Citaro w Krakowie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki BF201 za informację. A czy wobec tego wybitego okna, Orientujesz się może, czy ten autobus uzyska okno odsuwane ? Czy może pozostawią mu to okno tak już na stałe ? ;)

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

BF201 pisze:
Maciszyn pisze:
Myślisz, że w związku z tym, być może kiedyś w barwach MPK zobaczymy CapaCity?
nie mamy potoków na tak duże autobusy... skrzyżowania też nie są dostosowane, lepiej puścić klasyczny 18-metrów częściej, niż dłuższą wersję rzadziej
No nie wiem czy nie ma... przyjrzyj się jak wyglądają autobusy np. na 179 w czasie porannego szczytu.. nabite tak, że ledwo drzwi się zamykają... Taki CapaCity byłby akurat w sam raz...
Poza tym, możesz wyjaśnić mi, co ma dostosowanie skrzyżowań do tego autobusu, bo trochę nie jarzę.. :confused:

Lopez

Post autor: Lopez »

Maciszyn pisze:No nie wiem czy nie ma... przyjrzyj się jak wyglądają autobusy np. na 179 w czasie porannego szczytu.. nabite tak, że ledwo drzwi się zamykają...
To przede wszystkim trzeba zwiększyć częstotliwość do 6-8 minut a dopiero później kupować autobusy klasy XL.

[ Dodano: 01 Gru 2008 16:58 ]
EOT

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

Ale żeby tak zrobić, musisz wysłać więcej taboru na trasę...
Wydaje mi się, że jak policzysz wszystkie koszta(płace, paliwo, serwis etc.), no to ekonomiczniej wychodzi, przy obecnej częstotliwości wysłać autobusy klasy XL.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Maciszyn pisze:Wydaje mi się, że jak policzysz wszystkie koszta(płace, paliwo, serwis etc.), no to ekonomiczniej wychodzi, przy obecnej częstotliwości wysłać autobusy klasy XL.
Najekonomiczniej to jest zlikwidować KM, nie trzeba będzie do niej dopłacać, a ludzie sobie jakoś poradzą. Kiedyś jej nie było.

BF201

Post autor: BF201 »

Maciszyn pisze: No nie wiem czy nie ma... przyjrzyj się jak wyglądają autobusy np. na 179 w czasie porannego szczytu.. nabite tak, że ledwo drzwi się zamykają... Taki CapaCity byłby akurat w sam raz...
Poza tym, możesz wyjaśnić mi, co ma dostosowanie skrzyżowań do tego autobusu, bo trochę nie jarzę.. :confused:
w Krakowie są bardzo wąskie gardła i miejscami wąskie pasy (głównie z winy źle parkujących pojazdy) Capa mogłaby mieć utrudnione manewrowanie, bo składa się toćke gorzej od 18-ki


-> J-31 -> do następnego wybicia zapewne zostaną, poco zmieniać dwa razy, a są takie a nie inne, bo lepiej żeby auto jeźdizło z takimi, niż stało i czekało na inne bezczynnie dużo dłużej

maly_miki

Post autor: maly_miki »

BF201 pisze:bo składa się toćke gorzej od 18-ki
po prawdzie to składa się podobnie (bo oś napędową ma w tym, bądź prawie tym samym miejscu), a różnica polega na zachodzeniu tyłu. Tył z uwagi na oś wleczoną będzie bardziej zamiatał - tak jak autobusy 15 metrowe.

A pytanie z innej beczki o CapaCity. Jego długość jest o niecałe 2 m większa niż standardowej 18-tki. Skąd zatem się bierze ta nieprawdopodobna ilość pasażerów (do 194 - tak przynajmniej wynika ze stron producenta. w porównaniu ze standardową 18-tką która ma do 160), skoro na metrze kwadratowym (wg normy) może zmieścić się 8 pasażerów? A warto dodać, że te dodatkowe 2 metry są zużyte na nadkole osi wleczonej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

BF201 pisze:-> J-31 -> do następnego wybicia zapewne zostaną, poco zmieniać dwa razy, a są takie a nie inne, bo lepiej żeby auto jeźdizło z takimi, niż stało i czekało na inne bezczynnie dużo dłużej
Sorry, że Cię jeszcze pomęczę z tym oknem. ;)

Czy to uchylne okno to jest oryginał z Evobusa, czy MPK wstawiło je z jakiegoś innego pojazdu ? ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze:
BF201 pisze:-> J-31 -> do następnego wybicia zapewne zostaną, poco zmieniać dwa razy, a są takie a nie inne, bo lepiej żeby auto jeźdizło z takimi, niż stało i czekało na inne bezczynnie dużo dłużej
Sorry, że Cię jeszcze pomęczę z tym oknem. ;)

Czy to uchylne okno to jest oryginał z Evobusa, czy MPK wstawiło je z jakiegoś innego pojazdu ? ;)
Oryginały z Evobusa :D

BF201

Post autor: BF201 »

J-31 pisze: Sorry, że Cię jeszcze pomęczę z tym oknem. ;)

Czy to uchylne okno to jest oryginał z Evobusa, czy MPK wstawiło je z jakiegoś innego pojazdu ? ;)

z Ikarusa ;P

szmelcedesowskie, łorydżinalne

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

J-31 pisze:Czy to uchylne okno to jest oryginał z Evobusa, czy MPK wstawiło je z jakiegoś innego pojazdu ?
Szanujmy się... niby z czego mieli by to okno wstawić...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Ok, już wiem - potrójnie :D - że to okno pochodzi z Mercedesa ;)

BF201

Post autor: BF201 »

J-31 pisze:Ok. Ok, już wiem - potrójnie :D - że to okno pochodzi z Mercedesa ;)
zawsze mogli wsadzić plexi... kiedyś działało ;P

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

W serwisie Mercedesa (Pietrzykowice) stoi krakowskie Citaro G. Autobus nie ma zderzaka oraz ma wytłuczoną szybę. Obok stoi solowe Citaro z MPK Wrocław, bez numerków taborowych.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

To wrocławskie to pewnie #7327 po "kochaniu się" z tramwajem, a w Krk już coś popsuliście? Jeśli tak to byliście szybsi od nas :chytry:

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

;) :cool: Nie wiesz na co nas stać... :)

BF201

Post autor: BF201 »

9507 pisze:To wrocławskie to pewnie #7327 po "kochaniu się" z tramwajem, a w Krk już coś popsuliście? Jeśli tak to byliście szybsi od nas :chytry:
on to chyba dopiero czwarty czy piąty z kolei uszkodzony :P
sprawdzamy wytrzymałość szmelcedesów ;P

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

http://www.elektrico.prospect.pl/P1030558.JPG
http://www.elektrico.prospect.pl/P1030561.JPG

I kolejny Mercedes "zaliczony" (#DC502)...

Jeszcze z parę miesięcy i nie będzie Citara, który nie miał by jakiegoś poważniejszego wypadku :confused:

Zdjęcia zrobił Elektrico.
Ostatnio zmieniony 2009-01-17, 13:01 przez Coffee, łącznie zmieniany 2 razy.

BF201

Post autor: BF201 »

Coffee pisze:http://www.elektrico.prospect.pl/P1030558.JPG
http://www.elektrico.prospect.pl/P1030561.JPG

I kolejny Mercedes "zaliczony" (#DC502)...

Jeszcze z parę miesięcy i nie będzie Citara, który nie miał by jakiegoś poważniejszego wypadku :confused:
może byś chociaż z ksywki wymienił kto zrobił fotki, e?

maly_miki

Post autor: maly_miki »

A korzystając z okazji, że ładne zdjęcia zapytam. Co to jest ten ciemny kwadrat na dachu przed klimatyzacją?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”