Testy Mercedesów w MPK Lublin
Może nie Citaro ale na pewno jakieś nowe autobusy bo te obecne sie już sypią. Ja najchętniej widział bym Lion's-a ale Citaro też może być i ewentualnie Soalris. Zresztą o zakupach będzie można mówić dopiero po przetestowaniu wszystkich zaplanowanych a został jeszcze do testów 12m Merc, Solaris, Solbus i Jelcz. Z tych co były tj. Scania i MAN jak na razie najlepszy okazuje się Lion's City przynajmniej wśród MKM-ów.
Nie znam specyfiki komunikacji miejskiej Lublina, ale wydaje mi się - jeśli się mylę, to mnie Poprawcie - że Citaro K może nie być najlepszym zakupem. Jest mały, ciasny. Nie wiem, czy będzie dopasowany do tamtejszej km.
No, ale jeśli MPK w końcu przeprowadzi przetarg i wygra Evobus z 12 metrowym Citaro, to chyba będzie jedna z największych sensacji roku
No, ale jeśli MPK w końcu przeprowadzi przetarg i wygra Evobus z 12 metrowym Citaro, to chyba będzie jedna z największych sensacji roku
Im jest wszystko jedno, skoro zastępują przegubowe Ikarusy solowymi Mercedesami z dwoma parami drzwi i bez otwieranych okienJ-31 pisze:Nie znam specyfiki komunikacji miejskiej Lublina, ale wydaje mi się - jeśli się mylę, to mnie Poprawcie - że Citaro K może nie być najlepszym zakupem. Jest mały, ciasny. Nie wiem, czy będzie dopasowany do tamtejszej km.
A dlaczego? W ogóle co to jest t folia one-vision. Chodzi o to, że ze środka widać, a z zewnątrz nie? Błagam oświećcie mnie.Lopez pisze:Jeśli producentowi zależy na opinii pasażerów to nie było dobrym pomysłem naklejanie folii one-vision.
Ale MPK ma dużo Jelczy M11 i chyba 3 10,5 - metrowe Merce, więc za nie mogły by chyba Citaro K pojechać.J-31 pisze: Nie wiem, czy będzie dopasowany do tamtejszej km.
MIG-i mają 11m i kwalifikują sie jako tabor MAXI, natomiast Citaro K to typ MIDI czyli sama pojemność jest już inna. Według mnie to kilka szt. by się może i przydało takich merców czy innych tego typu pojazdów, ale przy brakach taborowych i planowanych zakupach potrzeba taboru co najmniej 12m tak więc poczekajmy aż przybędzie zwykłe Citaro. Natomiast co do O405NK to one teoretycznie miały jeździć na liniach o mniejszym natężeniu natomiast w praktyce to jest zupełnie inaczej... ale EOTAle MPK ma dużo Jelczy M11 i chyba 3 10,5 - metrowe Merce, więc za nie mogły by chyba Citaro K pojechać.
Pod warunkiem że pasażerowie potrafią korzystać z tego wozu. W Bielsku jak wiadomo jest ich 10 sztuk ale wykorzystanie przez pasażerów jest tragiczne. Ostatnio wracałem właśnie tym Mercedesem do domu w trakcje szczytu... i co zauważyłem że pasażerowie po prostu nie potrafią wejść do niego tak jak trzeba. Otóż jak jest rzeźnia na wózki do drzwi było takie zatłoczenie że już nie którzy pasażerowie nie mogli wsiąść a z samego tyłu pełno luzu. Rozmawiałem ostatnio z jednym z kierowców i jak on to stwierdził, że te Mercedesy, które zakupiło Bielskie MZK to zbytnio popełniony błąd. Taki Mercedes najlepiej nadaje się do Niemiec gdzie zatłoczenie w autobusach jest minimalne. W Polsce wiadomo jak to jest jak trzeba to wejdzie się na siłę a potem skutki są.
Przyczyna takiej sytuacji jest inna. Otóż jeżeli autobus z układem 2-2-0 jeździ na linii na której obowiązuje wsiadanie pierwszymi drzwiami to ludzie bardziej równomiernie się rozkładają po autobusie. Zaś w przypadku kiedy w/w autobus jeździ na normalnej linii wszyscy automatycznie się pchają do środkowego wejścia i robi się ścisk. Gdyby te Citara miały układ 2-2-1 bądź 2-2-2 to nie byłoby takiego problemu ( wnioski wyciągnięte na podstawie własnych obserwacji )Razor 688 pisze: wykorzystanie przez pasażerów jest tragiczne. Ostatnio wracałem właśnie tym Mercedesem do domu w trakcje szczytu... i co zauważyłem że pasażerowie po prostu nie potrafią wejść do niego tak jak trzeba. Otóż jak jest rzeźnia na wózki do drzwi było takie zatłoczenie że już nie którzy pasażerowie nie mogli wsiąść a z samego tyłu pełno luzu.
BzduraRazor 688 pisze:Taki Mercedes najlepiej nadaje się do Niemiec gdzie zatłoczenie w autobusach jest minimalne.|
LOL. Różnica jest w tym wypadku tylko na papierze - te 50 centymetrów Cię zbawi? Jeżeli mówilibyśmy o wozach 9-metrowych i 12-metrowych, to byłoby inaczej.Citadis pisze:MIG-i mają 11m i kwalifikują sie jako tabor MAXI, natomiast Citaro K to typ MIDI czyli sama pojemność jest już inna.
Dokładnie. A z tego, co gdzieś (chyba nawet na tym forum) wyczytałem, jest możliwość zamówienia krótkiego Citaro z trzecimi drzwiamiAmalio pisze:Gdyby te Citara miały układ 2-2-1 bądź 2-2-2 to nie byłoby takiego problemu ( wnioski wyciągnięte na podstawie własnych obserwacji )
Test Mercedesa O345C [Conecto LF] w MPK Lublin
Od 27 listopada w MPK Lublin testowany jest Mercedesa O345C [Conecto LF] oto link do zdjęć :
http://www.ltek.comernet.pl/zdjecia/252d.jpg
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/images ... 199637.jpg
http://www.ltek.comernet.pl/zdjecia/252d.jpg
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/images ... 199637.jpg