Capa City na testach w MPK Wrocław.
Capa City na testach w MPK Wrocław.
Mercedes-Benz O530GL zagościł we Wrocławiu w dniach: 05.07 - 07.07. Co prawda nie długo, ale to nie lada gratka dla miłośników. Ja niestety nie miałem okazji się tym przejechać. Nawet nie wiedziałem, że to jest tak blisko mnie :mrgreen: Może ktoś inny miał okazję zagścić we wnętrzu tego pojazdu?infobus.pl pisze:Nowy, bardzo długi autobus pasażerski jeździł przez weekend po Wrocławiu. Nad zakupem takich srebrnych wehikułów dla miasta zastanawiają się urzędnicy. - Rozwiązałyby wiele problemów z komunikacją - przyznają. Mercedes-Benz CapaCity - tak nazywa się autobus, który w sobotę przyjechał do Wrocławia. Kursował na kilku trasach w określonych godzinach przez cały weekend. Było na co popatrzeć. CapaCity to niskopodłogowy autobus skonstruowany specjalnie do jazdy po mieście. Swobodnie może jechać nim aż 150 osób.
Laszlo Rakasz, dyrektor do spraw strategii w firmie Evobus (przedstawiciel Mercedesa w Polsce): - To pojazd bezpieczny, komfortowy i ekonomiczny. Liczy się też jego wygląd, bo komunikacja miejska coraz częściej postrzegana jest jako stały element miasta. Nowatorska konstrukcja nie wymaga dostosowania infrastruktury drogowej, dotrze wszędzie tam, gdzie jeżdżą inne autobusy.
CapaCity ma aż 19,54 m długości. To najdłuższy autobus, jaki kiedykolwiek jeździł po Wrocławiu. Jest wygodny dla pasażerów: ma cztery szerokie pary drzwi i tylko jeden przegub, co pozwala kierowcy na swobodne manewrowanie pojazdem. I jest klimatyzowany. Na co najmniej kilku trasach przydałby się od zaraz.
Witold Turzański, prezes zarządu MPK: - Z takich dzielnic jak Psie Pole, Kozanów, Nowy Dwór co kilka minut wyjeżdżają autobusy przegubowe, a i tak pasażerowie skarżą się na ciasnotę. Rozwiązaniem byłoby doprowadzenie tam linii tramwajowych, co pochłania ogromne koszty, albo wprowadzenie wielkopojemnych autobusów. Urzędnicy obliczyli, że koszty linii tramwajowych amortyzują się po 20-30 latach. - A nie wiadomo, jak w tym czasie będzie wyglądać sytuacja demograficzna tych osiedli. Trakcji kolejowej się nie przeniesie, za to autobusy bez problemu - zauważa prezes Turzański.
Dlatego poważnie zastanawiają się nad zakupem autobusów nowej generacji. Ilu? Iwona Czarnacka, rzeczniczka MPK: - Przydałoby się kilkadziesiąt, ale ograniczają nas pieniądze.
Jeden w pełni wyposażony CapaCity kosztuje około 1,4 mln zł. Na zrealizowanie zamówienia czeka się około pół roku. Gdyby Wrocław zdecydował się na kupno autobusów, urzędnicy musieliby jeszcze wystąpić do Ministerstwa Transportu o warunkową zgodę na homologację - CapaCity jest o prawie metr dłuższy niż dopuszczają przepisy. - Wstępna opinia ministerstwa jest, nie byłoby z tym problemu - zapewnia Rakasz.
Tutaj fotki:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,255489,0.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,255525,0.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,255703,0.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,255797,0.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,255798,0.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,256002,0.html
P.S. tył rzeczywiście do bani.
Jak myślicie, czy Wrocław kupi te cacka? ;>
Ostatnio zmieniony 2008-07-09, 14:48 przez Gadzie, łącznie zmieniany 1 raz.
Weźmy pod uwagę fakt, że kasowane są Ikarusy 280 i będzie zapotrzebowanie na przegubowce. Myślę, że jednak go nie sprowadzą, a poszukają pewnie coś w Manach. Chociaż ja wychodzę z założenia, że wszystko jest możliwe.
Co do wyglądu wewn. to patrząc na zdjęcie tyłu wygląda to mało praktycznie. Ludzie będą siedzieć jak śledzie, lepiej było zostawić tam wolną przestrzeń, ale to tylko moje zdanie.
Co do wyglądu zewn. nie mam większych zastrzeżeń, dość fajnie się prezentuje.
Co do wyglądu wewn. to patrząc na zdjęcie tyłu wygląda to mało praktycznie. Ludzie będą siedzieć jak śledzie, lepiej było zostawić tam wolną przestrzeń, ale to tylko moje zdanie.
Co do wyglądu zewn. nie mam większych zastrzeżeń, dość fajnie się prezentuje.
Raczej nie. Jedno, że drogie, a dwa, że niby mało pojemne.Gadzie pisze:Jak myślicie, czy Wrocław kupi te cacka? ;>
Dobra, ale to tylko testowiec.ŁK-MZK pisze:Co do wyglądu wewn. to patrząc na zdjęcie tyłu wygląda to mało praktycznie. Ludzie będą siedzieć jak śledzie, lepiej było zostawić tam wolną przestrzeń, ale to tylko moje zdanie.
Poza tym to bardzo fajny autobus, ładnie się prezentuję z tym malowaniem i chromowanymi kołpakami
Czy ktoś wie ile będzie on miał koni mechanicznych ?
Też mi się tak wydaje Słyszałem właśnie, że to wcale nie jest takie pojemne.Shadow238 pisze:Raczej nie. Jedno, że drogie, a dwa, że niby mało pojemne.
Po prostu była to nowość, coś ekstremalnego i zrobili z tego wielkie halo, że to cudowne, pojemne itd., a w rzeczywistości to jest bardzo zbliżone do zwykłego przeguba.
Co do ceny... w sumie MPK Wrocław do biednych nie należy, więc może się skuszą. Albo skończy się na planach, jak na razie w MZA
Tylko jak ten autobus nie ma większej przestrzeni niż zwykły 18 metrowiec to jest to nieprawdą co piszesz. Według opini osób nie ma on wcale dużej przestrzeni.Skoda 16T pisze:Niestety nie. 18-to metrowe autobusy na najbardziej zatłoczone linie nie wystarczają ( 142, 132 ). Zawsze jest tłok
75cm, to co to z drugiej strony jest. Prawie, że nic. Wejdzie 8 osób więcej Do tego z tyłu nie ma wolnej przestrzeni, bo wszystko jest zabudowane, chyba, że MPK postanowi przerobić trochę wnętrze, to możliwe, że i więcej osób wejdzie.Lopez pisze:Jestem pewien, że autobus dłuższy o 75 cm nie spowoduje rewolucji,
Capacity ma długość na zewnątrz dokładnie 19,54m, więc 1,5 metra więcej od standardowego przegubowca, ale ma dużo bardziej zabudowany tył, stąd jak dla mnie ~75cm dugości więcej. Widać się trochę nieprecyzyjnie wyraziłemAmalio pisze:Zaraz, zaraz. Zacznijmy od tego od czego jest Capacity dłuższe o 75 centymetrów Bo w porównaniu z Citaro G to on jest dłuższy o 164 centymetry...
Podam Wam link do opisu "wrocławskiego" CapaCity i kilku informacji o nim. Znajdziecie tam również porównanie danych CapaCity i Citaro G.Lopez pisze:Capacity ma długość na zewnątrz dokładnie 19,54m, więc 1,5 metra więcej od standardowego przegubowca, ale ma dużo bardziej zabudowany tył, stąd jak dla mnie ~75cm dugości więcej.
http://infobus.pl/text.php?from=rss&id=18768
Chyba już nie. W tej sprawie panuje cisza - póki co na pewno warszawskie MZA nie kupi tak długich autubusów.barthezz_13 pisze:IMO pierwszym miastem, które kupi autobusy o dł. ponad 18m będzie Warszawa.
Ten testowiec to jest najwyraźniej już inny autobus - którego testowało MZA w styczniu - wiele się zmienił na zewnątrz... a w środku domyślam się, że jest tak samo ciasny jak tamten, którego ja pamiętam