Citaro w Krakowie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Michał

Post autor: Michał » 2008-11-11, 11:56

Malowanie bardzo ładne, tylko szkoda, że nie pasuje do powszechnie stosowanego przez MPK Kraków. A ten cały niebieski pasek nad oknami psuje cały efekt...

BF201

Post autor: BF201 » 2008-11-11, 15:25

Michał pisze:Malowanie bardzo ładne, tylko szkoda, że nie pasuje do powszechnie stosowanego przez MPK Kraków. A ten cały niebieski pasek nad oknami psuje cały efekt...

defacto ta płyta czarnego okna plus pas nadokienny to coś, co w Citaro jest ładne, zepsuli - tak wyszło... że niepraktyczne - bo białe na dole - przekonają się... ale sam schemat - idzie ku lepszemu, może wreszcie schematy będą bardziej dostosowane do kształtów, może udrodzi się coś ładniejszego...

in real rzeczywiście to malowanie tragiczne nie jest

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-11-12, 12:23

M_Szymkowiak pisze:I Citaro wyjechało. Dziś 164 i 179
No to pięknie. Dwa dni po mojej wizycie w Krakowie. Szkoda, bo tak bardzo się rozglądałem :cry:

No, ale napatrzyłem się na nie w Wolicy i potwierdzam w realu wyglądają dużo fajniej niż na fotkach ;)
Obrazek

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-11-12, 12:54

Widziałem te Citaro na 164. Ogólnie - fajne autobusy, ale nie zmienia to faktu, że malowanie jest jak pięść do nosa. Mimo wszystko trzeba się jednak będzie przejechać.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2008-11-14, 13:28

Miałem okazję wczoraj na dłuższą metę testować DC503 /pomiary pasażerów na 164/ i szczerze mówiąc jako miejsce pracy zdecydowanie wolałbym jakiegoś DD47X - 49X :P A jako autobus miejski trochę w środku przypomina mi mana - nie wiem czemu, może dlatego że trzeszczy... :P Komfort jazdy jako tako - mało miejsca na nogi, pod tym względem wole i Solarisy i OmniCity. Minusem jest też fotokomórka która znacznie opóźnia odjazdy z przystanków (brak jakiejkolwiek informacji!) przyciski do otwierania drzwi w środku są tylko po jednej stronie drzwi... :/. A plusy: Dużo uchwytów - poręczy, dobrej jakości wykładzina antypoślizgowa, silnik pracuje cichutko i płynnie /skrzynia ZF/, rzeźnia w sekcji B, bardzo praktyczna, no i wnętrze kolorystycznie ładnie dopasowane - moim zdaniem. Generalnie są niezłe, ale zobaczymy jak to będzie za kilka lat (many też były niezłe), nie obraził bym się gdyby ich jeszcze nakupowali ze 30 - 40, ale jak mówię wole U18 i CN94UA.

[ Dodano: 14 Lis 2008 12:29 ]
A malowanie? Zielone mi nie przeszkadza to czemu to miało by mi przeszkadzać? :P
T'estimo Barça!

Awatar użytkownika
MADE IN HUNGARY
Posty: 166
Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: MADE IN HUNGARY » 2008-11-14, 19:01

M_Szymkowiak pisze:Minusem jest też fotokomórka która znacznie opóźnia odjazdy z przystanków (brak jakiejkolwiek informacji!) ale jak mówię wole U18 i CN94UA.
Co ta za problem zakleić fotokomórki? W MZK Bielsko-Biała tak zrobiono. Nie wiem w czym niby SU 18 miałby być od Citaro lepszy...

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2008-11-14, 19:54

A czy ja napisałem że jest lepszy czy napisałem że wolę?
T'estimo Barça!

Maciszyn

Post autor: Maciszyn » 2008-11-18, 01:13

No te fotokomórki strasznie dają w kość... Jak pierwszy raz jechałem tym Mercem na uczelnię, trasa zajęła mi aż 47 min! (normalnie koło 27).... Kierowca na każdym przystanku się wydzierał: 4-te drzwi, proszę wejść do autobusu! :P cyrk! :P
Ktoś z MPK, kto uzgadniał szczegóły z Evo-Busem powinien zaznaczyć, że w tych wozach dla fotokomórki (przynajmniej podczas porannych i wieczornych szczytów) nie ma miejsca.... albo przynajmniej, powinni wyposażyć drzwi w taki tryb zamykania jak w Bombardierach, z jej pominięciem...
Poza tym autobus w środku b. przyjemny, cichy silnik, dużo poręczy.... choć np. kabina kierowcy mogła by być ładniej wykończona (szczególnie ta szyba przy drzwiach która wygląda b. tandetnie.:/ )...
co do okien, to właśnie patrzyłem za blokadami (w czasie używania klimy) ale ich nie dostrzegłem, gdzie one są?
Podsumowując: b. dobre wrażenie psują niestety drzwi.... :/ I gdy rano śpieszę się na uczelnię, a mam do wyboru wsiąść do Merca albo do odkurzacza, właśnie z tego powodu wybieram odkurzacza....

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-11-18, 09:37

Maciszyn pisze:No te fotokomórki strasznie dają w kość... Jak pierwszy raz jechałem tym Mercem na uczelnię, trasa zajęła mi aż 47 min!
Masakra.
Przy okazji: oświeci mnie ktoś na jakich liniach teraz się pokazują citara?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-11-18, 09:44

Ostatnio jak warszawskie MZA testowało Citaro CapaCity, to okazało się, że fotkomórki da się wyłączyć. Przyjechał facet z serwisu Evobus, z laptopem i bez kłopotu to wyłączył - autobus jeździł dalej.

Czy MPK nie powinno zrobić tego samego ? ;)

Z drugiej strony, dziwi mnie, że faktycznie MPK nie pomyślało o możliwości zamknięcia drzwi z pominięciem fotokomórki. To by wiele rozwiązało ;)
Obrazek

filimer

Post autor: filimer » 2008-11-18, 10:36

Przecież w krakowskich Mercach drzwi da się zamknąć z ominięciem fotokomórki... Merce śmigają na 164, 124, 424 i gdzieś jeszcze.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-11-18, 10:46

filimer pisze:Przecież w krakowskich Mercach drzwi da się zamknąć z ominięciem fotokomórki
Ok, no to czemu kierowcy mają problemy z zamknięciem drzwi ? ;)

Dla przykładu
Maciszyn pisze:No te fotokomórki strasznie dają w kość... Jak pierwszy raz jechałem tym Mercem na uczelnię, trasa zajęła mi aż 47 min! (normalnie koło 27).... Kierowca na każdym przystanku się wydzierał: 4-te drzwi, proszę wejść do autobusu! :P
Czyżby kierowcy nie byli przeszkoleni. I nie wiedzieli jak wyłączyć fotokomórkę ? ;)
Obrazek

BF201

Post autor: BF201 » 2008-11-18, 12:24

J-31 pisze: Czyżby kierowcy nie byli przeszkoleni. I nie wiedzieli jak wyłączyć fotokomórkę ? ;)

z tego co pamiętam prztrzymanie klawisza drzwi powoduje ominięcie obwodu fotokomówrki, bardzo prawdopodobne że kierowcy tego nie wiedzą (nie wszyscy w każdym razie)

poza wymienionymi liniami chyba jeszcze 179 i 114

Maciszyn

Post autor: Maciszyn » 2008-11-18, 15:37

Ale tak sobie pomyślałem, że te autobusy mogły by wyglądać jeszcze lepiej gdyby kolor biały zastąpiono srebrnym (jak w nowym malowaniu Policji).

Co do sterowania drzwiami, to naprawdę dobrze by było, żeby ktoś uświadomił driverów jak mają postępować z tymi drzwami, bo ludzie rano są nie raz tak wkurzeni, że szkoda gadać.... (w sumie nie ma się co im dziwić...)

Poza tym ja osobiście zdziwiłem się, że te Merce trafiły na Wolę, do zagłębia odkurzaczy... :) Zwykle nowe wozy (Solarisy, Scanie) trafiały na Płaszów bądź Bieńczyce...

BF201

Post autor: BF201 » 2008-11-18, 21:25

Maciszyn pisze: Poza tym ja osobiście zdziwiłem się, że te Merce trafiły na Wolę, do zagłębia odkurzaczy... :) Zwykle nowe wozy (Solarisy, Scanie) trafiały na Płaszów bądź Bieńczyce...
unifikacja silnikowa

Odkurzacze mamy MB i MB je zastąpią

Płaszów to zagłębie Scanii

Bieńczyce kolebką silników MAN i DAF (plus troche perkinsów i MB z Vero, oraz Mielców (jeszcze) w M120)


zbaczymy, gdzie pójdą Libero bo to znów inny silnik

maly_miki

Post autor: maly_miki » 2008-11-19, 11:49

A mam pytanie o te otwierane okna. Wyglądają na baaardzo duże. To się sprawdzi? Bo w infobusie ktoś to skomentował, że przy takich oknach to zawianie jest pewne jak w banku..

Pewnie teraz to się nikt nad tym nie zastanawia, bo zimno....

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-11-19, 12:24

maly_miki pisze:A mam pytanie o te otwierane okna. Wyglądają na baaardzo duże. To się sprawdzi? Bo w infobusie ktoś to skomentował, że przy takich oknach to zawianie jest pewne jak w banku..
Nie sądzę, aby kogoś miało zawiać. No chyba, że po "spożyciu" - ale nie o tym chcę tutaj napisać. :D

Pamiętaj, że przecież tak duży obszar odsuwanego okna nie jest żadną nowością. Tak miały chociażby Ikarusy, czy Jelcze M11/PR110/M120 (z pierwszej serii). Tak duże okna mają również niektóre Solarisy Urbino III generacji. Tak więc o przewianie bym sie nie martwił.

Przyznam się szczerze, że ja bardziej wolę takie okna niż klimę ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-11-19, 17:23

maly_miki pisze:Bo w infobusie ktoś to skomentował, że przy takich oknach to zawianie jest pewne jak w banku..
Tego kogoś od każdego przesuwnego okna zawiewa. Od uchylnych pewnie też.
ObrazekObrazek

Maciszyn

Post autor: Maciszyn » 2008-11-19, 22:21

BF201 pisze:(...)

Odkurzacze mamy MB i MB je zastąpią
Myślisz, że w związku z tym, być może kiedyś w barwach MPK zobaczymy CapaCity?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-11-20, 09:50

Maciszyn pisze:Myślisz, że w związku z tym, być może kiedyś w barwach MPK zobaczymy CapaCity?
Wydaje mi się, że gdyby MPK miało taką potrzebę, to już dawno byście zobaczyli CapaCity w Krakowie. Prawda jest jednak taka, że mimo wszystko nic nie zastąpi tramwaju, po prostu pociąg tramwajowy może być pojemnieszy, a po za tym bardziej odporny na obciążenia.

Natomiast przeciążone CapaCity na dziurawych drogach długo by nie pożyły ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ