Strona 1 z 1

Conecto G...

: 2008-04-30, 21:55
autor: Gadzie
Już jest. Conecto LF w wersji przegubowej:
Nadchodzi Conecto LF GNiskopodłogowy wariant Conecto G stanowi rozszerzenie oferty Mercedes-Benz o autobus przegubowy dla specjalnych wymagań rynków Europy Środkowej i Wschodniej. Dzięki swojej długości 18 metrów Conecto G może przewieźć 148 pasażerów. Odpowiedni poziom bezpieczeństwa Conecto zapewniają montowane standardowo hamulce tarczowe na wszystkich kołach, elektroniczny układ hamulcowy (EBS) i system zapobiegający blokowaniu kół (ABS). Płynną jazdę w ruchu drogowym gwarantuje sześciocylindrowy silnik rzędowy OM 457 LA o pojemności 12 litrów i mocy 260 kW (354 KM) w połączeniu z sześciostopniową automatyczną skrzynia biegów ZF. Jego maksymalny moment obrotowy 1600 Nm i dostępny jest przy prędkości 1100 obrotów na minutę. Dzięki ekologicznym rozwiązaniom w zakresie napędu, zwłaszcza technologii BlueTec dla silników wysokoprężnych w oparciu o SCR (Selective Catalytic Reduction –selektywną redukcję katalityczną), autobus spełnia normy emisji spalin Euro 4 oraz Euro 5. Dzięki temu Conecto stanowi ekonomiczną w zużyciu paliwa inwestycję. Technologia BlueTec dla silników wysokoprężnych opiera się zasadniczo na udoskonalonych silnikach oraz zintegrowanym systemie obróbki spalin. Po dodaniu Ad-Blue, wodnego roztworu redukcyjnego, w katalizatorze SCR następuje precyzyjna zamiana tlenków azotu w substancje nieszkodliwe: azot i parę wodną. Systemy elektroniczne silnika dozują ilość płynu Ad-Blue, który wprowadzany jest z oddzielnego zbiornika do gorących spalin, gdzie ulega hydrolizie do postaci amoniaku i reakcji chemicznej.
Niską awaryjność autobusu zapewnia także elektroniczny system sterowania FPS, który znacznie zmniejsza ilość i długość przewodów w wiązce elektronicznej pojazdu. W Conecto działa pięć układów elektronicznych FPS: dla układu napędowego i hamulcowego, ogrzewania/wentylacji/klimatyzacji i drzwi, deski rozdzielczej oraz systemu IBIS (informacje dla pasażerów). System FPS jest całkowicie diagnozowalny. Zarówno 12-metrowy Mercedes-Benz Conecto, wprowadzony na rynek już w 2007 roku, jak i Mercedes-Benz Conecto G, powstają w tureckiej fabryce Daimler`a –Mercedes-Benz Türk A.S. w Hoºdere. Warto dodać, że w zakładzie wszystkie szkielety autobusów zabezpieczane są metodą całkowitego katodowego lakierowania zanurzeniowego.
¬ródło: infobus.pl
Tutaj zdjęcia: http://infobus.pl/text.php?from=rss&id=17456

: 2008-05-01, 08:15
autor: kombino
To ja może dodam że w Polsce nie ma 3-ech conecto a 4-tym czwartym jest autobus dla Veolii Gdynia, który przedwczoraj przybył wreszcie.

: 2008-05-02, 09:57
autor: J-31
To ja może dodam że w Polsce nie ma 3-ech conecto a 4-tym czwartym jest autobus dla Veolii Gdynia, który przedwczoraj przybył wreszcie.
No, tak, ale co to ma do tematu "Conecto G" ? Ten autobus, dla Veolii Gdynia, jest solówką :chytry:

: 2008-05-02, 18:01
autor: kombino
Ale w zacytowanym artykule z infobusa na temat 345CG :?: w jego dalszej części podano że są trzy solówki, więc się trochę wiąże ;) EOT

: 2008-05-05, 09:55
autor: J-31
Ok. Wobec wróćmy do przeguba. Ciekawy jestem jak długo będziemy musieli poczekać na te przeguby w Polsce - mam na myśli pierwsze zamówienia przez polskich przewoźników ;)

: 2013-10-29, 09:45
autor: Daniel
Przed godziną 8 widziałem w Kielcach "zafoliowanego" Conecto LF rysopisem odpowiadającego łódzkiemu przewoźnikowi.

: 2013-11-02, 16:30
autor: J-31
Dwa przegubowe MB Conecto LF G w barwach łódzkich stoją właśnie w Wolicy - czy to na pewno dla MPK Łódź ? ;)

: 2013-11-02, 23:02
autor: KB
Na pewno, Evobus z tym modelem wystartował w wygranym przetargu ;-) A nie ma gdzieś tam tego testowego z silnikiem Euro VI?

: 2013-11-02, 23:44
autor: ppln
Jest w Łodzi.

: 2013-11-03, 22:24
autor: Coffee
J-31 pisze:^^^ Zaraz, zaraz, ale o czym Piszecie - o Conecto LF G Euro 6, czy Citaro C2 Euro 6. Bo ten ostatni stoi właśnie w Wolicy. Dzisiaj go fociłem.
Jasiek, ale Ty nie umiesz czytać miedzy wierszami...
http://phototrans.pl/2415,34,6266,0,t.html

http://gtlodz.eu/img-testowe_conecto_na_753,34661.html

: 2013-11-04, 22:46
autor: J-31
Sorry nie jestem jasnowidzem. No, ale dzięki wielkie - teraz wszystko jasne :cool: