Testy Mercedesów w MPK Lublin

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Haribo

Testy Mercedesów w MPK Lublin

Post autor: Haribo »

Do MPK Lublin przyjechał na testy Mercedes O530K. Oto parę fotek mojego kolegi Piotra K :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ppln

Post autor: ppln »

Na jak długo? I czy MPK Łódź jest naprawdę jedynym przedsiębiorstwem, które nie potrafi zaprogramować wyświetlaczy Pixela (mogą nie mieć do tego sprzętu, ale takowy posiada MPK i ostatnio też Forbus)

Citadis

Post autor: Citadis »

Małe Citaro przyjechało do nas na 2 tyg. po czym przyjedzie do nas standardowa wersja 12m

Haribo

Post autor: Haribo »

A chcecie kupić jakieś Citaro ?

Citadis

Post autor: Citadis »

Może nie Citaro ale na pewno jakieś nowe autobusy bo te obecne sie już sypią. Ja najchętniej widział bym Lion's-a ale Citaro też może być i ewentualnie Soalris. Zresztą o zakupach będzie można mówić dopiero po przetestowaniu wszystkich zaplanowanych a został jeszcze do testów 12m Merc, Solaris, Solbus i Jelcz. Z tych co były tj. Scania i MAN jak na razie najlepszy okazuje się Lion's City przynajmniej wśród MKM-ów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie znam specyfiki komunikacji miejskiej Lublina, ale wydaje mi się - jeśli się mylę, to mnie Poprawcie - że Citaro K może nie być najlepszym zakupem. Jest mały, ciasny. Nie wiem, czy będzie dopasowany do tamtejszej km. ;)

No, ale jeśli MPK w końcu przeprowadzi przetarg i wygra Evobus z 12 metrowym Citaro, to chyba będzie jedna z największych sensacji roku :razz:

Lopez

Post autor: Lopez »

Jeśli producentowi zależy na opinii pasażerów to nie było dobrym pomysłem naklejanie folii one-vision. Wielki błąd (tzw. wielbłąd)...

JacekM

Post autor: JacekM »

J-31 pisze:Nie znam specyfiki komunikacji miejskiej Lublina, ale wydaje mi się - jeśli się mylę, to mnie Poprawcie - że Citaro K może nie być najlepszym zakupem. Jest mały, ciasny. Nie wiem, czy będzie dopasowany do tamtejszej km.
Im jest wszystko jedno, skoro zastępują przegubowe Ikarusy solowymi Mercedesami z dwoma parami drzwi i bez otwieranych okien

Citadis

Post autor: Citadis »

Przecież napisałem że po tym ma przyjechać normalne Citaro, a dlaczego ten krótki przyjechał, nie wiem może ma tourne po Polsce.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Citadis pisze: a dlaczego ten krótki przyjechał, nie wiem może ma tourne po Polsce.
No i co z tego, że ma tourne?? Nikt im nie karze go brać na testy, a skoro wzięli to znaczy, że mają jakieś plany związane z tym pojazdem albo mieli.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Niekoniecznie - istnieje jeszcze prosta chęć poznania, porównania. Albo zasada: dają to brać, biją to uciekać :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja myślę, że Evobus po prostu chętnie oferuje do testów tegoż małego Citaro, na zasadzie - "a nuż-widelec, się skuszą i kupią". A MPK - zgodnie z tym co napisał U2w - po prostu go wzięło na testy :)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Lopez pisze:Jeśli producentowi zależy na opinii pasażerów to nie było dobrym pomysłem naklejanie folii one-vision.
A dlaczego? W ogóle co to jest t folia one-vision. Chodzi o to, że ze środka widać, a z zewnątrz nie? Błagam oświećcie mnie. xD
J-31 pisze: Nie wiem, czy będzie dopasowany do tamtejszej km.
Ale MPK ma dużo Jelczy M11 i chyba 3 10,5 - metrowe Merce, więc za nie mogły by chyba Citaro K pojechać.

Lopez

Post autor: Lopez »

Gadzie pisze:A dlaczego? W ogóle co to jest t folia one-vision. Chodzi o to, że ze środka widać, a z zewnątrz nie? Błagam oświećcie mnie.
To jest taka folia, na której z zewnątrz jest reklama i przez to nie widać co jest w środku, a ze środka niby-widać świat wokół.

Citadis

Post autor: Citadis »

Ale MPK ma dużo Jelczy M11 i chyba 3 10,5 - metrowe Merce, więc za nie mogły by chyba Citaro K pojechać.
MIG-i mają 11m i kwalifikują sie jako tabor MAXI, natomiast Citaro K to typ MIDI czyli sama pojemność jest już inna. Według mnie to kilka szt. by się może i przydało takich merców czy innych tego typu pojazdów, ale przy brakach taborowych i planowanych zakupach potrzeba taboru co najmniej 12m tak więc poczekajmy aż przybędzie zwykłe Citaro. Natomiast co do O405NK to one teoretycznie miały jeździć na liniach o mniejszym natężeniu natomiast w praktyce to jest zupełnie inaczej... ale EOT

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

Pod warunkiem że pasażerowie potrafią korzystać z tego wozu. :nuts: W Bielsku jak wiadomo jest ich 10 sztuk ale wykorzystanie przez pasażerów jest tragiczne. Ostatnio wracałem właśnie tym Mercedesem do domu w trakcje szczytu... i co zauważyłem że pasażerowie po prostu nie potrafią wejść do niego tak jak trzeba. Otóż jak jest rzeźnia na wózki do drzwi było takie zatłoczenie że już nie którzy pasażerowie nie mogli wsiąść a z samego tyłu pełno luzu. Rozmawiałem ostatnio z jednym z kierowców i jak on to stwierdził, że te Mercedesy, które zakupiło Bielskie MZK to zbytnio popełniony błąd. Taki Mercedes najlepiej nadaje się do Niemiec gdzie zatłoczenie w autobusach jest minimalne. W Polsce wiadomo jak to jest jak trzeba to wejdzie się na siłę a potem skutki są. :|

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Razor 688 pisze: wykorzystanie przez pasażerów jest tragiczne. Ostatnio wracałem właśnie tym Mercedesem do domu w trakcje szczytu... i co zauważyłem że pasażerowie po prostu nie potrafią wejść do niego tak jak trzeba. Otóż jak jest rzeźnia na wózki do drzwi było takie zatłoczenie że już nie którzy pasażerowie nie mogli wsiąść a z samego tyłu pełno luzu.
Przyczyna takiej sytuacji jest inna. Otóż jeżeli autobus z układem 2-2-0 jeździ na linii na której obowiązuje wsiadanie pierwszymi drzwiami to ludzie bardziej równomiernie się rozkładają po autobusie. Zaś w przypadku kiedy w/w autobus jeździ na normalnej linii wszyscy automatycznie się pchają do środkowego wejścia i robi się ścisk. Gdyby te Citara miały układ 2-2-1 bądź 2-2-2 to nie byłoby takiego problemu ;) ( wnioski wyciągnięte na podstawie własnych obserwacji ;) )
Razor 688 pisze:Taki Mercedes najlepiej nadaje się do Niemiec gdzie zatłoczenie w autobusach jest minimalne.|
Bzdura

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Citadis pisze:MIG-i mają 11m i kwalifikują sie jako tabor MAXI, natomiast Citaro K to typ MIDI czyli sama pojemność jest już inna.
LOL. Różnica jest w tym wypadku tylko na papierze - te 50 centymetrów Cię zbawi? Jeżeli mówilibyśmy o wozach 9-metrowych i 12-metrowych, to byłoby inaczej.
Amalio pisze:Gdyby te Citara miały układ 2-2-1 bądź 2-2-2 to nie byłoby takiego problemu ( wnioski wyciągnięte na podstawie własnych obserwacji )
Dokładnie. A z tego, co gdzieś (chyba nawet na tym forum) wyczytałem, jest możliwość zamówienia krótkiego Citaro z trzecimi drzwiami ;)

Haribo

Test Mercedesa O345C [Conecto LF] w MPK Lublin

Post autor: Haribo »

Od 27 listopada w MPK Lublin testowany jest Mercedesa O345C [Conecto LF] oto link do zdjęć :
http://www.ltek.comernet.pl/zdjecia/252d.jpg
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/images ... 199637.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”