MB O408

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
lemba

MB O408

Post autor: lemba » 2009-11-24, 18:37

Kilka pytań nt. tego pojazdu. Jak są wielkie różnice pomiędzy nim a O407? W jakich latach był produkowany? Prawdą jest, że ma 250 konny silnik? I jeszcze jedno: gdzie te fajne autobusy jeżdżą w Polsce poza słuspskim i gdańskim PKS-em, i bodajże gryfem?
Może teraz krotka ocena: generalnie duży plus, tzn. wygodne siedzenia, drzwi odskokowo przesuwne, mocny silnik, dobre wspomaganie, umożliwieające kręcenie nawet jednym palcem przy staniu w miejscu. Jedyne co mnie razi, to ilość biegów, bez wahania dodałbym jeszcze jeden, bo tak przy 80 km/h obroty są dość wysokie. A gdy kierowcy udało się osiągnąć setkę (!), autobus cały drżał od obrotów. ;)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-11-24, 20:08

lemba pisze:I jeszcze jedno: gdzie te fajne autobusy jeżdżą w Polsce poza słuspskim i gdańskim PKS-em, i bodajże gryfem?
:strzałka: http://www.phototrans.eu/1014,9,167.html
:strzałka: http://www.phototrans.eu/24,5580,0.html
:strzałka: http://www.phototrans.eu/14,361132,0,Me ... _HV17.html

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4324
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-11-24, 20:29

Cytat z czasopisma "Ciężarówki Świata 92":
Zaprezentowany pod koniec 1990 roku model O 408 powinien również wzbudzić zainteresowanie, W przypadku tego modelu chodzi o syntezę autobusu dalekobieżny i wycieczkowego, przy czym koncepcja preferuje bardziej wypady jednodniowe i wyjazdy weekendowe, a więc niedalekie podróże.

Model O 408 jest napędzany przez rzędowy silnik OM 447, 6 cylindrowy, który jest umieszczony pod podłogą. Klasy mocy sięgają od 157 do 220 kW (214 do 299 KM). Wśród nich znajduje się typ o mocy 184 kW (250KM).

Od normalnego autobusu liniowego O 408 różni się między innymi bardziej komfortowymi siedzeniami, montowanymi na bocznych podestach pojedynczymi siedzeniami.
W ten sposób uzyskuje się pojemność bagażnika równo 4m sześcienne. Normalna wersja ma 53 miejsca siedzące i 38 miejsc stojących.
I jeszcze toto ma manualną skrzynię biegów.
Ostatnio zmieniony 2009-11-24, 20:50 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-11-24, 20:34

Kędzior pisze:Cytat z czasopisma "Ciężarówki Świata 92":
W przypadku tego modelu chodzi o syntezę autobusu dalekobieżny i wycieczkowego, przy czym koncepcja preferuje bardziej wypady jednodniowe i wyjazdy weekendowe, a więc niedalekie podróże.
.
W tym przypadku można napisać, że jest to po prostu Uberland, poprzednik Integro, który konkurował z Setrą S215 UL/315 UL, MANem UL oraz Neoplanem N 316 U.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2009-11-24, 22:24

Miałem okazję widzieć na żywo kilka razy te z POLBUSu i muszę przyznać, że przypadły mi do gustu. Dość zrywny, silnik radził sobie przy dużym obciążeniu, a autobus sprawiał wrażenie komfortowego. Prezentował się świetnie. Jeszcze nimi nie jechałem, bo rzadko jeżdżą na trasach, z których korzystam, więc nie wiem, jak wrażenia z jazdy.

lemba

Post autor: lemba » 2009-11-25, 00:15

Kędzior pisze:I jeszcze toto ma manualną skrzynię biegów.
Rozumiem, że O407 miał automatyczną?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4324
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-11-25, 03:19

lemba pisze:
Kędzior pisze:I jeszcze toto ma manualną skrzynię biegów.
Rozumiem, że O407 miał automatyczną?
Nie wiem czy montowano w O407 skrzynie biegów automatyczne. Napisałem to, czego byłem pewien na 100%. ;)

lemba

Post autor: lemba » 2009-11-25, 17:50

Rozumiem :) Po prostu wyglądało to tak, jak porównanie 2 rodzajów skrzyni biegów ;)

tarzanpata

Post autor: tarzanpata » 2010-03-02, 18:39

Ostatnio miałem okazje jechać tym egzemplarzem: http://www.galeriapgk.com/details.php?image_id=12090 . Pojazdem jechało się świetnie. Silnik przyjemnie pomrukuje, ma wygodne siedzenia oraz dobre przyśpieszenie. Szkoda że jest ich tak mało w Polsce (Porównując do ilości Manów UL272).

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2010-03-03, 11:04

Jedyne co mnie razi, to ilość biegów, bez wahania dodałbym jeszcze jeden, bo tak przy 80 km/h obroty są dość wysokie. A gdy kierowcy udało się osiągnąć setkę (!), autobus cały drżał od obrotów.
Powinien mieć raczej inne przełożenie mostu, skoro moc silnika jest wystarczająca.

lemba

Post autor: lemba » 2010-03-06, 14:46

Generalnie to też by było dobre rozwiązanie, bo już nie raz jechałem nim jak był zapełniony po brzegi i przy ruszaniu z dwójki nic nie szarpało. W takim przypadku na większym przełożeniu po prostu ruszanie z jedynki rozwiązało by ten problem.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2010-07-23, 17:55


Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2010-07-23, 21:35

Ze zdjęć wynika, że jest w dobrym stanie. Myślę, że to dobry zakup ;) Cieszy mnie też to, że pojazd ten wyposażony jest w uchylane okna i klapy dachowe. Na obecne upały to na pewno lepsze rozwiązanie, niż sprowadzanie pojazdów bez jakiejkolwiek wentylacji/otwieranych okien, co jest kompletną głupotą :|

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29031
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-07-24, 16:45

Rozumiem, że ten MB O408 zastąpi którąś z ich starych Setr na prywatnych liniach 8xx "Gryfa". Jak to ktoś na TWB napisał na liniach "krzakowych" :-P

W sumie ładny autobus ;)

ODPOWIEDZ