian bocznych. Całość nie wygląda najlepiej. W Solarisie zrobiono to lepiej - przyciski są duże i dobrze opisane...
Jego zalety - wg. mnie:
- nowoczesna kabina kierowcy. Pulpit znany z autobusów firmy MAN. Kierowca ma do dyspozycji bardzo wygodne miejsce pracy. Jedyna wada to całkowicie otwarta kabina, kierowcy na pewno jest zimno o tej porze roku, szczególnie, kiedy otworzy pierwsze drzwi...
- silnik. Głośny silnik, ale mocny silnik. Autobus rozpędzał się bardzo szybko. Można to było wyczuć. Tyle tylko, czy warto było ? Mocny silnik, to paliwożerny silnik. A poza tym autobus to nie samochód do rajdów, i na dodatek porusza się po mieście...
Ciekawostki:
- ustawienie foteli na tylnym zwisie. Szczególnie ostatni rząd foteli. Cześć foteli jest nieco niżej wbudowana w obudowę silnika, wygląda to bardzo ciekawie.
Pomyślałem sobie - może błędnie -, że M121M, choć technologicznie dzieli go niemal przepaść od Citaro, to od strony pasażerskiej już wcale takiej przepaści nie ma - pomijając może fotele w Jelczu :? A może nawet wręcz przeciwnie. Ale to są tylko moje wrażenia...
A jak Wy uważacie ?
Jak te autobusy od środka wyglądają we Wrocławiu (DLA) ?
Ja miałem okazje jechać tym busem z PKS Wejherowo w lecie na trasie Gdynia Pogorze Górne - Gdańsk Oliwa. I musze powiedzieć , że moje wrażenia są mieszane. Jeżdzi dosyć dobrze , silnik jakoś mi zbytnio nie dokuczał. Natomiast układ siedzeń i same siedzenia tu już jest wręcz fatalnie. Kwadratowe siedzenia, jakis dziwny układ i wrażenie, że miejsc siedzących jest zaskakująco malutko. Więc autobus średni. Nie wybijający się jakoś zbytnio ponad przeciętnosć w ogólnym zarysie.
Wielkie Dzięki Wilchelmie. Ja też oczekiwałem od nich czegoś więcej. Szkoda, że producent nie włożył więcej "serca" w nowy autobus...
[ Dodano: 2005-01-24, 13:16 ]
Trzeba pamietać, że autobus, którym jechałem nie jest nowy, tylko używany. Tak więc, jego wyposażenie, ilość foteli i wiele innych elementów zostało wykonanych pod kątem poprzedniego przewoźnika, jak się domyślam z Niemiec..
[ Dodano: 2005-01-24, 13:16 ]
Wielkie dzięki. Czytałem. Ale, naprawdę nie sugerowałem się jego opinią. Chciałem mieć własną.mac pisze:Niestety nie miałem okazji nim jechać Z zewnątrz wygląda bardzo nowocześnie i elegancko , a jednak nie jest dośc trawały i dobrze wykonany Na international forum jest opinia kolegi z Niemczech , to samo też narzeka na słabe wykonanie
Pozdrawiam
Trzeba pamietać, że autobus, którym jechałem nie jest nowy, tylko używany. Tak więc, jego wyposażenie, ilość foteli i wiele innych elementów zostało wykonanych pod kątem poprzedniego przewoźnika, jak się domyślam z Niemiec..
Krótkie to pojęcie względne zauważ. Fotele są całkiem wygodne moim zdaniem, choć rzeczywiście sprawdziłbym sobie MANa na długiej trasie w lecie cały czas siedząc, tylko jak na nas zsyłasz białe piekło...
[ Dodano: 2005-01-27, 14:40 ]
A tu macie taki przykład wykorzystania Citara :
http://www.autokiste.de/start.htm?site= ... 7/3289.htm
[ Dodano: 2005-01-27, 14:40 ]
A tu macie taki przykład wykorzystania Citara :
http://www.autokiste.de/start.htm?site= ... 7/3289.htm
Re: Citaro - wrażenia
Ja sie wypowiem tak:
Byłem w Łodzi, jechałem najpierw O405N2 na linii 91 później O530 na 64 i musze powiedzieć, że komfort porównywalny. O405 jest chyba solidniej wykonany, jedyną jego wadą jest niepełna niskopodłogowość, jeśli chodzi o siedzenia to sie zgadzam całkowicie. Gdy jechałem był straszny tłok w Citaro przez małą przestrzeń stojącą.
Byłem w Łodzi, jechałem najpierw O405N2 na linii 91 później O530 na 64 i musze powiedzieć, że komfort porównywalny. O405 jest chyba solidniej wykonany, jedyną jego wadą jest niepełna niskopodłogowość, jeśli chodzi o siedzenia to sie zgadzam całkowicie. Gdy jechałem był straszny tłok w Citaro przez małą przestrzeń stojącą.