O530L

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Egon pisze:
J-31 pisze:Był to jedyny Citaro L w Polsce.
Nieprawda.
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/zdjec ... 8&seria=85
Jeżdżą już prawie 3 lata i ani myślą się palić.

[ Dodano: 2005-02-28, 00:40 ]
0405NE pisze:Chce sprawdzic co miłośnicy KM wiedza o jedynym 0530L :P
Jak wyżej. Masz niedokładne informacje.
Całkowicie o nich zapomniałem... juz kiedyś widziałem ich foty :)

Sorki za błąd.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście. Wielkie dzięki Egon. Nawet nie wiedziałem, że mają takie maszyny. :shocked:

A czy ja dobrze widzę - czy one mają klimę ? :shock:

Egon

Post autor: Egon »

J-31 pisze:A czy ja dobrze widzę - czy one mają klimę ? :shock:
Podobno tak, ale nie było mi dane osobiście się przekonać. Jednym jechałem (tym szarym) dwa lata temu, ale było dosyć chłodno i nie zachodziła potrzeba włączania klimy. Kierowcy nie pytałem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ogólnie fajnie wyglądają. Ciekawe, czy są mocno awaryjne. Egon Czy Wiesz coś na ich temat ? :)

Egon

Post autor: Egon »

J-31 pisze:Ogólnie fajnie wyglądają. Ciekawe, czy są mocno awaryjne. Egon Czy Wiesz coś na ich temat ? :)
Nie pamiętam żadnej poważnej awarii (co nie znaczy, że ich nie było). Tego białego dawno już nie widziałem na trasie, no ale ostatnio rzadko bywam w rejonach ich kursowania, zwłaszcza w zimie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Extra dzięki. Naprawdę bardzo ładne autobusy. Chociaż ja osobiście jechałem Citaro w Warszawie i choć oceniałem go bezstronnie, to zbytnio zadowolony z niego nie byłem - moje wrażenia <b>napewno</b> Znalazłeś już w temacie "Citaro-wrażenia". :)

Dlatego ciekawy jestem, czy te autobusy w ¯orach też mają twarde zawieszenie i głośny silnik. Egon zdaje się, że przejechałeś się jedynym z tych autobusów. Jakie są Twoje wrażenia z przejazdu O530 L ? ;)

Egon

Post autor: Egon »

J-31 pisze:Dlatego ciekawy jestem, czy te autobusy w ¯orach też mają twarde zawieszenie i głośny silnik. Egon zdaje się, że przejechałeś się jedynym z tych autobusów. Jakie są Twoje wrażenia z przejazdu O530 L ? ;)
Jechałem nim na trasie Czerwionka - Szczygłowice, jakieś 20 minut. Zawieszenie jest dosyć twarde, ale mi jako pasażerowi to nie przeszkadza. Silnik pracował cicho (choć do Volva mu daleko), siedzenia wygodne, na nogi wystarczająco dużo miejsca. Zaskoczył mnie zwrotnością - takie małe rondo w Czerwionce pokonał bez problemu (choć z moich obserwacji wynika, że najbardziej zwrotnym sztywniakiem jest Solaris U15). Jedno co mi nie pasowało, to stare kasowniki R&G, no ale to już nie wina Mercedesa ;) . Siedziałem z tyłu, więc nie przyjrzałem się kabinie kierowcy. Ogólnie - jeden z lepszych wozów KM (o ile nie najlepszy), jakimi jechałem. Nigdy natomiast nie miałem okazji jechać 12- i 18-metrową wersją Citaro. Tych ostatnich u nas nie ma, a krótki jakoś dotąd mi się nie trafił.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Extra wielkie dzięki. :)
Oczywiście, ja, jechałem 12-metrowym Citaro. To był autobus dwu wejściowy. Jego zdjęcie znajduje się tutaj w galerii... ;)

Citaro - firma "Sekar Trans" z Raszyna

DoMANik287

Post autor: DoMANik287 »

Inspektor pisze:
rupak pisze: Masz racje. Bo ważne jest bezpieczeństwo pasażera. Szkoda, że tak dobre autobusy się palą.

P.S. Czy ktoś się może orientuje czy były ofiary tych pożarów.
Właśnie zadziwia mnie to że taka znana firma z tradycjami wyprodukowala tak wadliwe i niedopracowane autobusy :| Zaś jesli o ofiary chodzi to nie slyszałem aby były śmiertelne...
a tak narzekacie na Gniota i Vecto :<

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

Będę za nim tęsknił... :o:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W ostatni weekend namierzyłem stojącego w serwisie Evobus (w Wolicy) MB O530L, czyli 15-o metrowego Citaro.

Autobus - nówka sztuka - jest w barwach BVG Berlin, bądź któregoś z przewoźników pracującego w komunikacji miejskiej Berlina. Aczkolwiek autobus otrzymał, polskie tymczasowe tablice rejestracyjne (W2 272B, czy jakoś tak).

Wydaje mi się, że przyjechał na testy. A to oznacza, że może się tu i ówdzie pojawić, gdzieś w Polsce - nie wykluczone, że również w Warszawie ;)

A oto jego fotki
Obrazek Obrazek

Jak widać autobus ma już nowy design, a także jest klimatyzowany. Ciekawe gdzie teraz pojedzie :roll:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Aczkolwiek autobus otrzymał, polskie tymczasowe tablice rejestracyjne (W2 272B, czy jakoś tak).
Nie są tymczasowe, tylko badawcze, stosowane w trochę innych celach. A autobus pewnie dla Berlina albo czegoś w tym stylu

Haribo

Post autor: Haribo »

Do Gdyni raczej nie wpadnie. Przynajmniej do PKS Wejherowo z wiadomych spraw

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:A autobus pewnie dla Berlina albo czegoś w tym stylu
Toć przecie to napisałem :chytry:
plocmaster pisze:Nie są tymczasowe, tylko badawcze, stosowane w trochę innych celach.
Hmmm. Możliwe, aczkolwiek pamiętam, że czasami jak Solaris transportuje przez Polskę autobusy dla zagranicznych przewoźników, to te autobusy również dostają takie tablice :roll:
Haribo pisze:Do Gdyni raczej nie wpadnie. Przynajmniej do PKS Wejherowo z wiadomych spraw
Do Gdyni to może faktycznie nie, ale możliwa jest Warszawa, Łódź... i nie wiem które miasto jeszcze. Może Lublin. :]

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Możliwe, aczkolwiek pamiętam, że czasami jak Solaris transportuje przez Polskę autobusy dla zagranicznych przewoźników, to te autobusy również dostają takie tablice
Bo chyba to działa tak, że fabryka może mieć parę takich kompletów tablic i przyczepiać je do niezarejestrowanych pojazdów. I często także widuję (na TWB) solnice z tablicami niemieckimi, austriackimi i czeskimi :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze: często także widuję (na TWB) solnice z tablicami niemieckimi, austriackimi i czeskimi :P
Tak to prawda. Też widziałem ;)

Swoją drogą, zastanawia mnie to co Napisałeś wcześniej:
plocmaster pisze:Nie są tymczasowe, tylko badawcze, stosowane w trochę innych celach.
...Czyżby jednak testy... to byłoby logiczne. Od razu zastanowiło mnie to, gdy zobaczyłem tego piętnastometrowca :roll:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:...Czyżby jednak testy... to byłoby logiczne.
Eeech, to że nazywają się badawcze, nie oznacza od razu, że służy do jakichś „testów”. Chodzi w nich chyba o to, że fabryka samochodów/autobusów/innych ustrojstw może dostać x kompletów takich tablic i przykręcić do czego chce — homologowanego, niehomologowanego, byleby było ich.

Krzysztof II

Post autor: Krzysztof II »

Może do MZK przyjedzie:)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Krzysztof II pisze:Może do MZK przyjedzie :)
Może nawet już pojechał gdyż, będąc w ostatnią sobotę w Wolicy już go nie widziałem w Serwisie. A zatem, albo wrócił do Niemiec, albo gdzieś już jest testowany ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”