O303

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Egon

Post autor: Egon »

MKM Shadow pisze:Zapomniałeś wspomnieć, że te nasze Mercedesy są podejrzewam ex Gryf Kartuzy. Te wozy są koszmarne, głównie z ciasności panującej w środku.
To akurat nie jest ich główną wadą (no, może na 810 bardziej daje się we znaki niż na 292). Przede wszystkim mają zero otwieranych okien i latem jest w nich ciepło nie do wytrzymania.

Damhan

Post autor: Damhan »

Identyczny w takich barwach dowoził jeszcze niedawno robotników na przebudowę nowego budynku Pomorskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia w Gdańsku. Zastanawiałem się właśnie skąd te ciemnozielone kolory... :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Oooops. Czyli jest tak jak się domyślałem. Czytając Wasze posty odnoszę wrażenie, że tych wojskowych MB O303 było naprawdę sporo... :cool:

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:tych wojskowych MB O303 było naprawdę sporo...
Bundeswehra pozbywa się kilkuset pojazdów. Pewnie większość z nich obejrzymy sobie prędzej czy później w Polsce :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Bundeswehra pozbywa się kilkuset pojazdów. Pewnie większość z nich obejrzymy sobie prędzej czy później w Polsce :)
Ooops. Mówisz, że aż kilkaset takich autobusów sprzedają. :shocked:

Brrrr... Współczuje pasażerom PKS :]

Lopez

Post autor: Lopez »

Najgorsze są fotele. Oryginalne są koszmarnie niewygodne. Odbyłem kilka takich przejażdżek na trasie Kraków-Starachowice i odwrotnie (4h w jedną stronę) i przestałem korzystać z usług PPKS Starachowice :|

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Najgorsze są fotele. Oryginalne są koszmarnie niewygodne
Ooops. A konkretnie co z nimi jest. ¬le wyprofilowane, czy twarde ? :]

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

u2w pisze:Merce O303 zakupił też Dunn-Line (ob. Veolia).
Fakt, zakupili je ale nikomu dalej nie sprzedawali tylko posiadają je cały czas.
Zresztą cechą charakterystyczną tych egzemplarzy są drugie drzwi harmonijkowe (tylko jeden ma inaczej gdyż jest krótszy).

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:
Lopez pisze:Najgorsze są fotele. Oryginalne są koszmarnie niewygodne
Ooops. A konkretnie co z nimi jest. ¬le wyprofilowane, czy twarde ? :]
Małe i niewygodne. "Zagłówek" na wysokości moich łopatek. Nie są to dechy, ale jednak po 4 godzinach...

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Przepraszam za odkop, ale dokładnych informacji nie mogę znaleźć u wujka Google: ile wyprodukowano tego typu Mercedesów? W jakich typach występowały? Czy wszystkie są ex. armia? Ja osobiście miałem okazję przejechać się tym czymś na trasie Piekary -> Kraków (MAL BUS) i jechało się lepiej niż H9. Te siedzenia na półgodzinną trasę też nie są najgorsze. Dokładniej nie opiszę bo było to z 5 lat temu i wtedy się tak nie znałem na tym jak teraz :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie chcę jakoś kreować siebie na eksperta - ale z tego co się orientuję, Mercedesów O303, było wiele różnych wersji i pod typów.

Z ciekawostek warto dodać, że nie tylko niemiecka armia kupowała te autobusy do transportu żołnierzy. Wiem, że w Niemczech można również było spotkać O303 jako "więżniarki". I nawet kiedyś gdzieś znalazłem zdjęcia takich pojazdów. :cool:

Nie mniej jednak nam - miłośnikom transportu zbiorowego - te autobusy powinny się raczej utrwalić jako turystyczne pojazdy, z podwyższonym pokładem.

Ja osobiście pamiętam jak pod koniec lat 80-tych ( to musiał być rok 1987 lub 1988, dokładnie nie pamiętam) w Warszawie pod PKiN, była mała wystawa autobusów z zachodu. Reklamował się tam m.in. Renault (były prospekty z PR100.2 oraz PR180.2), a także Merceds Benz.

I pod Pałacem Kultury stał prześliczny MB O303. Autobus wydawał mi się wtedy po prostu luksusowy. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”